Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 250 570
  • 7 359

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fonecta Caller on kyllä hieno sovellus. Monta puhelinmyyjää ja markkinointitutkimuksen tekijää olen sen avulla välttänyt. Ja kyllä, olen niin lammas etten ilkeä lyödä suoraan luuria kenenkään korvaan, ja jos antaudun keskustelulle puhelinmyyjän kanssa niin kohta mulle on kolmen vuoden Seurat tulossa. Varsinkin jos puhelinmyyjä kuulostaa hyvännäköiseltä (naiselta).

e. Tästä tulikin pienen mutkan kautta mieleeni, että onko mikään puhelinmyyntilafka koskaan kokeillut sellaista myyntistrategiaa, että vastineeksi vaikka vartin puhelinkivasta asiakas sitoutuu tilaamaan sen myyjän kaupitteleman Ase & Erä -lehden vuodeksi? Tai vast.

Mielestäni tässä olisi markkinarakoa mitä takoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minulle ei avaudu se että miten joku saa suomalaisella kendofoorumilla niin kovia kiksejä siitä, että pääsee kutsumaan portugalilaista jalkapalloilijaa naisen etunimellä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minulle ei avaudu se että miten joku saa suomalaisella kendofoorumilla niin kovia kiksejä siitä, että pääsee kutsumaan portugalilaista jalkapalloilijaa naisen etunimellä.

Tämähän ei koske vain sitä yhtä jalkapalloilijaa, vaan kyllä tällä palstalla nimitellään muitakin jalkapalloilijoita ja varsinkin jääkiekkokauden aikana otteluseurantaketjussa pelaajia ja valmentajia naisten nimillä. Huvinsa kullakin.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Minulle ei avaudu se että miten joku saa suomalaisella kendofoorumilla niin kovia kiksejä siitä, että pääsee kutsumaan portugalilaista jalkapalloilijaa naisen etunimellä.

Kun ei ole taitoa analyyttisiin ja perusteltuihin kirjoituksiin joista saattaisi saada arvostusta ja huomiota, täytyy se tehdä trollaamalla.

Ei avaudu miksei ole joutunut vielä buy outtiin. FF2:n tosin saattaisi poimia waivereista. Siellä olisi ihan ykköskenttä kamaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Leeds Unitedin uuden omistajan Massimo Cellinon logiikka.

Metron Brittiversiossa juttu, miten Leeds Unitedin pelaajat joutuvat vastedes ottamaan omat eväät treeneihin, ja pesemään omat treenikamansa koska joukkue säästää rahaa. Pelipaidat toki pestään vielä seuran puolesta, jos pelaaja maksaa tästä edusta.

Daily Telegraphin jutussa taas Massimo Cellino hankkiutuu eroon 10 000 puntaa viikossa tienaavasta Paddy Kennystä, koska tämä on sattunut syntymään kuukauden 17. päivänä, joka on Massimon epäonnen luku. Eli kymppitonni viikossa penkillä istumisesta, kunnes ostaja saadaan. Noh, kai tossa jotenkin rahaa säästyy.

Ei muuten ole helppoa olla Leeds fani just nytte.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Napakorut. Ei ole väliä onko kyseessä reilusti ylipainoinen vai timmi nainen, niin omasta mielestäni napakorut eivät ole millään tavalla tyylikkäitä. Silti niitä tuntuu kaikilta löytyvän. Ehkä uin vastavirrassa mielipiteeni kanssa.

Toinen asia on etenkin nykyään oleva tatuointibuumi. Kaikkien on pakko saada jotain kuvaa ihoonsa ja olla "erilaisia". Naisilla etenkin se tyylikin tuntuu olevan samanlainen. Otetaan käsivarteen iso "merkityksellinen" tatuointi ja vaatetuksena on hipsteri-pipo ja farkkuliivi. Ollaan niin "erilaisia" kuin muut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen asia on etenkin nykyään oleva tatuointibuumi. Kaikkien on pakko saada jotain kuvaa ihoonsa ja olla "erilaisia".
Tatuoinnit pilaavat naisen.

Luulisi ettei sitä ottaisi kovinkaan näkyvälle paikalle, tai jos ottaisi, niin käyttäisi edes tarpeeksi peittäviä vaatteita, mutta ei.

Niska tai toi kaulan sivu tossa on ehkä kuvottavin kohta tatuoinnille.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tatuoinnit pilaavat naisen.

Luulisi ettei sitä ottaisi kovinkaan näkyvälle paikalle, tai jos ottaisi, niin käyttäisi edes tarpeeksi peittäviä vaatteita, mutta ei.

Niska tai toi kaulan sivu tossa on ehkä kuvottavin kohta tatuoinnille.

Tissitatuointi + paljaaksi ajeltu, broilerin mieleen tuova pesäkolo = ei saatana. Ei helvetti.
 
Tatuoinnit pilaavat naisen.

Luulisi ettei sitä ottaisi kovinkaan näkyvälle paikalle, tai jos ottaisi, niin käyttäisi edes tarpeeksi peittäviä vaatteita, mutta ei.

Niska tai toi kaulan sivu tossa on ehkä kuvottavin kohta tatuoinnille.

Kunnolla syönyt keski-ikäinen tantta, jolla on siinä sikaniskassaan joku kusinen perhostatuointi. Sopii yhtälailla myös läskiin pohkeeseen, siihen crocsien ja caprien väliin nätisti pilkistämään. Haalea kusinen perhonen siinäkin paras.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
1982 otin korviksen vasempaan korvaan anarkistisena koska tuolloin oli yleinen mielipide, että homoilla oli korvis vasemalla puolella. Tästä kului kuusi vuotta kun otin rintaan tatuoinnin. Tätä hieman päiviteltiin tuolloin mutta mitäs sitten. Oman kehon koristaminen on jokaisen oma asia.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tuo nykyinen "erilaisuus" ei tosiaan myöskään avaudu. Se kuuluu täysin johkin apinoituun konseptiin, todennäköisesti johkin julkkikseen. Yhteen aikaan oli nämä typerät viikset, nyt tatuoinnit ja hipstereiden meiningit. Ollaan niin erilaista ja kaikki kaveriporukassa näyttää samalta.

Sitten taas, jos on ei konseptoidusti erilainen niin on outo tai tyylitajuton. Tämäkään ei avaudu. Toisaalta nämä kertovat paljon ihmisestä ja ahdasmielisyydestä, jos se oma "erilaisuus" on vain hyväksyttävää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuo nykyinen "erilaisuus" ei tosiaan myöskään avaudu.

Minusta tämän päivän erilaisuus on samanlaisuutta. Karkea esimerkki ajalta jolloin erilaisuus kauhistutti kaduilla ja porvariskodeissa.

1970

Hippikulttuuri, pitkät tukat ja totaalisesti erilainen musiikki. Mullisti täysin populaarikulttuurin tutusta ja turvallisesta rockn rollsta (joka sekin vihamusaa alkuajoillaan).

1980

Selkeämpi seksuaalinen viesti populaarimusassa, irokeesipunkkarit, skinheadit, fiftarit, jengitappelut ja lokeroituminen näiden välillä.

1990

Hipparit, hopparit ja gangstat. Maahanmuuttajajengit sekä kotimainen alkoholisoituminen ja muut päihteet. Tatuoinnit arkipäivää ja tytöt ottivat rautaa naamaan yhä enemmän.

2000

Populaariilmiö sekoittuu ja kaikilla mukaerottuvilla on nänniläväri, kulmaläväri, napaläväri, häpyläväri, huuliläväri, nenäläväri ja vitusti eri tatskoja. Miehillä samaan aikaan eri vitun läväreitä ja tribaalitatskoja. Halutaan erottua.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Ei oikein avaudu miten vaikeaa on tajuta että jokainen ihminen on erilainen. Sepä olisi mukava maailma missä kaikki olisi samanlaisia ja täydellisiä.

Mulle ei oikein avaudu tämä koko maailmankaikkeuden suuruus, google laulanut ja tutkittu on, mutta onhan tuo käsittämättömän kokoinen tyhjyys. Saatana
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Rainbow-kissanruokapateen hinnoittelu. Makuvalikoima eli kolme rasiaa muovi- ja pahvikääreessä 1,29 €. Yksittäisinä rasioina samat ruoat 0,29 €/rasia siinä vieressä. Tulee muovikääreelle hintaa, jos ostelee noita makuvalikoimia.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Rainbow-kissanruokapateen hinnoittelu. Makuvalikoima eli kolme rasiaa muovi- ja pahvikääreessä 1,29 €. Yksittäisinä rasioina samat ruoat 0,29 €/rasia siinä vieressä. Tulee muovikääreelle hintaa, jos ostelee noita makuvalikoimia.
Voin avata tämän asian sinulle: kissanomistaja on yleisesti ottaen hieman keskivertokansalaista tyhmempi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
2000

Populaariilmiö sekoittuu ja kaikilla mukaerottuvilla on nänniläväri, kulmaläväri, napaläväri, häpyläväri, huuliläväri, nenäläväri ja vitusti eri tatskoja. Miehillä samaan aikaan eri vitun läväreitä ja tribaalitatskoja. Halutaan erottua.

Eli jonkun kun vielä odottaa, niin erottuu porukasta parhaiten sillä, ettei ole mitään ylimääräistä koristetta hipiässään. Onko se sitten 2020-luvun erilaisuutta?
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
1982 otin korviksen vasempaan korvaan anarkistisena koska tuolloin oli yleinen mielipide, että homoilla oli korvis vasemalla puolella. Tästä kului kuusi vuotta kun otin rintaan tatuoinnin. Tätä hieman päiviteltiin tuolloin mutta mitäs sitten. Oman kehon koristaminen on jokaisen oma asia.
Meilläpäin se oli nimenomaan oikea korva mistä sai kyseisen leiman. Ja tämä siis 80-luvun loppupuolella / 90-luvulla. Oliko tässä sitten alueellisia eroja vai vaihtuiko se kenties jossain vaiheessa? :D
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Eli jonkun kun vielä odottaa, niin erottuu porukasta parhaiten sillä, ettei ole mitään ylimääräistä koristetta hipiässään. Onko se sitten 2020-luvun erilaisuutta?
Vähän alkaa olla jo sellaista ilmassa. Itsehän en edes käytä valmiiksikäytetyn näköisiä farkkuja, joita kivipestyiksikin väitetään. Sinänsä käytetyn näköisten vaatteiden osto ei haittaa, mutten halua maksaa niistä uuden hintaa. Kerran oli kyllä ihmetys suuri, kun Levi's:n outlet-liikkeestä ei löytynyt tällaiselle melko normaalivartaloiselle miehelle yksiäkään sopivia, uuden näköisiä farkkuja.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vähän alkaa olla jo sellaista ilmassa.

Mä olen päätynyt siihen lopputulemaan, että nykyaikana isommat leikkausarvet ovat the thing. Mulla esimerkiksi kahden suurimman (=näkyvimmän) yhteismitta on noin puolimetriä ja nämä näkee selvästi jos paita lähtee päältä. Toinen näistä (~15-20cm) on kädessä, joten nähtävää riittää vaikka T-paidassa tai lyhythihaisessa. Toki kädessä on toisellakin puolella vastaavan kokoinen arpi, mutta tämä ei ole yhtä leveä ja siten yhtä erottuva. Päälle vielä pienemmät siellä täällä, niin ollaan asian ytimessä. Jokunen keskustelu noista on saatu käyntiin ja pariin otteeseen on päästy tätä kautta jopa "jatkoajallekin".

Mutta joo, jotenkin mulla on nykyisin melko neutraali suhtautuminen moniinkin lävistyksiin ja tatuointeihin. Eipä nuo yleensä kohauta, mitä nyt muutama kadulla nähty idioottimainen leima on saanut myötähäpeää osakseen ja joitakin taidokkaita tekeleitä on tullut oikeasti ihasteltua. Lävistysten osalta sitten kuulun siihen kategoriaan, joka luottaa kohtuuteen. Vähän erikoisemmatkin lävistykset ovat ihan fine, mutta auta armias jos turpa on täynnä rautaa tai korvaa edes erota enää korvaksi. Tuo ei enää ole mielestäni esteettisesti kaunista, aivan kuten ei moni muukaan täysin ylivedetty asia.

Läväreitä en koe omaksi jutukseni ja enää tässä iässä en usko asian muuttuvan. Tatuointeja on tullut harkittua ajoittain ja jopa muutama selkeä kuva-aihe on mielessä. Erinäisten syiden takia leimat ovat vieläkin ottamatta, mutta näiltä osin mitään ei ole lyöty lukkoon. Ehkä leimaa tulee jossain vaiheessa, ehkä ei.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tatuointi- ja lävärikeskustelu

En pidä lävistyksiä tai tatuointeja mielekkään näköisinä enkä missään nimessä halua itselleni sellaisia ainakaan tällä hetkellä, enkä varmaan tulevaisuudessakaan. Mielestäni puhtaus on kauneinta ja kliseisesti voisikin todeta "yksinkertainen on kaunista". Toki jotkut haluavat tatuointeja itseensä esimerkiksi muistoksi jostakin henkilökohtaisesti tärkeästä tapahtumasta tai asiasta. Lävistyksissä en näe mitään mielenkiintoisaa. Toki kaiken maailman punkkarit ja muut vaihtoehtoihmiset tuntuvat pitävän niistä, mutta mua ei nappaa mikään metallikappale keskellä pärstää. Jos joskus olisi pakko ottaa lävistys, niin ehkä ottaisin jonkun neutraalin korvakorun toiseen korvaan. Siis jos olisi aivan pakko. Sen olen huomannut, että jos omistaa tietynlaisen korvakorun, on pakko pukeutua sen tyyliin sopivasti lähes koko ajan.

Mutta eipä se ole minulta pois jos joku haluaa kustomoida itseänsä tatuoinneilla ja/tai lävistyksillä. Jokainen saa tehdä itselleen ihan mitä haluaa, kunhan siitä ei koidu liian suurta harmia muulle yhteisölle.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Frank Zappa.

Tiedän, että saan lukuisat vihat niskaani tämän lausunnon myötä, mutta ei vaan lähde.

Istuu periaatteessa täydellisesti kuuntelemani musiikin genreen jonnekin sinne välimaastoon. Mutta kun ei uppoa niin ei uppoa. Jokin palanen puuttuu, joko Zappan musiikista, tai minun aivoistani. Todistusaineisto viitannee jälkimmäiseen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Oman kehon koristaminen on jokaisen oma asia.

Toki on oma asia, mutta on myös työnantajien oma asia olla ottamatta liian räväkästi tatuoituja tai lävistettyjä ihmisiä töihin, ja se on täysin käypä peruste jättää palkkaamatta vaikka miten joku valittaisi ihmisoikeuksista ja muusta roskasta.

Eli överiksi vedetty tatuoiminen myöhäisteini-ikäisenä ei välttämättä ole se kuningasidea.

Tai sitten on, koska jos on niin impulsiivinen ja typerä, että ottaa rajut ja liian erottuvat tatuoinnit/lävistykset, niin on kaikille parempi, ettei kyseinen henkilö pääse esimerkiksi pankkiin käsittelemään kenenkään rahoja tai vaikkapa lentokoneiden matkustamohenkilökunnaksi huolehtimaan monesta tärkeästä rutiinista kilometrien korkeudella.

Jää myös "oman elämänsä prinsessoilta" (edelleen, lakoista huolimatta) kovapalkkainen tarjoilijan duuni ja matkustelu väliin lentoemäntänä, jos on ottanut näkyviä tatuointeja tai lävistyksiä. Käsivarretkin ovat tässä tapauksessa liian näkyviä mikäli pakollinen työuniformu paljastaa käsivarret.

No, omapa on jokaisen valinta. Typerän kliseiset perhos- tai tribaalitatuoinnit ovat toki tatuoimattomille kanssaihmisille hyviä varoitussignaaleja, niistä erottaa typerimmät kanat ja junteimmat sonnit.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Hah, keskusteluun sen enempää kantaa ottamatta siitä tuli mieleen eräs vanha lukiokaveri joka päivittelee ja paheksuu Facebookissa milloin ketäkin silikonirintaista tai kauneusleikkauksessa käynyttä naista linkittäen jotain iltapaskojen uutisia ja kommentoiden niitä. Hauskaahan tässä on se, että kyseinen muija kitisee aina jotain siihen tyyliin, että nämä luonottoman näköiset naiset eivät ole kauniita, mikä miehiä vaivaa jne. Naiset ovat kuulemma kauniita luonnollisina. No eipä tuossa argumentissa mitään vikaa ole, päinvastoin, mutta ironisen jutun tästä tekee se, että henkilöllä itsellään on kädet ja selkä tatuoituna ja naamassa olen nähnyt ties minkälaista lävistystä. Tiedä sitten mitä luonnollisuutta tuo on. Tai ehkä hän haluaa itse olla omasta mielestään ruma. En tiedä, en ole kysynyt.

Otetaan itse asiassa sittenkin kantaa. Muiden tatuoinnit on mulle aika lailla ihan sama -osastoa kunhan ne eivät ole liian isoja tai näkyviä. Itse en kyllä ole mitään edes harkinnut, ei sovi tyyliin, mutta jos joskus vaikka sattuisin vaimonkin löytämään niin en tätä ihan heti hylkäisi vaikka joku perhostatuointi jossain sattuisi olemaankin. Vaikka täällä niin neuvottiinkin. Suurin osa naamassa olevista lävistyksistä on mielestäni aika helvetin rumia ja ne ovat huomattavasti isompi varoitussignaali kuin joku pieni tatuointi. Joku napakoru on nykyaikana sellainen, että se löytyy jokaiselta parikymppiseltä tytöltä, joten sen perusteella ei oikein voi lähteä valitsemaan mitään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei avaudu, ei ole koskaan avautunut miksi tämän jutun naiseen yhdistetään jatkuvasti otsikoissa sanat kaunotar, seksikäs jne.

Kotimainen pin up -kaunotar viehkeissä kesäkuvissa - katso galleria | Viihde | Iltalehti.fi

Ja vielä se miksi kyseinen nainen on verkkomedioissa joka helvetin päivä. Sini Tarkkanen sitä, Sini Tarkkanen tätä. Kuka vittu edes on Sini Tarkkanen? Mitä vittua tarkoittaa pin up?

Ja nyt vasta huomasin, että se on Tarkkinen. Jep, kiinnostaa ihan vitusti. Ai sorry tää ei ollukaan vitutusketju.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös