Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 708 965
  • 33 914

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nimimerkki Mondie on Ässien kannattaja, vaikka suosikkijoukkueen kohdalla lukee "SM-liigan viimeiset mestarit". Luulin pitkään, että kysymyksessä on joku gloryhuntereille naureskeleva kirjoittaja, mutta ilmeisesti tämä "porilainen" on ottanut SM-liigan markkinointinimenmuutoksen tosissaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Avautui että nimimerkki MustatKortit kirjoittaa aivan jäätävällä tahdilla palstalle. Heinäkuusta tähän päivään on tullut vaatimaton 3072 viestiä, eli noin 29 viestiä per päivä. Jos mies jatkaa tuolla tahdilla kirjoittelua, niin nousee MustatKortit palstan ykköseksi viesteissä kahdeksan kuukauden päästä.

Kunnioitettava vauhti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui että nimimerkki MustatKortit kirjoittaa aivan jäätävällä tahdilla palstalle. Heinäkuusta tähän päivään on tullut vaatimaton 3072 viestiä, eli noin 29 viestiä per päivä. Jos mies jatkaa tuolla tahdilla kirjoittelua, niin nousee MustatKortit palstan ykköseksi viesteissä kahdeksan kuukauden päästä.

Kunnioitettava vauhti.

Sitä se on, kun heittää nopeita onelinereita ilman asiasisältöä ja ideaa.

Sanoisin, että minulla on ollut jo pidempään kova tahti, ehkä koko tämä vuosi 2014. Valitettavasti - tai onneksenne - minulla on alkamassa jakso, jolloin en ehdi palstalle juuri vierailla. Toisekseen olen miettinyt vetäytymistä eläkkeelle 20 000 viestin kohdalla, tästä olen jossain tainnut jo mainitakin.

edit. jos oikeasti kiinnostaa, niin ei muuten ole ollut kovin vaikeaa tai edes aikaavievää kirjoittaa tänne näin paljon. Aiemmin olen maininnut, että olen luopunut kokonaan muun sosiaalisen median jne käytöstä ja kun tämä kone pysyy auki palstalla koko päivän, niin helposti ehtisi kirjoittaa vielä enemmänkin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sitä se on, kun heittää nopeita onelinereita ilman asiasisältöä ja ideaa.

Sanoisin, että minulla on ollut jo pidempään kova tahti, ehkä koko tämä vuosi 2014. Valitettavasti - tai onneksenne - minulla on alkamassa jakso, jolloin en ehdi palstalle juuri vierailla. Toisekseen olen miettinyt vetäytymistä eläkkeelle 20 000 viestin kohdalla, tästä olen jossain tainnut jo mainitakin.

edit. jos oikeasti kiinnostaa, niin ei muuten ole ollut kovin vaikeaa tai edes aikaavievää kirjoittaa tänne näin paljon. Aiemmin olen maininnut, että olen luopunut kokonaan muun sosiaalisen median jne käytöstä ja kun tämä kone pysyy auki palstalla koko päivän, niin helposti ehtisi kirjoittaa vielä enemmänkin.

Ihan puhtaasti vain ihastelin tuota tahtia, kun ottaa huomioon että kirjoitat kuitenkin hyviä ja perusteellisia viestejä.

Eikä mitään vetäytymisiä, ei ainakaan ennen 30 000 viestiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan puhtaasti vain ihastelin tuota tahtia, kun ottaa huomioon että kirjoitat kuitenkin hyviä ja perusteellisia viestejä.

Eikä mitään vetäytymisiä, ei ainakaan ennen 30 000 viestiä.

Okei kiitti.

Sinällään olen miettinyt, että pitäisikö perustaa joku AA-kerhon tyyppinen ketju jatkisriippuvuudesta kärsiville nimimerkeille, tuskin olisin ainoa henkilö.

Vaikka paljon on niitäkin, joiden mukaan keskustelun taso palstalla on laskenut, niin kuten mainitsin, olen itse lopettanut kaikkien muiden forumeiden seuraamisen ja käytännössä uutissivustojen lisäksi selaan vain ja ainoastaan jatkista, joka on käytännössä koko ajan auki.

Lätkäkeskustelusta on sinällään tullut minulle toisarvoinen asia, etsin palstalta keskustelua ja keskustelijoita niin ulkopolitiikkaan, yhteiskuntaan kuin historiaankin liittyen. Mielestäni jatkis on hieno tietopankki, tänne kirjoittaa ihmisiä niin monilta eri aloilta.
 
Vaikka paljon on niitäkin, joiden mukaan keskustelun taso palstalla on laskenut, niin kuten mainitsin, olen itse lopettanut kaikkien muiden forumeiden seuraamisen ja käytännössä uutissivustojen lisäksi selaan vain ja ainoastaan jatkista, joka on käytännössä koko ajan auki.

Lätkäkeskustelusta on sinällään tullut minulle toisarvoinen asia, etsin palstalta keskustelua ja keskustelijoita niin ulkopolitiikkaan, yhteiskuntaan kuin historiaankin liittyen. Mielestäni jatkis on hieno tietopankki, tänne kirjoittaa ihmisiä niin monilta eri aloilta.
Samoilla linjoilla. Paljon on tullut sivistyttyä jatkoajan keskustelupalstan ansiosta, ja paljon tulen vielä jatkossa sivistymään. Toivottavasti et sinäkään harkitse lopettamista. Ei noita scholleja sun muita persoonallisia trolleja ikävä ole, mutta on aina sääli jos asiakirjoittajia lähtee palstaeläkkeelle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kilogrammaa ei tällä hetkellä määritä mikään tietty tilavuus tietyn lämpöistä vettä, tms, vaan ihan fyysinen sylinterin muotoinen punnus Pariisissa, jossa on myös kuusi sen kopiota. Ja ympäri maailmaa ties kuinka monta kymmentä lisää. Ongelma on vain siinä, että näiden punnusten massat muuttuvat ajan myötä. Yksikään punnus ei ole tänä päivänä enää saman "painoinen" kuin toinen punnus. Kilogramma ei siis myöskään tällä hetkellä ole vakio! Siksi kilogrammalle yritetään keksiä uutta määritelmää. Vaihtoehtoja on useita, mm. planckin vakioon perustuva ja maailman pyöreimmän esineen eli tietyn halkaisijan about miesten kuulan kokoisen pyöreän piipallon (joka rahallinen arvo muuten on noin miljoona euroa materiaalin harvinaisuudesta johtuen) atomien määrään jne. Tosin en tiedä onko uusi määritelmä jo valittu, saatettiin jo valita viime vuonna tai tänä vuonna, en jaksa tarkistaa enkä luota Wikipediaan.
 

Anonymous

Jäsen
Martti Järventie on pelannut yhden (1) NHL-ottelun. Mikä hienointa, Maran +/- tilasto näytti ottelun jälkeen lukemaa +2. Olisi noilla näytöillä suonut Maralle usemmankin näytönpaikan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Toisin kuin "julkinen kuva" antoi ymmärtää, Esko Ahon suusta tulee (TV1:n Ykkösaamun perusteella) pääosin fiksua tekstiä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ruotsin SHL:n pisteporssin TOP-14 parhaan joukossa on vain yksi ruotsalainen ja hankin vasta pisteporssin 10. sijalla. Sveitsin NLA:ssa taas on pisteporssin TOP-9 listalla 6 ruotsalaista. Jannaa juttu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen japanilaisia naisia. Järjestään jokaisessa pokeleffassa kasvoilla on sellainen "mä kärsin ja kohta kuolen"-ilme. Naama on rutussa kuin norsun anus. Vaikea kuvitella, että nauttivat jyystämisestä.

EDIT. Piti mennä ihmettelyketjuun teksti. Tämä avautui.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmettelen japanilaisia naisia. Järjestään jokaisessa pokeleffassa kasvoilla on sellainen "mä kärsin ja kohta kuolen"-ilme. Naama on rutussa kuin norsun anus. Vaikea kuvitella, että nauttivat jyystämisestä.

EDIT. Piti mennä ihmettelyketjuun teksti. Tämä avautui.

Niin, vai johtuisko siitä kun aasialaisilla on (kuulemma) hieman pienemmät rakkauden taikasauvat, niin saavat sitten paremmat kiksit kun eukko huutaa ja on olevinaan halkeamaisillaan? Feikkiä siis, mutta antaa nääs Hiroshiman hanulle itseluottamusta ja motivaatiota pistää parastaan. Ohan sitä kyllä täällä länsimaissakin pervoja jotka tykkää tollasesta meiningistä, Niinkun laulussakin sanotaan, "Lap dance is so much better when the stripper is crying..."
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Eräs Internetissä toimiva sivusto, jossa immeiset voivat myydä roinaansa ilmaiseksi on hyvin toimiva.

Muutamassa päivässä 90 euroa tiliä tavaroilla, jotka veivät vain varastossa tilaa ja joille minulla ei ollut mitään käyttöä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Eräs Internetissä toimiva sivusto, jossa immeiset voivat myydä roinaansa ilmaiseksi on hyvin toimiva.

Muutamassa päivässä 90 euroa tiliä tavaroilla, jotka veivät vain varastossa tilaa ja joille minulla ei ollut mitään käyttöä.
Hyvä on sivusto. Toisen romu on toisen aarre. Minä olen saanut myytyä tämän sivuston kautta vanhan stiigani ja muuta rompetta. Isäni on tienannut kesän aikana yli 1000 euroa myymällä vanhaa roinaa. Välillä naurattaa, mitä kaikkea krääsää ihmiset ostavat.
 

motamoro

Jäsen
No nyt täytyy kysyä, että mitä sivustoa mahdetaan tarkoittaa? Huuto.net, Tori.fi vai jopa facebookin kirppisryhmät? Onko niitä jotain muitakin? Omalla kohdalla tuntuu, että em. sivustoilla omat krääsäni hukkuvat massaan eikä niitä kukaan osta. Oli mulla myös autokin myynnissä halvalla nettiautossa taannoin, 3 viikossa sain 2 yhteydenottoa, toisessa tarjottiin jotain mopoa vaihtoon ja toisessa jotain työkaluja... Vaikka kaikenlisäksi ilmoituksessa luki "ainoastaan rahaa". Lopulta autokauppoja harrastava kaveri osti sen säälistä vielä halvemmalla kun oli pakko päästä eroon uuden tieltä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
nettiautossa taannoin, 3 viikossa sain 2 yhteydenottoa, toisessa tarjottiin jotain mopoa vaihtoon ja toisessa jotain työkaluja... Vaikka kaikenlisäksi ilmoituksessa luki "ainoastaan rahaa".
...
Tämähän on nettiautossa jo käsite, vaihdossa tarjotaan kaikkea mahdollista ruohonleikkurista (ilman renkaita) jyrsimeen (joka ei käynnisty) ja tynnyrisaunaan (jossa katto vuotaa eikä ole kiuasta) vaikka ilmoituksessa lukisi miten isolla "EI VAIHTOA MIHINKÄÄN".

Itse laitoin toissajouluna käyttöjenkkini testimielessä myyntiin. Hain lähinnä vaihtoa johonkin toiseen käyttöjenkkiin ja ilmaisin sen melko selkeästi ilmoituksessa. Yhteydenottoja tuli runsaasti ja jokaisessa tarjoteltiin jotain rytöpaskaa vaihdossa. Olisin voinut vaihtaa esim. 240 mallin Volvoon, farkkumersuun tai soutuveneeseen. Autoista jaksoin kysäistä esim että "missäs ameriikassa volvos on pykätty?" (suoraan siis vittuilin potentiaaliselle ostajalle), soutuveneen tapauksessa ei enää riittäny luovuus keksiä mitään hauskaa.
 
...Kilogramma ei siis myöskään tällä hetkellä ole vakio! Siksi kilogrammalle yritetään keksiä uutta määritelmää...

...Tosin en tiedä onko uusi määritelmä jo valittu, saatettiin jo valita viime vuonna tai tänä vuonna, en jaksa tarkistaa enkä luota Wikipediaan.
Noniin, sieltä tuli sattumoisin uutinen:
http://www.hs.fi/tiede/a1416109841102

Eli neljän vuoden päästä kokoontuu joku mittayksikkökonferenssi joilloin ollaan lähellä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avautui että hyvän musiikin kuunteleminen melko kovalla äänenvoimakkuudella on aika antoisaa puuhaa. En oo koskaan perustanut metelistä, mutta kyllähän tässä ihan fiilistä on. Naapurit varmaan tykkää, mutta kai sitä joskus saa tykitellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui että hyvän musiikin kuunteleminen melko kovalla äänenvoimakkuudella on aika antoisaa puuhaa. En oo koskaan perustanut metelistä, mutta kyllähän tässä ihan fiilistä on. Naapurit varmaan tykkää, mutta kai sitä joskus saa tykitellä.
Päätellen nimimerkistäsi, en pidä lainkaan mahdottomana, että musiikkia on soitettu kenties kovaakin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehdessä luki että terveysneuvonta lopetetaan. Okei. Mun mielestä se oli hyvä olla olemassa, mutta vitutti kun aina puhelun lopussa sieltä sanottiin että kannattaa mennä lääkäriin/terveyskeskukseen. Tuli fiilis että onko tää nyt jotain vakavaakin, vaikka ymmärtäähän sen että niin herkästi sanovat. Mua jotenkin nolottaa turhat käynnit. Sukuvika vissiinkin. Kerran varmaan ikinä olen saanut terveyskeskuksesta mitään apua mihinkään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui jo vähän aikaa sitten, mutta tv-sarja voi olla samalla aivan käsittämättömän ahdistava ja loistava. Kyseessä siis Skins.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös