Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 721 634
  • 33 941

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitenhän Ateneumissa oli niin paljon nynnyn oloista porukkaa. Ehkä toi myös vähän korostuu kun itse on hieman maistissa ja muut ei näytä olevan, mutta oli siellä oikeasti. Ei kait jossain ulkomailla monikaan turisti mene täysin selvänä mihinkään museoon, paitsi ehkä jotkut lapsiperheet, tai no ei ne edes mene museoon vaan Disneylandiin, vesipuistoon tai eläintarhaan.

Joo oli ilmaispäivä. Tuolla niitä on aika harvoin. Jossain Kiasmassa esimerkiksi tai Sinebrychoffin taidemuseossa on kerran kuussa ja Kansallismuseossa taas kerran viikossa ne tietyt tunnit.


Mulla onkin Museokortti. 59:llä eurolla museoihin 13 kuukautta. Taidan huomenna käydä Ateneumissa, se on hyvä paikka, istuskelen siellä ja ihmettelen. Tai en mä jaksa. Oon kotona.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla onkin Museokortti. 59:llä eurolla museoihin 13 kuukautta. Taidan huomenna käydä Ateneumissa, se on hyvä paikka, istuskelen siellä ja ihmettelen. Tai en mä jaksa. Oon kotona.
Mä vaan kävelin sen läpi. Tai no kuuden tai seitsemän tunnetuimman taulun kohdalle pysähdyin hetkeksi ja jos taulussa oli alaston nainen niin tietty vähän pidemmäksi aikaa. Ja kahden sellaisen kohdalla oli pakko hetki muka kuvailla viereisen taulun maisemaakin kun jotkut takana olleet saattoi ihmetellä kun siinä niin pitkään zoomailin. Kauemmas kun pääsin niin poistin ne turhat.

59 euroa ööööööö, siis 88 Lidlin Kotimaista kun hylsyt vie takaisin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On muuten kätevä toi Museokortti, huokeahintainen ja kertamaksulla pääset johonkin 200 eri mestaan. Mistä vetoo, ettei idean keksijä / keksijät oo kokonaan suomalaisista vanhemmista? Vähän sama kuin tää ilmainen ratikkaliikenne (vai onko myös bussit) tallinnalaisille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On muuten kätevä toi Museokortti, huokeahintainen ja kertamaksulla pääset johonkin 200 eri mestaan. Mistä vetoo, ettei idean keksijä / keksijät oo kokonaan suomalaisista vanhemmista? Vähän sama kuin tää ilmainen ratikkaliikenne (vai onko myös bussit) tallinnalaisille.
Mistä vetoa, että markkinataloudessa ei paljoa olisi myöskään katseltavaa niissä 200 mestassa. Mutta onneksi joku keksi, että kulttuuri on verorahoin maksettava, olkoon se miten paskaa vain.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mistä vetoa, että markkinataloudessa ei paljoa olisi myöskään katseltavaa niissä 200 mestassa. Mutta onneksi joku keksi, että kulttuuri on verorahoin maksettava, olkoon se miten paskaa vain.

Niin, jos kansa saisi päättää, Ateneum olisi jo suljettu. Nyt kansalainen kuitenkin pääsee huokeaan hintaan tutkimaan erilaisia kulttuuriasioita. Mulle tää sopii, diggaan käydä toljottamassa kaikenlaista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, jos kansa saisi päättää, Ateneum olisi jo suljettu. Nyt kansalainen kuitenkin pääsee huokeaan hintaan tutkimaan erilaisia kulttuuriasioita. Mulle tää sopii, diggaan käydä toljottamassa kaikenlaista.
Se ongelma vain tuossa on, että sillä palvellaan hyvin marginaalista osaa kansasta. Silti maksajina on ihan kaikki, tai no lähes.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Se ongelma vain tuossa on, että sillä palvellaan hyvin marginaalista osaa kansasta. Silti maksajia on ihan kaikki, tai no lähes.

Saa sinne museoon mennä kuka tahansa. Ehkä ideana juuri on se, että voisi joskus museossa käydä. Siellä voi saada vähän perspektiiviä tähän markkinataloushuumaan. Mikä mua vituttaa museossa on se, että jos mä sanon että Pate Laine teki toissayönä 1 plus 2 niin mua katotaan jotenkin pitkään ja kummasti. Silleen niinkun usein käy noin. Ja täällä kun mä sanon että käyn museossa. Voi vittu että on hankala elämä mulla!
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Se ongelma vain tuossa on, että sillä palvellaan hyvin marginaalista osaa kansasta. Silti maksajina on ihan kaikki, tai no lähes.
Jumalauta. Äijä on jäljillä.

Melkein voisi kuvitella, että ne Helsingin herrat ihan tahallaan keräävät verovaroin rahoitusta erilaisille yleishyödyllisille tahoille, jotka eivät ehkä itsenäisesti pystyisi riittäviä rahasummia keräämään. Mun verovaroilla on jo pitkään rahoitettu palokuntaa, enkä edes tunne kovin montaa ihmistä jotka olisivat koskaan siitä henkilökohtaisesti hyötyneet. Medihelilläkään en oo koskaan ajanut, enkä Lapin luonnonpuistoissa vieraillut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Saa sinne museoon mennä kuka tahansa. Ehkä ideana juuri on se, että voisi joskus museossa käydä. Siellä voi saada vähän perspektiiviä tähän markkinataloushuumaan. Mikä mua vituttaa museossa on se, että jos mä sanon että Pate Laine teki toissayönä 1 plus 2 niin mua katotaan jotenkin pitkään ja kummasti. Silleen niinkun usein käy noin. Ja täällä kun mä sanon että käyn museossa. Voi vittu että on hankala elämä mulla!
Oletko koskaan miettinyt, että se museo kun ei kulje pyörillä, tai muilla vastaavilla metodeilla, niin se ei ehkä ole kaikille samoissa määrin saavutettavissa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä vetoa, että markkinataloudessa ei paljoa olisi myöskään katseltavaa niissä 200 mestassa. Mutta onneksi joku keksi, että kulttuuri on verorahoin maksettava, olkoon se miten paskaa vain.

Sama pätee urheiluun, aika harva urheilulaji saa rahoituksensa markkinatalouden sääntöjen mukaan. Mutta onneksi joku keksi, että urheilu on verorahoin maksettava, olkoon se miten paskaa vain.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sama pätee urheiluun, aika harva urheilulaji saa rahoituksensa markkinatalouden sääntöjen mukaan. Mutta onneksi joku keksi, että urheilu on verorahoin maksettava, olkoon se miten paskaa vain.
Ai keksi vai? Että tällä hetkellä kovin kotimainen joukkue, nimeltään Jokerit, pyörii verovaroin? Seuraavana taitaa tulla HIFK, mikä muuten ei saa edes kioskimyyntejä itselleen, kun nekin on muuan Bogomoloffin säätiö käärinyt molokin kitaan. Suuri osa urheilijoista saa vähemmän rahaa kuin saisivat sossusta jne. hyvin on verovarat käytetty.

Muuten olisi mielenkiintoista jos verrattaisiin vaikka hiihto tms. urheilijoiden saamia rahoja valtion ja kuntien maksamiin palkkoihin näyttelijöille jne. En toki tiedä, mutta veikkaan, että voisi aika montaa urheilijaa vituttaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulle valkeni nyt, että on kaksi Lehtoa: Markus ja Petteri. Ne on eri tyyppejä! Oon luullu että sama ihminen. No eipä oo.

Markus Lehto – Wikipedia

Petteri Lehto – Wikipedia

Eikä tässä mitään, on myös Joni Lehto:

Joni Lehto – Wikipedia

Joni on Petterin nuorempi veli!

Muita Lehtoja:

Johannes Lehto – Wikipedia

Katja Lehto – Wikipedia

Nico Lehto – Wikipedia

Tapani Lehto – Wikipedia

Oletko koskaan miettinyt, että se museo kun ei kulje pyörillä, tai muilla vastaavilla metodeilla, niin se ei ehkä ole kaikille samoissa määrin saavutettavissa?

Mä en oo milloinkaan ajatellut tota, jotenkin sen ottaa itsestäänselvyytenä, että esim. Helsingistä on Aineen taidemuseoon Tornioon pidempi matka kuin, sanotaanko, Kolarista. Tästä kuitenkin päästään jääkiekkoon. Torniosta Ouluun on n. 130 kilsaa melko suoraa tietä, jonka eräs 13-vuotias taittoi kun muutti äitinsä ja isänsä luota Ouluun pelaamaan jääkiekkoa, vaikka oli pitkä matka. Nyt hän on jo Kanadan preerioilla. Ei ollut helppo saavutettavuus mutta sitkeä nuori mies ei lannistunut edes Vuornoskukon kohdilla vaan paineli eteenpäin menemään ja saapui lopuksi Raksilaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, jos kansa saisi päättää, Ateneum olisi jo suljettu.

No häh. Ateneum on hirmuisen suosittu kulttuurinnälkäisen rahvaan keskuudessa. Jota Suomessa on ehkä 4 miljoonaa. Jonkun Picasso-näyttelyn aikaan museossa kävi käytännössä kaikki suomalaiset, osa useampaan kertaan. Kansanäänestyksessä lakkauttamisponnella ei olisi mitään mahdollisuuksia.

Ateneum kun ei ole mikään Guggenheim, siellä on kotimaisen kultakauden taideaarteet, se on kotimaisessa omistuksessa ja se on jo valmiiksi rakennettu. Ja eihän tuo taida maksaakaan paljon paskaakaan ylläpitää. Olisko joku 50 senttiä kansalaista kohti / vuosi?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
No häh. Ateneum on hirmuisen suosittu kulttuurinnälkäisen rahvaan keskuudessa. Jota Suomessa on ehkä 4 miljoonaa. Jonkun Picasso-näyttelyn aikaan museossa kävi käytännössä kaikki suomalaiset, osa useampaan kertaan. Kansanäänestyksessä lakkauttamisponnella ei olisi mitään mahdollisuuksia.
En lähtisi vertailemaan eri kävijämääriä, sillä silloin esim. jääkiekkokin voi olla ohuella jäällä. Varsin vetovoimainen tuote, Hifk, saa liikkeelle n. 5 000 katsojaa/ottelu. Eli kokonaiset 0,83% Helsingin asukkaista on kiinnostunut ko. tapauksesta.
Seei ole keneltäkään pois, jos jokaiselle tarjotaan jotakin. Ja Ateneumissa on, minun mielestäni, oikeaa taidetta. Tällainen pöljempikin ymmärtää ilman selittämistä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mulle valkeni nyt, että on kaksi Lehtoa: Markus ja Petteri. Ne on eri tyyppejä! Oon luullu että sama ihminen. No eipä oo.

IFK-faneilla oli tapana huutaa/laulaa 80-luvulla kerhoa vastaan veisua "Markus Lehto on pieni ja lihava!"

Petteri Lehto taas juurrutti suomalaisiin lukijoihin vakaan käsityksen ainoasta oikeasta NHL-pelaajan muotista 90-luvun alussa. Jos et pelannut leuka murtuneena ja menettänyt kolmea hammasta iskiessäsi voittomaalia, niin et ollut mitään!
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No häh. Ateneum on hirmuisen suosittu kulttuurinnälkäisen rahvaan keskuudessa. Jota Suomessa on ehkä 4 miljoonaa. Jonkun Picasso-näyttelyn aikaan museossa kävi käytännössä kaikki suomalaiset, osa useampaan kertaan. Kansanäänestyksessä lakkauttamisponnella ei olisi mitään mahdollisuuksia.

Ateneum kun ei ole mikään Guggenheim, siellä on kotimaisen kultakauden taideaarteet, se on kotimaisessa omistuksessa ja se on jo valmiiksi rakennettu. Ja eihän tuo taida maksaakaan paljon paskaakaan ylläpitää. Olisko joku 50 senttiä kansalaista kohti / vuosi?

No joo joo. Totta totta. Vähän vaan oioin mutkia suoraksi viime yönä. Tiedän tiedän. hymiö

Hirveet jonothan sinne on vaikkei ees ämpäreitä saa. On kyl tosi hieno juttu, että jengi käy siellä.

Vai että viiskytä senttiä per vuosi per lärvi! Kyllä on hirveetä. Ne rahat kun sais köyhäinhoitoon. Soitan heti perussuomalaiselle kansanedustajalleni.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Katsoin toissapäivänä viime vuotisen Star Wars -elokuvan ja avautui että leffahan on itse asiassa aika huono. Jotenkin muistelin että teatterissa katsottuna tuosta olisi jäänyt "wau" -fiilis, vaikkakaan en millään pystynyt muistamaan mitään yksittäisiä hienoja kohtauksia tai sinällään edes hahmoja. Uusintakierroksella katsottuna elokuvan juoni tuntui hölmöltä ja hahmot vielä hölmömmiltä (hahmoista Angst Vader kruunasi kokonaisuuden, myöskään "kappas, osaan taikoa" -naispäähenkilö ei liiemmin vakuuttanut).

En ehkä käy katsomassa tätä tuoreinta rahastusta elokuvateatterissa ja hyvin skeptinen olen senkin suhteen että tällä pohjustuksella viitsisin mennä tarinan varsinaista jatko-osaakaan (joka ilmeisesti julkaistaan ensi vuoden joulumarkkinoille) teatteriin asti katsomaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jennifer Lawrence. Näyttelijätyö ja ärsyttävä ylimielisyys selittynevät sillä, ettei nainen ole opiskellut näyttelemistä kuulemma päivääkään ja ansioiltaan kuitenkin ykkösnaisnäyttelijä. Sillä lailla. Moni kakku päältä kaunis.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että vuosi on maalisuoralla.

Avautui, että ihmiset pitävät Trumpin valintaa huonompana uutisena kuin sitä, ettei Putin ole kuollut.
Lisäksi avautui, että tämä kauhujen vuosi on ollut henkilökohtaisella tasolla yksi aikuiselämäni parhaita.

Siitä nautitaan nyt liikekannallepanokäskyä tai terrorismin uhriksi päätymistä odotellessa. Toisaalta 2017 ei todennäköisesti millään pysty olemaan yhtä hyvä vuosi itselleni joten ihassama.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jennifer Lawrence. Näyttelijätyö ja ärsyttävä ylimielisyys selittynevät sillä, ettei nainen ole opiskellut näyttelemistä kuulemma päivääkään ja ansioiltaan kuitenkin ykkösnaisnäyttelijä. Sillä lailla. Moni kakku päältä kaunis.

Sehän on sympaattinen kuin hamsteri. Ja ensimmäinen demo on aina paras, eli Winter's bone on aika hyvä leffa. Plus ei niitä parempiakaan nyt ole tuossa ikäluokassa.

Näyttelykoulut tuottaa vain näyttelijöitä, joista näkee että ne näyttelee. Ei hyvä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Sehän on sympaattinen kuin hamsteri. Ja ensimmäinen demo on aina paras, eli Winter's bone on aika hyvä leffa. Plus ei niitä parempiakaan nyt ole tuossa ikäluokassa.

Näyttelykoulut tuottaa vain näyttelijöitä, joista näkee että ne näyttelee. Ei hyvä.
Hänen ongelmansa on, kuten monien muidenkin aikanaan (mm. Kate Winslet, Cameron Diaz, Drew Barrymore, ) ylisöpöys. Siis sellainen naapurintyttö -look, joka toimii aina tiettyyn katsojakuntaan. Hän vaan on. Toisaalta yliseksikkyyskin (mm. J.Lo.) on haitaksi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös