Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 464
  • 33 914

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Bussista ei saa enää poistua etuovesta. Selvä juttu, nousen bussiin tästä lähtien vain keskiovesta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jesse Puljujärvi on hukattu lupaus, koska joutuu 18-vuotiaana istumaan NHL:ssä pelejä katsomossa. Tämä aukesi minulle Oilersin kausiketjusta.

Se on hyvin informatiivinen ketju ollut viime aikoina. Ylipäänsä Puljujärveen liittyvät keskustelut ovat antoisia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamulla menin normaaliin tapaan keittiöön juomaan lasillisen vettä, mutta se maistuikin voimakkaasti kloorilta. En sitten viitsinyt sitä hirveästi juoda. Vähän kyllä mietin että johtuisiko tuo krapulasta, milloin hajuaisti on normaalia herkempi, mutta nyt luin netistä että muutkin ovat huomanneet saman ja vissiin jossain vesilaitoksellakin olivat tehneet jotain muutoksia.

En myöskään taida olla mikään hullu, tai no miten sen nyt ottaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että olen avautuva persoona. Olen kirjoittanut tähän ketjuun 130 viestiä ja "Asia joka ei avaudu minulle" -ketjuun vain 16. Mielessäni kuvittelin tämän olevan päinvastoin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Harri Ahola, tuo "anna kakkua, anna sakkoa saatana" - lausahduksestaan tuttu Kiekko-Vantaan entinen valmentaja toimii nykyäään Mestiksen erotuomaripäällikkönä. Varmasti pätevä kaveri siihen hommaan, mutta laittoi myös hieman hymyilyttämään.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Harri Ahola, tuo "anna kakkua, anna sakkoa saatana" - lausahduksestaan tuttu Kiekko-Vantaan entinen valmentaja toimii nykyäään Mestiksen erotuomaripäällikkönä. Varmasti pätevä kaveri siihen hommaan, mutta laittoi myös hieman hymyilyttämään.
Ollut jo jotain 6 vuotta liiton tuomaripäällikköhommissa.

Avautui että uintilegenda Antti Kasvio lopetti uransa 23-vuotiaana! Aika uskomattomalta tuntuu näin jälkikäteen kun ei tuota tullut 90-luvun puolivälissä ajateltua.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Avautui että uintilegenda Antti Kasvio lopetti uransa 23-vuotiaana! Aika uskomattomalta tuntuu näin jälkikäteen kun ei tuota tullut 90-luvun puolivälissä ajateltua.
Kasvio ei koskaan toipunut tappiostaan Sieviselle Wienin Em-kisoissa. Piti itseään vapaauinnin yksinvaltiaana Suomessa ja pasmat meni aivan sekaisin kun Sievinen vei hänelle kuuluneen mestaruuden. Unohti siinä järkytyksessään, että hävisi myös Holmertzille ja jäi pronssille.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kasvio ei koskaan toipunut tappiostaan Sieviselle Wienin Em-kisoissa. Piti itseään vapaauinnin yksinvaltiaana Suomessa ja pasmat meni aivan sekaisin kun Sievinen vei hänelle kuuluneen mestaruuden. Unohti siinä järkytyksessään, että hävisi myös Holmertzille ja jäi pronssille.
Näinhän se aikalailla oli, mutta eikö Janikin käyttäytynyt aika kusipäisesti Anttia kohtaan, vai olenko vaan väärässä infossa? Sikäli, että "oman maan" toverin kuittailujen takia pitäisi ammattilaisura lopettaa, mutta olen siinä käsityksessä, että Sieviset oli kunnon "koulukiusaajia" tässä asiassa. Korjatkaa jos olen täysin väärässä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetkinen voi kuunnella musaa samalla kun surffaa netissä. Hitto tekniikka kehittyy. Tietty sen jollain toisellakin vempaimella olis saanut, mutta kuka mies muka pystyy keskittymään kahteen asiaan samaan aikaan? No ehkä joo jos jotain paskaa hissimusaa kuuntelee tai no häiritseehän sekin ajatuksia, ja sitten vielä pitäisi kirjoittaa samaan aikaan. Ei saamari sentään tulevaisuuden ihmisille tää on normaalia kun ne on tottunut videopelien nopeuksiin ja samalla vielä vedelleet ES:sää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Näinhän se aikalailla oli, mutta eikö Janikin käyttäytynyt aika kusipäisesti Anttia kohtaan, vai olenko vaan väärässä infossa? Sikäli, että "oman maan" toverin kuittailujen takia pitäisi ammattilaisura lopettaa, mutta olen siinä käsityksessä, että Sieviset oli kunnon "koulukiusaajia" tässä asiassa. Korjatkaa jos olen täysin väärässä.
Eipä ole sen kummempaa sisäpiirin tietoa tuosta asiasta. Lähinnä näytti, että Kasvion silmissä oli Sievisen kusipäisyyttä mennä voittamaan hänet omalla päämatkallaan. Oli asennoitunut vain kilpailuun Holmertzia vastaan ja olikin sitten kauhistus kun sekauimari Sievinen sekoitti sen pakan. Ennen starttia heittelivät yläfemmoja ja startin jälkeen lenteli Kasvion kamat ja miehestä ei saanut irti sitäkään vähää mitä aikaisemmin. Kasviolle taisi olla vaikeaa muutenkin, että käytännössä koko uransa Sievisen varjossa. Siitä saa toki katsella peiliin. Siinä missä Sievinen osasi käyttää nousevan hypen hyväkseen, oli Kasvio hiljainen oman tiensä kulkija, jolta median oli erittäin vaikea saada kunnon haastattelua. Miesten markkina-arvossa oli huima ero, vaikka saavutuksissa ei kummoista eroa ollut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo joskus ei jaksa kävellä Lidliin asti vaan tulee haettua Alepasta Karjalaa, mutta matsipäivinä ei koskaan. Aina IFK!

Ja muutenkin Karjalaa avatessa mä hoen mielessäni että Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä kaikki synnit anteeksi. Tossa se lestatausta vissiin näkyy.
 

Pekkis

Jäsen
Radio Novan biisivastaava lukee Jatkoaikaa. "Top 5 bändit"- listaltani on kolmea soitettu tällä viikolla, ja parasta biisiä (Genesis Mama) tänään ainakin kahdesti. Kerrassaan hyvä musiikkimaku.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Avautui, että olen KAIKKI NÄMÄ VUODET ääntänyt Roald Dahlin nimen oikein.
...
Se nyt ei sinänsä ihmetytä ettei englanninkielisessä maailmassa olla tuota osattu oikein lausua, mutta luulisi kaikkien peruskoulun ruotsinsa edes auttavasti muistavien tuon pystyvän lausumaan oikein.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jos noita Kasviota ja Sievistä vertailee, niin varmaankin Kasvio oli suurempi lahjakkuus uimarina. Kohtuullisen pitkä vartalo, länkisääret, taipuisat nilkat, isohkot jalat ja loistava uintitekniikka. Kyllä niillä avuilla kelpasi polskia. Mikäli Rooman v. 1994 mm-uintien jälkeen Kasvio olisi edes jotenkuten onnistunut pitämään tasonsa, niin Atlantasta olisi kevyesti tullut kultaa. Sievinen se tosiaan lopulta oli se mörkö johon Antin ura lopulta suli. Sievinen kertoi eräässä kirjassa huomanneensa ettei Kasvio pitänyt ollenkaan ajatuksesta että Janikin lähtisi uimaan vaparia Wienin EM-kisoissa 1995. Häviämisen pelko johti siihen että Kasvio jäi siinä kisassa ennätyksestään yli kaksi sekuntia uiden silti pronssille. Sitten tuli isolle miehelle itku eikä miestä saatu kontrolliin noissa kisoissa enää ollenkaan. Sievisen kommentti muuten tuon 200 m kisan jälkeen oli "mutta Antin aikaan oon tosi pettynyt". Tuon Wienin jälkeen Kasvio ei tainnut enää koskaan päästä alle 1.50.

Noista kahdesta olin silloin ennemmin Kasvion joukoissa. Jotenkin se arka ja vetäytyvä persoona mutta rehelliset kommentit haastatteluissa yhdistettynä loistaviin arvokisasuorituksiin (aina sinne Wieniin saakka) vetosivat enemmän kuin ihannevävy-Sievisen ylivoimaiset polskinnat.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eräs herrasmies, joka aikanaan harrasti synteettisten kasvuhormonien myyntiä laaja-alaisesti Suomen huippu-urheilupiireissä kertoi, että Kasvion ura loppui, kun mies kieltäytyi käyttämästä dopingia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, että mansikka-Barebar maistuu punssilta.

Avautui myös, että Finnair kuskaa näköjään Xzibit-meiningillä lentokoneissaan lentokoneita. Ainakin Ylen uutisen mukaan.
 

Liitteet

  • Screenshot 2016-11-19 at 19.25.27.png
    Screenshot 2016-11-19 at 19.25.27.png
    53,5 KB · kertaa luettu: 452
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Jurgen Klopp. Kaverilla on rahaa kun on valmentaja ihan futismaailman huipulta. Dortmundin ja Liverpoolin käskyttäjänä tullut tunnetuksi. Ja aivan varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan Saksan maajoukkueen valmentaja. Ja on esiintynyt Opelin mainoksissa. Silti hampaat on kuin pirihuoran. Eli vaatiiko paineita keräävä valmentajan työ raskaat huvit? Tämä avautui tänään Klopin haastattelussa kun näin hampaat ja kiinnitin niihin huomiota.
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Jurgen Klopp. Kaverilla on rahaa kun on valmentaja ihan futismaailman huipulta. Dortmundin ja Liverpoolin käskyttäjänä tullut tunnetuksi. Ja aivan varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan Saksan maajoukkueen valmentaja. Ja on esiintynyt Opelin mainoksissa. Silti hampaat on kuin pirihuoran. Eli vaatiiko paineita keräävä valmentajan työ raskaat huvit? Tämä avautui tänään Klopin haastattelussa kun näin hampaat ja kiinnitin niihin huomiota.
Tai sitten kaverilla on osa-tekohampaat joita ei jaksa vaan laittaa suuhun joka ainoassa paikassa, monet kiekkoilijat jättävät tekohampaansa kotiin jokaisessa tilanteessa ja irvistelevät ihan tahallaan medialle vaikka kuinka piirongin kulmalla olisi kultahammasta odottamassa. Ei tuolla työtasolla tarvitse henkilökohtaisia ongelmiaan ainakaan hampaitten väläyttelyllä viestitellä, on käsitys asiassa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Hiski" Salomaa -lempinimisiä laulajia oli kaksi, eri aikakaudelta tosin. Molempien laulut ovat osittain tuttuja, Lapinlahden Linnuistakin tunnetun Hiskin enemmän, (Vanhemmalla Hiskillähän oli esim. "Vapauden kaiho" -työväenlaulu) mutta en ole ikinä aikaisemmin tajunnut herrojen nimi-yhteyttä. Molemmathan ovat olleet jo vuosia manan majoilla.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
YLE Areenaan kannattaa rekisteröityä. Voi jatkaa ohjelmien kuuntelemista ja katsomista siitä mihin on jäänyt. Oon kuvitellu, että tuo on vaan jotain sosiaalista mediapaskaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyään on hirveästi ad/hd -tapauksia. Jotkut kirjoittaa kymmeniä viestejä nettiin per päivä. Ihan taukoamatta pitää lukea jotain tai kommentoida. Jopa montaa eri foorumia seurata. Onko se näiden videopelien syy vai minkä. Leffojen tai niiden ylinopeiden lastenohjelmien. Ja missäköhän syy että nykynuoret on niin kärsimättömiä ja kiukuttelevat ja pahoittavat mielensä koko ajan. Ala-asteella sellainen oli vaan se luokan sega-/amigatyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös