Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 338
  • 7 359

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oon aika yksin varmaan asian kanssa, mutta mulle ei vaan avaudu, että mitä järkeä on matkailussa.

Et ole täysin yksin asiasi kanssa. Edesmennyt isäni oli juuri tuollainen ja hyvä ystäväni oli aikaisemmin. Sitten kun pääsi matkailun makuun, niin se onkin yllättäen todella hienoa ja jännittävää käydä jossain.

Se on vain mukavaa käydä eri maissa ihmettelemässä mitähän täällä tapahtuu. Ja käydä peleissä, jalkapalloa ja jääkiekkoa. Ja joskus jotain muitakin lajeja.

Olin Filippiineillä laillisessa kukkotappelussa. Se oli aika erikoinen tilaisuus, mutta ei haittaa, koska se tosiaan oli laillinen kulttuuriin kuuluva peli.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oon aika yksin varmaan asian kanssa, mutta mulle ei vaan avaudu, että mitä järkeä on matkailussa. "Lähdetään lomalle jonnekkin lämpimään". Oon pari kertaa ollu, enkä saa siitä mitään irti.
Olin joskus aikoineen rinkkareppureissulla ja Mauritaniassa tuli lämpötila +49 astetta. Kaikki paloi tohjoksi suunnilleen korvientaustaa ja persvakoa myöten. Hehkuin palohaavoineni pimeässä kuin neonvalo.
Kontrastina on/oli, että kesämökillä on mukava tappolöylyjen jälkeen heittäytyä lumihankeen tekemään enkeleitä ja ähkiä viileydestä.

Kysymys: määrittele termi "normaalius". *wirn*
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentoyhtiöiden arvostelu.


En ole ikinä ymmärtänyt sitä jos joku sanoo "ettei ikinä lennä XXX lentoyhtiöllä". Samat ihmiset arvostelevat niskatyynyjen värit, lentohenkilökunnan ilmeet, ruoat (jotka ovat paskaa ihan kaikilla lennoilla) yms.

Minulle tärkeinä on, että lentokone kuljettaa paikasta A paikkaan B. Tai paikkaan C, jos ei ole kiire mihinkään.
 

Grafix

Jäsen
Lentoyhtiöiden arvostelu.

En ole ikinä ymmärtänyt sitä jos joku sanoo "ettei ikinä lennä XXX lentoyhtiöllä". Samat ihmiset arvostelevat niskatyynyjen värit, lentohenkilökunnan ilmeet, ruoat (jotka ovat paskaa ihan kaikilla lennoilla) yms.

Minulle tärkeinä on, että lentokone kuljettaa paikasta A paikkaan B. Tai paikkaan C, jos ei ole kiire mihinkään.

Jollain parin tunnin Euroopan lennoilla on aika se ja sama millä sillipurkilla sitä lentää. Hinta edellä. Sitten kun mennään reilumpaa matkaa niin onhan se nyt varsin synkkää mennä jotain 10+ tunnin pätkää jollain häkkyrällä, jossa vessa ei toimi, tuoli ei taivu ja ketään ei kiinnosta mikään. Ja lähtiessään 4 tuntia myöhässä eikä yhtiötä kiinnosta. Onhan noissa firmoissa siis eroa. Joku hiekkayhtiö vs eurooppalainen halpis on ihan eri maailmasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan noissa firmoissa siis eroa. Joku hiekkayhtiö vs eurooppalainen halpis on ihan eri maailmasta.

Onhan noissa eroja. Jos joku pitää erikseen mainita, niin Singapore Airlines. Vain karjavaunussa olin, mutta joku oli unohtanut hankkia viereiset paikat ja sain koko rivin itselleni. Viinaakin tuotiin, vaikka en edes ehtinyt vielä tilata.

Sitten niissä paskemmissa puljuissa purraan hammasta ja koitetaan vaikka nukkua. Joskus vihdoinkin saapuu se kuulutus "cabin crew, ten minutes for landing" ja pääsee tietävänsä ehkä kohta pois.

Jonkun lentoyhtiön ihannointi on kyllä täysin typerää. Työnantajalla on sopimukset lukossa, vaikka toista reittiä pääsisi halvemmalla ja helpommalla, jos minut ihan todella tarvitsee sinne fyysisesti raahata. Ei siihen voi mitään tehdä, ne nyt vain tekevät noin. Vieläkin naurattaa nähdä niitä matkalaskuja, kun itse osaisi halvemmalla. Ja samaan aikaan säästetään jossain ties missä, koska pitää säästää.
 

Grafix

Jäsen
Jonkun lentoyhtiön ihannointi on kyllä täysin typerää. Työnantajalla on sopimukset lukossa, vaikka toista reittiä pääsisi halvemmalla ja helpommalla, jos minut ihan todella tarvitsee sinne fyysisesti raahata. Ei siihen voi mitään tehdä, ne nyt vain tekevät noin. Vieläkin naurattaa nähdä niitä matkalaskuja, kun itse osaisi halvemmalla. Ja samaan aikaan säästetään jossain ties missä, koska pitää säästää.

Kumma firma teillä. Meillä ainakin kiparin puolelta optimoidaan matkustusajat ja hinnat, että molemmat ovat jollain lailla balanssissa. Toki biljeetit voi myös hankkia itse jos niin haluaa ja laittaa sitten laskulle. Pienemmän työnantajan iloja, kun ei ole mitään korporaatiokuraa välissä.

Mutta aiheeseen. Parhaillaan Australiassa ja edelleenkään vuonna 2018 täältä ei saa edes olutta kaupasta. En tiedä mihin muinaisjäänteeseen tämäkin taas perustuu, mutta perin on erikoinen meininki muun maailman menoon tottuneelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pienemmän työnantajan iloja, kun ei ole mitään korporaatiokuraa välissä.

Mutta aiheeseen. Parhaillaan Australiassa ja edelleenkään vuonna 2018 täältä ei saa edes olutta kaupasta. En tiedä mihin muinaisjäänteeseen tämäkin taas perustuu, mutta perin on erikoinen meininki muun maailman menoon tottuneelle.

Korporaatiokura on juurikin oikea sana. Ei voi tietää mitä johtajat iltaisin miettii omassa kodissaan, onkohan tässä nyt järkeä. Eivätkä ne edes tiedä millä lennellään, kun se nyt vain on näin.

Australian tilanne on mielenkiintoinen. Silloin, kun menin ensimmäistä kertaa Colesiin, niin kiersin koko marketin läpi. Sitten epäilin tehneeni erheen ja kiersin uudelleen. Siltikään ei olutta näkynyt ja kysyin myyjältä. Hän osasi opastaa tietenkään täältä ei saa. Syytä en kysynyt ja tuskin olisi tietänytkään.

Nyt on vain näin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No sittenhän niillä menee siellä vielä "paremmin" kuin Suomessa.

Miksi näet asiakkaalle vittuilun hyvänä asiana. Kaikista kaupoista ei saa kaikkea, mutta ei voi olla sellaista kauppaa missä aivan varmasti saisi haluamansa tuotteen. Ja sitten ei saakaan.

Ne liquor storet ei maasta lopu muutenkaan, niin voisiko vain lopettaa taistelun. Kulman takaa saa aina viinaa, jos sellaista kaipaa. Miksi ei saisi samasta paikasta ja joskus saakin toki. Samalla lailla kuin Suomessa, siinä on kauppa kaupan yhteydessä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta aiheeseen. Parhaillaan Australiassa ja edelleenkään vuonna 2018 täältä ei saa edes olutta kaupasta.
Ai siellä ei vaihdettu vuottakaan, ihme takapajula... Mutta onhan se outoa, toki isommissa marketeissa se pullokauppa on siinä samassa yhteydessä kuitenkin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi näet asiakkaalle vittuilun hyvänä asiana.
En näekään. Jos se on vittuilua ettei kaupasta saa kaljaa niin hyvä on... En näe sitä ihan silleen. Mun puolesta kaupasta voisi ostaa viinejäkin tai kossua yms. Mutta se ei ole jutun pointti. Huvitti vaan että jossain on vissiin vielä tiukempi alkoholilaki kuin Suomessa (ja varmasti on arabimaissa esim.) ja heitin siitä muka sarkastisen (vai minkä lienee) heiton... Siitä että siellä on asiat vielä "paremmin". Äh juju häviää kun yrittää selittää, ei kannata, olen hupsu. Hyvää viikonloppua!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvitti vaan että jossain on vissiin vielä tiukempi alkoholilaki kuin Suomessa (ja varmasti on arabimaissa esim.)
Eihän tästä tarvitse matkustaa kuin Ruotsiin niin ollaan tiukemman alkoholisäännöstelyn piirissä. Viime kesänä helteisenä päivänä Tukholmassa keksimme, että kuokataan bisset mukaan viereisestä Lidlistä ja mennään puistoon ne nauttimaan. No, saihan sieltä kakkosolutta sentään mukaan.
 

Grafix

Jäsen
Ne liquor storet ei maasta lopu muutenkaan, niin voisiko vain lopettaa taistelun. Kulman takaa saa aina viinaa, jos sellaista kaipaa. Miksi ei saisi samasta paikasta ja joskus saakin toki. Samalla lailla kuin Suomessa, siinä on kauppa kaupan yhteydessä.

No kun ei saa. Toki isoissa kaupungeissa saa lestiä viinakaupoista myöhäiseen iltaan asti, mutta kuka niissä nyt haluaa olla kun hienoimmat paikat on ihan muualla. Pikkukylän ainoa viinakipari kun menee kiinni klo 19:00 niin suu on kuiva. Toki suunnittelmallahan tuosta selviää, mutta ei näitä aina etukäteen muista miettiä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin just vähän hienommassa ravintolassa vetämässä apetta kitaan. Mulle ei vaan avaudu, että kuka helvetti menee toista kertaa tommoseen paikkaan, missä ruoka maksaa 44€, eikä sillä edes lähde nälkä! Aivan onnettoman pieni hiirenpaska annos. Eikö perkele se nälän taltuttaminen oo pääasia, kun lähtee syömään jonnekkin.

Menin suoraan siitä kebabille. Otin rullan tuplalihalla. 11 € ja nälkä lähti.

Kyllä taas koetellaan. Joku vetää liiviin ja pahasti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin just vähän hienommassa ravintolassa vetämässä apetta kitaan. Mulle ei vaan avaudu, että kuka helvetti menee toista kertaa tommoseen paikkaan, missä ruoka maksaa 44€, eikä sillä edes lähde nälkä!

Ei kukaan. Sen takia ravintolat kestääkin vain hetken, vaikka kokit ovat julkkiksia. Sitä samaa ravintolaa ei ole enää parin vuoden päästä.

Joillekin ihmisille on tärkeää maksaa ylihintaa ravinnosta. Samat ihmiset tuskin haluaisivat maksaa kolminkertaista hintaa bensasta autoihinsa. Se kumpuaa jostain sellaisesta onhan minulla nyt rahaa, maksan nämä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen takia ravintolat kestääkin vain hetken, vaikka kokit ovat julkkiksia. Sitä samaa ravintolaa ei ole enää parin vuoden päästä.
Olo on ollut elossa pitkälti toistakymmentä vuotta, Farang kohta kymmenen vuotta ja Murukin täyttänee pian sen kympin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kävin just vähän hienommassa ravintolassa vetämässä apetta kitaan. Mulle ei vaan avaudu, että kuka helvetti menee toista kertaa tommoseen paikkaan, missä ruoka maksaa 44€, eikä sillä edes lähde nälkä! Aivan onnettoman pieni hiirenpaska annos. Eikö perkele se nälän taltuttaminen oo pääasia, kun lähtee syömään jonnekkin.

Menin suoraan siitä kebabille. Otin rullan tuplalihalla. 11 € ja nälkä lähti.

Kyllä taas koetellaan. Joku vetää liiviin ja pahasti.

Kannattaa ottaa sen alkuruoan lisäksi jotain muutakin. Rossossa nuo lienee selkeämmin merkitty...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Makaronilaatikko. Hyvät ainekset pilataan munamaidolla ja uunissa korventamisella.
Pelkkä keitetty makaroni ja hyvin maustettu, paistettu jauheliha + sipuli kun sekoitetaan, syntyy mainio ja helppo arkiruoka.
Ei mikään koppurainen kliistraantunut mössö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös