Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 751 382
  • 34 015

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että palstan Peliluola-osio on varmaan muutaman vuoden päästä suositumpi kuin jääkiekko-keskustelut. Ilmeisesti aika paljon pelimiehiä palstalla.
 

Rocco

Jäsen
Rob Zepp onkin saksalainen.

...ja SaiPassa pelatessaan oli kanadalainen.
Zepp sai Saksan kansalaisuuden joskus 2008 tai 2009. Sitä ennen, eli Suomessa ja Pohjois-Amerikassa pelatessaan oli kanadalainen. Onkohan miehellä sitten joitakin sukujuuria Saksassa ja saanut pitkän Saksan pestin ohella edustusoikeuden Saksan paitaan, vai onko pokannut itselleen saksalaisen vaimon Berliinin vuosinaan? En tiedä, mutta kahden passin mies on siis nykyisin.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Zepp sai Saksan kansalaisuuden joskus 2008 tai 2009. Sitä ennen, eli Suomessa ja Pohjois-Amerikassa pelatessaan oli kanadalainen. Onkohan miehellä sitten joitakin sukujuuria Saksassa ja saanut pitkän Saksan pestin ohella edustusoikeuden Saksan paitaan, vai onko pokannut itselleen saksalaisen vaimon Berliinin vuosinaan? En tiedä, mutta kahden passin mies on siis nykyisin.

John Tripp on myös alkujaan kanukki. Ja onhan näitä muitakin tapauksia ollut mm-kisoissa. Siis alkujaan kanukkeja, mutta nyt sit eri maiden kansalaisia. Tähän hätään ei vaan tule muita mieleen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tähän hätään ei vaan tule muita mieleen.

Melkein nimien perusteella voisin väittää, että vähintään puolet Italian maajoukkueen pelaajista on alunperin kanadalaisia. Sitä en sitten tiedä, että onko oikeasti sukujuuria saapasmaassakin vai ovatko vain maajoukkuepaikan vuoksi vaihtaneet Italian leipiin.

Lisäksi Sveitsin kantava voima jo sadan vuoden takaa, Stanley Cup -voittaja Paul DiPietro, on syntyjään kanadalainen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Melkein nimien perusteella voisin väittää, että vähintään puolet Italian maajoukkueen pelaajista on alunperin kanadalaisia.
- - -

Aikoinaan, kun Hollanti oli A-sarjassa, tuskin kukaan edes osasi puhua hollantia. Käytännössä olivat lähes kaikki kaksoispassin omaavia jenkkejä tai kanadalaisia, seurat ECHL:stä tai max. AHL:stä. Italialla on myös perinteisesti ollut paljon kaksoiskansalaisuuden omaavia. Ja nykyään sitten entisen Neuvostoliiton alueelta tulee joukkueisiin samalla systeemillä pelaajia.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kuolemanottelu jo alkusarjassa tuntuu tänä iltana kun MM-kisojen loppuottelulta. On siitä aikaa kun on viimeksi joutunut jännittämään vastaavassa tilanteessa. Taitaa olla vappu-aatto Turussa kun otettiin turpaan USA:lle kun viimeksi oli vastaava fiilis, kaiken lisäksi paikan päällä.
 
Luin laatulehti Seiskan nettiversiosta viime yönä että vanha joukkuekaverini tapailee Kiira Korpea. Toinen kaveri samasta joukkueesta seurustelee Anna Abröön kanssa ja tämänkin tiedon minulle tarjosi aikanaan Seiska. Molemmat ovat myös titteleiltään "miesmalleja". Voe mahoton paikka...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luin laatulehti Seiskan nettiversiosta viime yönä että vanha joukkuekaverini tapailee Kiira Korpea. Toinen kaveri samasta joukkueesta seurustelee Anna Abröön kanssa ja tämänkin tiedon minulle tarjosi aikanaan Seiska. Molemmat ovat myös titteleiltään "miesmalleja". Voe mahoton paikka...
"It could be you.." Olisiko pitänyt viettää enemmän aikaa peilin edessä? Kiskoa farkkuja lähemmäs polvitaivetta, kääntää lippistä 3 astetta vasempaan, jäystää purkkaa hallitummin?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui, että yläkerrassani asuu ilmeisesti joku juhaturunen, koska tuo on koko viikon aamuseitsemästä iltaseitsemään rälläköinyt ja vasaroinut siellä. Hissikin oli täynnä kidnappauksen uhrin tulevaan asujaimistoon sopivaa seinämateriaalia.

Ei helvetti, ei tässä kuule omiaa ajatuksiaankaan (siis "pillu ja tissit") kun tuo rälläkkä rääkyy kuin mikäkin Muska.

Lähden nyt autollani jonnekin, määränpäästä ei tietoa, päätän vain ajaa jonnekin. Palaan su-iltana, ei tuota perkeleen rytkettä jaksa vapaapäiviään kuunnella.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Lähden nyt autollani jonnekin, määränpäästä ei tietoa, päätän vain ajaa jonnekin. Palaan su-iltana, ei tuota perkeleen rytkettä jaksa vapaapäiviään kuunnella.

Tästähän voisi vetää johtopäätöksen, ettei hra Käyttäjänimetön ole Porilainen hitsari, kun ei siedä meteliä.

Minullekkin avautui, etten voi tietää mitään yläkerran naapureiden metelöinnistä, kun olen asunut vaan kattohuoneistoissa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minullekkin avautui, etten voi tietää mitään yläkerran naapureiden metelöinnistä, kun olen asunut vaan kattohuoneistoissa.

En minäkään tiedä naapurien metelöinnistä kun omakotitalossa elän. Tosin Jumala on puhunut yläkerrasta toisinaan mutta ei tuo niin häiritse.

Niin piti vielä sanoman, että minulle on avautunut, mitä pitkät putket saavat aikaiseksi. Ääniä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En minäkään tiedä naapurien metelöinnistä kun omakotitalossa elän. Tosin Jumala on puhunut yläkerrasta toisinaan mutta ei tuo niin häiritse.

Niin piti vielä sanoman, että minulle on avautunut, mitä pitkät putket saavat aikaiseksi. Ääniä.

Pitkät putket varsinkin vanhemmissa kerrostalossa saavat aikaan ääniä, totta tämä.

Myös omakotitalossa vietettynä pitkät putket saavat aikaan ääniä. Joskus ne tulee kuvan kanssa. Niiden todenperäisyyden kanssa onkin sitten vähän niin ja näin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Että on ihmisillä hyviä ystäviäkin.

Olimme päiväkävelyllä ja poikkesimme terassille yhdelle. Vieressä oli seurue, 7-8 henkeä joilla oli ainakin toinen päivä menossa. No, yksi kaveri nukahti tuoliin ja auringonpaisteeseen. Hetken kun tämä oli siinä torkkunut eikä kaverit saaneet häntä hereille, niin kaverit nostivat hemmon tuolineen varjon alle koisaamaan. Hieno teko. Kevätaurinko kun on niin petollinen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tsekin Roman Cervenka taitaa olla aika helvetin kova pelimies. Piti ihan tarkistaa kun itse Jagr oli miestä julkisesti kehaissut.

Menneellä kaudella Sparta Prahassa 50 ottelussa 30+43=73 ja +20 kun joukkueen toiseksi paras pistemies teki 52 ottelussa 9+26=35 ja +4.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tajusin just,

Että tämä "myrkkyhoitaja" on entisen luokkakaverin ja pitkäaikaisen kaverin/tutun äiti. Pikkasen kieltämättä yllätti, vaikka en ollut kyseistä rouvaa ikinä edes nähnyt. Hämmentävää...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Chris Chelios on noin neljä ja puoli vuotta vanhempi kuin Jarmo Kekäläinen. Jotenkin vaan hassua. Pitäisi melkein perustaa oma ketju jossa voisi ihmetellä että ketkä kaikki ovat nuorempia kuin Chelios (harmillisesti Winnipeg Jetsissä pelannut Jyrki Seppä on vaivaiset 2 kuukautta Chellyä vanhempi).
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Montreal tai Philadelphia pelaa Stanley Cup-finaaleissa. No eipä olisi tuotakaan uskonut silloin huhtikuun iltoina, kun sarjataulukkoa katsoi ja laski kuka sieltä voisi tulla alaspäin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tsekin Roman Cervenka taitaa olla aika helvetin kova pelimies. Piti ihan tarkistaa kun itse Jagr oli miestä julkisesti kehaissut.

Menneellä kaudella Sparta Prahassa 50 ottelussa 30+43=73 ja +20 kun joukkueen toiseksi paras pistemies teki 52 ottelussa 9+26=35 ja +4.

Pakko viilata pilkkua, sillä Cervenkan joukkue on Slavia Praha, ei Sparta Praha. Juu ja taitaa olla kova pelimies. Lisätään vielä play-off pisteet eli 16 pelissä 9+15=24 pistettä, joilla tuli play-offien pistepörssin voitto myös. Toisena play-off pisteissä tuli joukkue kaveri Tomas Kurka (16 ottelua 7+11=18) 6 pisteen erolla. Eli aikas nappikausi Cervenkalla.

Itselleni avautui, että aika usein Tshekkien liigan ja joukkeiden nimet muuttuvat sponsoreiden mukaan. Tshekin Extraliigan nimi on muuttunut 1999 vuodesta neljä kertaa (nyk. O2 Extraliga). Ja esimerkiksi tämän kauden voittajan Pardubicen joukkueen nimi on vuodesta 1991 muuttunut 6 kertaa (nyk. HC Eaton Pardubice). Eli meikäläisten itkut vaihtuvista jäähallien nimistä on pientä, kun vertaa Extraliigaan jossa voi vaihtua mikä vain, kunhan hinnasta sovitaan. Muutenkin kun katsoo Tshekkien maan jäähalleja ja pelipaitoja, niin kyllä siellä osataan sponsori rahoja kysellä.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Eilinen ryyppyreissu pistää miettimään...

Normaalisti juon ensiksi kotona pohjia n. 12-15 alkoholiannosta, sisältäen olutta, lonkeroa, viskiä, votkaa jne. Baarissakin tulee naukkailtua kaikenlaisia votkapohjaisia drinkkejä ja harvoin tilaan olutta. Yleensä olo on sen mukainen, ja sammun viimeistään kotisohvalle ja yleensä herään oksentelemaan ennen aamukuutta. Eilinen reissu kuitenkin oli aivan erilainen, join pohjiksi 16 purkkia koffia ja baarissa myös pelkkää olutta. Yhteensä kaljoja join varmaankin sen 24, mukana baarissa juotuja tummia oluita, nelosia jne. Mutta koko illan oli mukava olo, niinsanottu kaljapöhnä. Olin humalassa, sitä en kiellä, mutta täysi kontrolli säilyi koko ajan päällä. Se on harvinaista, nimittäin yleensä erehdyn juomaan shotteja ja drinkkejä joista menee niin järki kuin muistikin. Krapulaakaan en saanut, joka on yleensä aivan megalomaaninen. Tästä opimme, että kesä mennään maltaisella!
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...etkoiksi.

Nyt osoitan toki tyhmyyteni, mutta olen silloin tällöin miettinyt lihavoimani etkot sanan tarkoitusta. Tälläkin palstalla se on esiintynyt monissa ketjuissa. Nyt sitten sen tajusin viimeinkin ja toki tähänkin tarvittiin nainen minulle se selittämään :)

Eli avautui etkot. Tosin sanaa en tämän viestin jälkeen tulle käyttämään...

-FNM-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös