Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 419
  • 7 359

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on 4-vuotias poika eikä tulisi mieleenkään lähettää joulukortteja, joissa hänen kuva. Sukulaisille ehkä, mutta mieluummin olen antanut kehystetyn kuvan. Faijalle annoin lahjaksi ison kuvan, jossa meidän neljä sukupolvea istuu vierekkäin (minä, poika, faija ja isoisä).

Useampi kaveri lähettää hassun hauskoja kuvia lapsistaan tonttulakit päässä, leipoo piparia tms. Ei kiinnosta paskan vertaa, en todellakaan laita mihinkään pöydälle esiin.

No vittuako täällä kitiset jos sua ei kiinnosta? Montaa muuta kiinnostaa ja sukulaiset arvostavat. Itse kyselit.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi sitten asettelet tuon asian kysymysmuotoon ja sen jälkeen vedät jonkun turhan avautumisen aiheesta?

En ymmärrä, miksi moni kavereista kuvittelee, että heidän lapsensa olisivat minun mielestäni jotenkin niin tärkeitä tai kiinnostavia, että haluaisin pitää niiden kuvia esillä kotonani.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ymmärrä, miksi moni kavereista kuvittelee, että heidän lapsensa olisivat minun mielestäni jotenkin niin tärkeitä tai kiinnostavia, että haluaisin pitää niiden kuvia esillä kotonani.

No mutta nyt ollaan jostain samaa mieltä, ei muakaan kiinnosta kotona toisten lasten kuvia tuijotella. Enkä tosin ymmärrä koko joulukorttien lähetystouhua, mutta vaimo näyttää arvostavan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi jotkut lähettävät joulukortteja, joissa on kuvia heidän lapsistaan?
Ja vielä sen jälkeenkin kun selvästi huomaa kuvista että lapsia ei vittujakaan kiinnosta koko "söpöily". Minulla on yksi sukulainen joka on vuosia lähettänyt joulukortit lasten kuvillaan. No viimeiset vuodet vanhin (nyt 17v) on puuttunut kuvista, toiseksi vanhin (nyt 15v) on ollut viimeiset vuodet kuvissa vakavana ilman tonttulakkia. Vain reilun kymmenen vanha kuopus vielä on kuvissa hymyilevänä tonttuhattu päässä. Että antaisi jo lastensa olla...
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ymmärrä, miksi moni kavereista kuvittelee, että heidän lapsensa olisivat minun mielestäni jotenkin niin tärkeitä tai kiinnostavia, että haluaisin pitää niiden kuvia esillä kotonani.

Pidätkö sä kaikkia saamiasi joulukortteja esillä? Vai raakkaatko sieltä pois semmoset missä on jonkun toisen lapsi kuvassa mukana?

Jotkuthan niitä pitää esillä, mutta ei kai se nyt mikään Jumalan pakko ole. Ja jos niitä tykkää johonkin seinälle lätkiä ni onhan se aika vajaata jättää sinne laittamatta sitten semmoset missä on jonkun lapsi.

Jottei mene vain kyselyksi, niin meillä on kaikki saadut kortit esillä, ihan sama vaikka joku ottaisi perseestään kuvan joulukorttiin, sinne seinälle sekin päätyisi niiden geneeristen marketista ostettujen tylsien korttien, itse pahvista leikattujen ja glitterillä turattujen hässäköiden sekä jälkikasvu/perhe/lemmikkikuvien sekaan.

Meidän omassa kortissamme oli lapsen lisäksi myös koiramme mukana. Mitä semmosille hirvityksille pitäis sit tehdä, pistää silppuriin vai polttaa takassa?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pidätkö sä kaikkia saamiasi joulukortteja esillä? Vai raakkaatko sieltä pois semmoset missä on jonkun toisen lapsi kuvassa mukana?

Jotkuthan niitä pitää esillä, mutta ei kai se nyt mikään Jumalan pakko ole. Ja jos niitä tykkää johonkin seinälle lätkiä ni onhan se aika vajaata jättää sinne laittamatta sitten semmoset missä on jonkun lapsi.

Jottei mene vain kyselyksi, niin meillä on kaikki saadut kortit esillä, ihan sama vaikka joku ottaisi perseestään kuvan joulukorttiin, sinne seinälle sekin päätyisi niiden geneeristen marketista ostettujen tylsien korttien, itse pahvista leikattujen ja glitterillä turattujen hässäköiden sekä jälkikasvu/perhe/lemmikkikuvien sekaan.

Meidän omassa kortissamme oli lapsen lisäksi myös koiramme mukana. Mitä semmosille hirvityksille pitäis sit tehdä, pistää silppuriin vai polttaa takassa?
Jos ne niin hirvityksiä on, niin hankit järeän silppurin että se jaksaa jauhaa lapsen ja koiran, takkaan vasta sitten kun on silputtu.
 

ace

Jäsen
Onneksi kaikki minun ystävät tajuaa olla lähettämättä minulle joulukorttia (tai mitään muutakaan korttia) missään muodossa lapsistaan. Ilmeisesti kaikki jo ymmärtävät ettei voisi vähempää kiinnostaa, kiitos heille siitä.

Tosin, täytyypä myöntää, että isäni uuden avioliiton kautta elämääni tulleet siskopuolen lapset ovat saaneet tämän ikiroutaisen sydämen edes hieman sulamaan. Ihan mahtavia kakaroita molemmat ja teen kaikkeni että vanhempiensa tuputtaman nykymusiikin sijaan nämä hellitellyt herrantertut oppisivat kuuntelemaan kunnon metallimusiikkia. Tyttöjä siis molemmat.

Devil horns sormimerkki on jo hallussa. Onpa ollut hienoa seurata sitä oppimisprosessia ja miten se motoriikka niiden sormien asettamiselle oikeaan asentoon ei käy 2-3 vuotiaalta yhtä näppärästi kuin tälläiseltä ikinuorelta metallipäältä.

Jep, vanhemmiten sitä pehmenee, mutta onneksi joulukortteja näistäkään ei minulle tuputeta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meidän omassa kortissamme oli lapsen lisäksi myös koiramme mukana. Mitä semmosille hirvityksille pitäis sit tehdä, pistää silppuriin vai polttaa takassa?

Yhdessä meidän saamassamme kortissa oli hirven kuva. Vai mahtoiko olla poro? No, joka tapauksessa ei kyllä ollut lähettäjän oma hirvi tai poro. Kyllä en yhtään ymmärrä, miksi joku halusi lähettää meille ihan vieraan eläimen kuvan joulukortissaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Yhdessä meidän saamassamme kortissa oli hirven kuva. Vai mahtoiko olla poro? No, joka tapauksessa ei kyllä ollut lähettäjän oma hirvi tai poro. Kyllä en yhtään ymmärrä, miksi joku halusi lähettää meille ihan vieraan eläimen kuvan joulukortissaan.
Jos kortti oli lähettäjän mielestä niin hirveä, ettei hän tahtonut pitää sitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos kortti oli lähettäjän mielestä niin hirveä, ettei hän tahtonut pitää sitä.

Olisi kiva tietää kuinkahan paljon vastaanottajille lähetetään vanhoja kortteja. Jonkun siivouksen yhteydessä löytyy joku nippu ja nämä hirveydet voisi lähettää vaikka noille.

Valitettavan paljon korttien lähettämisessä tuntuu olevan sellaista pakkoa mitä ei oikein huvittaisi tehdä. Ihmiset tekee toki paljon asioita mitä vain kuuluu tehdä miettimättä miksi niin edes tehdään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainoastaan siskon perheen lähettämä kortti on esillä. Muut lensivät suoraan pahvinkeräykseen, oli sitten lasten, tonttujen tai porojen kuvia.

Elikkä joulukortit on sulle roskaa muutenkin, mitä väliä sillä on mitä hiton otuksia niissä sit on kuvattuna?

Vai onks ne siskos muksut sit siinä ainossa kortissa mikä ei oo roskissa, ja se sinun eloasi nyt sitten ahdistaa?

Tä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten näitä nimitietoja ei saada kuntoon. Tai siis mistä ne edes lopulta tulee.

Jo kultaisella 80-luvulla ihmeteltiin tietenkin kaikenlaisia haemaelaisia, mutta nyt kunnostautuu Polsat Sport kertomalla näyttävänsä ottelun missä pelaa KalPa Kuopio Hockey Oy.

Kieltämättä täyttää tehtävänsä tuokin informaatio, mutta onkohan se paras mahdollinen. Toisaalta hieno nimi, onhan puolalaisillakin seuroilla aivan kummallisia todella komeita täysiä nimiä. Ei niitä vain ihan tällä tavalla käytetä ja katsoin kerran urheiluruudun ja siellä luki vain KalPa. Jossain kenties lukee Kalpa.

Voihan tuotakin paremman puutteessa hetken katsoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Polsat Sport
En tiedä, miksi tuostakin harmittomasta nimestä - samoin kuin monista muista Puola-johdannaisista - tulee mieleen sellainen harmaa, sateinen ja teräksenkylmä itäblokin maisema.

Esim. Gdanskin olen jostain syystä mieltänyt surulliseksi jättömaaksi, jossa rannoilla on ruosteenväristä levää - ja miten hieno kaupunki se todellisuudessa onkaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä, miksi tuostakin harmittomasta nimestä - samoin kuin monista muista Puola-johdannaisista - tulee mieleen sellainen harmaa, sateinen ja teräksenkylmä itäblokin maisema.

Esim. Gdanskin olen jostain syystä mieltänyt surulliseksi jättömaaksi, jossa rannoilla on ruosteenväristä levää - ja miten hieno kaupunki se todellisuudessa onkaan.

Tätä mielikuvaa vastaan ei tavallinen ihminen voi oikein taistella, koska ihmismieli toimii niin. Paikallisetkin ostaa pullovettä kaupasta, vaikka hanasta saa saman. Oli aika milloin ei saanut.

Kaikki muuttui EU-jäsenyyden ja EURO2012 myötä. Hinnat ovat erilaisia, mutta se ostovoima. Se mitä niillä muka vähillä kolikoilla saa. Sitä en osaa sanoa kuinka peloissaan Saksassa ollaan, mutta monella tavalla aivan samalla tasolla, vaikka jokainen kenties luulee Saksan olevan jotenkin parempi. Lewandowski tietenkin lähti sinne, mutta ei siitä sentään ketään syytetä.

En tiedä haluaisinko mielummin olla norjalainen hotellisiivooja mikä tienaa viisituhatta euroa ja maksaa vuokraa kolmisen tonnia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mun mielestä Gdańskin saksalainen nimi Danzig olis kyllä hienompi. Ei mitään poliittista tässä, mutta kalskahtaa komealta.

Niinhän se kalskahti, mutta onneksi sen jälkeen sai rakentaa oman maan. Aivan fyysisesti siirrettiin kiviä Warszawaan, että saadaan se ensiksi kuntoon.

Sen jälkeen sitten muut alueet. Lopputulos on hieno.
 

ace

Jäsen
Ensi vuonna tulee. Ajateltiin, ettet ole tänä vuonna vielä valmis.

Tarkasti juttujasi stalkanneenna, et vaikuta tyypiltä joka fanittaa Jokereita, omistaa firman, perheen, kaksi hienoa autoa (statuksen vuoksi) ja asuu isossa paritalon puolikkaassa järven rannalla Etelä-Suomalaisessa pikkukaupungissa.

En siis ole huolissaan tulevaa joulua ajatellen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Rikollisten typerät nimenvaihdokset yleensäkään eivät aina avaudu minulle, mutta uusimmassa Alibissa oli uusi pohjanoteeraus jonka taustat eivät täysin avautuneet. Siinä esiteltiin Pohjoismaiden top-listaa etsintäkuulutuksista ja siellä oli mukana entinen Mertsi Allan Isberg, joka on vaihtanut nimensä ja kulkee nykyään nimellä Mike Soldier. Kyllä, Mike Soldier.

Mikä lienee ex-Mertsin motiivi näin näyttävään nimenvaihdokseen? Lieneekö lukenut tasa-arvohöpinöitä joissa kerrotaan, että romanitaustaisella nimellä on vaikeampi päästä työhaastatteluun kuin kuin kantasuomalaisella nimellä? Ehkä hän on ajatellut, että "Mike Soldier"-nimellä ei ainakaan syrjitä, saatana, ja että pakko on nimi vaihtaa koska suomalaiset ovat niin rasisteja.

Mike Soldier on kuitenkin nyt siis pakosalla ja etsintäkuulutettujen listalla kärkipaikoilla Pohjoismaissa.
 

ace

Jäsen
Ai ai, paljastuin nolosti. Taas. En fanita Jokereita, enkä usko alkavani fanittamaan. En omista firmaa, tavoitteena on omistaa jossain vaiheessa osa hyvästä firmasta. Tuskin kuitenkaan koko firmaa missään koskaan. Perhettä ei ole. Tai siis on tietysti se perhe johon olen syntynyt. Siitä en osaa sanoa, mitä haluan sen suhteen. Elämä näyttää. On yksi peruslaadukas auto, jos perhettä tai jotain harrastus tai muuta syytä ei ilmene, niin autojen lukumäärä pysynee yhdessä. Hieno auto voi olla joskus realismia. Statuksen vuoksi pyrin olemaan hankkimatta mitään. Iso paritalon puolikas ei sytytä ja sitäkään ei ole. Sen sijaan kaksio pääkaupunkiseudulla on todennäköisesti jonkuajan päästä. Omakotitalo olisi tietenkin paras ratkaisu. Etelä-Suomen pikkukaupunki hope not koskaan, mutta pohjoisesta kylläkin joskus ehkä.

Eli joo ei tarvitse olla huolissaan, että laittaisin omista lapsistani kortin ensi vuonnakaan. Jonkun muun lapsista en mene takuuseen.

Omakotitalo Helsingin Rautatientorilla on aina tavoittelemisen arvoinen asia. Vaikkei juuri Helsingistä varsinaisesti puhuttukaan. Perhe on kaikilla, mutta jotkut kuulema rakentaa uuden varttuessaan. Sitä en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi omistaa firman. No onhan se meidän kaikkien kannalta hyvä, että jotkut haluaa.

Auto ilman statusta tai statuksen vuoksi ei ole koskaan huono asia. Mitä hienompi ja parempi, sen parempi. Kumpa Stadin pyörätietkin raivattaisiin lisäkaistoiksi yksityisautoilulle, mutta siitä on tässä maailmantilanteessa turha edes haaveilla. Ainakaan niin kauan kuin Vihreät Piipertäjät saa meillä ansaitsematonta kansansuosiota.

Paritalon puolikas, iso tai pieni on ihan ehdoton no no, samoin kuin Etelä-Suomalainen pikkukaupunki. Jokereista puhumattakaan.

Hyvä mies siis olet, vaikka uhkailetkin lapsellisilla joulukorteilla.
 

hege

Jäsen
Joulukorttikuvista tuli mieleen, kerran (lienee muutama joulu sitten tapahtunut) tuli kortti missä oli perheen äiti, molemmat muksut mutta mies oli vaihtunut edellisestä kortista. Hitaana kaverina tuli mielessä ihmeteltyä, että onko Kari (nimi muutettu) alkanut kasvattamaan partaa kunnes sitten parin päivän päästä sai oivalluksen että eihän se mikään Kari siinä kuvassa ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joulukorttikuvista tuli mieleen, kerran (lienee muutama joulu sitten tapahtunut) tuli kortti missä oli perheen äiti, molemmat muksut mutta mies oli vaihtunut edellisestä kortista. Hitaana kaverina tuli mielessä ihmeteltyä, että onko Kari (nimi muutettu) alkanut kasvattamaan partaa kunnes sitten parin päivän päästä sai oivalluksen että eihän se mikään Kari siinä kuvassa ole.

Joulu on hienoa aikaa. Tuli seurusteltua yh-äidin kanssa ja sain hieman jälkeenpäin kuulla hänella olevan taas uusi ukko. Toivottavasti lähettelevät kortteja, kunhan eivät minulle.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joulu on hienoa aikaa. Tuli seurusteltua yh-äidin kanssa ja sain hieman jälkeenpäin kuulla hänella olevan taas uusi ukko. Toivottavasti lähettelevät kortteja, kunhan eivät minulle.

Eikö se oli hienoa kerätä vuosien mittaan koko sarja? Kari, Jukkis, Giorgio, Pasi, Tero, Ahmed, ja Pasi uudestaan. Kivan huoneentaulun saisi niistä joulukorteista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös