Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 555
  • 33 934

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mahtoikohan joku paljastaa kirjoittelevansa kahdella nimimerkillä? Tämä siis äärioikeisto/-vasemmisto -ketjusta.

Joko on painettu raportointinappia? En nyt heti keksi miten tuollainen erhe voisi muuten syntyä. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Modet ovat varmaankin viikonlopun mummolassa ja palaavat tänään illalla.

Äkkiähän tämä selitellään sillä kuinka kaveri oli käymässä ja kirjoitti vahingossa minun tunnuksillani. Se on toki täysin mahdollista, mutta asia pitää tutkia perin juurin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mahtoikohan joku paljastaa kirjoittelevansa kahdella nimimerkillä? Tämä siis äärioikeisto/-vasemmisto -ketjusta.
Itse ihmettelin samaa, tosin ajattelin että kyseessä on jostain syystä tarkoituksellinen itseen viittaaminen kolmannessa persoonassa. Toisaalta mietin jotta olenko alitajuis-erku kun olin kirjoittanut kolmisen varttia aiemmin nauruketjuun putkareissuista anti-immoslaisten ja immoslaisten mielenilmausten välillä, vieläpä liki samoin sanakääntein kuin mitä erku ääriliikeketjuun.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ihmettelin samaa, tosin ajattelin että kyseessä on jostain syystä tarkoituksellinen itseen viittaaminen kolmannessa persoonassa.

Tämä voi tietenkin olla, kun tietää provosoivansa tahallaan, vaikka ei suoraan trollaisikaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vanha. Ainakin sillä perusteella kun lueskelee palstan keikka-arvioita, joissa iloitaan ensimmäistä kertaa nähdyistä artisteista. Jotka itse olen nähnyt ensimmäisen kerran joskus kolmekymmentä vuotta sitten (esim. AC/DC, Popeda...) eli silloin kuin nämä nuoret eivät ehkä ole vielä syntyneetkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selänteen twitter-tili on kyllä sellaista paskaa, että ei sitä pysty seuraamaan.

Laitetaan varmuudeksi, kun ei voi tietää kuka lukee mitäkin ketjuja. Selännehän ei itse niitä viestejä kirjoita eikä hänellä ole mitään tekemistä niiden kanssa. Sinänsä on joskus luvan antanut ja siinä mielessä tili on aito ja virallinen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Laitetaan varmuudeksi, kun ei voi tietää kuka lukee mitäkin ketjuja. Selännehän ei itse niitä viestejä kirjoita eikä hänellä ole mitään tekemistä niiden kanssa. Sinänsä on joskus luvan antanut ja siinä mielessä tili on aito ja virallinen.

Jeps. Jotenkin kyllä oletin, että siellä on osa omaa sisältöä uudempien viestien osalta. Melko suoraan viestien sisältö seuraa Valavuoren tiliä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Taitaa olla tuo autojen huolto- ja varaosabisnes melko tuottoisaa hommaa. Tiesin sen kyllä jo aiemmin mutta tänään se pulpahti taas pintaan kun ns. nyrkkipajassa korjattavana olleesta autostani löytyi vika; Kardaaniakselin takapäästä on yksi pienehkö osa hajonnut. Uutta osaa tiedustelemaan volkkarin merkkiliikkeestä ja sieltä oli sanottu että eipä saa tätä osaa irrallaan vaan mukana tulisi koko kardaani, eikä kustanna kuin vaatimattomat 3000€. Ajattelin sen tarvittavan osan maksavan ihan maksimissaan joitakin satasia, mutta tämä löi jo ällikällä! Onko mielestänne kohtuullista? Sekä mainittu hinta että se kun pienen varaosan mukana "pakotetaan" ostamaan törkeän kallis paketti. Sama pätee nykyään moneen muuhunkin varaosaan mutta juuri Autotalo Laakkoselta löytyy aina nämä räikeimmät tapaukset, en tiedä miten on muilla merkkiliikkeillä. Kuinka moni tietämätön menee halpaan noiden rosvojen uhriksi??

Ei suoranaisesti liity asiaan mutta auton ostohinta oli hiljattain vajaat 7000€. Tätä osaa ei tunnu löytyvän tarvikemarkkinoilta millään. Täytyy tarkastuttaa vielä Saksan tilanne.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Taitaa olla tuo autojen huolto- ja varaosabisnes melko tuottoisaa hommaa. Tiesin sen kyllä jo aiemmin mutta tänään se pulpahti taas pintaan kun ns. nyrkkipajassa korjattavana olleesta autostani löytyi vika; Kardaaniakselin takapäästä on yksi pienehkö osa hajonnut. Uutta osaa tiedustelemaan volkkarin merkkiliikkeestä ja sieltä oli sanottu että eipä saa tätä osaa irrallaan vaan mukana tulisi koko kardaani, eikä kustanna kuin vaatimattomat 3000€. Ajattelin sen tarvittavan osan maksavan ihan maksimissaan joitakin satasia, mutta tämä löi jo ällikällä! Onko mielestänne kohtuullista? Sekä mainittu hinta että se kun pienen varaosan mukana "pakotetaan" ostamaan törkeän kallis paketti. Sama pätee nykyään moneen muuhunkin varaosaan mutta juuri Autotalo Laakkoselta löytyy aina nämä räikeimmät tapaukset, en tiedä miten on muilla merkkiliikkeillä. Kuinka moni tietämätön menee halpaan noiden rosvojen uhriksi??

Ei suoranaisesti liity asiaan mutta auton ostohinta oli hiljattain vajaat 7000€. Tätä osaa ei tunnu löytyvän tarvikemarkkinoilta millään. Täytyy tarkastuttaa vielä Saksan tilanne.

Minulla oli joskus nuorena miehenä tapana hakea romuttamolta varaosia Kadettiin, kun säästää halusin. Joku henkilökunnasta kertoi suunnan, ja sitten sai itse mennä omien työkalujen kanssa irrottamaan halutun osan raadosta. Mahtaisiko toimia enää nykypäivänä?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla oli joskus nuorena miehenä tapana hakea romuttamolta varaosia Kadettiin, kun säästää halusin. Joku henkilökunnasta kertoi suunnan, ja sitten sai itse mennä omien työkalujen kanssa irrottamaan halutun osan raadosta. Mahtaisiko toimia enää nykypäivänä?
Ainakin Tattarisuolta saa hakea varaosia vanhoista autoista, maksua vastaan luonnollisesti. Todennäköisesti muualtakin. Porvoossakin on hyviä romuttamoita, mm. Sikilässä Maan Paras Autopurkaamo.

Mutta nykyään autot ovat niin monimutkaisia, että tiettyä osaa metsästävältä vaaditaan enemmän tietotaitoa kuin ennen. Omalla kohdalla en löytänyt etsimääni monimutkaista osaa ja tuskin olisin osannut irrottaakaan sitä autosta, jos se olisi löytynyt. Ehkä jotain yksinkertaisia varaosia sieltä voi löytää tavallinen tallaajakin. Mutta tulipahan käytyä Tattarisuolla.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ainakin Tattarisuolta saa hakea varaosia vanhoista autoista, maksua vastaan luonnollisesti. Todennäköisesti muualtakin. Porvoossakin on hyviä romuttamoita, mm. Sikilässä Maan Paras Autopurkaamo.

Mutta nykyään autot ovat niin monimutkaisia, että tiettyä osaa metsästävältä vaaditaan enemmän tietotaitoa kuin ennen. Omalla kohdalla en löytänyt etsimääni monimutkaista osaa ja tuskin olisin osannut irrottaakaan sitä autosta, jos se olisi löytynyt. Ehkä jotain yksinkertaisia varaosia sieltä voi löytää tavallinen tallaajakin. Mutta tulipahan käytyä Tattarisuolla.

Juu Tattarisuolta hain Kadettiin ainakin yhden umpion ja käsijarrukahvan. Jos jotain osaa nykyautoon metsästää, niin varmaan kannattaa soittaa ensin ja kysyä, onko toivoa. Mahtaako noissa paikoissa edes olla enää sellaisia autokasoja kuin joskus? Varmaan kiertää raadot nykyään romumetalliksi nopeammin kuin aikanaan.

Yksi keino saada tarvittava osa voisi olla soittokierros sellaisiin korjaamoihin, jotka ovat erikoistuneet Volkswageniin, mutta eivät ole merkin jälleenmyyjiä. Joltakin saattaisi löytyä osa nurkista pyörimästä, jos vaikka olisi joskus ostanut osiksi jonkin kolaroidun auton. Minulla oli tuttu BMW-korjaaja, joka harrasti tuollaista, ja siinä kyllä säästyi isoja summia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ex-luokkakaverini (naaraspuoleinen) ei taida oikein ymmärtää, mitä monikulttuurisella Suomella oikein tarkoitetaan. Viimeisimmässä FB-päivityksessään hän muistuttaa, kuinka norjalaiset, skotit, sveitsiläiset ja saksalaiset ovat olleet omalta osaltaan nostamassa tätä maata jaloilleen. Tämä kyseinen naaraspuoleinen immeinen on näitä vihervasureita, jotka halajavat tänne lisää pakolaisia, mutta tietääkseni noista mainitsemistani maista ei tänne päin ole ainakaan viimeisen 20 vuoden aikana niin massiivista muuttoaaltoa saapunut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, että tämä palstahan on perin julkinen paikka. Jos olen jotain väkivaltaa tai rasismia "ihannoivaa" kirjoittanut, todettakoon, että kyse on ollut pelkästään huumorista ja siviilissä olen todella suvaitsevainen ihminen enkä kanna kaunaa tai tunne pelkotiloja mitään ihmisryhmää kohtaan. Tämä siltä varalta, että joku kukkahattu olisi jostain kuumentunut. No, okei, kukkahattuja vähän pelkään. Ja ylipäätään kaikkia hyysääjiä ja sosiaalitanttoja, jotka ovat epäsosiaalisinta, mitä maa päällään kantaa. Oikeasti karseeta porukkaa. Esim. suurempi osuus tapaamistani mamuista on hyviä tyyppejä kuin tapaamistani suomalaisista*. Tää Suomi on oikeesti ihan DDR. Länsimaalaiset vetää slaavikyykyssä tuulihousut ujeltaen ja yhteydet käy kuumina Stasin suuntaan. Avauduin.

*kantasuomalaisista, valtaväestöstä, mikä nyt on se termi, jolla väistetään valtion kustantama täyshoito?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kainalokalastajalle avaudun, etten oo huomannut hänessä natsihenkisyyttä, tosin en oo kaikkea hältä lukenut, mutta muutanneeko mitään.

Tarkkana nykyään saa olla, ettei saa natsin mainetta, tämmönen helvetin hullujen maa tämä Suomi on. DDR, todellakin. Yksikin kaveri "fanittaa" DDR:ää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Muutamasta internet-rivistä syntyy jonkin sortin mellakka. En ymmärrä miksi, mutta nyt se alkaa avautua. Sisäistänyt en siltikään syytä ole.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kainalokalastajalle avaudun, etten oo huomannut hänessä natsihenkisyyttä, tosin en oo kaikkea hältä lukenut, mutta muutanneeko mitään.

Tarkkana nykyään saa olla, ettei saa natsin mainetta, tämmönen helvetin hullujen maa tämä Suomi on. DDR, todellakin. Yksikin kaveri "fanittaa" DDR:ää.

No siis kyllä DDR aina Saksan voittaa, mutta oli kuitenkin osoitus tuon kansan luonteesta, josta olen joskus kirjoittanut, mutten viitsi nyt kirjoittaa, sillä määrätyt liipaisinsormet saattavat olla herkällä.

Enhän mä natsihenkinen olekaan, mutta pari kertaa on tainnut väsynyt läppä karata natsisarkasmiin. Jutkuläppää en tietääkseni ja toivottavasti ole mihinkään kirjoittanut, sillä sitä voisi pitää palsta- ja ehkä jonkin muunkin urani lopullisena ratkaisuna.

E: Missä rähistään? Vai onks se jossain siellä tylsällä Cicciolina-vapaalla alueella, eli ns. worksafe-alueella?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Antakaa määki tappelen, määki olen kännissä. Korvatkaa sana kännissä vapaasti valitsemallanne sanalla ja olette lähes yhtä nopeita jumalia kuin mää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Spotify suosittelee nyt kyllä viikon suosituksissa mulle aika kovaa paskaa muutaman vuoden takaa.

Jenkki - Makke on mies

Tuli hieeman puskista. Mikseri.net nevöforget
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Antakaa määki tappelen, määki olen edustaja Immonen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
E: Missä rähistään? Vai onks se jossain siellä tylsällä Cicciolina-vapaalla alueella, eli ns. worksafe-alueella?
Pitääkö tuota aluetta lueskellessa käyttää työmaakypärää, huomioliivejä / huomiovärillä varustettuja työasuja ja suojalaseja?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Spotify suosittelee nyt kyllä viikon suosituksissa mulle aika kovaa paskaa muutaman vuoden takaa.

Jenkki - Makke on mies

Tuli hieeman puskista. Mikseri.net nevöforget

No huh-huh. Oon kuullu kyseisen kappaleen viimeksi jotain viisi vuotta sitten, mutta ainakin kertosäkeen sekä ne pari sanaa alusta muistan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitääkö tuota aluetta lueskellessa käyttää työmaakypärää, huomioliivejä / huomiovärillä varustettuja työasuja ja suojalaseja?

Siellä ei tarvitse. Täällä on syytä pitää uimalaseja ja nahkaessua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös