Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 250 731
  • 7 359

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Ei avaudu tuo hovimuusikko Ilkan suosio. Jos duunissa tai jossain olen siten, että tuota täytyy kuunnella niin siitä syntyy melkein pakokauhunomainen tilanne. Ihan järkyttävän typeriä sanoja, mielestään varmaan oikein vitun nokkela ja hauska. Surullisinta on se, että jotkut vissiin oikeasti pitävät noista, ei jeesus. Tuo aamulypsy jo muutenkin on yhtä tuskaa, mutta tuo vielä siihen lisäksi.
 

Nick Neim

Jäsen
Miten Jatkoaikaan sattuukin osumaan tämän maan kerma tänne rahvaiden sekaan. Jaksaa kyllä kummastuttaa kerrasta toiseen, kun jääkiekon seuraajia yleisesti voi pitää aika juntteina. Käytännössä kaikki populaarinen on kamalaa paskaa, ja se pitää aina aika ajoin tuoda esiin, nostellakseen omaa häntäänsä. Enhän minä, hyhhyh.

Ilmiö on kyllä ihmeellinen, enkä oikeaa syytä ole vieläkään keksinyt.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ilmiö on kyllä ihmeellinen, enkä oikeaa syytä ole vieläkään keksinyt.

Minulle ei avaudu se, että ainakin kun joku ihmettelee jotain valtavirtaan helposti uppoavaa kertakäyttötavaraa, putkahtaa esille joku herkkähipiäinen puolustamaan "rahvasta". Minulle ei myöskään avaudu se, miten rahvaan kertakäyttökulttuuriin pitää suhtautua niin tietoisesti ja intohimoisesti. Minä en edes tiedä kuka on hovimuusikko Ilkka, enkä välitä tietääkään. Varmaan joku helppoheikki, joka saa ihmiset nauramaan ja jos ei saa, niin sellaista ihmistä pidetään outona. Outous on nimittäin sitä, ettei käyttäydy samalla tavalla kuin kapitalistit haluaisivat.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilkka Lipsanen? Danny pitää lyödä ritariksi, eikä miksikään halvaksi hovinarriksi.

Minulle ei sen sijaan avaudu, miksi joku haluaa maksaa ylimääräistä vapaavalintaisesta rekisterinumerosta. En haluaisi itse asiassa edes ilmaiseksi jotain silmäänpistävää rekkaria.

Tuossa äsken joku isi oli pysäköinyt keskelle jalkakäytävää, vaikka kadunvarressakin oli tyhjää tilaa mielin määrin. Eikä vain ihan hetkeksi, kun oli molempiin suuntiin kauppareissulla parkissa samassa paikassa. Ei mikä tahansa isi vaan ISI-11. Keskellä jalkakäytävää. ISI-11. Jos se olisi ollut joku normi XYZ-987, niin olisi jo pyyhkiytynyt mielestä. Tästä eteenpäin, kun näen ISI-11:n, muistan että tuo seisoi keskellä jalkakäytävää. ISI-11. Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
 

Nick Neim

Jäsen
Varmaan joku helppoheikki, joka saa ihmiset nauramaan ja jos ei saa, niin sellaista ihmistä pidetään outona. Outous on nimittäin sitä, ettei käyttäydy samalla tavalla kuin kapitalistit haluaisivat.

Kyllä, esimerkiksi minä pidän sinua outona. Tosin se ei liity Ilkkaan millään tavalla, mutta kuitenkin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä, esimerkiksi minä pidän sinua outona. Tosin se ei liity Ilkkaan millään tavalla, mutta kuitenkin.

Jep. Ehkä tämä on ikä- ja sosiaalikulttuurinen kysymys. Kaikenlaisiin hiihtäjiin olen elämäni aikani törmännyt, mutta en kutsu ketään oudoksi. Toki pidän outona sellaista, että yksilöistä huolimatta niin moni ihminen haluaa kuulua massaan, mistä vahvimpana osoituksena muoti. Esimerkiksi tatuoinnit olivat joskus persoonallinen juttu, mutta nykyään lähes jokaisella jonnella on musta kuvio kalpealla iholla vain koska niin monella muullakin on. Minusta sellainen on outoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuossa äsken joku isi oli pysäköinyt keskelle jalkakäytävää, vaikka kadunvarressakin oli tyhjää tilaa mielin määrin. Eikä vain ihan hetkeksi, kun oli molempiin suuntiin kauppareissulla parkissa samassa paikassa. Ei mikä tahansa isi vaan ISI-11. Keskellä jalkakäytävää. ISI-11. Jos se olisi ollut joku normi XYZ-987, niin olisi jo pyyhkiytynyt mielestä. Tästä eteenpäin, kun näen ISI-11:n, muistan että tuo seisoi keskellä jalkakäytävää. ISI-11. Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Jos rekkari olisi ISI-5 tai ISIS, niin sitten voisi jo mieltä pahoittaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Miten Jatkoaikaan sattuukin osumaan tämän maan kerma tänne rahvaiden sekaan. Jaksaa kyllä kummastuttaa kerrasta toiseen, kun jääkiekon seuraajia yleisesti voi pitää aika juntteina. Käytännössä kaikki populaarinen on kamalaa paskaa, ja se pitää aina aika ajoin tuoda esiin, nostellakseen omaa häntäänsä. Enhän minä, hyhhyh.

Ilmiö on kyllä ihmeellinen, enkä oikeaa syytä ole vieläkään keksinyt.

Ei kyllä avaudu, miten ottaa noin koville kun ilmeisesti jotain omia suosikkeja haukutaan. Minua ei vain satu naurattamaan, kun joku lällättelee, hokee kuluneita meemejä ja on olevinaan niin nokkelaa vetämällä mutkia suoriksi. Kamalaa paskaa suolletaan paljon ja se on suosittua, ei avaudu Putoukset, Hedbergit, Hirviniemet tai Saariluomat!

Mutta eihän se nyt ketään tee paremmaksi tai huonommaksi, jos hän kuuntelee Cheekkiä, pitää Juha Perälää tervänä humoristinina, Hedbergiä hauskana jne. Valtavirtakulttuuria toki jotkut tuntuvat seuraavan tavankin vuoksi ja kaikki ilmiöt siellä mitkä lyödään ilmoille on suuren maailman meininkiä ja hienoa. Valmiiksi pureskeltua sisältöä ja kaikki imetään itseen.
Toki näistä tykkää pääosin fiksut tavalliset ihmiset, totta helvetissä tunnen paljon porukkaa, jonka mielestä hovimuusikko on oikein hauska. Älykkäitä ja fiksuja ihmisiä, miksi tämä huonontaisi heitä saati tekisi minusta parempaa? Ei avaudu.

Ei avaudu miten jonkun itsetunnolle ottaa näiden arvostelu, kuunnelkaa ihmeessä jos siltä tuntuu.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei kyllä avaudu, miten ottaa noin koville kun ilmeisesti jotain omia suosikkeja haukutaan.

Ei avaudu miten jonkun itsetunnolle ottaa näiden arvostelu, kuunnelkaa ihmeessä jos siltä tuntuu.
Minä taas en ymmärrä, miksi yleinen ihmettely otetaan noin henkilökohtaisesti. Viimeistään ilmiö -sanan viestin lopussa pitäisi paljastaa lukijalle, että ketään en tuossa yksilöinyt.

Hämmentävää.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Minä taas en ymmärrä, miksi yleinen ihmettely otetaan noin henkilökohtaisesti. Viimeistään ilmiö -sanan viestin lopussa pitäisi paljastaa lukijalle, että ketään en tuossa yksilöinyt.

Hämmentävää.

Avasin vain tuota laajemmin. Kuten noin nokkelana kirjoittajana huomasit, luki tekstini lopussa "kuunnelkaa". Se ei ollut tarkoitettu teitittelyksi, mikä olisi jo asiayhteydestä pitänyt avautua.
 

Nick Neim

Jäsen
Avasin vain tuota laajemmin. Kuten noin nokkelana kirjoittajana huomasit, luki tekstini lopussa "kuunnelkaa". Se ei ollut tarkoitettu teitittelyksi, mikä olisi jo asiayhteydestä pitänyt avautua.
No nyt olen entistä hämmentyneempi. Mikä ihme siis meikäläisellä "ottaa noin koville", jos ihmettelen tätä palstan ilmiötä yleisesti? Kukaan ei varmasti kehtaa väittää vastaan, että populaarisen tuotannon - oli kyse Aamulypsystä, pelkästä Perälästä, JVG:stä, Cheekistä tai muusta vastaavasta - dissaaminen tällä palstalla on muodikasta. Minäkin kuuntelin aikoinaan aamuisin korporaatiota jos radio oli auki töissä, mutta en ole ikinä kokenut tuollaista tarvetta lypsyjen tai räppäreiden haukkumiselle, mikä tällä palstalla tuntuu olevan ilmiönä. Onhan tuossa sellaista oman hännän nostelua, jopa itsensä parempana pitämistä ja rahvaan yläpuolelle asettumista. Muuta motiivia en keksi. Tai siis erityisesti tuollaiset "Surullisinta on se, että jotkut vissiin oikeasti pitävät noista, ei jeesus." -kommentit hämmästyttävät eniten. Ymmärrän toki, että kaikille ei kaikki uppoa, mutta ei tuollainen kommentti ole enää sitä. Tuon kaltaisista kommenteista sen nimenomaan parhaiten huomaa, että itseään nostetaan jalustalle koska populaari on massoille suunnattua paskaa. Kai tuollaista sitten muuallakin tapahtuu, mutta tähän asti Jatkoaika on ainoa paikka, jossa tätä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti vastaan.

Ja kyllä, nyt ensimmäistä kertaa yksilöin jonkun tässä tätä asiaa ihmetellessäni. Sinä lainasit kuitenkin viestiäni, joten rohkenin olettaa sinun tarkoittaneen minua, että meikäläisellä jokin otti erityisen koville. Ei kyllä tietääkseni ottanut, vaan edelleen pidän ilmiötä ihmeellisenä, joskin oikea syy taitaa olla tiedossa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nämä mainosradiot ovat mielestäni hirveitä, jotenkin vajaan oloista menoa. Minä en pidä niistä ja esitin niistä tässä mielipiteeni. Toisaalta katson mieluusti sitcomeja, BB oli kans hieno ja mitä kaikkea. Oopperaa ihailen suuresti (vanha rahvaan laji). Lajit tässä ylittyvät.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars

Enkö minä juuri tuossa todennut avaavani asiaa laajemmin, en yksilöiväni sitä sinuun. Yksilöinti oli oma tulkintasi asiasta. Lisäksi sinä tiedät syyn, miksi jatkoajassa tätä populäärikulttuuria dissataan ja se on muodikasta, eli toisinsanoen sinä nostat itsesi nyt rahvaan yläpuolelle tietäen mitä he "oikeasti" ajattelevat? Hyvin mielenkiintoista.

Enkä nyt tiedä onko kannattavaa keskustella asiasta, jos sinulla on parempaa tietoa ihmisten ajatuksista. Kuten jo aiemmin kirjoitin, että eihän se ketään huonommaksi tai paremmaksi tee, mutta jollain meediokyvyillä ongit, että näin ei ole. Tietysti tuolla tapaa ymmärrän, että ei olla enää rahvaan parissa kun on jo ylemmät voimatkin käytössä.

Syynä todennäköisesti näiden haukkumiselle on se, että tänne suhteellisen laadukkaalle palstalle eksyy enemmän porukkaa, joka ei näistä pidä. Kyllä täältä löytyy myös todella paljon näistä pitäviä ihmisiä, kannattaa lueskella niitä ketjuja, jos se saa mielesi paremmaksi.
 

Nick Neim

Jäsen
Enkö minä juuri tuossa todennut avaavani asiaa laajemmin, en yksilöiväni sitä sinuun. Yksilöinti oli oma tulkintasi asiasta. Lisäksi sinä tiedät syyn, miksi jatkoajassa tätä populäärikulttuuria dissataan ja se on muodikasta, eli toisinsanoen sinä nostat itsesi nyt rahvaan yläpuolelle tietäen mitä he "oikeasti" ajattelevat? Hyvin mielenkiintoista.
Miksi ihmeessä et vieläkään vastannut kysymykseen? Joko kirjoitit virheellisesti, tai sitten valehtelet. Myönnä edes toinen. Eihän tuossa pätkässä ole mitään tulkinnanvaraista, lue se alku vaikka uudelleen.

Ja oikeastaan keskustelu(t) ylipäätään kanssasi ovat aika rasittavia tuon boldaamani takia. Ihan ilmainen vinkki: lue se ihan vihoviimeinen lause edellisestä viestistäni. Jos et osaa, niin voin tulkata. Sinä puhut asiasta varmana, vaikka minä en ole missään niin todennut. Ihmeellistä vääristelyä, mutta tämähän on ollut yleisempää sun keskusteluissa aiemminkin. Motiivi tuollekin on hieman hämärä.

Todennäköisesti seuraava viesti sisältää jargonia ja samanlaista lätinää kuin tämä edellisesi, sekä edelleen tuon kysymykseni kiertelyä. Sinun pitää saada viimeinen sana.

Nyt sitten katsotaan, kuinka huonosti minulla on parempaa tietoa ihmisten ajatuksista.

E: Oikeastaan nyt vasta luin tuon loppusi tarkemmin.

Syynä todennäköisesti näiden haukkumiselle on se, että tänne suhteellisen laadukkaalle palstalle eksyy enemmän porukkaa, joka ei näistä pidä. Kyllä täältä löytyy myös todella paljon näistä pitäviä ihmisiä, kannattaa lueskella niitä ketjuja, jos se saa mielesi paremmaksi.

Tämä pätkä osoittaa vain sen, että sinä et todellakaan ole sisäistänyt kirjoittamaani tai mitä olen kirjoituksillani tarkoittanut.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars

Kysymyksesi ilmeisesti oli tuo miten maan kerma tulee tänne rahvaiden sekaan? Ja mistä ihmeestä revit nyt tuon inttämisen kysymykseen vastaamisesta, jonka tulkitsin retoriseksi.

Mitä olen tässä yrittänyt sanoa, mutta väännetään rautalangasta. Jatkoajan keskustelupalsta: tiukka moderointi, tunnuksia ei saa ihan automaattisesti, paljon myös "iäkkäämpiä" kirjoittajia, tätä "rahvasta" lajia täällä kommentoi hyvin erilaiset ihmiset joten mielipiteet on myös erilaisia = heterogeenisempää porukkaa ja mieltymyksiä on erilaisia, valtavirtakulttuuri ei näy täällä niin vahvasti kuin jossain Suomi24:ssä, jossa taas valtavirtakulttuuri on varmasti se ykkönen kun on nk. kansanomaisempia ihmisiä enemmän. Ei se varmasti sen kummoisempaa ole, tuo väitteesi jostain muodikkaasta dissaamisesta on aivan hölynpölyä. Ilmeisesti kiikarisi tarttuu näihin dissauksiin sitten enemmän, kun et ymmärrä, että mieltymykset voi olla erilaisia.

Omalla kohdalla tuo paskaksi leimaaminen johtuu siitä, että joutuu altistumaan sille. Se ärsyttää siinä vaiheessa ja on mielestäni hirveää paskaa. Ei siinä sen kummoisempaa ole. Kyllä sieltä valtavirtakulttuurista toki löytyy myös omiin mieltymyksiin sopivaa juttua.

Vai on minun juttuni jargonia ja vielä vedit jostain tämän käsittämättömän kysymyksen välttylen tähän. Sinun mielipiteesi lienevät oikeita ja oikeutettuja? Ja tulet sitten paukuttamaan, kun muut nostavat itseään jalustalle. Hauskaa on kyllä, mutta ehkä tämän juupaseipäs väittelyn voi jättää tähän. Muistelisin, että sinä olet täällä muiden kirjoittajien älykkyyksistäkin lähtenyt juttua heittämään, mutta et nosta itseäsi kuitenkaan jalustalle? Varmasti tämä on kohdallasi oikeutettua.
Tai vastaa toki, etten vain saisi viimeistä sanaa, ilmeisesti sekin on jo jokin kynnyskysymys sinulle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulle ei avaudu miksi tuosta on pakko vääntää. Populaarikulttuuri vs marginaalin suosikit. Tylsää paskaa.
 

Nick Neim

Jäsen
@Waqu

Nyt sitten katsotaan, kuinka huonosti minulla on parempaa tietoa ihmisten ajatuksista.
Jätän tämän vain tähän.

P.S. Kysymyksenikään ei ollut tuo. Hyvä yritys, ottaen huomioon, että siinä mun viestissäni oli yksi kysymysmerkki. Mieluista keskustelua.

E2: Väännetään nyt sitten rautalangasta kuitenkin.

A) Minä ymmärrän, että ihmiset eivät pidä samoista asioista
B) Minä ymmärrän, että asia tuodaan ilmi asianomaisessa ketjussa
C) Minä saan ihmetellä ääneen, miksi asiat tuodaan muita vähättelevällä ja aliarvioivalla tavalla
D) Minä saan vetää johtopäätöksiä kirjoitetuista lauseista
E) Minä myös ymmärrän, että yleinen ihmettely otetaan henkilökohtaisesti vajaavaisen lukutaidon takia
 
Viimeksi muokattu:

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
A) Minä ymmärrän, että ihmiset eivät pidä samoista asioista
B) Minä ymmärrän, että asia tuodaan ilmi asianomaisessa ketjussa
C) Minä saan ihmetellä ääneen, miksi asiat tuodaan muita vähättelevällä ja aliarvioivalla tavalla
D) Minä saan vetää johtopäätöksiä kirjoitetuista lauseista
E) Minä myös ymmärrän, että yleinen ihmettely otetaan henkilökohtaisesti vajaavaisen lukutaidon takia

En jaksanut noin tarkkaan lukea kaiken paskan läpi tuota. Olihan siellä kysymys ollut jossain vaiheessa, mutta olen siihen kyllä jo vastannut, enkä jaksaa vääntää enempää.
Tuohon A:han et tuonut mitään ilmi miten näin tekisit, B näinhän on juuri tehty käsittääkseni, C toki ja teet samalla samaa itse myös? huikeaa, D toki varmasti tämän saa myös sinun lauseistasi tehdä, mutta huomaathan, että tulkintasi voivat olla vääriä, E aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja jankkaat samaa tuon ihmettelysi kanssa.

"Jätän tämän vain tähän" ei jeesus. Nokkeluutesi lyö kyllä kaikki laudalta tässä!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voisitko kuvailla tätä väitettä vähän tarkemmin?

Esimerkiksi Facebookissa olen törmännyt tuttavieni vitsailleen tästä juontajasta ja moni on reagoinut "nauraen". Minä en yksinkertaisesti ymmärrä missä vitsien hauskuus on. Joku typerä tv-pelle mokaa yksityiselämässään ja ihmiset tekevät siitä vitsejä. En ymmärrä. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hauskaa Matti Nykäsen tai Vesa Keskisen sutkautuksissa on ja etenkään niiden toistamisessa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Esimerkiksi Facebookissa olen törmännyt tuttavieni vitsailleen tästä juontajasta ja moni on reagoinut "nauraen". Minä en yksinkertaisesti ymmärrä missä vitsien hauskuus on. Joku typerä tv-pelle mokaa yksityiselämässään ja ihmiset tekevät siitä vitsejä. En ymmärrä. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hauskaa Matti Nykäsen tai Vesa Keskisen sutkautuksissa on ja etenkään niiden toistamisessa.

Siinä on sitä samaa hupaisuutta, jos joku laittaisi nimimerkikseen vaikkapa Akseli Ruusu tai Keidas tai Sumeus.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle ei avaudu se, että jotkut ihmiset ei vain viitsi käydä/jaksa käydä kaupassa ostamassa kunnon ruokaa, jota voi itse tehdä, vaan ostavat mielummin aina grilliruokaa ja muuta einespaskaa milloin mistäkin ja valittavat että eivät jaksa tehdä mitään. En enää ihmettele kasvaneita kakkostyypin diabetes-tilastoja ja lukuja.
 

A Siente

Jäsen
Sponsoriboikotit. Siis ihan oikeasti mitä vittua? Miten se on yrityksen vika jos joukkue X perseilee jotain. En vain ymmärrä. Muutenkin tuo touhu vaikuttaa joltain pienen lapsen mököttämiseltä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Maa vähän tärähteli maanjäristyksen muodossa täälä perämeren rannoilla ja heti on naamakirja täynnä pelokkaita kirjoituksia. Ei avaudu. Ei tänne ny maailmanloppu oo tulossa kuitenkaan. Paras netistä bongattu kommentti ole, että ei nyt kyllä voi ydinvoimalan rakentamista jatkaa Pyhäjoelle kun tulee Fukushima 2.0 jos järisee sit ku mylly pyörii. Ei oo kaikilla siis avautuneet luonnontieteiden perusoppimäärät jos 4 magnitudin järistys tuo mieleen perämereltä nousevan tsunamin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös