Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 464
  • 33 914

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Jotenkin tällainen naapurin auton verojen tarkastaminen jne. kuuluu ehkä suomalaiseen kateuteen. Tai onko Suomalainen vain niin tunnollinen, että tykkää tehdä ilmoituksia viranomaisille näistä, mikä sinällään hyväkin piirre.

Niin ehkä tässä on vähän sama kuin Ihmisten puolueen eräässä jaksossa oli, että mistä olisit valmis luopumaan hidastaaksesi ilmastonmuutosta. Kaikki nimeävät jotain mistä ovat valmiita luopumaan, kunnes yksi sanoo, että ei luovu mistään. Mikä johtaa siihen, että kukaan ei ole valmis luopumaan mistään. Eli jos itse maksat verosi tunnollisesti, niin haluat pitää huolen, että muutkin maksavat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miettikää. Maalla jengin on pakko juoda vähemmän kun aamulla pitää mennä autolla töihin ja siinä on tiukemmat promillerajat kuin duunissa. Tota ei kaupungeissa tule silleen mietittyä, paitsi kyllä mä usein metron tai dösän ikkunasta katselen autoilijoita ja ihmettelen että miten noi pystyy. Itsellä kuitenkin on aamuisin niin pökkeröinen olo ja hoksottimetkin toimii max. puoliteholla. Mieti siinä sitten johonkin auton rattiin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suomi on paska maa. Tällainen asia avautui, kun luin Ylen toimittajan tekemän jutun.
...
Ihan mielenkiintoinen juttu, tässä heti ensimmäinen kohta joka avautui minulle
Kuinka monessa maassa vastataan “haista vittu”, kun kehut vaikkapa juhlissa isäntäväen tarjoiluja?
En ole aiemmin siis tiennyt että Suomessa on tapana vastata isännän ominaisuudessa "haista vittu" jos joku kehuu tarjoilua (ja olen näin ollen ilmeisesti syyllistynyt etikettivirheeseen, eikä kehuja tai kukaan muukaan läsnäolija osannut opastaa minua oikeansuuntaiseen käyttäytymiseen). Tuo kulttuurishokkikin taitaa olla vähän henkilöstä riippuvaa, itse en suuremmin osannut shokeeraantua mutta johtuu ehkä siitä etten ollutkaan BBC:llä töissä. Jutusta avautui lisäksi että Saara Aallolle ei ole suomalaista esikuvaa kansainvälisesti tunnetusta muusikosta.

Jotenkin tuntuu ettei Minna kuitenkaan ihan jokaisen paluumuuttajan äänellä tuossa jutussaan puhu vaikka ilmeisesti hänellä onkin ollut kovin hankalaa Suomeen paluu juttunsa perusteella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomi on paska maa. Tällainen asia avautui, kun luin Ylen toimittajan tekemän jutun.

En ymmärrä sitä, miksi suomalaista kulttuuria pitää aina väheksyä ja haukkua. Onko täällä muka oikeasti niin kamalaa elää?

On muuten huvittavaa, kuinka toimittajaa sanoo suomalaista identiteettiä negatiiviseksi ja samaan aikaan kirjoittaa suomalaisesta identiteetistä pelkästään negatiivissävytteisen kirjoituksen. Eli siis: "hitsi kun muut ovat niin perhanan negatiivisia täällä. Minä olen toki myös, mutta minulla on oikeus siihen, olenhan käynyt sentään Lontoossa kahdesti ja tämän lisäksi työskennellyt vielä BBC:n leivissä (oli vielä lihavoituna, ettei vaan menisi keneltäkään ohi)."
Jaa-a. Mitä nyt on jotain brittiohjelmia katsonut niin siellä valitetaan ihan kaikesta samasta. Naapurikateus, jonotukset, epäonnistujien haukkuminen... ja kuka edes muisti Saara Aallon olemassaolon ennenkuin hän meni tuonne X-Factoriin? Täysin HMV tapaus omaan silmään. Varmaan ihan hyvä laulaja, mutta siihen se jää.

Hitto mutkin saatiin puhumaan Saara Aallosta. Pitää laittaa örinäheviä soimaan ja juoda kossua niin saan tän korjattua.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa-a. Mitä nyt on jotain brittiohjelmia katsonut niin siellä valitetaan ihan kaikesta samasta. Naapurikateus, jonotukset, epäonnistujien haukkuminen... ja kuka edes muisti Saara Aallon olemassaolon ennenkuin hän meni tuonne X-Factoriin? Täysin HMV tapaus omaan silmään. Varmaan ihan hyvä laulaja, mutta siihen se jää.

Hitto mutkin saatiin puhumaan Saara Aallosta. Pitää laittaa örinäheviä soimaan ja juoda kossua niin saan tän korjattua.
Itse luulin pitkään, että Saara Aalto oli se youtube-vloggaaja, joka on nyt jossain noissa paskaohjelmissa tuomarina. Ei se sitten ilmeisesti ollutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itse luulin pitkään, että Saara Aalto oli se youtube-vloggaaja, joka on nyt jossain noissa paskaohjelmissa tuomarina. Ei se sitten ilmeisesti ollutkaan.
Ei, vloggaaja on SAARA eli Sara Maria Forsberg a.k.a. CapSaara (lempinimi oma_keksimä).
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Katsoin kokonaisen "Salattujen elämien" jakson viimeksi joskus silloin kun iki-ihana, rastahiuksinen Venla Saartamo näytteli sarjassa. Ja silloin sarjassa nimenomaan näyteltiin.

Kymmenisen vuotta sitten näin satunnaisia pätkiä sarjasta: silloin oli siirrytty näyttelemään näyttelemistä.

Viisi vuotta sitten näin sarjan mainoksen, jossa puolestaan näyteltiin näyttelemisen näyttelemistä.

Äsken käänsin vahingossa MTV:lle, ja sarjan näyttelemisevoluutio oli edennyt jollekin sellaiselle tasolle, jolle ei ole edes nimeä. Huomasin vain olevani jälleen muutaman sekunnin lähempänä sitä hetkeä, jolloin asunnossani ei ole enää tarvetta käänteiselle roskalaatikolle, jonka nimi oli ennen televisiovastaanotin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis miettikää. Maalla jengin on pakko juoda vähemmän kun aamulla pitää mennä autolla töihin ja siinä on tiukemmat promillerajat kuin duunissa. Tota ei kaupungeissa tule silleen mietittyä, paitsi kyllä mä usein metron tai dösän ikkunasta katselen autoilijoita ja ihmettelen että miten noi pystyy. Itsellä kuitenkin on aamuisin niin pökkeröinen olo ja hoksottimetkin toimii max. puoliteholla. Mieti siinä sitten johonkin auton rattiin.
Nyt pitää kyllä ihan jo mielenkiinnosta kysyä, että paljos teillä on sit duunissa promilleraja? Noin yleensä ottaen kun työpaikoilla se raja on aika liki nollaa tai ehkä jossain yhden ruokaoluen tasossa, niin ihmetyttää hieman, että jossain on tuo romilleraja enempi kuin autoilussa. Tai tietysti jos sä oot joku lossimies, niin kai siellä voi teoriassa olla romillen kaasuissa, toki työnantaja voi asiasta olla toista mieltä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
En oo kyllä koskaan kuullut, että arkiaamuruuhkissa olis jotain puhallusratsioita kaupungin sisääntuloväylillä. Joten aika huoletta kai sitä voi promilleissa ajella töihin. Toki jos joutuu johonkin kolarisumaan, niin poliisi saattaa kai puhalluttaa osallistuneita. Siinä on kai joku, että vakuutus ei korvaa mitään, jos kuljettaja on kolaroinu jurrissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl varmaan keskimäärin kerran vuodessa on ratsia työmatkallani, motarillakin oli joskus mutta yleensä kehätiellä tai kantatiellä.
Mutta ei haittaa mua joska juon vain punaviiniä kun se ei näy veressä!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitää kyllä ihan jo mielenkiinnosta kysyä, että paljos teillä on sit duunissa promilleraja?
Niin kyllähän jotkut viralliset ohjeet varmaan sanoo niin, mutta kuinkahan moni loppujen lopuksi puhaltaisi täysin nollat, varsinkin maanantaina. Riippuu tietenkin alasta. Kapakoissakin on myöhään illalla jengiä aika päissään ja aamulla kuulemma pitää mennä töihin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Keskiverto palstalainen asuu minimissään 350 000 €:n velattomassa kämpässä, omistaa ainakin yhden sijoitusasunnon, puhuu ainakin neljää eri kieltä, ajaa BMW X5:lla tai vastaavan hinnan mersulla, nostaa penkistä kylmiltään 150 kg (pieni treeni, niin nousee 200) sekä omaa keskivertomiestä huomattavasti suuremman peniksen. Mene nyt tuonne joukkoon kyselemään mikähän mahtaa olla vikana, kun foortti pitää oudon äänen vasemmalle kääntyessä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt pitää kyllä ihan jo mielenkiinnosta kysyä, että paljos teillä on sit duunissa promilleraja? Noin yleensä ottaen kun työpaikoilla se raja on aika liki nollaa tai ehkä jossain yhden ruokaoluen tasossa, niin ihmetyttää hieman, että jossain on tuo romilleraja enempi kuin autoilussa. Tai tietysti jos sä oot joku lossimies, niin kai siellä voi teoriassa olla romillen kaasuissa, toki työnantaja voi asiasta olla toista mieltä.

Aika monissa työpaikoissa ei ole promillerajaa, koska työnantajalla ei ole mitään keinoa mitata tällaista rajaa. Toisin sanoen työnantajalla ei ole oikeutta puhalluttaa työntekijää epäillessään työntekijän olevan alkoholin vaikutuksen alaisena. Tästä poikkuksena työtehtävät jotka on erikseen määritelty sen luonteisiksi että alkoholia ei todellakaan saa olla veressä. Esimerkiksi normaalissa toimistoduunissa promillemäärällä ei ole mitään merkitystä jos veren alkoholipitoisuus ei vaikuta työtehtävien suorittamiseen. Toki runsaampi alkoholin käyttö yleensä vaikuttaa työsuoritukseen jopa toimistotyössä, jolloin usein tarvitaan työnjohdollisia toimenpiteitä, mutta veren promillemäärän mittaaminen ei kuulu näihin toimenpiteisiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Keskiverto palstalainen asuu minimissään 350 000 €:n velattomassa kämpässä, omistaa ainakin yhden sijoitusasunnon, puhuu ainakin neljää eri kieltä, ajaa BMW X5:lla tai vastaavan hinnan mersulla, nostaa penkistä kylmiltään 150 kg (pieni treeni, niin nousee 200) sekä omaa keskivertomiestä huomattavasti suuremman peniksen. Mene nyt tuonne joukkoon kyselemään mikähän mahtaa olla vikana, kun foortti pitää oudon äänen vasemmalle kääntyessä.
Pyörän laakeria veikkaisin. Ja muista että tämä keskiverto palstalainen kuitenkin kuluttaa joululahjoihin vain 0-150€.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Palstan pelikieltoilmoitukset voi poistaa näkyvistä pysyvästi ilmoituksen oikealla olevasta ruksista. Uusi ominaisuus palstalla vai meikäläisen pitkät piuhat?
 

Ralph

Jäsen
Mutta miksi "valitettavasti"?
Olisi varmaan ollut hienompaa päästä huomattumaan ensimmäisenä jostain uudistuksesta kuin vuoden myöhässä huomata asia ja kertoa siitä vielä muille? Siis ajattelin, että sinun kannaltasi oli valitettavasti jälkimmäinen oikea vastaus.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Olisi varmaan ollut hienompaa päästä huomattumaan ensimmäisenä jostain uudistuksesta kuin vuoden myöhässä huomata asia ja kertoa siitä vielä muille? Siis ajattelin, että sinun kannaltasi oli valitettavasti jälkimmäinen oikea vastaus.
Ok. Tämä asia avauitui mulle just äsken. Eikös tähän ketjuun näitä asioita listata? Ja jos tämän asian avautuminen vasta nyt on minun kannaltani valitettavaa, niin mulla on asiat aika helvetin hyvin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kahvinkoneen toiminta. Aasialainen vaimoni näytti.
En ole vielä tähän asti tarvinnut tuollaista kapistusta osata.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Keskiverto palstalainen asuu minimissään 350 000 €:n velattomassa kämpässä, omistaa ainakin yhden sijoitusasunnon, puhuu ainakin neljää eri kieltä, ajaa BMW X5:lla tai vastaavan hinnan mersulla, nostaa penkistä kylmiltään 150 kg (pieni treeni, niin nousee 200) sekä omaa keskivertomiestä huomattavasti suuremman peniksen. Mene nyt tuonne joukkoon kyselemään mikähän mahtaa olla vikana, kun foortti pitää oudon äänen vasemmalle kääntyessä.
Kerrankin voi olla jossain alle keskiverron.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kahvinkoneen toiminta. Aasialainen vaimoni näytti.
En ole vielä tähän asti tarvinnut tuollaista kapistusta osata.


Onko sulla aasialainen vaimo? Oh-hoh. Enpä tiennyt.

(tämä vähän tämmöistä hyväntahtoista huumoria, kun kinasteltiinkin tuolla arvon herra Klose16:n kanssa)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Avautui, että on päästy ihon alle, kun kaalireseptejä kysellään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös