Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 250 570
  • 7 359

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Entäs jos tinttaa osan tuosta ja samassa taloudessa asuvat muut ihmiset auttavat?

Tuollainen metodi voi auttaa. Ison muovipullon kohdalla tarvitsisi olla osapuilleen yksi perheenjäsen per 0,5 litraa, jotta ei ehtisi väljähtyä. 1,5 litran osalta kolme juojaa kerralla ja 2,0 litran kohdalla neljä perheenjäsentä. Tämän säännön voisi painattaa pullojen kylkeen.

1,0 litran muovipulloja oli ennen, nykyisin ei taida olla. Sellainen toimi muovipulloista parhaiten. 0,5 litran muovipulloja ei kannata kotiin ostaa, ennemmin tölkkejä jotka ovat suurin piirtein samassa hintaluokassakin. 0,5 litran pullo sopii tietysti kenttäolosuhteisiin paremmin kuin tölkki.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta pitääkö lasin olla myös jäähdytettynä +3 asteeseen?

Jos jääkaappi on +5 asteinen, niin ei kai se auta kuin laittaa colapullo parvekkeelle (näin talvella) tai pakastimeen (kesällä) hetkeksi lisäjäähtymään ne 2 astetta.

Vaan jonkinlaista empiiristä taulukkoahan tuo huutaisi. Esim. jos parvekkeella on -10 astetta, niin pidä juomalasia siellä 6 min, 0,25 litran tölkkiä 8 min ja 0,3 litran pulloa 10 min, jääkaappijäähdytyksen jälkeen. Tai jotain sellaista (luvut keksittyjä). Sitten jos parvekkeella onkin -15 niin riittää 20 % lyhyemmät jäähdytysajat jne.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Oletko perehtynyt riedelin varta vasten (Coca) Colaa varten muotoiltuihin laseihin? Linkki Stockalle. Minä olen colan päivittäiskäyttäjä, mutta vähän vielä arponut että tohtiiko sitä pariakymppiä lasista kuitenkaan pulittaa. Työkaveri on opiskeluaikoinaan ollut Riedelillä töissä ja vannoi, että tuosta lasista se on parhaimman makuista.

Yritin vihjata noista laseista kaikille joulun alla, mutta kukaan ei ymmärtänyt yskää. Voi olla että joku päivä vielä tieteen nimissä sijoitan niihin omia rahojani.

Special price for you my friend!

Verkkokauppa.com
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onpas täällä tarkkaa jengiä kolajuomiensa suhteen. Meillä cokista tai pepsiä ostetaan ylipäätään todella harvoin, lähinnä hyvin harvinaisia vaimon krapuloita varten ja silloin, kun sukulaisten muksut tulee kylään. En ole sen enempää koskaan kiinnittäny huomiota, kumpi pullo sieltä mukaan tarttuu, eikä kukaan vieraistakaan ole väärästä merkistä valittanut. Sen verran olen kyllä tiedostava, että mitään Lidlin sippikolaa en koskaan osta. Tai enhän siis muutenkaan koskaan käy Lidlissä kuin hyvin hyvin satunnaisesti.
Drinksujakin kotona teen niin harvoin, että mitään kolapulloa on turha sen vuoksi ostaa. Vähän kuitenkin kiinnostaa Laitilan markkinoille tuottama Strohcola, jota aion ainakin kokeeksi ostaa pari tölkkiä. En kyllä tiedä, kumpaa kolaa tohon on sotkettu, mulle aivan sama.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmisten tyhmyys on kyllä rajatonta. Että tietty neste maistuu tietynmuotoisesta astiasta paremmalta... Kusettajien kekseliäisyys kun kynitään idiooteilta liiat rahat pois on kyllä yhtä rajatonta. Kyllä se pihvikin on ihan vitun paljon herkumpaa mitä kalliimpi disainialusta sillä kantturavainaalla on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmisten tyhmyys on kyllä rajatonta. Että tietty neste maistuu tietynmuotoisesta astiasta paremmalta... Kusettajien kekseliäisyys kun kynitään idiooteilta liiat rahat pois on kyllä yhtä rajatonta. Kyllä se pihvikin on ihan vitun paljon herkumpaa mitä kalliimpi disainialusta sillä kantturavainaalla on.

Sehän on perustuvinaan johonkin tälläiseen miten esimerkiksi hiilihappokuplat muodostuvat eri tavalla ja siirtyvät sieltä suuhun tai jotain.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sehän on perustuvinaan johonkin tälläiseen miten esimerkiksi hiilihappokuplat muodostuvat eri tavalla ja siirtyvät sieltä suuhun tai jotain.
Saa olla aika hifi suuvärkki jos tämmösiä rekisteröi. Tai sitten mulla joku karvalakkimalli.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Oletko perehtynyt riedelin varta vasten (Coca) Colaa varten muotoiltuihin laseihin? Linkki Stockalle. Minä olen colan päivittäiskäyttäjä, mutta vähän vielä arponut että tohtiiko sitä pariakymppiä lasista kuitenkaan pulittaa. Työkaveri on opiskeluaikoinaan ollut Riedelillä töissä ja vannoi, että tuosta lasista se on parhaimman makuista.

Yritin vihjata noista laseista kaikille joulun alla, mutta kukaan ei ymmärtänyt yskää. Voi olla että joku päivä vielä tieteen nimissä sijoitan niihin omia rahojani.

Sitten kun kuitenkin antaudut markkinoinnin uhriksi, niin tilaa ne ebay:n kautta. Säästät muutaman dinaarin joilla voit sitten ostaa kokista jota kaataa siihen lasiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Saa olla aika hifi suuvärkki jos tämmösiä rekisteröi. Tai sitten mulla joku karvalakkimalli.

En tiedä oletko olutmiehiä, mutta vertailun vuoksi kumpi maistuisi paremmalta: kylmänä tarjoiltu olut lasituopista vai väljähtänyt lämmin kalja muovimukista?

Jos ei ole mitään väliä kumpi eikä mitään eroja ole suu- ja makutuntumassa, niin sitten ei varmaan ole kolajuomienkaan tarjoilun kanssa niin väliä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Special price for you my friend!

Verkkokauppa.com

En ole @Varis , mutta kiitos vinkistä. Lähtivät saman tien tilaukseen. Toivottavasti saapuvat ehjänä perille noutopisteeseen, välillä on ollut aika ronskia käsittelyä Postilla. Sinänsä edullinen kuljetus, 2,90 euroa kuljetuksesta lähimpään SmartPostiin joka on tuossa suht lähellä. Samoilla postikuluilla meni vielä paketillinen Pätkis-suklaata.

Sitten vain myöhemmin testaamaan Riedel-laseja. Ehkä voisi kerettiläisesti laittaa noihin myös Dr. Pepperiä ja RC Colaa eikä vain kokista, vaikka nuo onkin kehitetty yhteistyössä Coca Colan kanssa.

Jääkaappikylmä tölkki vielä parvekkeelle pakkaseen hetkeksi, niin lämpötila optimoituisi lähemmäksi toivottua +3 astetta.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Enpä oo tienny, että Cokis light ja zero on eri juomia. Luulin et ne on samaa tavaraa eri purkissa ja zeroo markkinoidaan miehille ja lightia naisille. Ite juon sokeroituja versioita, mutta pitääpä joskus ostaa molempia cokiksen kevytversioita ja tehdä sokkotesti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiedä oletko olutmiehiä, mutta vertailun vuoksi kumpi maistuisi paremmalta: kylmänä tarjoiltu olut lasituopista vai väljähtänyt lämmin kalja muovimukista?

Jos ei ole mitään väliä kumpi eikä mitään eroja ole suu- ja makutuntumassa, niin sitten ei varmaan ole kolajuomienkaan tarjoilun kanssa niin väliä.
Kylmänä tarjoiltu tottakai parempaa kun lämmin ja väljähtynyt. Astialla ei mitään merkitystä kunhan on puhdas ja on helppo imeä kitusiinsa.

Kuoharin tykkään nauttia lattialla maaten siten että joku laskee sitä stripparin selkää pitkin, persevaon kautta kurkkuuni. Kokkeli kuuluu sniffata huoran tisseiltä. Muiden elintarvikkeiden nauttimisvälineillä ei mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kylmänä tarjoiltu tottakai parempaa kun lämmin ja väljähtynyt. Astialla ei mitään merkitystä kunhan on puhdas ja on helppo imeä kitusiinsa.

Kuoharin tykkään nauttia lattialla maaten siten että joku laskee sitä cheerleaderin selkää pitkin, persevaon kautta kurkkuuni. Kokkeli kuuluu sniffata huoran tisseiltä. Muiden elintarvikkeiden nauttimisvälineillä ei mitään merkitystä.

Kai sentään sushi maistunee parhaimmalta Nyotaimori-tarjoiluna eli alastoman japanilaistytön päältä syötynä?
(Linkki vie wikipedia-artikkeliin jossa on muutama esimerkkikuva miten sushia napsitaan elävän tarjoilulautasen nännin päältä.)
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuoharin tykkään nauttia lattialla maaten siten että joku laskee sitä stripparin selkää pitkin, persevaon kautta kurkkuuni. Kokkeli kuuluu sniffata huoran tisseiltä. Muiden elintarvikkeiden nauttimisvälineillä ei mitään merkitystä.

Vodka kuuluu nauttia venäläiseen tyyliin huoneenlämpöisenä ja kahvikupista. Astian kanssa ei ole niin tarkkaa, mutta lämpötilalla on. Pakastimesta otettu vodka on sama kuin punaviini jääkaappikylmänä. Mutta itse en juokaan vodkaa päihtymistarkoituksessa, vaan ainoastaan maun vuoksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämpötila vaikuttaa oikeasti Colan makuun. Kuten Musta Nuoli sanoi, niin ideaalilämpötila on siinä juuri ja juuri plussan puolella.
Näillä keleillä siihen onneksi pääsee sillä, että säilyttää juomia parvekkeella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mutta itse en juokaan vodkaa päihtymistarkoituksessa, vaan ainoastaan maun vuoksi.
Ei mee kyä läpite. Vodkan juominen maun vuoksi on sama kuin nainen sanoisi imevänsä kullia omaksi huvikseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lämpötila vaikuttaa oikeasti Colan makuun. Kuten Musta Nuoli sanoi, niin ideaalilämpötila on siinä juuri ja juuri plussan puolella.
Näillä keleillä siihen onneksi pääsee sillä, että säilyttää juomia parvekkeella.
Lämpötila vaikuttaa yleensäkin makuaistiin. Ja nimenomaan niin, että mitä kylmempää nautittava juoma on, sitä vähemmän ne aromit tulevat esiin. Tästä saamme johtopäätöksen, että cola on oikeasti pahaa ja sitä voi juoda vain mahdollisimman kylmänä. Sama koskee kehnoja lagereita, toim.huom.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lämpötila vaikuttaa yleensäkin makuaistiin. Ja nimenomaan niin, että mitä kylmempää nautittava juoma on, sitä vähemmän ne aromit tulevat esiin.
Minua se jääkylmä cola lähinnä koskee kurkkuun eikä maistu miltään. Lämmin cola ei ole myöskään hyvää. Kyllä se minulle optimaalinen lämpötila on jossain normaalin jääkaappilämpötilan kohdalla (jotain 4-6 astetta).
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kyllä neuvostoliittolainen Pepsi oli parasta. Yleensä 2/5 kolaa ja loput 3/5 Moskovskajaa (votka). Juomien suhde määräytyi sen mukaan, että kolan piti vielä maistua. Mutta tuhlata ei saanut, sillä olihan se juoman arvokkain osa.
Juodaan lämpimänä. Koska jääkaappia ei ole.
Jonneille tiedoksi, että NL:ssa annos alkoholia oli ravintolassakin minimissään 100 grammaa. Eli jos tilasi kahvin ja konjakin, sai kuumaa kuubalaista kodin putkimiestä ja täyden lasin armenialaista brandyä. Näitä vielä sai 80-luvun lopun Tallinnassa mm. Harjukadulla, missä vieressä kävin parturissa. Oi niitä aikoja!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä neuvostoliittolainen Pepsi oli parasta. Yleensä 2/5 kolaa ja loput 3/5 Moskovskajaa (votka). Juomien suhde määräytyi sen mukaan, että kolan piti vielä maistua. Mutta tuhlata ei saanut, sillä olihan se juoman arvokkain osa.
Juodaan lämpimänä. Koska jääkaappia ei ole.
Jonneille tiedoksi, että NL:ssa annos alkoholia oli ravintolassakin minimissään 100 grammaa. Eli jos tilasi kahvin ja konjakin, sai kuumaa kuubalaista kodin putkimiestä ja täyden lasin armenialaista brandyä. Näitä vielä sai 80-luvun lopun Tallinnassa mm. Harjukadulla, missä vieressä kävin parturissa. Oi niitä aikoja!

Kokeile tshekkiläistä Kofolaa (linkki vie wikipediaan), niin saat kokea eräänlaisen variaation tuosta makuelämyksestä.

Kofola on näistä keskusteluista puuttunutkin. Siihen tulee perverssi himo, sillä vaikka se on oikeastaan aika pahaa tai ainakin eksoottisen makuista. Jos on sopivassa itä-Euroopan maassa niin Kofola on pakko korkata. Kylmänä se on sopivana annoksena oikeastaan aika koukuttavaa, tai ainakin piristävää.

Kofola on siis kommunistinen vaihtoehto kolajuomille, joka sisältää tummaa siirappia, sokeria, erilaisia yrtti- ja hedelmämausteita ja helvetisti kofeiinia. Kofeiinia on yli 50% enemmän kuin kokiksessa.

Jos joku on menossa keväällä jääkiekon MM-kisoihin Tshekkiin, niin ei kun maistamaan Kofolaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Auton suojaamiseen talvella käytettävä peite. Ei jakseta raaputtaa jäätä, mutta jaksetaan asentaa tollanen hirvitys, mikä monesti pitää ottaa vielä mukaan autoon.

Varmaan yks niitä asioita, mitkä ymmärrän vanhempana? Itellä käytössä 2kw sisätilan lämppäri ja jos joskus joutuu lähteen auto kylmänä, niin tuulilasin + etusivulasien rapsuttamiseen menee 1-2 min.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siihen peitteen asentamiseen menee 30 s ja poisottamiseen 30 s. Itsellä ei ole, mutta olen miettinyt. Riippuen keleistä, joskus on todella perseestä rapata laseja. Suojaa myös siltä, jos on taipumusta jäätyä sisäpuolelta. Siltä suojaa kyllä sekin, että muistaa viedä märät lätkäkamppeet peräkontista varastoon kuivumaan.
Mä luulen, että nää on näitä tottumiskysymyksiä. Jos se olis loistava keksintö, se olis kaikilla ja jos se olis liian aikaa vievä, niin sitä ei olis kellään.

Sisätilanlämmitin ei oo kyllä mitenkään ongelmaton sekään. Laseista sulava vesi valuu oven väleihin ja joka puolelle ja jäätyy sit tietty sinne. Ja vaatiihan se sen sähkönkin. Luulen et ostan peitteen 45-55 vuotiaana, koska sen ikäset näköjään tajuaa sen hienouden. :)

Edit. Siis sen ikäsillä niitä nähny pääasiassa. En tiedä Sir Markun ikää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Piknikpaisti, en vain tajua sitä konseptia. Verkon sisään on sullottu jotain lihaksi luokiteltavaa mössöä ja soijaproteiinia. Tuota pötköä myydään vissiin vain talvisin koska sukulaisena on välillä etsinyt kesäisin ja ovat olleet harmissaan kun ko. "herkkua" ei saa.

HK Piknikpaisti n.1,5 kg - HK.fi (linkissä esitellään HK:n piknik-paisti HK:n sivuilla, sisältää kuvan paistista, ainesosaluettelon, ravintoarvot, valmistusohjeen ja linkkejä ruokaohjeisiin (piknikpaistista))
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mitäs täällä huudeltiinkaan banaanisaarilla ollessani mm. light limuista? Ne eivät mulle aukene. Ei sen vuoksi, että en narukäsilläni jaksaisi korkkia avata, vaan tarkoitan kuvainnollisesti. Kaikkien light juomien juominenhan on aivan täysin verrannollista siihen, että runkkais kaveria. Tuntuu niin tutulta, mut aivan helvetin väärältä ja mitään siitä ei saa irti.

Erikoinen vertaus..

Itse taas en ymmärrä ollenkaan sitä sokerillisten versioiden juomista, kun tarjolla on terveellisempiä ja vieläpä monin verroin paremman makuisia sokerittomia versioita. Sokerittomat limsat ovat todella paljon raikkaampia, kun siitä julmetusta sokerimäärästä jää ainoastaan tahmea inhottava maku suuhun. Jos tarjolla ei ole esimerkiksi Pepsi Maxia tai Cokis Zeroa, vaan niiden sokerillisia versioita, niin silloin itse juon mieluummin vettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös