Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 251 031
  • 7 359

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mulla lähti annoskokojen pienentäminen juuri tuosta salaattilautasen hylkäämisestä. Pakko se oli myöntää itselleen, että aineenvaihdunta ei ole enää nuoruusvuosien tasolla. Silloin pystyi syömään ihan mitä vaan ja kuinka paljon vaan. Nyt kaikki näkyy vyötäröllä, jos itsekuri höltyy.

Nimenomaan, tässä hyvä esimerkki siitä miten pienillä ratkaisuilla voidaan kuitenkin loppupeleissä saada isokin hyöty pitkässä juoksussa. En väitä etteikö olisi ihmisiä, jotka pystyisivät annostelemaan salaattilautaselle salaattinsa ja varsinaiselle lautaselle pääruoan niin ettei sitä ole liikaa, mutta väitän 80% tekevän asian väärin. Tästä aasinsiltana myös, että laihduttamisen vaikeus on asia joka ei minulle avaudu. Helvetti, kuluttaa enemmän kuin tunkee luukusta alas ja katsoo ettei koske pikaruokapaskaan, sokeriin ja höttöhiilariin ja syö tarpeeksi valkuaisaineita, niin homma on siinä. Asiasta on saatu silti uskomattoman vaikea ja kansaa kusetetaan laihdutusohjelmilla ja saatananmoisella kuntorääkillä, vaikka liikunnan osuus laihduttamisessa on itseasiassa kovin mitätön.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyse ei olekaan laihduttamisen vaikeudesta, vaan luopumisen. Saa ottaa talteen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyse ei olekaan laihduttamisen vaikeudesta, vaan luopumisen. Saa ottaa talteen.
Toisaalta höttöeväästä kun on kerran luopunut, ihmetyttää miten se onkaan ollut niin kovin tärkeän oloinen osa ravintoa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ei avaudu miksi aina lätkän MM-kisoissa lähes kaikilla suomalaiskannattajilla on aurinkolasit päässä sisällä hallissa. Onko MM-kisoissa valaistus jotenkin tavallista kirkkaampi, ettei sitä suomalainen kestä? Vai haluavatko fanit suojella yksityisyyttään, ettei pomo vaan tunnistaisi telkkarista kun Jari heiluu kännissä siellä katsomossa.

Toinen asia mikä ei myöskään avaudu on se, kun jotkut ihmiset ulkoiluttavat koiriaan ilman hihnaa taajama-alueilla. Usein koirat ovat pentuja, mutta se ei millään tavalla vähennä vapaana ulkoiluttamiseen liittyvää itsekkyyttä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...

Toinen asia mikä ei myöskään avaudu on se, kun jotkut ihmiset ulkoiluttavat koiriaan ilman hihnaa taajama-alueilla. Usein koirat ovat pentuja, mutta se ei millään tavalla vähennä vapaana ulkoiluttamiseen liittyvää itsekkyyttä.
Josko kouluttaisivat koiran olemaan hallinnassa vapaanakin? Olen käsittänyt että esimerkiksi Saksassa on todella yleistä että koirat kulkevat vapaana ja omistajalla on melko suuri vastuu kouluttaa (koulututtaa) koirasta sellainen että vapaana ulkoiluttaminen onnistuu turvallisesti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Räp-musiikki. Olen mielestäni musiikin suhteen suhteellisen ennakkoluuloton usein, eli kuuntelen uteliaisuudesta kaikenlaista ja iän myötä maku on myös monipuolistunut, jos nyt miksikään kaikkiruokaiseksi en siis sano ja muutenkin inhoan tuota ympäripyöreää sanaa musiikin yhteydessä. Joka tapauksessa räp on sellaista, että en ole tähä päivään mennessä kuullut yhtäkään artistia tai kollektiivia joiden musiikki aiheuttaisi edes jossain määrin positiviisia hyrinöitä. Toki sellaisia tapauksia joitain on, joita pystyy kuuntelemaan "neutraalisti", eikä samantien rupea vituttamaan ja toivomaan, että vaihtuisi kuulumaan jotain muuta, mutta lähes laidastaan iskee myötähäpeä kuitenkin.

Ei aukene ei, niin ei. Odotan sitä päivää, että joku vyöryttää kuuloaisteilleni sellaista räbää joka oikeasti tekee vaikutuksen. Sitä hetkeä odotellessa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Josko kouluttaisivat koiran olemaan hallinnassa vapaanakin? Olen käsittänyt että esimerkiksi Saksassa on todella yleistä että koirat kulkevat vapaana ja omistajalla on melko suuri vastuu kouluttaa (koulututtaa) koirasta sellainen että vapaana ulkoiluttaminen onnistuu turvallisesti.
Mutta kun se ei ole Suomessa laillista taajama-alueilla. Ja ihan hyvä niin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ja muutenkin ihmetyttää miksi ne ei vedä sitä remmiä kireelle kun joku kävelee vastaan. Siis se pitää vetää hyvissä ajoin tarpeeksi lyhyeksi ihan jo merkiksi että porukka uskaltaa kävellä vastaan ilman pelkoa että se koira pääsisi omiin jalkoihin asti. Luulis niiden tietävän että tosi moni ei tykkää koirista vai eikö ne käy kaikilla pytyillä. En tiedä. Muutenkin mä oon jo pitkään ihmetellyt millainen tyyppi pitää jotain koiraa ihmisen parhaana ystävänä. Voiko sen kanssa lähteä kaljalle tai lätkämatsiin? Voiko häh? Mä voin heti paikalla nimetä viis parempaa kaveria ja kaikki vielä puhuu tätä ihmisten kieltä. Niitä ei ole pakko ulkoiluttaa vaikka millään ei jaksaisi. Niitä ei ole pakko syöttää ja niiden paskoja ei ole pakko keräillä muovipussiin. Ne ei haisekaan niin pahalta eikä näytä niin rumilta. Eikä tuu mitään allergisia kohtauksia. Ja niiden munakarvatkaan ei tartu joka ikiseen paikkaan. Mutta ei. Kyllä se koira sittenkin on ihmisen paras kaveri. Jo vain kyllä on. Se on toi kuolaava ja räksyttävä saatanan hölmö karvakasa tossa. Turre maa friend.
 
Viimeksi muokattu:

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mulle ei oikein avaudu minkä helVETIN takia Suomessa EI VOI SAADA VÄLITÖNTÄ AKUUTTIA VIISAUDENHAMPAAN POISTOAIKAA jos on kärsinyt jo pitkään vaan se täytyy varata seuraavalle kuukaudelle? Vituttaa suoraan sanottuna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö koirista keksi heti kymmeniä juttuja mitä joutuu tekemään, mutta mitä on saamapuolella? Syviä keskusteluja? Peppuseksiä? Ööö nothing shit, tai mä en ainakaan ole koskaan tajunnut.

No okei koira noutaa sun heittämän kepin, mutta jos et olis heittänyt ollenkaan niin se olis jo valmiiksi sun kädessä hei haloo dorka.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Josko kouluttaisivat koiran olemaan hallinnassa vapaanakin? Olen käsittänyt että esimerkiksi Saksassa on todella yleistä että koirat kulkevat vapaana ja omistajalla on melko suuri vastuu kouluttaa (koulututtaa) koirasta sellainen että vapaana ulkoiluttaminen onnistuu turvallisesti.
Ensinnäkin vapaan pitäminen on laitonta kuten jo edellä mainittiinkin, eli vapaana ulkoiluttamisen paheksumista ei tarvitse sinänsä erikseen edes perustella. Perusteluja kuitenkin on olemassa. Jotkut saattavat pelätä koiria, ja jos vastaan tulee pari vapaana kulkevaa koiraa niin heitä saattaa alkaa ahdistamaan. Vapaana kulkevat koirat ovat myös liikenneturvallisuusriski niin autoille, mopoille kuin pyörille. Muille koiranulkoiluttajille vapaana ulkoilutus on myös huono juttu, koska oma koira saattaa alkaa rähisemään, jos vapaana oleva koira tulee ilman omistajan lupaa liian lähelle.

Vapaana olemista voi opettaa vaikka mökillä, kunhan on varma, ettei koira poistu omalta tontilta minnekään. Tai miksi sitä pitäisi mitenkään erikseen opetella, kun taajamassa sitä koiraa ei kuitenkaan saa pitää vapaana.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Eikö koirista keksi heti kymmeniä juttuja mitä joutuu tekemään, mutta mitä on saamapuolella? Syviä keskusteluja? Peppuseksiä? Ööö nothing shit, tai mä en ainakaan ole koskaan tajunnut.

No okei koira noutaa sun heittämän kepin, mutta jos et olis heittänyt ollenkaan niin se olis jo valmiiksi sun kädessä hei haloo dorka.
Siihen ei vaan kyllästy, kun hipit paskoo alleen kun vapauttaa koiran. Puskii, Blondi!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Katselin tuossa Kielletty Rakkaus - ohjelmaa. Siinä oli homopariskunta ja toisen vanhemmat (etenkin isä) oli käytännössä pistäneet välit kokonaan poikki. Ei saanut mennä esim. veljensä häihin, koska sitten vanhemmat ei olisi menneet.

Jos mun veli olis homo ja olisi tuollainen tilanne, niin todellakin sanoisin vanhemmille että voivat ihan itse olla tulematta jos häiritsee. Ei jumalauta mitä touhua.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Katselin tuossa Kielletty Rakkaus - ohjelmaa. Siinä oli homopariskunta ja toisen vanhemmat (etenkin isä) oli käytännössä pistäneet välit kokonaan poikki. Ei saanut mennä esim. veljensä häihin, koska sitten vanhemmat ei olisi menneet.

Jos mun veli olis homo ja olisi tuollainen tilanne, niin todellakin sanoisin vanhemmille että voivat ihan itse olla tulematta jos häiritsee. Ei jumalauta mitä touhua.

Monet ajattelee, ettei voi tulla jälkikasvua...

Mutsi joskus epäili, että olen homo, mutta kun nauroin päin naamaa, niin se jätti ajatuksen sikseen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Räp-musiikki. Olen mielestäni musiikin suhteen suhteellisen ennakkoluuloton usein, eli kuuntelen uteliaisuudesta kaikenlaista ja iän myötä maku on myös monipuolistunut, jos nyt miksikään kaikkiruokaiseksi en siis sano ja muutenkin inhoan tuota ympäripyöreää sanaa musiikin yhteydessä. Joka tapauksessa räp on sellaista, että en ole tähä päivään mennessä kuullut yhtäkään artistia tai kollektiivia joiden musiikki aiheuttaisi edes jossain määrin positiviisia hyrinöitä. Toki sellaisia tapauksia joitain on, joita pystyy kuuntelemaan "neutraalisti", eikä samantien rupea vituttamaan ja toivomaan, että vaihtuisi kuulumaan jotain muuta, mutta lähes laidastaan iskee myötähäpeä kuitenkin.

Ei aukene ei, niin ei. Odotan sitä päivää, että joku vyöryttää kuuloaisteilleni sellaista räbää joka oikeasti tekee vaikutuksen. Sitä hetkeä odotellessa.

Oon tykännyt suositella yhtä levyä näissä tapauksissa; Nas-Illmatic. Minusta parasta räppiä mitä on tehty, yksinkertaiset biitit+paras flow toimii ja lujasti. Ja jos ei, niin ehkä kyseinen musiikki ei vain ole sinua varten?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei ole ikinä avautunut minkä takia jokin posliinipurtilo voi maksaa satoja satoja euroja kun taas eri valmistajan täysin saman asian ajava, samasta aineesta tehty, astia maksaa muutaman lantin? Ja kahvikupit jotka ostan prismasta ja josta saatan juoda sumppini lopun elämääni ellen innostu kiukuksissani paiskomaan niitä isommin päin seiniä, saan puoli-ilmaiseksi. Mutta auta armias, jos joltain löytyy jostain kaapin perältä joku muutaman kymmenen vuotta vanha kahvimuki jossa on joku vitun muumin kuva, senhän hinnalla saa jo varmaan panssarivaunun.
Muutenkin tämä että kaikki astiat pitää olla jotain samaa sarjaa? Siis mitä vittua? Miks pöydässä pitää olla kaikilla samanlaiset ja merkkiset aterimet? Ihan vaan vittuillakseni vaadin että tästä lähtien lupaan kattaa vieraile pöydän presiis samanlaisilla härpäkkeillä mutta vaadin että kaikki vieraat pukeutuvat myös sitten pelkkiin pinkkeihin stringibikineihin. Myös miehet.
Akkojen juttujahan tämmöiset yleensä on, mutta ei kaikkea täysin järjenvastaista voi laittaa aina akkojenkaan piikkiin. Kyllä tää ihmiskunta yksinkertaisesti on vaan ihan vitun sekaisin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon tykännyt suositella yhtä levyä näissä tapauksissa; Nas-Illmatic. Minusta parasta räppiä mitä on tehty, yksinkertaiset biitit+paras flow toimii ja lujasti. Ja jos ei, niin ehkä kyseinen musiikki ei vain ole sinua varten?
Kiitos suosituksesta. Kuuntelen ilman muuta tilaisuuden tullen ja avoimin mielin.
 
Ei avaudu miksi aina lätkän MM-kisoissa lähes kaikilla suomalaiskannattajilla on aurinkolasit päässä sisällä hallissa. Onko MM-kisoissa valaistus jotenkin tavallista kirkkaampi, ettei sitä suomalainen kestä? Vai haluavatko fanit suojella yksityisyyttään, ettei pomo vaan tunnistaisi telkkarista kun Jari heiluu kännissä siellä katsomossa.
Toinen asia mikä ei myöskään avaudu on se, kun jotkut ihmiset ulkoiluttavat koiriaan ilman hihnaa taajama-alueilla. Usein koirat ovat pentuja, mutta se ei millään tavalla vähennä vapaana ulkoiluttamiseen liittyvää itsekkyyttä.
Väärin ihmetelty. Aurinkolasit ovat päässä, koska ollaan kevätsäillä kaupungilla dokailemassa ennen hallille menoa, eikä huoltoasemalasien kanssa tule koteloa johon ne laittaisi, joten säilyttävät niitä päässä. Vapaana ulkoiluttamisessa taas ei ole mitään itsekästä, vaan koira oppii helpommin tavoille jos sitä pidättelee pienestä pitäen luottamus eikä flexin jarru. Ystäväni koira on tapettu ja minun koirani kimppuun hyökätty kaupungilla hihnassa olevan koiran toimesta. Yksikään ilman hihnaa ulkoilutettu koira sitä vastoin ei ole minulle tai tutuille vaaraa aiheuttanut. Täälläkin olisi syytä siirtyä tuohon esim. Saksassa käytössä olevaan hihnattomaan käytäntöön.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ei avaudu miksi aina lätkän MM-kisoissa lähes kaikilla suomalaiskannattajilla on aurinkolasit päässä sisällä hallissa. Onko MM-kisoissa valaistus jotenkin tavallista kirkkaampi, ettei sitä suomalainen kestä? Vai haluavatko fanit suojella yksityisyyttään, ettei pomo vaan tunnistaisi telkkarista kun Jari heiluu kännissä siellä katsomossa.
Aurinkolaseja sisällä pitää rokkitähdet, sokeat ja idiootit, saa valita mikä niistä sopii parhaiten aurinkolasiseen kiekkoturistiin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksikään ilman hihnaa ulkoilutettu koira sitä vastoin ei ole minulle tai tutuille vaaraa aiheuttanut. Täälläkin olisi syytä siirtyä tuohon esim. Saksassa käytössä olevaan hihnattomaan käytäntöön.
Mun hihnassa olevan koiran päälle on käynyt vapaana pihassa ollut koira. Luulen kyllä että se koira oppi koska potkaisin sitä ihan täysillä kylkeen että päästäisi mun koiran kurkusta kiinni. Samoin mun mutsin kimppuun on pienenä tyttönä käynyt vapaana ollut sakemanni joka aiheutti lähes elinikäisen koira kammon... Helvetin hyvä ettei koiria saa päästää Suomessa irti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös