Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 091
  • 7 359

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Erikoinen vertaus..

Itse taas en ymmärrä ollenkaan sitä sokerillisten versioiden juomista, kun tarjolla on terveellisempiä ja vieläpä monin verroin paremman makuisia sokerittomia versioita. Sokerittomat limsat ovat todella paljon raikkaampia, kun siitä julmetusta sokerimäärästä jää ainoastaan tahmea inhottava maku suuhun. Jos tarjolla ei ole esimerkiksi Pepsi Maxia tai Cokis Zeroa, vaan niiden sokerillisia versioita, niin silloin itse juon mieluummin vettä.
Jänniä nää makuerot. Minä taas en lainkaan välitä millään keinomakeutusaineella makeutetusta juomasta/ym. Stevialla maustetut limsat on lähimpänä juomakelpoista, mutta ei nekään häävejä ole. Aspartaamilla maustetut juomat (esim. Fun Lightit) on taas suoraan saatanasta.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mitäs täällä huudeltiinkaan banaanisaarilla ollessani mm. light limuista? Ne eivät mulle aukene. Ei sen vuoksi, että en narukäsilläni jaksaisi korkkia avata, vaan tarkoitan kuvainnollisesti. Kaikkien light juomien juominenhan on aivan täysin verrannollista siihen, että runkkais kaveria. Tuntuu niin tutulta, mut aivan helvetin väärältä ja mitään siitä ei saa irti.
Aivan loistava ja osuva vertaus! Toinen saman henkinen on croksien käyttäminen ja mieheltä suihinoton saaminen: voi tuntua hyvältä, mutta alas katsottuna näyttää homolta...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miks läskien pitää valittaa erinäisissä tilaisuuksissa ruuan vähyydestä. Syökää vähemmän saatana tai syökää ennen sinne juhliin/tilaisuuksiin menoa.

Läskeistä tuli toinenkin juttu mieleen mikä ei avaudu. Kaikki tietää, että kunnon ison läskin vieressä on hankala istua missä tahansa. Eikö lihavat ihmiset älyä sitä, että he vievät naapuriltakin tilaa? Heidän pitäisi ostaa kaksi paikkaa, koska kumminkin vievät 1.5 paikan tilan.
Itse ostan aina kaksi paikkaa, koska en halua viereeni istuvan kenenkään kuka saattas häiritä istumistani.

Ja jottei kukaan pahoita mieltään, niin pidän läskeistä. Paitsi yli-läskeistä naisista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aivan loistava ja osuva vertaus! Toinen saman henkinen on croksien käyttäminen ja mieheltä suihinoton saaminen: voi tuntua hyvältä, mutta alas katsottuna näyttää homolta...
Reinomies tykkää tästä.
 

Nick Neim

Jäsen
Itse ostan aina kaksi paikkaa, koska en halua viereeni istuvan kenenkään kuka saattas häiritä istumistani.
Kaksi? Entäs jos sille toiselle puolelle istuu joku läski?

Kaksipaikkaisista en tiedä kuin köyhien käyttämän linja-auton, mutta siitä tuskin oli kyse. Kyllä se esimerkiksi elokuvissa ja lätkämatsissa vaatii kolme paikkaa, ja silti joku saatanan torvelo on änkemässä minun ostamilleni paikoille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaksi? Entäs jos sille toiselle puolelle istuu joku läski?

Kaksipaikkaisista en tiedä kuin köyhien käyttämän linja-auton, mutta siitä tuskin oli kyse. Kyllä se esimerkiksi elokuvissa ja lätkämatsissa vaatii kolme paikkaa, ja silti joku saatanan torvelo on änkemässä minun ostamilleni paikoille.

Millähän mahdat tehdä nuo lyhyemmät pätkät missä ei todellakaan ole kolmea paikkaa. En jaksa tarkistaa tai ei edes tarvitse, koska taatusti siitä joku linja-auto menee. Muista tarkistaa mihin ajaa, koska aina ne ei ole suoria ja vaatii vaihdon jossain keskustan tuntumassa perunapellolla.

Tietenkin lopulta seitsemän tunnin päästä ollaan siellä kaupungissa mihin haluttiinkin mennä.
 

Nick Neim

Jäsen
Millähän mahdat tehdä nuo lyhyemmät pätkät missä ei todellakaan ole kolmea paikkaa. En jaksa tarkistaa tai ei edes tarvitse, koska taatusti siitä joku linja-auto menee. Muista tarkistaa mihin ajaa, koska aina ne ei ole suoria ja vaatii vaihdon jossain keskustan tuntumassa perunapellolla.

Tietenkin lopulta seitsemän tunnin päästä ollaan siellä kaupungissa mihin haluttiinkin mennä.
Taksitkin onneksi kulkevat. Siellä ei läskit osu kylkiin, kun on tarpeeksi pätäkkää taskussa.

Duunarit sitten erikseen, ja pyöriköön he ihran seassa. Mä häpeän.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Muusikotko ei narsisteja? Ihan huviksenne te varmaan esiinnytte mahdollisimman isolle yleisöllä jotka katsoo teitä lavalla. Jotku vetää jopa kymmeniä tuhansia stadioneille, NE TULEE KATSOMAAN TEITÄ. Ja ne maksaa siitä vielä rahaa.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Parkkipirkkojen vihaaminen ja heidän jakamistaan lappusista valittaminen joko kasvotusten tai facebookissa. Eihän siinä ole mitään tulkinnanvaraista jos ylität parkkiajan tai olet pysäköinyt paikkaan johon ei saa pysäköidä. Silti pitää inistä Tamimaisesti, kuinka parkkipirkko nyt ihan vain kusipäisyyttään kirjoitti lapun.

Jokseenkin vahingoniloisena ihmisenä saattaisin jopa nauttia kyseisestä hommasta kun autoilija rupeaa vinkumaan kun on jo liian myöhäistä. Lappu tuulilasiin ja ytimekkäästi "lapun takana valitusohjeet", jonka jälkeen jatkaa matkaa sakotettavan huudellessa perään homoa.
 
Viimeksi muokattu:

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nythän kaikkialla itkemään muovipussien "pahuudesta" ja niitä ei ainakaan saa antaa ilmaiseksi ja varmaan kohta ei rahallakaan.
Miten nämä kieltäjät hoitavat jätteenkuljetuksensa huoneistostaan Molokin kitaan?
Vaimo on antanut aika lailla periksi (aivopesty) tuolle pelleilylle ja käyttää kaupassa kaikenlaisia kestokasseja ja reppuja yms. Ja ostaa silloin tällöin muovisen roskapussirullan eli mitä v..ttua, missä maailman pelastuminen?
Eikö olisi kaikille järkevämpää ja helpompaa ostaa ruokakaupassa käynnin yhteydessä muovikassia ja kierrättää se sekajätteen kuljetusaihiona poltettavaksi tai tyhjien tölkkien kuljettimena (siellähän on oma reikänsä muoville). Ei vaan aukea mikä tässä on ideana, eihän kukaan vei roskiin tyhjiä muovipusseja...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parkkipirkkojen vihaaminen ja heidän jakamistaan lappusista valittaminen joko kasvotusten tai facebookissa. Eihän siinä ole mitään tulkinnanvaraista jos ylität parkkiajan tai olet pysäköinyt paikkaan johon ei saa pysäköidä. Silti pitää inistä Tamimaisesti, kuinka parkkipirkko nyt ihan vain kusipäisyyttään kirjoitti lapun.
...
100% julkisen puolen parkkilapuista, mitä olen ikinä saanut, on tulkinnanvaraisia. Yksityisen puolen lapuista 100% on aiheellisia, mutta olen maksanut niistä 0 kpl. Viimeksi keskustassa olin lippuautomaatilla toisella puolella katua, minkä silmät auki kävelevä ihminen olisi nähnyt, mutta tämä oli jo kirjoittamassa lappua. Onneksi huomasin ja kerkesin väliin maksulapun kanssa. Ne saa jotain bonuksia noista, joten käsitteet kuten "oikeudenmukaisuus" loistavat poissaolollaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
100% julkisen puolen parkkilapuista, mitä olen ikinä saanut, on tulkinnanvaraisia. Yksityisen puolen lapuista 100% on aiheellisia, mutta olen maksanut niistä 0 kpl. Viimeksi keskustassa olin lippuautomaatilla toisella puolella katua, minkä silmät auki kävelevä ihminen olisi nähnyt, mutta tämä oli jo kirjoittamassa lappua. Onneksi huomasin ja kerkesin väliin maksulapun kanssa. Ne saa jotain bonuksia noista, joten käsitteet kuten "oikeudenmukaisuus" loistavat poissaolollaan.
Pakkohan niitten on jollain provikkapalkalla olla. Jos mä olisin kaupungilla duunissa kaupungin peruspaskapalkalla parkkiperttinä, niin ajelisin vaan pillurallia koko päivän ja tsiigailisin perseitä. Toki jos sattuisi silmään selkeä manneparkkeeraus niin silloin kyllä lappua liimaisin välittömästi.
 

Antt1s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Maila, Manchester United, TPS
100% julkisen puolen parkkilapuista, mitä olen ikinä saanut, on tulkinnanvaraisia. Yksityisen puolen lapuista 100% on aiheellisia, mutta olen maksanut niistä 0 kpl. Viimeksi keskustassa olin lippuautomaatilla toisella puolella katua, minkä silmät auki kävelevä ihminen olisi nähnyt, mutta tämä oli jo kirjoittamassa lappua. Onneksi huomasin ja kerkesin väliin maksulapun kanssa. Ne saa jotain bonuksia noista, joten käsitteet kuten "oikeudenmukaisuus" loistavat poissaolollaan.

Pakkohan niitten on jollain provikkapalkalla olla. Jos mä olisin kaupungilla duunissa kaupungin peruspaskapalkalla parkkiperttinä, niin ajelisin vaan pillurallia koko päivän ja tsiigailisin perseitä. Toki jos sattuisi silmään selkeä manneparkkeeraus niin silloin kyllä lappua liimaisin välittömästi.

Käsittääkseni asia menee juuri päin vastoin eli yksityisellä puolella hommia tehdään provisiopalkalla ja julkisella kiinteällä kuukausipalkalla. Tuosta yksityisen puolen provisiopalkasta olen 100 % varma. Kaveri teki tuota joskus vuosikausia sitten ja silloin hän sai palkkaa jokaisesta 40 euron lapusta 10 euroa. Kyllähän tuossa houkutus syntyy kirjoittaa lappu pienimmästäkin rikkeestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ne saa jotain bonuksia noista, joten käsitteet kuten "oikeudenmukaisuus" loistavat poissaolollaan.

Ei välttämättä suoraan rahallista korvausta, mutta kyllähän noita seurataan. Samalla lailla kuin prismassa tai sitimarketissa pitää näpäyttää kassaan onko papereita kysytty alle kolmekymppisiltä.

Jos et ole kertaakaan kysynyt juhannusviikolla milloin kaikki ostaa vain kaljaa, niin joku on pielessä. Aivan varmasti siellä on ollut 29-vuotiaitakin jonottamassa. Ei ole mitään mahdollisuutta kuinka juuri tässä kassajonossa kaikki olikin tuhatvuotiaita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asia joka ei mene millään päähän on.. -Alkoholiton olut.

Kaverilla oli juuri aviokriisi lapsiperheessä ja pitkällisten neuvottelujen jälkeen saunakaljat vaihtuu alkoholittomaan.

Tuo on tuhon tie, tottakai se on hyvä, jos perhe pysyy kasassa, mutta mielummin joisi vettä. Tai mehua tai amerikkalaista kolajuomaa.
 

g0447u

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkijussin mailapeli
Espanjassa 2v lapsi pudonnut 110m syvään ja halkasijaltaan 25cm leveään kuiluun. Miten päin se sinne mahtu? Onko ne oikeesti niin pieniä? Täytyy tehdä tutkimuksia kotona kunhan kerkiän... Ikävä juttu kuitenkin.

Edit. Piirsin paperille vastaavan ympyrän. Kai sinne keskonen öljyttynä menis. En usko silti tuommoiseen ihmiskohtaloon.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espanjassa 2v lapsi pudonnut 110m syvään ja halkasijaltaan 25cm leveään kuiluun. Miten päin se sinne mahtu? Onko ne oikeesti niin pieniä? Täytyy tehdä tutkimuksia kotona kunhan kerkiän... Ikävä juttu kuitenkin.

Edit. Piirsin paperille vastaavan ympyrän. Kai sinne keskonen öljyttynä menis. En usko silti tuommoiseen ihmiskohtaloon.
On noita vastaavia tapahtunut aiemminkin ja esim. tässä onnellisesti päättyneessä Jessica McCluren tapauksessa reikä on ollut artikkelin mukaan vain 20 senttiä leveä, tosin lapsikin ollut muutaman kuukauden nuorempi.

Jessica McClure - Wikipedia

Tuosta Espanjan tapauksesta mietin, että onko edes teoriassa mahdollista, että lapsi olisi selvinnyt pudotuksesta, jos jotkut karkkipussitkin löytyivät monen kymmenen metrin syvyydestä ja kaikesta päätellen poika on sitä syvemmällä. Yllä mainitussa tapauksessa kuoppa on siis ollut vain vajaa 7 metriä syvä, mutta silti on mennyt 56 tuntia pelastamiseen.
 

g0447u

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkijussin mailapeli
On noita vastaavia tapahtunut aiemminkin ja esim. tässä onnellisesti päättyneessä Jessica McCluren tapauksessa reikä on ollut artikkelin mukaan vain 20 senttiä leveä, tosin lapsikin ollut muutaman kuukauden nuorempi.

Jessica McClure - Wikipedia

Tuosta Espanjan tapauksesta mietin, että onko edes teoriassa mahdollista, että lapsi olisi selvinnyt pudotuksesta, jos jotkut karkkipussitkin löytyivät monen kymmenen metrin syvyydestä ja kaikesta päätellen poika on sitä syvemmällä. Yllä mainitussa tapauksessa kuoppa on siis ollut vain vajaa 7 metriä syvä, mutta silti on mennyt 56 tuntia pelastamiseen.

Lueskelin itsekkin jo samasta tapauksesta äsken minkä mainitsit. On se kaiketi mahdollista. Emäntäkin suuttui kun mainitsin että 2v vaippapylly pää edellä mennyt ja vaipasta jäänyt jumiin. Jalat polkenut tyhjää ja sit tippunut. Nyt ihmettelen vanhempien kohtaloa. Heillä ilmeisesti 3v lapsi jo aiemmin kuollut sydänvaivoihin rantalenkillä.

Edit. Asia joka ei avaudu.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Espanjassa 2v lapsi pudonnut 110m syvään ja halkasijaltaan 25cm leveään kuiluun. Miten päin se sinne mahtu? Onko ne oikeesti niin pieniä? Täytyy tehdä tutkimuksia kotona kunhan kerkiän... Ikävä juttu kuitenkin.

Edit. Piirsin paperille vastaavan ympyrän. Kai sinne keskonen öljyttynä menis. En usko silti tuommoiseen ihmiskohtaloon.
Pienillä lapsilla ei ole mm. polvilumpioita ja muutenkin luut ovat hyvin vahvasti kehittymisvaiheessa. Luiskahtavat siis nätisti läpi monista paikoista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pienillä lapsilla ei ole mm. polvilumpioita ja muutenkin luut ovat hyvin vahvasti kehittymisvaiheessa. Luiskahtavat siis nätisti läpi monista paikoista.

Missä kohtaa ne lumpiot kasvaa. Amerikkalaisesta tv-sarjasta olen oppinut tappelutilanteessa, mistä ei pääse enää pois, kuinka nyrkeillä ei tee mitään.

Hyökkää siihen lumpioon ja vedä se paskaksi, niin voitat taiston. Kuulostaa oikein hyvältä idealta, vaikka en joudu baaritappeluihin, niin pidän mielessä, Kerran Kangasalalla tuli haasto, vaikka en tehnyt mitään. Onneksi siinä oli pöndeläisiä kertomassa mene sinä pois.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
En ole @Varis , mutta kiitos vinkistä. Lähtivät saman tien tilaukseen. Toivottavasti saapuvat ehjänä perille noutopisteeseen, välillä on ollut aika ronskia käsittelyä Postilla.
Onko noutopisteestä jo kuulunut ilouutisia? Olen kiinnostunut asiantuntijan tuotearviosta, sillä aion käyttää sitä vahvana referenssinä omia ratkaisujani harkitessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko noutopisteestä jo kuulunut ilouutisia? Olen kiinnostunut asiantuntijan tuotearviosta, sillä aion käyttää sitä vahvana referenssinä omia ratkaisujani harkitessa.

Tästä pitikin laittaa raporttia, hyvä kun muistutit. Verkkokauppa ja Posti saivat toimitettua kahden Riedel-lasin pakkauksen ehjänä ja kunnialla perille.

Lasit ovat esteettisesti kauniit ja hyvin muotoillut. Yksi lasi vetää noin 0,48l. Kylmä kolajuoma valuu hyvin lasin suppeampaan alaosaan ja hiilihapot pirstoutuvat mukavasti, aiheuttaen hyvän suutuntuman. Hiilihappo kutkuttelee kurkussa mukavasti ja kokis soljuu suuhun luontevasti. Ero jostain muovimukista ryystämiseen on selkeä. Ehkä maata järisyttävää eroa tavalliseen kylmään kokislasiin (toki Coca-Cola -muotoiltuun) ei ole, mutta hintansa arvoinen positiivinen lisäelämys tästä kuitenkin syntyi eli voin suositella Riedel-laseja kaikille jotka arvostavat kolajuomien makua ja/tai tyylikkäitä laseja.

Tölkistäkin voi hyvin edelleen juoda suoraan, tölkin pinnasta tulee hiilihappojen osalta kirpeämpi metallinen jälkimaku mistä pidän, mutta Riedel-laseista on hyvä juoda mitä
kolajuomaa tahansa (eli siis Dr Pepperiä tai RC Colaa, kaipa hätätilassa myös Pepsiä), ne on muotoiltu hyvin käteen sopiviksi, ne ovat esteettisesti kauniita ja kolajuomakin maistuu niissä mainiolta.

Riedel-lasia testattiin vielä hardcore-vaihtoehdolla eli Coke Zerolla, joka ei niin kovin hyvää ole kuten ei mikään sokeriton vaihtoehto, mutta Zerokin oli ihan siedettävää, toisin kuin esim. pullosta suoraan juotuna. Zeroa voi jatkossa juoda Riedelistä, niin se maittaa paremmin.

Testini ei ollut täysin puolueellinen yhden hengen testi, eli testautin Riedeliä myös ulkopuolisella testaajalla, jonka mielestä juoma maistui ns. perusmukia paremmalta ja lasi oli tyylikäs. Eli ei tarvitse olla ns. kola-asiantuntija, suurkuluttaja tai hifisti arvostaakseen Riedeleitä.

Musta Nuoli kiittää ja suosittelee!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon aika yksin varmaan asian kanssa, mutta mulle ei vaan avaudu, että mitä järkeä on matkailussa. "Lähdetään lomalle jonnekkin lämpimään". Oon pari kertaa ollu, enkä saa siitä mitään irti. En vaan ymmärrä. En ikinään enää lähde, tai ainakaan maksa mistään ulkomaan lomamatkasta. Mieluummin käytän senkin rahan niin, että otan aition illaks Jaffalta, vedän naulan päähän ja vietän loman himassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös