Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 408
  • 33 934

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mikäli klikkaa ketjun otsikkoa ennenkuin on avannut kyseisen alalaudan, foorumi ei ohjaa viimeiseen lukemattomaan vaan viimeisimpään viestiin. Esim Liiga-osiossa klikkasin HPK:n mukikampanja-otsikkoa, en päässyt uusimpaan lukemattomaan (luin sitä eilen) vaan se hyppäsi uusimpaan viestiin.
Onko bugi vai ihan tarkoituksella tehty, sitä en tiedä. Mutta parempi olisi että se käyttäytyisi kuten otsikkoa klikkaamalla kyseisellä alalaudalla.

Minulle avautui, että esim. Kierrätyskeskus on Vapaan keskustelun alalauta. Ei millään tavalla vittuiluna nimimerkille low prospect tai kenellekään muullekaan, mutta onpahan ihan helvetin typerä nimi. Alalauta. Ei jumalauta. Musta on vissiin aika ajamassa ohi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kirkot ovat rumia, kalliita ja turhia. Kaikki. En ymmärrä kun aina lomaillessakin turisteja kaitsevat neitokaiset kertovat, että joo, tämä paikallinen kirkko on muuten näkemisen arvoinen. Ei vittuakaan kiinnosta. Se on ruma, kallis ja turha. Rakennettiin 60 vuotta ja rahaa paloi vajaat kaksi miljardia? Kiva juttu, se on silti aivan perseestä.
Olen samaa mieltä siinä, että kirkkoihin upotetaan usein poskettomia määriä rahaa, jotka voisi käyttää fiksummin. Kirkot eivät kuitenkaan ole minusta turhia, vaikken niissä käykään kuin äärimmäisen harvoin.

Olen ateisti ja usein lukiessani iltamyöhään amerikkalaisten kristittyjen propagandaa verenpaineeni kohoaa lähes huomaamattani. Mutta vaikka suhtaudunkin kristinuskoon ja varsinkin islamiin todella negatiivisesti, täytyy todeta, että olen aina pitänyt kirkoista (erityisesti vanhoista sellaisista), koska niissä pystyy rentoutumaan ja pohtimaan todella syvällisiäkin asioita vailla mitään kiirettä mihinkään. Useammat vanhat kirkot ovat myös todella näyttäviä sekä sisustukseltaan että ulkoa päin katsottaessa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
On tässä jo pidemmän aikaa avautunut se, että lähes poikkeuksetta kun nimimerkki, kutsutaan nyt vaikka Tavallista Pidemmäksi Kääpiöksi, kirjoittaa viestin, niin hyvin pian perään ilmaantuu puoltava kommentti aiheesta eräältä toiselta nickiltä, kutsutaan häntä vaikka Punaisiksikorteiksi. Ja samma på svenska eli vice versa. Tässä ei toki mitään pahaa ole, mutta onpahan vain tullut pantua merkille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on jotenkin tosi vaikea heittää ruokaa roskiin. Harvoin mulla kyllä menee mitään sapuskaa hukkaan. Tänään kävi niin että vähän liian aikaisin ostin pizzan. Puistossa sitä vetelin ja puolessa välissä jo tuntui että nyt riittäis, mutta päätin väkisin tunkea loputkin naamariin ja sitten oksentaa osan ulos. Niin kaukana olin himastakin etten junissa ja metroissa jaksanut sitä kuletella. Jollekin spurgulle olisin kyllä voinut antaa, mutta ei näkynyt lähistöllä. Niin ja sen pizzankin olisin voinut sille tarjota...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
DHL:n kuljetuspalvelu on aivan helvetin nopea verrattuna esim. Postiin. Tilasin eilen tavarapaketin Englannista ja sain sen tänään kahdeltatoista kouraani kotiovelle kannettuna. Aikaa paketin noutamisesta toimittamiseen meni seurannan mukaan 17 tuntia ja 44 minuuttia. Tässä välissä paketti ehti kiertää Heathrown, Leipzigin ja Helsingin kautta tänne Tampereelle.

DHL Express, kuriiritoimitus, ilmateitse, aikataulutettuna ja toimitus sen mukainen.

Minä tilasin tavarapaketin Saksasta 10. heinäkuuta ja DHL ei ole saanut sitä vielä Suomeen saakka. Ihan yhtä hidas kuin postikin.

DHL Freight, kumipyörä, tulee joskus kun ehtii, esimerkiksi Saksasta kiertää Suomeen Ruotsin ja Tanskan kautta. Posti hoitaa jakelun Suomessa.

Eli kaksi ihan eri juttua
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
"Mertsu" on käypä miehen nimi. Siis ihan virallinen nimi eikä lempinimi. Kuinka tuollaiset hyväksytään?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Mertsu" on käypä miehen nimi. Siis ihan virallinen nimi eikä lempinimi. Kuinka tuollaiset hyväksytään?

Jaa-a, kyselet vähän myöhässä asiaa, sillä pahoin pelkään että silloiset päättäjät myöntävät nykyään nimiä korkeintaan madoille.

Mertsu on muutaman 1940-59 välillä syntyneen miehen ja muutaman samanikäluokan naisen nimi. Yhteensä heitä on Suomessa alle kymmenen. En kyllä ole koskaan yhdestäkään kuullut.

Mertsi sen sijaan on perinteikäs nimi (tietyissä piireissä, arvelen) ja säilyttänyt suosionsa. Tällä vuosikymmenelläkin 29 poikaa on ristitty Mertsiksi. Lisäksi tämän vuosituhannen puolella saman nimen on saanut muutama tyttölapsikin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
"Mertsu" on käypä miehen nimi. Siis ihan virallinen nimi eikä lempinimi. Kuinka tuollaiset hyväksytään?

Tiedän myös henkilön jonka virallinen nimi on Mertsi.... Ihan siis niinkuin Antero Mertarannan lempinimi. Toinen tapaus oli, kun piti Jyrkelle lähettää sähköpostia, niin rupesin kysymään mikä sen kaverin oikea etunimi siis on. Kyllä, kaverin oikea nimi oli Jyrke.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Se on perinteikäs nimi sellaisissa piireissä, joiden edustajilta ei kovin luottavaisin mielin osteta käytettyjä autoja. Tai juuri mitään muutakaan.

Mertsi Vepsäläinen oli nimeltään eräs Veikko Huovisen maailmankuvaa keskeisimmin avaavaavan henkilön nimi romaanissa Koirankynnenleikkaaja.
Mainittua teosta ei pysty lukemaan liikuttumatta, niin kaunis se on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus muutama kuukausi sitten safkasin Itiksessä kun joku Suomen pelipaitaan ja osittain lätkäkamoihinkin pukeutunut tyyppi huuteli Ville Peltosta. Ajattelin kyllä heti että jotain ohjelmaa kuvaavat kun kamerat pörräsi sen ympärillä. Nyt sitten näin pätkän 1001 Rikua -ohjelmasta ja se se näköjään taisi olla. Tossa jossain pätkässä kyllä ovat Kampissa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
DHL:n kuljetuspalvelu on aivan helvetin nopea verrattuna esim. Postiin. Tilasin eilen tavarapaketin Englannista ja sain sen tänään kahdeltatoista kouraani kotiovelle kannettuna. Aikaa paketin noutamisesta toimittamiseen meni seurannan mukaan 17 tuntia ja 44 minuuttia. Tässä välissä paketti ehti kiertää Heathrown, Leipzigin ja Helsingin kautta tänne Tampereelle.

Miten mahtaa olla tuon kuljetuksen kanssa, kun tänään olivat näemmä käyneet tietojen mukaan kotiovella, mutta kukaan ei ollut kotona siitä syystä, että oltiin mökillä? Tulevatko vielä uusiksi kotiovelle huomenna yrittämään, vai pitääkö ottaa sinne yhteyttä ja sopia, että mihin ja milloin on vastaanottajalle sopiva?

Tuon lähetyksen olisi tietojen mukaan pitänyt tulla aikaisintaan 27. päivä tätä kuuta, joten todella nopeasti ovat toimittaneet.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten mahtaa olla tuon kuljetuksen kanssa, kun tänään olivat näemmä käyneet tietojen mukaan kotiovella, mutta kukaan ei ollut kotona siitä syystä, että oltiin mökillä? Tulevatko vielä uusiksi kotiovelle huomenna yrittämään, vai pitääkö ottaa sinne yhteyttä ja sopia, että mihin ja milloin on vastaanottajalle sopiva?

Tuon lähetyksen olisi tietojen mukaan pitänyt tulla aikaisintaan 27. päivä tätä kuuta, joten todella nopeasti ovat toimittaneet.
Itselleni tuli DHL:ltä samana aamuna viesti jossa kysyttiin miten haluan paketin toimitettavan. Vaihtoehdot olivat jakelu samana tai seuraavana päivänä, nouto DHL:n toimistolta tai toimitus toiseen osoitteeseen. Eli eivätköhän he huomenna vielä yritä toimitusta ja sen jälkeen saat noutaa paketin paikalliselta DHL:n toimistolta. Näin siis mutuilen yhtään asiasta tietämättä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sen mitä aikanaan kuljetusfirmassa olin hommissa, niin juurikin paikalliselta toimistolta/terminaalista sitten kyselyä jos ei toimitus kotiovelle ole onnistunut silloin kun on ollut tarkoitus. Luulisin, ettei mikään firma jaksa lopulta kuljetella yksittäisiä paketteja edestakaisin autossaan, kun parhaimmillaan auto tyhjenee ja täyttyy muutaman kerran päivässä. Yksi yksityinen asiakas paketteineen on kärpänen meressä, eikä sen pohjalta firmat ala tekemään useita kotikäyntejä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Otetaan takaisin - postiläjän seassa oli pienen pieni lappunen, jossa luki, että toimituksen voi hakea tuosta lähimmältä R-Kioskilta näyttämällä ko. lappua ja todistamalla henkilöllisyytensä. Sainkin siis postipakettini jo tänään, eli neljä päivää etuajassa siitä päivästä, jona lähetyksen piti aikaisintaan tulla. Erittäin nopeaa toimintaa ja käytännön järjestelykin oli fiksusti hoidettu. Leikkasin äsken nurmikon tyytyväisenä uusine Sharks-lippiksineni.

Kyllä nyt miehen (pojan) kelpaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Avautui, että Lou Lamoriello haluaa lähteä NHL:stä suoraan hautaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisin, ettei mikään firma jaksa lopulta kuljetella yksittäisiä paketteja edestakaisin autossaan, kun parhaimmillaan auto tyhjenee ja täyttyy muutaman kerran päivässä. Yksi yksityinen asiakas paketteineen on kärpänen meressä, eikä sen pohjalta firmat ala tekemään useita kotikäyntejä.
Ei loputtomiin ja ilman muuta on järjetöntä kuskata esim. työssäkäyvän ihmisen lähetystä useamman kerran kotiovelle, mutta esim. UPS käy kolme kertaa eli siis kolmena päivänä toimittamassa lähetystä perille, jos eivät asiakkaaseen saa yhteyttä ja muuta sovita.

Tuohon systeemiin olisi ilman muuta paikallaan saada joku yhteistyökumppani, esim. kauppaketju tai vastaava jonne lähetyksen voisi postipalvelun mukaisesti ilmoituksen jälkeen jättää, ja turhien jakoyritysten ja ajanhukan sijaan asiakas voisi hakea heti ensiyrityksen jälkeen lähetyksensä läheisestä toimipaikasta.

Ja näin siis Jawsilla näyttää käyneen kun taas luki ketjua eteenpäin, eli hyvin toimi ja noin se pitäisi kaikilla kuriireilla mennä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
DHL:llä asia on juurikin noin, että yrittävät toimittaa kerran kotiovelle, ja jos ketään ei ole vastaanottamassa niin vievät lähimpään Postin toimipisteeseen. Käsittääkseni ainakin osassa (ulkomaan)tilauksista Posti on se, joka Suomen päässä hoitaa toimituksen, eikä varsinaisesti DHL.

DPD eli tuttavallisemmin PostNord taas yrittää toimitusta useamman kerran ja sen jälkeen vie paketin logistiikkakeskukseensa jonnekin hevon perseeseen, josta asiakas saa sen käydä itse hakemassa.

Kaikista paskin logistiikkafirma on kuitenkin FedEx. Tilasin kerran netistä ulkomailta erään vaatteen. Toimitusajaksi ilmoitettiin 1-2 viikkoa, mutta vaatteen sain käteeni kuukauden jälkeen tilauksesta, juuri ennen kuin vaate olisi palautettu takaisin lähtömaahan. Syynä tähän oli se, että FedEx oli yrittänyt toimittaa pakettia 5 kertaa ja aina keskellä arkipäivää, jolloin ketään ei ollut kotona. Sitten paketti oli viety keskukselle. Missään vaiheessa en saanut mitään ilmoitusta, missä päin maailmaa paketti oli ylipäätään matkalla.

Soitin sitten FedExille kuukauden päästä, kun ei ollut pakettia näkynyt. Toivat sitten seuraavana päivänä sovittuun aikaan iltapäivällä.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Family Guy -sarjan pormestari Westin äänenä on Adam West, tuttu Batmanistä. Holy Enlightening!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Baareissa istumiseen menee yllättävän paljon rahaa. Tuntuu että koko ajan saa kaivella arkusta lisää seteleitä. Joo mä en mihinkään pankkeihin luota.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Baareissa istumiseen menee yllättävän paljon rahaa. Tuntuu että koko ajan saa kaivella arkusta lisää seteleitä. Joo mä en mihinkään pankkeihin luota.
Kuka sitä arkkua täyttää? Viesteistä päätellen et käy töissä (jopa ihmettelet miten joku viitsii) eikä elämäsikään aivan halvalta kuulosta, jos mitenkään erityisen kalliiltakaan verrattua lapsiperheisiin asuntolainoineen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mertsi Vepsäläinen oli nimeltään eräs Veikko Huovisen maailmankuvaa keskeisimmin avaavaavan henkilön nimi romaanissa Koirankynnenleikkaaja.
Mainittua teosta ei pysty lukemaan liikuttumatta, niin kaunis se on.
Hyvin sanottu, hieno mies on Mertsi kuten on ystävänsä Eetvikin. Mertsi on siitä harvinainen nimi Huovisen tuotannossa, että on päässyt kahdesti tarinoihin mukaan, mainitussa kirjassa päästään läpiammuttu Mertsi ja Lentsusta tuttu pankkitarkastaja Mertsi Myyryläinen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sitä arkkua täyttää? Viesteistä päätellen et käy töissä (jopa ihmettelet miten joku viitsii) eikä elämäsikään aivan halvalta kuulosta, jos mitenkään erityisen kalliiltakaan verrattua lapsiperheisiin asuntolainoineen.
Noh, en mä ehkä raha-asioista viitsi täällä puhua. Enkä mä nyt silleen tietenkään ihmettele että monet käyvät töissä, mutta sellainen elämä kuulostaa tosi ankealta että ensin pitkä työpäivä, sitten ehkä syö, käy pesulla, katsoo telkkarista jonkun ohjelman ja hohhoijaa, pitääpä alkaa valmistautumaan seuraavaan työpäivään. Hukkaanhan se päivä silloin menee. Mä en kovinkaan montaa päivää halua heittää elämästäni hukkaan. Mä lähden siitä että kerran täällä vaan eletään. Seuraavaan elämään en viitsi jättää mitään kun en ole varma siitä. Ihminen on helposti työnantajan orja ja systeemin vanki kun rimpuloi oravanpyörässä, mitä mä ehkä enemmänkin ihmettelen. Oletushan aina on ettei lähde siihen oravanpyörään. Jos lähtee niin sen eteen pitää tehdä töitä, mennä vaikka pankkeja kiertelemään ja ottamaan selvää lainojen koroista ja ehdoista jne. Mitään vakuutuksiakaan mä en halua ottaa tai muita ahdistavia juttuja. Eikö ne muutenkin ole enemmän sellaisille pelkureille ja niille tylsää ja laskelmoitua elämää viettäville. Jokainen voi miettiä että voisiko vaikka huomenna lähteä muutamaksi viikoksi Tallinnaan ryypiskelemään? Onko kotona vaimoa ja lapsia ikävöimässä, onko mennyt ottamaan pankkilainan, jonka takia on jumissa töissä jne. Ihminen väkisinkin miettii ennen kuin noita juttuja valitsee että elämästä lähtee se kaikkein tärkein asia eli vapaus. Mä en halua menettää sitä. Monet ihmiset ovat niin syvällä siinä systeemissä että ajattelevat esimerkiksi että on normaalia varata vuotta aikaisemmin ulkomaanmatkat jne. Mistä hitosta sitä voi tietää että silloin haluaa just sinne tai ylipäätänsä lähteä minnekään? Ihmiset pitävät hauskaa silloin kun muut käskevät niin, elävät siis muiden pillin mukaan. Viikostakin 5/7 päivää eli 71 % sä et voi pitää hauskaa ja juhlia. Noi nyt vaan oli pieniä esimerkkejä, mutta muutenkaan mä en halua elää esimerkiksi niin kuin naapurit vaan niin kuin mä haluan. Ihmiset helposti vertaavat itseään muihin ja kilpailevat jollain ihmeen jutulla, mitä mä en käsitä. Mä haluan elää niin kuin on mulle (ja muillekin) parasta, enkä saada kiksejä siitä että nyt vuorostani minä ostin hienomman telkkarin tai auton kuin naapuri. Mä elin pitkään jonkinlaisessa kuplassa kun en tajunnut miten moni tekee noin, harrastaa pinnallisia sisustusjuttuja jne. Ja tää Jatkoaika on mulle ainoa paikka missä mä pääsen tutustumaan nörttien ja hikareiden ajatuksiin ja sielunmaisemaan, siihen vittuiluun, ylpeilyyn ja kilpailemiseen. Sitäkin mä oon monesti miettinyt että mistä ja milloin niille joillekin on tullut mieleen että joku työura ja rahan kerääminen olisi tosi tärkeä juttu? Mulle ainakin itse elämä on paljon tärkeämpi. Tietenkin on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta jos ihmisarvoa miettii niin tossa oravanpyörässä rumpuilevilla monen asian orjuuttamilla ihmisillä se asia on täällä kaikkein huonoiten.
 

motamoro

Jäsen
Noh, en mä ehkä raha-asioista viitsi täällä puhua.

Ei ehkä välttämättä kannatakaan, mutta on varsin luonnollista, että kun joku pitää yllä tuollaista elämäntyyliä eikä käy ansiotyössä niin se herättää uteliaisuutta. "Miten siihen on rahaa?"

Lopputeksti oli ihan hyvää pohdintaa ja suosittelenkin luettavaksi Juhani Seppäsen Hullu työtä tekee- kirjaa jos ei ole aiemmin tuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös