Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 732 705
  • 33 991

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No eihän noissa kartoissa kyllä järkeä ole noin yleisemmin. Esim. The MidWest sijaitsee keskellä Amerikkaa, miksei ole vaan ihan The Middle?
Olisko käynyt niin, että sillä kuka on nimittänyt Midwestin Midwestiksi, ei ole ollut karttaa käytössä, vaan se on vaan lähtenyt kulkemaan idästä kohti länttä ja Midwestkin on ollut aluksi vaan West kunnes on tajuttu että "perkele tää jatkuu vielä, sovitaan että toi äskönen olikin Midwest". Toki näin jälkiviisaasti olisi kannattanut kutsua kaikkea Middleksi ja West tulisi vasta kun nilkat kastuu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesäksi tulevat kaupunkipyörät maksaa 25e / kausi eikä niillä saa ajaa kuin 30 min ilmaiseksi. Paska systeemi. Mä jo ehdin kuvitella että metrosta vaihtais pyörään ja polkisi vaikka johonkin puistoon tai rannalle vetämään vähän kaljaa tai jotain. Eihän tossa ajassa ehdi mitään. Ja neljäkin tuntia maksais 10.50.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kesäksi tulevat kaupunkipyörät maksaa 25e / kausi eikä niillä saa ajaa kuin 30 min ilmaiseksi. Paska systeemi. Mä jo ehdin kuvitella että metrosta vaihtais pyörään ja polkisi vaikka johonkin puistoon tai rannalle vetämään vähän kaljaa tai jotain. Eihän tossa ajassa ehdi mitään. Ja neljäkin tuntia maksais 10.50.

Onko noissa pyörissä kypärät mukana vai pitääkö se olla omasta takaa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko noissa pyörissä kypärät mukana vai pitääkö se olla omasta takaa?
Ei kait niissä ole. Nyt vasta hoksasin koko kypäräjutun. En ole koskaan käyttänyt, tai en kyllä ole pyöräillytkään ainakaan viiteentoista vuoteen, paitsi yhtenä kesänä vähän.

Jopon ostoa olen miettinyt, mutta en tiedä maksaako se vähän liikaa ja niitä vissiin pöllitäänkin aika paljon.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei kait niissä ole. Nyt vasta hoksasin koko kypäräjutun. En ole koskaan käyttänyt, tai en kyllä ole pyöräillytkään ainakaan viiteentoista vuoteen, paitsi yhtenä kesänä vähän.

Jopon ostoa olen miettinyt, mutta en tiedä maksaako se vähän liikaa ja niitä vissiin pöllitäänkin aika paljon.

No niin. Sitä suuremmalla syyllä se kypärä päähän, jos et ole viiteentoista vuoteen polkenut. Siellä on nykyään kaikenlaista kunto-ja kilpapyöräilijää, jotka polkevat joka puolella täysiä ja muista välittämättä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No niin. Sitä suuremmalla syyllä se kypärä päähän, jos et ole viiteentoista vuoteen polkenut. Siellä on nykyään kaikenlaista kunto-ja kilpapyöräilijää, jotka polkevat joka puolella täysiä ja muista välittämättä.

Eihän noissa mitenkään voi olla kypäriä mukana, koska ihmisten kallot ovat eri kokoisia ja muutenkin ne varastettaisiin heti.

Jopoa ei myöskään kannata omaksi hankkia, koska ovat sen verran kova brändi, että hinta on naurettava ja samasta syystä ne varastetaan heti. Omakohtaista kokemusta lähipiiristä on.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Eihän noissa mitenkään voi olla kypäriä mukana, koska ihmisten kallot ovat eri kokoisia ja muutenkin ne varastettaisiin heti.

Jopoa ei myöskään kannata omaksi hankkia, koska ovat sen verran kova brändi, että hinta on naurettava ja samasta syystä ne varastetaan heti. Omakohtaista kokemusta lähipiiristä on.

Mitä tulee eri kokoisiin kalloihin, niin googletin kallon epämuodostumista ja niihin liittyy usein myös muita sairauksia ja motorisia vaikeuksia, joten tuskin he kaupunkipyöriä muutenkaan käyttävät. Mutta toi varastaminen on varmaan se syy miksi kypäriä ei ole.
 
Kesäksi tulevat kaupunkipyörät maksaa 25e / kausi eikä niillä saa ajaa kuin 30 min ilmaiseksi. Paska systeemi. Mä jo ehdin kuvitella että metrosta vaihtais pyörään ja polkisi vaikka johonkin puistoon tai rannalle vetämään vähän kaljaa tai jotain. Eihän tossa ajassa ehdi mitään. Ja neljäkin tuntia maksais 10.50.

Sä voit ottaa fillarin alle vaikka Kurvista ja polkea Ympyrätalon pisteelle, johon jätät fillarin. Ympyrätalon Alkosta leka ja Tokoinrantaan naattimaan. Sitten voit ottaa uuden fillarin ja palata vaikka takaisin tai muualle 30 min sisään samalla kausimaksulla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rotat on vallannut tän kaupungin. Äskenkin näin viisi tuolla kun pussikaljottelin. Joka puolella hyppii silmille.
Tulee ihan Itäkeskuksen bussilaiturit mieleen. Siellä oli öisin ihan pirusti ties mitä jyrsijää.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pate vs. JVG, tervetuloa maalle. Jos JVG vetää lavalla vielä vuonna 2030, niin lupaan olla mukana juhlimassa.

Ketjun aiheeseen liittyen, mä tarvin nenätrimmerin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pate vs. JVG, tervetuloa maalle. Jos JVG vetää lavalla vielä vuonna 2030, niin lupaan olla mukana juhlimassa.
Saadaankohan JVG:stä tuohon asti niin montaa legendaa aikaan mitä Patesta?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitä hivenen vanhemmasta rockmuusikosta.
Ok. Vanhempi Pate on myös kova. Legenda.

Ei edes pitäisi puhua Patesta ja JVG:stä samoissa teksteissä. Vähän sama kuin puhuttaisiin Nykäsestä ilman viinaa.

Ja nyt mä menen monttuun. Palataan asiaan jossain vaiheessa, jos jotain jää auki.

Over and Saravo.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Rotat on vallannut tän kaupungin. Äskenkin näin viisi tuolla kun pussikaljottelin. Joka puolella hyppii silmille.
Eikös niiden pitänyt olla Hartwallilla?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Naapurin muijalla on kumitissit.
 

A Siente

Jäsen
Vesihanassa on merkitty punaisella ja sinisellä värillä ilmaisemaan kummasta suunnasta tulee lämmintä ja kummasta kylmää vettä. Oon aina ajatellut että se on joku koriste, mutta sillähän on ihan tarkoitus.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesihanassa on merkitty punaisella ja sinisellä värillä ilmaisemaan kummasta suunnasta tulee lämmintä ja kummasta kylmää vettä. Oon aina ajatellut että se on joku koriste, mutta sillähän on ihan tarkoitus.

Tähän ei tosin aina voi luottaa. Joskus joku putkimiespaavo kytkee nuo väärinpäin. Esim. omassa suihkussani on näin ja samoin entisen kämpän keittiön hanassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vesihanassa on merkitty punaisella ja sinisellä värillä ilmaisemaan kummasta suunnasta tulee lämmintä ja kummasta kylmää vettä. Oon aina ajatellut että se on joku koriste, mutta sillähän on ihan tarkoitus.

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta tuohan nyt on aivan peruskansalaistaito tietää. Missä pullossa tai kuplassa sitä elellään?

Mutta kuten sanottu yllä, älä todellakaan siihen sokeasti luota. Se, että asiantuntija tekee jonkun työn ei todellakaan tarkoita, että se olisi jotenkin hyvin tai oikein tehty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös