Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 731
  • 33 914

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kyllähähän kaikkien pitää Hanna Kinnunen tietää.
Haluatko filmitähdeksi-kilpailun voittaja!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluatko filmitähdeksi-kilpailun voittaja!

Mä voin jopa tunnustaa muistaneeni, että Salkkari-Salla voitti aikanaan tuon kilpailun, mutta en osannut tuota nimeä yhdistää oikeaan henkilöön, koska silloin sukunimi vielä oli (muistaakseni) Karjalainen. Eli avautukoon vaikka se, että Hanna Karjalainen on nykyään Hanna Kinnunen.

Yle Puhetta tulee silloin tällöin kuunneltua, mutta ei enää mitään missä äänessä on Ali Jahangiri, koska pidän häntä ihan saatanan ärsyttävänä ja mukahauskana jamppana.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Tänään ja huomenna syödään puuroa. En tajunnut varautua pyhäinpäivään.

e. Ovathan ne kaupat huomenna auki. Pikkuveli ei tiedä mistä puhuu.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tänään ja huomenna syödään puuroa. En tajunnut varautua pyhäinpäivään.

e. Ovathan ne kaupat huomenna auki. Pikkuveli ei tiedä mistä puhuu.

Avaan lisää: monet pikkukaupat ovat tänäänkin auki :)
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Heh, tiesin kyllä, että TPS:llä ei kovin lujaa mene vieraskaukalossa, mutta kieltämättä jäätävät on statsit. Tepsi on voittanut viimeisestä 50(!) vierasmatsistaan YHDEN* (2-1-voitto viime kauden vikassa matsissa). Sitä edellinen voitto oli 2.1.2013 (välissä kului 429 päivää edellisestä) eli läheltä meni ettei vuosi 2013 jäänyt kokonaan vaille vierasvoittoa. Harmi, että tuli tuo tilastovoitto ja pilasi hienon sarjan. Tällä kaudella siis tähän mennessä kahdeksan vieraspeliä ja kahdeksan tappiota.

* = varsinaisella peliajalla.
 
Viimeksi muokattu:

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Perhana sentään, nykyään on muotia tiukat lahkeet puvun housuissakin. Pitänee viedä kirpputorille 90-luvun mustalaismanne lepatuslahje prässihousut.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Perhana sentään, nykyään on muotia tiukat lahkeet puvun housuissakin. Pitänee viedä kirpputorille 90-luvun mustalaismanne lepatuslahje prässihousut.

Saman huomasin viime viikolla, slim fitit ovat tiukentuneet entisestään ja tämä "regular fit" on nykyään aikalailla sama kuin muutaman vuoden takaiseen slimmi, hieno homma että pussilahkeet ovat historiaa.
http://www.esquire.com/cm/esquire/images/Zv/esq-nba-draft-062813-xlg.jpg
Tämä kuva kertoo, että eteenpäin on menty. Kuvassa NBA:n draftista napattu kuva 2003 vs. 2013.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jokerithan kävelee kivenkovassa voitosta voittoon.

Tämä on mietityttänyt minuakin, siis tämä menestys KHL:ssä. Jokereilla on laadukas joukkue ja hyvä valmennus, mutta on aika karua, kuinka satamuna suomalainen tiimi vie monia näistä idän ihmeistä ihan taktisella puolella.

Sinällään olen harmitellut, ettei TOJ ole tällä hetkellä kirjoituskelpoinen, olisi ollut mielenkiintoista seurata, mitä kaveri kirjoittelee tästä Jokerien valtauksesta. Olen siinä uskossa, että TOJ olisi jo haukkunut Jokereita, ylistänyt Venäjää ja venäläistä jääkiekkoa ja suututtanut raivoon 96% palstan Jokeri-faneista.

Tämä siis siltä pohjalta, että puhutaan kaverista joka muistikuvieni mukaan piti N-liiton 80-luvun jengejä ylivertaisina 2000- ja 2010-luvun olympiavoittoa juhlineisiin jengeihin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Sinällään olen harmitellut, ettei TOJ ole tällä hetkellä kirjoituskelpoinen, olisi ollut mielenkiintoista seurata, mitä kaveri kirjoittelee tästä Jokerien valtauksesta. Olen siinä uskossa, että TOJ olisi jo haukkunut Jokereita, ylistänyt Venäjää ja venäläistä jääkiekkoa ja suututtanut raivoon 96% palstan Jokeri-faneista.
Veikkaan että 96% palstan Jokeri-faneista viis veisaisi TOJ:n jutuista. Varsinkin kun aika monella jokerikannattajalla on tällä hetkellä paremmat tiedot KHL:n asioista kuin TOJ:llä, jonka "tiedoissa" oli paljon määrää mutta varsin vähän laatua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Veikkaan että 96% palstan Jokeri-faneista viis veisaisi TOJ:n jutuista. Varsinkin kun aika monella jokerikannattajalla on tällä hetkellä paremmat tiedot KHL:n asioista kuin TOJ:llä, jonka "tiedoissa" oli paljon määrää mutta varsin vähän laatua.

Voit olla oikeassakin.

Ehkä pointtini oli ennemminkin se, että turha olisi odottaa TOJ:n millään lailla Jokereita kehuvan, päin vastoin Jokerien odotettua kovempi menestyminen* saisi hänet varmaan aika kierroksille, eikä suinkaan positiivisessa mielessä.

* henk.koht olin varma, että tulee kyllä ihan hyvä kausi, mutta nyt näyttää siltä, että varsin moni KHL-jengi on silkka vastaantulija.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä on mietityttänyt minuakin, siis tämä menestys KHL:ssä. Jokereilla on laadukas joukkue ja hyvä valmennus, mutta on aika karua, kuinka satamuna suomalainen tiimi vie monia näistä idän ihmeistä ihan taktisella puolella.

Olen itsekkin hyvin hämmentynyt, ja onnellinen Jokereiden mahtavasta alkukaudesta! Ikävä kyllä tämä vastakkainasettelu Suomi vs. Venäjä ei oikein tässä täysin toimi, sillä minulle on avautunut, että Jokereiden ulkomaalaishankinnat ovat osuneet paremmin nappiin kuin koskaan ennen. Ainoastaan Johan Harjun panos on ollut kyseenalainen.

Todettakoon nyt heille, ketkä eivät ole seuranneet. Jokereiden paras maalivahti on tällä hetkellä ruotsalainen, pisteissä kaksi parasta puolustajaa P-Amerikasta, tehokkain hyökkäysketju on lisäksi kokonaan ulkomaalainen. Tämän hyökkäysketjun kaksi jäsentä on myös pisteissä kärjessä, lisäksi Koukal on sen tyyppinen sentteri, että pisteet eivät hänen pelistään todellakaan kerro kaikkea, vaikka myös pisteissä on ihan hyvin sijoittunut.

Kaikenlisäksi Moses on yhden maalin jäljessä maalipörssin kärkeä Kovalchukin Ilyaa, ja vaikka tuon meidän ykkösen pimeneminen on aiheuttanut myös (ykköspuolustaja) Gundersonin peliin laman edellisen kymmenen ottelun ajaksi, on hän edelleen koko sarjan puolustajien pistepörssissä toisena.

Uskoisinkin, että TOJ:n provoaminen kohdistuisi juuri tähän tekijään. Eli ei suomalaiset, vaan ne ulkkarit.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Uskoisinkin, että TOJ:n provoaminen kohdistuisi juuri tähän tekijään. Eli ei suomalaiset, vaan ne ulkkarit.

Voit olla osin oikeassa - epäilemättä tästä tulisi jonkin verran parranpärinää - mutta kehottaisin silti palauttamaan mieliin sen, että TOJ:n puolelta kyse on nimenomaan venäläisistä pelaajista ja venäläisestä kiekosta ylipäätään.

Jos ja kun Jokerit pelitavallisesti pyyhkii jäätä vastustajallaan, siis venäläisellä sellaisella, niin TOJ:lle tämä on ihan tekemätön paikka.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Avautui Kreationistiketjussa virinnyttä historiallinen Jeesus -keskustelua lukiessani, että usean kirjoittajan kannattaisi tutustua seuraavaan kuvakirjaan. https://bookofbadarguments.com/

Päänsäryn saa tuota paskatulvaa lukiessa, niin heikkoa argumennoinnin tasoa molempiin suuntiin sivukaupalla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Jos ja kun Jokerit pelitavallisesti pyyhkii jäätä vastustajallaan, siis venäläisellä sellaisella, niin TOJ:lle tämä on ihan tekemätön paikka.

Hah, TOJ on pystynyt luomaan Suomestakin fasistisen, joten en tiedä kuinka tekemätön paikka tämäkään tilanne hänelle olisi. TOJ elää niin irrallaan todellisuudesta, että hän pystyy kyllä näkemään asiat toisin.

Toki toinen vaihtoehto on suoriin kysymyksiin vastaamatta jättäminen. Tätä esim. Steegil on tehnyt hyvällä menestyksellä maajoukkue-osiossa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eilen tuli sitten jälleen kerran todettua että mihinkään lounasbuffaan ei kannata mennä klo 14:00 jälkeen syömään. Erityisesti jos kyseessä on kiinalainen ravintola. Kyllähän mä tän siis tiesin mutta näköjään taas kertaus oli opintojen äiti.
 

Jeffrey

Jäsen
Avautuipahan sellainen asia, että tuo viime viikonloppuna nenäänsä saanut junnutuomari on sen oloinen herra, että olisinpas saattanut itsekkin suutuspäissäni nekkasta.

Toisaalta edellisestä "koodittomasta" nekkasustani on varmasti se n. 20 vuotta aikaa...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hah, TOJ on pystynyt luomaan Suomestakin fasistisen, joten en tiedä kuinka tekemätön paikka tämäkään tilanne hänelle olisi. TOJ elää niin irrallaan todellisuudesta, että hän pystyy kyllä näkemään asiat toisin...

Siis tarkoitin "tekemättömällä paikalla" sitä, että on tilanteita joissa TOJ on menettänyt hermonsa ja silloin kyse on tilanteista, joiden seurauksena hän provosoituu ja heittää lopulta sellaiset kommentit, jotka palauttavat takaisin jäähylle.

Ja juu, on irrallaan todellisuudesta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui jo muutama päivä sitten, että Haloo Helsingin uusin levy on todennäköisesti vuoden kovin levy yli genrerajojen. Enkä ole oikeastaan aiemmin pitänyt yhtään koko bändistä. Timanttia myös tämmöiselle hevidiggarille.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Avautui uudelleen, että olen oikeasti vanha. Tai no - ehkä aikuinen. Töistä pyöräilin kotiin ja mulla oli:
  • Tuulihousut
  • Pitkät kalsarit
  • VIllasukat
  • Sellanen heijastinrengas nilkassa
  • Pyöräilykypärä
  • KYPÄRÄLAKKI! Mikään muu ei oikein kunnolla mahdu kypärän alle, mutta silti kypärälakki! Se on kyllä todella käytännöllinen, kun tuuli ei pääse korviin ja naamankin saa aika hyvin suojattua mutta silti, kypärälakki. Aika vanhaa. Apua.
  • Nastarenkaat polkupyörässä
  • Pyörässä valo sekä edessä, että takana
  • Sellaset rumat, mutta lämpimät talvisormikkaat. Helpoimmat pyöräillessä.
  • Toppatakki
  • Vaellus/talvikengät
  • Enää ei tulisi mieleenkään käyttää iPodia pyöräillessä. Nuorempana käytin. Pässi!
Tämä on vakavaa kyllä. Pari vuotta sitten en olisi kirveelläkään kypärää päähäni laittanut, saati sitten kypärälakkia. Nyt kuitenkin muutaman läheltäpititilanteen takia joutunut kypärän hankkimaan ja myös noita heijastimia/muita, jotka omaa näkyvyyttä parantavat. Pyörän pinnat myös suht täynnä heijastimia. Ehkä se on sekin, että kun paljon joutuu pyöräilemään niin se mukavuus/sujuvuus on vaan tärkeämpää nykyään. Köyhä paska ilman ajokorttia kun olen :)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, että alkaa meikäläiseltä sanottava loppua ja viestit menee pelkäksi päänaukomiseksi... Kattellaan viikon päästä uudelleen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui, että:

Kouvostoliitossa asuin ensimmäiset 20 vuotta ja opiskeluaikanakin joka viikonloppu käytännössä ramppasin. Vanhemmat asuvat edelleen, vaikka ovatkin alunperin molemmat Leprasta, jossa myös molempien vanhemmat asuivat. Mökki on Lepran naapurikunnassa ja siellä on tullut vietettyä kesät syntymästä asti ja tänäkin vuonna varmaan neljä-viisi viikkoa kesästä.

Soluttautuja, susi lampaan vaatteissa tai ainakin paljon enemmän kuin vartti-lappeen rantalainen.

Olen melkein järkyttynyt tästä paljastuksesta, mutta toisaalta olen kyllä aina ollut haistavinanikin jotain outoa - ja silloin tällöin jopa epäkouvolalaista elämänasennetta - jäsen C:n kirjoituksista. Täysveriseen kouvolalaisuuteen vaaditaan jo geenejäkin, vaikka aktiivisella harjoittelulla ja kovalla yrittämisellä voikin pärjätä aika pitkälle.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olen melkein järkyttynyt tästä paljastuksesta, mutta toisaalta olen kyllä aina ollut haistavinanikin jotain outoa - ja silloin tällöin jopa epäkouvolalaista elämänasennetta - jäsen C:n kirjoituksista.

Haha, kerro toki lisää?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistelen lukeneeni joskus jotain positiivista. Naapuria pitäisi myös kadehtia enemmän.

Mutta kyllä se siitä vielä lähtee. Viimeistään, kun muutat eläkepäiviä viettämään Hansan yläkerroksiin, koska sieltä on lyhyt matka boonuskorttikauppaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös