Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 757 690
  • 34 046

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Avautui sellainen asia, että JYP on liigataipaleensa aikana vaihtanut joukkueen virallista nimeä, logoa, pelipaitojen väritystä ja kotihallin nimeä. Ja taitaa Pelicans yltää samaan saavutukseen. Näin.

Pelicans ei kyllä ole muistaakseni vaihtanut liigataipaleensa aikana nimeään. Nimihän muuttui -96, jolloin ko. nippu pelasi divaria.

Itselleni avautui jälleen kerran tänään, että Brassihyökkääjät ovat kuvottavia filmaajia jotka pitäisi ampua.
 

Bronco

Jäsen
Avautui, että ainakin kiinalaiset ja japanilaiset käyttävät pilkkujen sekä pisteiden sijaan chat-keskusteluissaan "~"-merkkiä. Tämä mystinen salaisuus selvisi Omegle-palvelua käyttäessäni.

Avautui myös, että "tankotanssi" tekee nykyään klubi-illoista tyylikkäitä. Tämä tietoisku levähti silmilleni Helsingissä vappuaattona järjestettävien La Maffia -bileiden hehkutustekstistä...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minulle avautui viime viikolla, että yhdysvaltalaiset ovat oikeasti tyhmiä, siis todella tyhmiä. Katsokaa todisteet juutuupista.

Minulle avautui YouTuben avulla, että Yhdysvalloissa on kymmeniä tyhmiä ihmisiä. Voi tietysti olla, että muistakin maista niitä löytyy, sitä eivät kyseisen Tube-videot kertoneet.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä usko että kiinalaiset tai intialaisetkaan hirveästi Euroopasta tai vaikkapa Suomesta tietää, mutta niistä kun ei näitä youtube-linkkejä ole hirveästi näkyvillä niin tietenkään heitä ei yleistetä idiooteiksi yms. Miksi otin esimerkiksi nämä kaksi maata kun on puhuttu USA:sta? Kyseessä kolme erittäin suurta valtiota ja isoja kansallisuuksia, miksi jotain pertti perusjannaria pitäisi edes kiinnostaa alue, minkä kanssa hänellä ei ole mitään yhteistä tai tekemistä todennäköisesti koskaan edes tulevaisuudessakaan?

Jenkit kun nyt sattuvat olemaan juuri niitä, jotka kaikkein innokkaimmin levittävät omaa kulttuuriaan ja pitävät sitä ylivoimaisesti parhaimpana maailmassa. Eikö maailman rikkaimman ja mahtavimman ja viisaimman ja vauraimman kansan pitäisi ymmärtää maailmaakin parhaiten? Sitä paitsi se, että amerikkalaiset tietävät vähemmän asioista, koska ne ovat heille vähemmän tärkeitä ei tee heistä yhtään fiksumpia.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Mulle avautui äsken Neloselta tullutta Maria! -ohjelmaa katsoessa, että viimeisenä viereena ollu Elina Nurmi on ihan täysi tollo! Ensimmäinen kerta, kun kuulen tätä "jumalan profeettaa" livenä ja taatusti viimeinen. Oli tyttöparalla pelikirja pikkuisen sekaisin..
Pääsee samaan kentälliseen Tuksun, Susan Ruususen, Martina Aitolehden ja BB -Hennan kanssa!
Mistä näitä oikein sikiää???

Minä luulin, että siinä vähän hekoteltiin ns. manialle? Eli sairastaa maanis-depressiivisyyttä. Ja että lähinnä oli tarkoitus tuoda esiin manian järjettömyyttä. Minusta on ihan hyvä, että tästäkin asiasta keskustellaan:)

Onhan tuo nyt aika paskamainen psyykkinen sairaus, kun silloin kun on flow-aika niin viedään suljetulle ja lykätään suonet täyteen rauhoittavia ja muina aikoina kun vituttaa niin paljon, että vetäisi vaikka kävyllä ranteet auki - ei kukaan ole kiinnostunut ja hoitopaikkaa ei saa vasta kuin puolen vuoden päästä.
 

Carlos

Jäsen
Austin Powersin Goldmemberissä, Nigel Powersin Minin rekisterikilpi on GR8 SHAG. Ajattelin pitkään että ompa laimea rekkari keksitty, mutta sitten hiffasinkin että siitä tulee "GREAT SHAG" lausuttuna. Eli joo. Avautui.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se 1970-luvun "Moviestar" -kappale on ruotsalaista tekoa. Olen aina kuvitellut sen brittiläiseksi. Hyvin ovat svedut apinoineet brittejä tuota biisiä tehdessään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui että mulla on ollut opiskelijaelämästä ihan väärä kuva. Oikeasti opiskelijat viettävät askeettista elämää ilman televisiota ja viinan perkeleestä vapaana, viikonloput ja keskiviikot tentteihin lukien. Opiskelijoiden juhliminen ja juopottelu on siis urbaanilegendaa.
 

Viljuri

Jäsen
Avautui että mulla on ollut opiskelijaelämästä ihan väärä kuva. Oikeasti opiskelijat viettävät askeettista elämää ilman televisiota ja viinan perkeleestä vapaana, viikonloput ja keskiviikot tentteihin lukien. Opiskelijoiden juhliminen ja juopottelu on siis urbaanilegendaa.

Jaa, itsekin luulin aikanaan, että HY:n puolella teologisen tiedekunnan opiskelijat olisivat nyt ainakin viinan perkeleestä vapaana + muut mainitsemasi asiat. Oli kyllä melkoinen yllätys, kun kävi ilmi, että varmasti yhtä paljon ryyppäsivät kuin oikkislaisetkin, jos edes riitti.

Opiskelijoiden tarvehierarkia kyllä menee päihde- ja viihdepainotteisesti, sanoivat mitä sanoivat. Toki opiskelijaelämä mahdollistaa tarvehierarkian säätämisen monella tavalla.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Avautui että mulla on ollut opiskelijaelämästä ihan väärä kuva. Oikeasti opiskelijat viettävät askeettista elämää ilman televisiota ja viinan perkeleestä vapaana, viikonloput ja keskiviikot tentteihin lukien. Opiskelijoiden juhliminen ja juopottelu on siis urbaanilegendaa.
Sattuneista syistä tämän viikonlopun ajan oma opiskelijan elämäni on miltei kuin suoraan tuosta kuvauksestasi. N. 800-sivuinen kirja pitäisi kahlata läpi maanantaiseen tenttiin mennessä. Tähän mennessä vajaa puolet luettu, huomenna ylös n. yhdeksältä ja putki jatkuu. Vappuriehoja olisi ollut ties minkälaisia, mutta nyt meni näin. Eikä oikeestaan edes vituta, mukava kun on motivaatiota lukea.

Televisiosta en kuitenkaan luovu, MM-kisoja on katsottava, vaikka muu elämä olisi pelkkää lukemista. TV-maksu on kuitenkin maksettu.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Positiivinen blogi muutenkin. Toisin kuin iso osa kiekkoblogisteja, Henelius onnistuu olemaan rento mutta kuitenkin asiapitoinen, ei yliyrittämistä, vaan pelkkää hyvää settiä. Hyvä Inka!

Tuota Jarkko Ruutu -ketjun viestiä lukiessani rupesin ihmettelemään, että mitenkäs Golden AWe kirjoittaa Inka Heleniuksen nimen koko ajan väärin. Pakko oli sitten vähän googlata ja kyllähän se piru vie näyttää Henelius olevan.

On kyllä vuosikausia kulkenut minun päässäni Heleniuksena. Enkä ole näköjään googletuksen perusteella ainoa, kun näyttää YLEn sivuillakin välillä menevän Heleniuksena.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä päivänä muutamana minulle valkeni että hinkki on yhtä kuin maitotonkka/kannu. Ilmankos naisen rintoja ts. kannuja sitten myös hinkeiksi tavataan kutsua.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tuota Jarkko Ruutu -ketjun viestiä lukiessani rupesin ihmettelemään, että mitenkäs Golden AWe kirjoittaa Inka Heleniuksen nimen koko ajan väärin. Pakko oli sitten vähän googlata ja kyllähän se piru vie näyttää Henelius olevan.

On kyllä vuosikausia kulkenut minun päässäni Heleniuksena. Enkä ole näköjään googletuksen perusteella ainoa, kun näyttää YLEn sivuillakin välillä menevän Heleniuksena.

Heh, Inkan nimi on jo vuosia kirjoitettu väärin ja siitä väännettiin vitsiä kansanopisto-aikoina (terveiset vaan Inkalle). Onneksi opin oikeinkirjoituksen jo tuolloin, ei tule enää sanomista..:P
 

Rocco

Jäsen
Suomalaiset katsojat MM-kisoissa ovat juntteja. Tai siis näyttävät ja käyttäytyvät siltä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suomalaiset katsojat MM-kisoissa ovat juntteja. Tai siis näyttävät ja käyttäytyvät siltä.
Tuntuvat olevan muunmaalaisetkin. Pöljää päähinettä, maalattua naamaa ja mahaa sekä kännissä ördäämistä. Ihan kaikissa matseissa noita on taas näkynyt.
 

Rocco

Jäsen
Hiljaiseksi vetää. Katsotko ensimmäistä kertaa MM-kisoja? Itselleni tämä avautui noin 15 vuotta sitten.
Oikeastaan kyllä... Ei paljoakaan nämä keräilykisat ole vuosien varrella kiinnostaneet. Kyllähän niitä on tullut sivusilmällä katsottua useinkin, mutta vaan iski silmään.

Kaverikin totesi osuvasti että "puolella porukkaa on joku vappunaamari naamalla ja lopuista ei erota onko vai eikö."
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaiset katsojat MM-kisoissa ovat juntteja. Tai siis näyttävät ja käyttäytyvät siltä.

Jotenkin ymmärrän tuon kisahuuman ja pukeutumisen sinne, mutta...

Entä sitten vapun juhlijat? Ihmiset tekevät itsestään naurettavia vaikkapa tälläisella pukeutumisella. Meissä jokaisessa taitaa asua sisäinen juntti...
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Suomalaiset katsojat MM-kisoissa ovat juntteja. Tai siis näyttävät ja käyttäytyvät siltä.
Kun suomalaisia kuvataan, niin ne ovat poikkeuksetta jotain kännisiä keski-ikäisiä veikkosia, joilla on pumpattavat barbarat kainalossa. Jos taas esimerkiksi Tshekin faneja kuvataan, niin ruutuun laitetaan totta kai ne katsomon kauneimmat neitoset.

En tiedä, johtuuko tämä siitä, että suomalaisista on maailmallakin tuollainen kuva ja sitä kuvaa ruokitaan vuosi vuodelta, vai löytyykö muilta mailta oikeasti aivan erilaiset fanit. Ehkä molempia.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En tiedä, johtuuko tämä siitä, että suomalaisista on maailmallakin tuollainen kuva ja sitä kuvaa ruokitaan vuosi vuodelta...

Voipa olla noinkin. Maailmallahan Suomi on osa entistä itäblokkia, monien mielestä varmaan osa Venäjääkin, ja venäläisten vodkanlitkintä nyt ainakin maailmalla tunnetaan. Mutta kyllä tuolla minun mielestäni on noita muidenkin maiden kannattajia aika kiitettävästi kuvattu oluttuopit kädessä lehtereillä pomppimassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös