Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 757
  • 33 995

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mukava pikku piristys tuli maanantaille kun vertasi Suomen ja Ruotsin maajoukkueita sekä koripallon että lentopallon osalta. Ja molemmat kuitenkin maailmanlaajuisesti merkittävämpiä lajeja kuin jääkiekko.

Koripallon FIBA-ranking v. 2014
35. Suomi
64. Ruotsi

Esiintymiset koripallon MM-kisoissa
Suomi 1 - Ruotsi 0

Esiintymiset koripallon EM-kisoissa
Suomi 14 - Ruotsi 10

Esiintymiset olympialaisissa koripallon osalta
Suomi 2 - Ruotsi 1

Paras sijoitus koripallon EM-kisoissa
Suomi 6.
Ruotsi 10.

Lentopallon FIVB-ranking v. 2015
18. Suomi
79. Ruotsi

Esiintymiset lentopallon MM-kisoissa
Suomi 7 - Ruotsi 2

Esiintymiset lentopallon EM-kisoissa
Suomi 15 - Ruotsi 6

Esiintymiset olympialaisissa lentopallon osalta
Ruotsi 1 - Suomi 0

Paras sijoitus lentopallon MM-kisoissa
Suomi 9.
Ruotsi 10.

Paras sijoitus lentopallon EM-kisoissa
Ruotsi 2.
Suomi 4.

Ruotsi on vain lentopallon osalta siten edellä, että on esiintynyt olympialaisissa sekä saavuttanut EM-hopean. Toisaalta, elokuisessa FIVB-rankingissa Suomen ja Ruotsin välillä on huima ero.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukava pikku piristys tuli maanantaille kun vertasi Suomen ja Ruotsin maajoukkueita sekä koripallon että lentopallon osalta. Ja molemmat kuitenkin maailmanlaajuisesti merkittävämpiä lajeja kuin jääkiekko.

Ruotsi on vain lentopallon osalta siten edellä, että on esiintynyt olympialaisissa sekä saavuttanut EM-hopean. Toisaalta, elokuisessa FIVB-rankingissa Suomen ja Ruotsin välillä on huima ero.

Huuhkajien voittoputken kunniaksi myös futiksesta olisi aiheellista tehdä vastaava vertailu.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Reese Witherspoon täyttää ensi vuonna 40v ja hänellä on 16v tytär. Ensin ihmettelin että onpa nuorena tehnyt lapsen kun on varmaan joku kolmekymppinen tällä hetkellä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Reese Witherspoon täyttää ensi vuonna 40v ja hänellä on 16v tytär. Ensin ihmettelin että onpa nuorena tehnyt lapsen kun on varmaan joku kolmekymppinen tällä hetkellä.
Reese Witherspoon näyttää ihan nuorelta Päivi Räsäseltä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerran oli Päivi samassa junanvaunussa ja olin jo menossa kysymään, että otetaanko pikaiset, mutta hillitsin itseni ja vain silmää iskin siinä ohi Päivin kävellessäni, mutta kieltämättä mietin Päiviä ravintolavaunussa parin tuopin verran.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Päivi on kyllä harvinaisen komia nainen. Nyt vain parin viimeisen vuoden aikana vähän rupsahtanut, mutta täytyy vieläkin kehua että ikäisekseen erittäin hyvä. Liekö nuo ministeri-stressit sekä homo- ja kielletään-kohut sitten alkaneet näkymään jaksamisessa. Muistan jo ala-asteikäisenä 2000-luvun alussa miten Päivi nyt oli ainakin omaan makuuni kaunis nainen. Ja onhan tuo Päivin kauneus periytynyt tyttäriinsä. Mitä olen kuvia nähnyt, niin kuka tahansa niistä tyttäristä saisi kyllä minut lopettamaan viinanjuonnin ja kiroilun, mikäli vävyksi pääsisi Räsäsen sukuun.

Päivi on varmaan kärjessä mun sympatia-listallani. Hirveästi saanut lokaa niskaansa viime vuosina, ja pääasiassa syyttä. Kaikkea hyvää Päivi sinulle, tiedän että luet kuitenkin Jatkista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Anna-Liisa Tiluksen poika ainakin oli yhteyksissä Päivin tyttären kanssa, tai jotenkin. Siitä oli oikein kaavakuva lehdessä, miten nämä sikiävät. Ja Axl laulaa juuri "I fuck your mother your sister too and best friend".
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Päivi on kyllä harvinaisen komia nainen. Nyt vain parin viimeisen vuoden aikana vähän rupsahtanut, mutta täytyy vieläkin kehua että ikäisekseen erittäin hyvä. Liekö nuo ministeri-stressit sekä homo- ja kielletään-kohut sitten alkaneet näkymään jaksamisessa. Muistan jo ala-asteikäisenä 2000-luvun alussa miten Päivi nyt oli ainakin omaan makuuni kaunis nainen. Ja onhan tuo Päivin kauneus periytynyt tyttäriinsä. Mitä olen kuvia nähnyt, niin kuka tahansa niistä tyttäristä saisi kyllä minut lopettamaan viinanjuonnin ja kiroilun, mikäli vävyksi pääsisi Räsäsen sukuun.

Päivi on varmaan kärjessä mun sympatia-listallani. Hirveästi saanut lokaa niskaansa viime vuosina, ja pääasiassa syyttä. Kaikkea hyvää Päivi sinulle, tiedän että luet kuitenkin Jatkista.

Komppaan sen verran, että myös minun mielestäni nuo Päivin lapset (eikös ole useampiakin tyttäriä?) ovat mukavan näköisiä nuoria naisia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näköjään rukoukseni on kuultu ja pian on mahdollista saada eräänlainen AdBlocker myös telkkariin.

Esitin saman rukouksen jo joskus vuosituhannen vaihteessa ennen kuin digibokseja oli edes Suomessa olemassa. (Suomihan ei mitenkään ensimmäisenä digitalisoinut televisiotaan.) Olen aina ihmetellyt miten voi lentää Kuuhun ja tulla elävänä takaisin, lähettää värivalokuvia Venuksesta ja Marsista, mutta televisioon ei saada laitetta mikä tunnistaa mainoskatkojen alkamisen ja loppumisen. Silloin oli toisaalta niin paljon vähemmän mainoksia, niin ei se häirinnyt samalla lailla.

Nythän tämä loistava keksintö tulee aivan liian myöhään. Vai siis katsooko joku oikeasti vielä mainostelevisiosta elokuvia? Siis joku katsoo ohjelmalistausta ja miettii "jeeee tänään tulee toi, hei tää pitää kattoo".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nythän tämä loistava keksintö tulee aivan liian myöhään. Vai siis katsooko joku oikeasti vielä mainostelevisiosta elokuvia? Siis joku katsoo ohjelmalistausta ja miettii "jeeee tänään tulee toi, hei tää pitää kattoo".

Katson ohjelmalistausta, ja mietin "jaa tänään tulee toi, voisin vaikka kattoo, kun ei kuitenkaan ole parempaa tekemistä." Kohta varmaan joku somehirmu vetää minua netflixillä turpaan. Yleensä aloitan elokuvan katselun sellaiset parikymmentä minuuttia alun jälkeen, jotta voin kelata mainosten ohi. Tietenkään mitään uusinnan uusinnan uusintoja en katso, siksi perin harvoin televisiota katson.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt kun kausi alkaa, niin meikällä tulee täyteen 30 vuotta siitä, kun kävin ensimmäistä kertaa Kiekko-Espoon/Bluesin pelissä. Tsiisus. Kyllä se aika menee nopeasti. Riittääköhän seuraavat 30 vuotta siihen, että näkisi mestaruuden?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kun kausi alkaa, niin meikällä tulee täyteen 30 vuotta siitä, kun kävin ensimmäistä kertaa Kiekko-Espoon/Bluesin pelissä. Tsiisus. Kyllä se aika menee nopeasti. Riittääköhän seuraavat 30 vuotta siihen, että näkisi mestaruuden?
Mulla kesti about tuon 30 vuotta mestaruuden näkeminen ekasta matsista. Jossain vaiheessa olin jo varma, etten näe edes Kerhon nousua liigaan. Se tapahtui ekan kerran sentään alle 10 vuotta ekasta matsista. Aina tuli joku vitun SaiPa tai Jäähonka, joka kaatoi kylmää vettä niskaan runkosarjan vikalla kierroksella.
 

Ralph

Jäsen
Näköjään rukoukseni on kuultu ja pian on mahdollista saada eräänlainen AdBlocker myös telkkariin.
Onko tämä maailmaa mullistava keksintö tehty niille, jotka ovat niin perkeleen laiskoja, että eivät jaksa kaukosäätimeen koskea, mutta valittaa jaksavat?

”Me estämme mainokset, ja katsoja päättää mitä sillä välin tehdään. Kun mainos alkaa, TeleFairy voi hiljentää äänen tai vaihtaa sellaiselle kanavalle, jolla ei tule mainoksia."
Jos menettää yöunensa siitä, että näkee parit mainokset, niin sen kaukosäädin voi ottaa itsekin käteen. Kun panaa siitä mute-napista, niin ei tarvitse kuunnella niitä mainoksia. Tai kanavaa voi vaihtaa YLE:lle, ei varmasti tule mainoksia.

Minusta tuo osoittaa vain laiskuutta, että itkee mainoksista, mutta ei jaksa itse vaihtaa kanavaa vaan vaatii jonkun laitteiston sitäkin varten.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onko tämä maailmaa mullistava keksintö tehty niille, jotka ovat niin perkeleen laiskoja, että eivät jaksa kaukosäätimeen koskea, mutta valittaa jaksavat?
En mä tätä laiskuutena näkisi. Minä nimittäin usein teen juuri noin että vaihdan toiselle kanavalle kun mainokset alkavat. Tässä ainoa ongelma on sitten mainoskatkon päättyminen, ja siitä tietäminen. Jos ei halua missata ohjelman jatkumista, joutuu 15 sekunnin välein käymään takaisin siellä Maikkarin tai Nelosen kanavilla, vain kirotakseen että vielä jatkuu mainokset. Sitten kun missaat ohjelman jatkumisen, niin vitutus on suuri. Etenkin jossain leffassa, tositv-hömpällä ei niinkään väliä kun ennen mainoksia näytetään minuutti mitä tapahtuu katkon jälkeen, ja mainosten jälkeen näytetään minuutti mitä on tapahtunut ennen tätä. Sellaista turhaa ohjelma-ajan täytettä.

Mutta kuten @pernaveikko totesi, niin auttamatta myöhässähän tämä keksintö tulee. Itse katson nykyään keskimäärin 30 min töllöä viikossa, poislukien YLEn urheilukisat, kuten nyt koripallo. Kyllä mä tämän näkisin nerokkaana sovelluksena. Jokainen saa itse asettaa mitä haluaa mainoskatkon ajan tehdä. Avaako sovellus automaattisesti Jatkiksen tai Youtuben mainosten ajaksi, ja kun ohjelma jatkuu, niin sovellus ilmoittaa siitäkin, ettei mene alku väliin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko tämä maailmaa mullistava keksintö tehty niille, jotka ovat niin perkeleen laiskoja, että eivät jaksa kaukosäätimeen koskea, mutta valittaa jaksavat?

Mä olen keksinyt paljon kätevämmän keinon, eli JOS telkkarista mainoskanavilta jotain pitää katsoa, niin aloittaa katsomisen 20min myöhemmin ja tallenteelta sitten kelailee mainoskatkot pois välistä. Urheilulähetykset jaksaa katsoa suorana, mutta eihän mainoskanavilta juuri tule mitään urheilua, pl. mm-jääkiekko. Formuloihin tms en jaksa aikaani tuhlata.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En mä tätä laiskuutena näkisi. Minä nimittäin usein teen juuri noin että vaihdan toiselle kanavalle kun mainokset alkavat. Tässä ainoa ongelma on sitten mainoskatkon päättyminen, ja siitä tietäminen.
Toimin usein samalla lailla, eli vaihdan kanavaa mainosten ajaksi. Mainoskatkon päättymisestä tietämisen ongelman olen ratkaissut picture-in-picture eli tuttavallisemmin PiP-toimintoa käyttämällä. Toki sellaista ei kaikista vastaanottimista löydy, mutta onneksi talouteni molemmista televisioista (digibokseista) löytyy.

Jokainen saa itse asettaa mitä haluaa mainoskatkon ajan tehdä. Avaako sovellus automaattisesti Jatkiksen tai Youtuben mainosten ajaksi, ja kun ohjelma jatkuu, niin sovellus ilmoittaa siitäkin, ettei mene alku väliin.

Kyllähän tuollaiselle sovellukselle ihan varmasti tilausta on, joskin näytti olevan melko suolaisen hintainen, 139 euroa tuollaisesta on mielestäni ihan liian paljon. Siitäkin olen samaa mieltä, että auttamattoman myöhässä tämän kanssa ollaan, mutta kyllä jengi silti vielä nykyäänkin ihan helvetisti katsoo televisiota, vaikka toki Netflix ja muut suoratoistopalvelut jne. ovat varmasti kyseistä toimintaa vähentäneetkin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän tuollaiselle sovellukselle ihan varmasti tilausta on, joskin näytti olevan melko suolaisen hintainen, 139 euroa tuollaisesta on mielestäni ihan liian paljon. Siitäkin olen samaa mieltä, että auttamattoman myöhässä tämän kanssa ollaan, mutta kyllä jengi silti vielä nykyäänkin ihan helvetisti katsoo televisiota, vaikka toki Netflix ja muut suoratoistopalvelut jne. ovat varmasti kyseistä toimintaa vähentäneetkin.

Mä en tiedä että onko tuo nyt kauhean hyödyllinen sovellus. Omalta kohdaltani ei ole. Mutta onhan se mielenkiintoista nähdä, että ensin mainostelkkarit ottaa rahat pois mainostajilta ja sitten tuon sovelluksen haltijat ottaa rahat pois niiltä, jotka ei mainoksia halua nähdä. Tulee ihan mieleen Simpsonien yksi jakso.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minusta tuo osoittaa vain laiskuutta, että itkee mainoksista, mutta ei jaksa itse vaihtaa kanavaa vaan vaatii jonkun laitteiston sitäkin varten.

Kyllähän sitä jaksaisi vaihtaa, mutta kun se pilaa sen fiiliksen katsoa jotain ohjelmaa. Ihanko todella tätä tarvitsee selittää jollekin?

Onhan se mahtavaa katsoa NHL-peliä, kun oikein ne ulkomaalaiset pelaa siellä. Ainoastaan vain koko ajan on mainoskatko. Mutta eihän se peliin mitenkään vaikuta, kun kohtahan se taas jatkuu after these messages.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Super Mario Bros -pelin julkaisun vuosipäivä on sama kuin oma synttäripäivä, 13. syyskuuta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Lola Odusoga valittiin Miss Suomeksi vuonna 1996.

Heti perään 19 vuotta myöhemmin avautui että hänen koko nimensä on Iyabode Ololade Remilekun Odusoga, kun sai pestin tepsiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös