Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 723 391
  • 33 945

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirkahan oli erittäin pätevä rock-laulaja. 90-luvulla syntyneenä olen aina mieltänyt miehen iskelmälaulajaksi, mutta tänään löysin youtubesta miehen rock-vetoja ja nehän on oikeasti tosi kovia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirkahan oli erittäin pätevä rock-laulaja. 90-luvulla syntyneenä olen aina mieltänyt miehen iskelmälaulajaksi, mutta tänään löysin youtubesta miehen rock-vetoja ja nehän on oikeasti tosi kovia.
Jep. Born to be Wild on pirun kova veto Kirkalta... Jossain haastattelussa (Kassu Halosen?) oli juttua että tuo rock juttu oli se mitä Kirka olisi itse halunnut tehdä eikä hän pitänyt itseään minään iskelmä-laulajana. Joutuivat tehdä aika työmaan että saivat Kirkan laulamaan Surun pyyhit silmistäni...
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Palstalla on kirjoittajia, joita ei jääkiekko kiinnosta lainkaan. Kirjoitellaan vapaalle ja kommentoidaan satunnaisesti jalkapalloa. Eikö tällaisille löydy parempaa palstaa?

Kävin ehkä joku kuukausi sitten kirjoittamassa KalPan palstalle yhden viestin, etteivät pääse vinoilemaan kiekkokirjoittelun puutteesta. Tosin muistelen, että olen saattanut jopa spontaanisti kommentoida jotain Patrik Laineen ketjuihin sen jälkeenkin. Eli kiekkomiehiä.

Se, että ihmiset kirjoittavat täällä paljon yleiseen keskusteluun johtuu varmaan siitä, että täällä on ihan hyvä yleinen keskustelu verrattuna esim. johonkin Suomi24 palstaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto pitää se alkaa kuntoilemaan että jaksaa palautella tyhjät tölkit kauppaan. Monta kertaa saa kättä nostella ja nyt ihan jumissa, ja vielä runkkukäsi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ylen teksti-tv:n luotettava urheilutarjonta on näköjään tänä päivänä yhtä siivua kapeampi. Ennen sivulta 291 löysi kätevästi (miesten) tenniksen maailmanlistan, mutta nyt saatavilla on vain hutilaukaus. Mistäköhän noin suuren lajin sivuuttaminen teletext-tarjonnasta johtuu, kun resursseja riittää kuitenkin esimerkiksi täkäläisten shakkikisojen seurantaan?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui kuinka kätevä ja monipuolinen sähkönkulutuksen seuranta netissä on. Luonnollisesti myös siihen itseensä, mutta hienoa kun mukana on myös ulkoilman lämpötila. Avautui, että tässä Nurmijärvellä talvella 2015-2016 oli vain tammikuussa keskilämpötila selkeästi pakkasella (n. -10c), sekä joulu- ja helmikuussa nollassa. Talvella 2014-2015 kylmin kuukausi oli taas tammikuu mutta vain -0,7 astetta ja samalla ainoa "pakkaskuukausi". Muistan kyllä miten leuto tuo talvi oli, ja sekä viime talven paukkupakkaset joulun pyhistä pitkälle tammikuuhun. Koko vuoden keskilämpötila pyörinyt vuosittain n. 7 asteessa. Mukava myös seurata kesien lämpötiloja ja muistella millaiset kelit silloin olikaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En edes erityisemmin pidä matkustamisesta, ts. en kertoisi kohdattaessa matkustelun ja maailman näkemisen olevan sydäntä lähellä, mutta tänä vuonna tuli käytyä Uudessa-Seelannissa, Budapestissa, Pietarissa, pari kertaa Tallinnassa, Prahassa, Oslossa ja Kiinassa. Ilmankos on rahat loppu koko ajan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En edes erityisemmin pidä matkustamisesta, ts. en kertoisi kohdattaessa matkustelun ja maailman näkemisen olevan sydäntä lähellä..

Tää on muuten hyvä pointti. Matkusteluhan on laaja käsite, mutta monille ihmiselle on "matkustelun ihanuus" itseisarvo, vaikka kaikki siitä eivät erityisemmin pidä. Itsekkin olen kyllä sikäli samaa koulukuntaa, että jos esim. voittasin Lotossa, niin en todellakaan lähtisi johonkin Kreetalle löhöämään rannalle ja juomaan Ouzoa , mikä ilmeisesti aika monella on ekana mielessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekkin olen kyllä sikäli samaa koulukuntaa, että jos esim. voittasin Lotossa, niin en todellakaan lähtisi johonkin Kreetalle löhöämään rannalle ja juomaan Ouzoa , mikä ilmeisesti aika monella on ekana mielessä.
Mä taas en rahoille edes keksi muuta käyttöä kuin matkustelu. Mitään tavaraa en ole koskaan tykännyt kerätä ja lätkämatseissa ja muissakin käyn jo nyt. Lahjatkin annan yleensä eteenpäin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkustaminen on rasittavaa. Mukavampi olla kotona. Jos matkustaa, menee sitten tuttuun paikkaan.
Jotkut kuten minä koen vapauden kun menee uuteen ja tuntemattomaan paikkaan ja mielellään vielä silleen, ettei ole varaillut majoituksia tai muitakaan.

Tossa on varmaan vähän samaa kuin siinä että rautatieasema on Helsingin turvallisin paikka. Siellä kokee sen lähdön fiiliksen, vaikka itse ei olis lähdössä minnekään. Ymmärrän kyllä hyvin toisenkinlaisia ajatuksia.

"Lululla oli kolmas mieli.
Asematunnelin ovenpieli
houkutti häntä ja viivytti kaipuun kuolemaa.

Asiaton oleskelu asemilla.
Heikkojen siitä on hyvä olla,
lähdön läheisyydestä he turvaa saa."
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Matkustelu on perseestä, turhaa touhua. Sen sijaan matkustaminen on järkevää ja funktionaalista toimintaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... jos esim. voittasin Lotossa, niin en todellakaan lähtisi johonkin Kreetalle löhöämään rannalle ja juomaan Ouzoa , mikä ilmeisesti aika monella on ekana mielessä.

Siis mitä helvettiä sä kuvittelet. Ei kai kukaan täysijärkinen mene kreikkaan jos voittaa lotossa. Sehän on venäjän ja turkin jälkeen typerimpiä paikkoja mihin voi matkustaa, täynnä lapsiperheturisteja. Maailmassa on paljon hyviäkin paikkoja missä voi vietellä aikaansa, kuten euroopan ja USA:n suuret kaupungit. Lontoon yöelämä, musikaalit, jalkapallo ja vaikka mitä. Barcelona, Rooma, Pariisi, New York on olemassa ja jollekin muka tulee mieleen kreeta ... ei voi kun ihmetellä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis mitä helvettiä sä kuvittelet. Ei kai kukaan täysijärkinen mene kreikkaan jos voittaa lotossa. Sehän on venäjän ja turkin jälkeen typerimpiä paikkoja mihin voi matkustaa, täynnä lapsiperheturisteja. Maailmassa on paljon hyviäkin paikkoja missä voi vietellä aikaansa, kuten euroopan ja USA:n suuret kaupungit. Lontoon yöelämä, musikaalit, jalkapallo ja vaikka mitä. Barcelona, Rooma, Pariisi, New York on olemassa ja jollekin muka tulee mieleen kreeta ... ei voi kun ihmetellä.
Tavallaan vastasit itse itellesi. Nimenomaan, täynnä turisteja, joten "ei kai kukaan täysjärkinen" vaihtui aika moneksi. Samaa asiaahan tässä ihmetellään, että rauhotutaan nyt vaan siellä päässä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tavallaan vastasit itse itellesi. Nimenomaan, täynnä turisteja, joten "ei kai kukaan täysjärkinen" vaihtui aika moneksi. Samaa asiaahan tässä ihmetellään, että rauhotutaan nyt vaan siellä päässä.
Ihmettelen vaan, että mistä kuvittelet, että joku haaveilisi jostain Kreetasta? Olen muutaman kerran käynyt lasten kanssa ja ei kyllä ole ikävä takasin. Eihän siellä juuri ole edes mitään kun yksi katu täynnä hotelleja ja paskoja ravintoloita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään avautui että Kopliin ei mene enää ratikkaa. Vähän ennen Balti jaamia tekee uukkarin. No bussilla sitten kävin ja pummilla tietty. Ei sinne kyllä kesälläkään mennyt ratikkaa kun vähän siellä suunnalla käppäilin.

Päiväristeily + kymmenen puolen litran kaljaa reppuun + pizzaa Tallinnassa + parturi maksaa saman minkä pelkkä parturi Suomessa niin miksi ihmeessä sitä täällä kävis? Ei saa yhtään kaljaa eikä safkaa eikä matkaa minnekään. Ei se muutenkaan mikään sykiatri ole että pitäis elämästä tilittää, enkä mä lue mitään Me naisia.

No himassa nyt piti taas leikata pari senttiä lisää etuhiuksista että näyttää taas länsimaalaiselta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmettelen vaan, että mistä kuvittelet, että joku haaveilisi jostain Kreetasta? Olen muutaman kerran käynyt lasten kanssa ja ei kyllä ole ikävä takasin. Eihän siellä juuri ole edes mitään kun yksi katu täynnä hotelleja ja paskoja ravintoloita.
Vastasit juuri toistamiseen itsellesi, jos vähääkään mietit mitä kirjoitit.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eipä ole montaa Euroopan maata, jossa en ole vielä käynyt, ja Kreikassakin olen muutamasti vieraillut. Mutta avautui juuri, että Kreetalla en ole vielä ikinä käynyt. Pitäisiköhän täyttää tippauskuponki?

Nuoremmalle tytölle lupasin joskus, että Japanissa menemme vielä käymään yhdessä. Ekaksi kiusallani, kun kuvittelin ettei häntä ikinä saa maahan, jossa syödään tunnistamattomia mereneläviä puikoilla ja teksti on risuaitaa. Äskettäin avautui, että hän haluasikin lähteä. No mikäs siinä sitten.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Valokuvat otetaan nykyään takaperin. Vitun some.
Ei helvetti, pisti repeilemään.

Tuli mieleen, kun päädyin katselemaan jonkun "youtubettajan" vierailua New Yorkissa ja kun olisi jotain mielenkiintoisia kohteita ollut näytettäväksi, niin tottakai ne kaikki piti näyttää juuri tuolla yo. tavalla, että se oma iso pää peitti puolet kuvasta. Vitun some.

Tossa vois muuten Clinton tehdä källit ja näyttää persettä kun kaikki on selkäpäin. Siinä sitten jakaisivat kuviaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi matkustaa mihinkään jos Suomi on kerran jo yksi maailman parhaista maista? Jos muualla maailmassa menee keskimäärin vielä huonommin kuin täällä niin kannattaako ulkomailla edes käydä?
 

Nick Neim

Jäsen
Ei jumalauta jätkät, nythän mä sen keksin. Ettekä muut sitten kopioi tätä, vaikka suunnitelmani julkisesti kerronkin.

Muutan nimekseni Aku Ankka, ja asetun seuraaviin eduskuntavaaleihin ehdolle. Varma sisäänpääsy, leppoisat neljä vuotta ja toinen kausi tietenkin perään. Sitten pohditaan jatkoa tarkemmin.

Palaillaan asiaan 2019.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös