Android-laitteet ja -sovellukset

  • 321 544
  • 1 178

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Et kai sitä lite-versiota ladannut? 1mobilemarketin "koko" ohjelma lataa ne ohjelmistot omasta palvelusta, tuo lite-versio on käytännössä vain linkkejä Google Play -kauppaan. Ota koko versio, niin pystyt lataamaan Gamecenterin puhelimeesi.

Oikean version latasin, mutta näköjään siinä tuli mukana molemmat sekä täysi että lite. Piti vaan käynnistää oikeasta pikakuvakkeesta. Kiitoksia avusta.
 

Lavis

Jäsen
Lataa 1mobilemarket -sovellus puhelimeen niin tipahtelee päivityksetkin tuohon Gamecenteriin. Sieltä myöskin saa ladattua k.o. softan.

Jees, kiitos vinkistä. Hyvin näyttää toimivan tällä hetkellä.

Saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta Samsung Galaxy S3 luuristani hajos näyttö tossa taannoin. Toimii moitteettomasti, ei siinä mitään. Mutta haittaa kummasti videoiden katselua ja Clash of Clanssin pelaamista, yläreuna siis hämähäkin seittiä. Joten kysymykseni on, että missä Tampereella on halvinta korjata näyttö? Onko todella Digiman halvin Tampereen alueella (185 euroa)?

edit. Jos löytyy Pirkanmaan alueelta halvalla, niin saa myös vinkata!
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Jees, kiitos vinkistä. Hyvin näyttää toimivan tällä hetkellä.

Saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta Samsung Galaxy S3 luuristani hajos näyttö tossa taannoin. Toimii moitteettomasti, ei siinä mitään. Mutta haittaa kummasti videoiden katselua ja Clash of Clanssin pelaamista, yläreuna siis hämähäkin seittiä. Joten kysymykseni on, että missä Tampereella on halvinta korjata näyttö? Onko todella Digiman halvin Tampereen alueella (185 euroa)?

edit. Jos löytyy Pirkanmaan alueelta halvalla, niin saa myös vinkata!

Itselläni lasi halki, mut tän kans pystyy toimimaan ihan hyvin. Kuitenkin katselin ebaysta näyttöä, hintaa postikuluineen oli reilu 15e ja youtubesta löytyi ohjeet miten lämmittämällä saa vanhan näytön irti ja uuden tilalle. En vaan oo vielä tilannut.

Sitä ennen vaihdatin näytön jo kertaalleen, kun oli aivan säröillä. Silloin toimitin huoltoon operaattorin kautta, hintaa tuli 80e. Sillon heillä oli joku kampanja sen suhteen. Mut kannattaa kysellä jos on hommannut sen esim. kytkynä operaattorin kautta, että saako huoltoa halvemmalla. Hinta johtuu yleensä siitä, että eivät vaihda pelkkää lasia vaan koko näytön.
 

Lavis

Jäsen
Kuitenkin katselin ebaysta näyttöä, hintaa postikuluineen oli reilu 15e ja youtubesta löytyi ohjeet miten lämmittämällä saa vanhan näytön irti ja uuden tilalle. En vaan oo vielä tilannut.

Itsekkin kattellut näitä ohjeita youtubesta, mutta en viitti ruveta vaihtamaan itte. Annan ammattilaisten hoitaa homman, vaikka maksaakin enemmän.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ei noita lämmitettäviä kannata ottaa kun koko valmis pakettikin on 30 e luokkaa ja vaihto puoli tuntia. Välineetkin tulee yleensä mukana. Tietysti jos 150 e hintaero ei tunnu missään niin huoltoon vain.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Ei noita lämmitettäviä kannata ottaa kun koko valmis pakettikin on 30 e luokkaa ja vaihto puoli tuntia. Välineetkin tulee yleensä mukana. Tietysti jos 150 e hintaero ei tunnu missään niin huoltoon vain.

Itsekin ajattelin kokeilla korjata itse tuon oman hajonneen Galaxy S3. Mitä tarkotat valmiilla paketilla ja mistä löydät sen valmiin paketin tuohon hintaan? Linkkiä laittaa? Tänks.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Itsekin ajattelin kokeilla korjata itse tuon oman hajonneen Galaxy S3. Mitä tarkotat valmiilla paketilla ja mistä löydät sen valmiin paketin tuohon hintaan? Linkkiä laittaa? Tänks.

Siis setti jossa on sekä näytön lasi että digitizer, jolloin ei tarvitse lämmittää tuota lasin liimaa. Ebaystä hakusanalla galaxy s3 lcd digitizer löytyy useampia vaihtoehtoja, tosin hintataso näyttää pikaisella haulla olevan vähän korkeampi kuin muistelin, esim. Lumioihin ja iPhoneihin saa n. 25 eurolla ja siitä ylöspäin koko setin. Voi olla että pienellä etsimisellä löytää tuohonkin malliin vähän edullisempia.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Siis setti jossa on sekä näytön lasi että digitizer, jolloin ei tarvitse lämmittää tuota lasin liimaa. Ebaystä hakusanalla galaxy s3 lcd digitizer löytyy useampia vaihtoehtoja, tosin hintataso näyttää pikaisella haulla olevan vähän korkeampi kuin muistelin, esim. Lumioihin ja iPhoneihin saa n. 25 eurolla ja siitä ylöspäin koko setin. Voi olla että pienellä etsimisellä löytää tuohonkin malliin vähän edullisempia.

Onhan noidenkin hinta tullut alaspäin, syksyllä hinta oli vielä n 110 puntaa, nyt näköjään reilu 83 puntaa. Tämä siis brittien ebayssa. Siihen lisäksi tietty postikulut, jotka ainakin yhdellä myyjällä oli 13 puntaa. Pelkän näyttölasin hinta työkaluineen näyttää olevan vajaa 4 puntaa + saman verran postikuluja.

Itse olen tilannut tuolta yhden kannettavan LCD:n sekä S3:n takakuoren, siis sen missä on kameran linssi kiinni. LCD tuli todella nopeasti 3 päivässä, mutta tuon S3:n takakuoren tulemisessa meni turhan pitkään. Lisäksi ensimmäinen postipaketti katosi johonkin, joten myyjä postitti uuden. Mutta muuten ei ole valittamista, tietty maksu pitää suorittaa heti ja silloin pitää luottaa myyjään, että tuote myös lähtee sieltä.

Jos noita puhelimia tykkää korjailla itse, niin kannattaa hommata ainakin PH000 ja PH00 ristipäämeisselit, pinsetit ja hyvä torx-avainsarja. Niillä on tuntunut pärjäävän hyvin ja kun pari suurempaa ristipäätä vielä hommaa niin kyllähän niillä jo kannettavankin purkaa :)
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Osaako joku suositella appsia, jolla saisi ruudun lukkoon, niin että kuva näkyisi kuitenkin ruudulla?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hieman joudut avaamaan lisää. Katsotko videota, streamia tai jotain muuta?

Tarkoituksena on se, että poika katsoessaan piirrettujä YleAreenasta ja tuubista ei saa räpellettyä niin, että video katkeaa, eli sellainen apps olisi haussa, että ainakin hipaisunäppäimet ja näyttö lukittuvat, mutta kuva pyörii edelleen.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tarkoituksena on se, että poika katsoessaan piirrettujä YleAreenasta ja tuubista ei saa räpellettyä niin, että video katkeaa, eli sellainen apps olisi haussa, että ainakin hipaisunäppäimet ja näyttö lukittuvat, mutta kuva pyörii edelleen.

Ainakin videoissa toimii siten, että virtanäppäintä kerran painamalla kosketusnäyttö poistuu käytöstä. YleAreenasta en tiedä, toivon mukaan toimii streameissakin samalla periaatteella?

EDIT: Eipä näköjään toimi. Olisi hyödyllinen neuvo minullekin, pitkälti samaan tarkoitukseen menisi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Räpläilen Samsungin tab3sta. Mistä helvetistä tästä löytää sen ruksin jossa sanotaan, käytä tietokonetilassa?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Räpläilen Samsungin tab3sta. Mistä helvetistä tästä löytää sen ruksin jossa sanotaan, käytä tietokonetilassa?

Vähän riippuu Android-versiosta, mutta pyyhkäisy ylhäältä alas avaa pikakomennot ja siellä on yleensä lentokonetila lentokone-kuvakkeen takana.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Minä taas kysyn, mitä navigointisoftaa olette käyttäneet offline-navigointiin eli sellaista navigointia, jossa kartat ladataan valmiiksi laitteeseen? Kiinnostaa matkailu Keski-Euroopassa ja paras (ilmainen) sovellus hakusessa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän riippuu Android-versiosta, mutta pyyhkäisy ylhäältä alas avaa pikakomennot ja siellä on yleensä lentokonetila lentokone-kuvakkeen takana.
Tietokonetilastahan tässä oli kyse, ei lentokonetilasta.
Minä taas kysyn, mitä navigointisoftaa olette käyttäneet offline-navigointiin eli sellaista navigointia, jossa kartat ladataan valmiiksi laitteeseen?
OsmAnd. Tai niin no, en tuota varsinaiseen navigointiin ole käyttänyt (jos siinä sellaista onkaan), kun kävellen olen ollut liikenteessä, mutta kätevästi tuolla ohjelmalla näkee sijainnin jne. Tai siis niin no, tarkemmin ajatellen olenhan tuota sittenkin käyttänyt kävelynavigointiin useammankin kerran ja varsin näppärä sovellus on.
 
Viimeksi muokattu:
Räpläilen Samsungin tab3sta. Mistä helvetistä tästä löytää sen ruksin jossa sanotaan, käytä tietokonetilassa?

Jos sitä orkkisselainta siis meinaat, niin sitä ilmeisesti vasemman puoleista "hipaisunäppäintä" kun painat selaimen ollessa auki, niin sieltä ruksi kohtaan "työpöytänäkymä".

Sori ehkä vähän sekava ohje mutta toivottavasti meni perille :)
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Ostin viikonloppuna HP:n Slate 21:n http://www8.hp.com/fi/fi/products/desktops/product-detail.html?oid=5381153#!tab=features.

Mielenkiintoisen tuntuinen laite, jota vaivaa muutama häiritsevä ominaisuus.

Kone toimii mukavan juohevasta selailussa ja peleissä. Lisäksi usb-kovalevyltä on mukava katsella valokuvia. Sisäistä muistia on vähäisesti (8 gigaa), mutta tuo ei ole itselle ongelma. Kuvan laatu videoissa on hyvä. Kokeilin myös laittaa näppiksen ja hiiren kiinni. Toimivat suorilta moitteetta. Varsinkin näppäimistöstä on iso hyöty, kun tarvii jotain kirjotella vähänkään enemmän.

Harmaita hiuksia aiheuttaa laitteen vähäinen RAM. Tykkään jättää Chromen auki ja palata jatkamaan selailua siitä, mihin viimeksi jäin. Ilmeisesti muistin vähyydestä (tai muusta syystä) johtuen selain kuitenkin on sulkenut kaikki välisivut. Tuo on oikeastaan riittävän ärsyttävä vika, jotta laite ei enää tunnukkaan niin hyvältä. Surffailu on kuitenkin meidän taloudessa pääasia, miksi tuo hankittiin. Kone on myös jäänyt jo pari kertaa todella syvään sleeppiin, johon auttanut vain resetti.

Tuosta näyttää olevan myös tuloillaan uusi versio http://www8.hp.com/fi/fi/products/desktops/product-detail.html?oid=6629108#!tab=features, jossa on RAMmia 2 gigaa. Siinä voisi olla varmasti potentiaalia hyväksi laitteeksi. Varmaan korjattu muitakin vikoja, joita en ole vielä havainnut.

Linkki vie HP:n sivuille HP Slate 21 android tietokoneeseen.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä taas kysyn, mitä navigointisoftaa olette käyttäneet offline-navigointiin eli sellaista navigointia, jossa kartat ladataan valmiiksi laitteeseen? Kiinnostaa matkailu Keski-Euroopassa ja paras (ilmainen) sovellus hakusessa.

Ilmaisista olen testannut Navfreetä. Toimii, vaikka onkin jonkin verran karu. Suosittelisin kuitenkin maksamaan jonkin verran ja hankkimaan Sygicin navigointisoftan. Nätti, hyvät kartat, kaistaohjaus eikä liian kallis, jos Eurooppaan on varaa matkustella!
 

Aatos

Jäsen
Ostin/tilasin Chinabuy:sta itselleni ja pojalle Pipo6 tabletin. Retinanäyttö ja hienosti ovat toimineet. Voi suositella tietyin varauksin.

Antavat takuun ja ko. firmassa homma pelittää. Yhden rikkinäisen vehkeen vuoksi olin sinne yhteydessä, yhteydenpito postilla helppoa ja joustavaa.

Tämä siis yksi vaihtoehto kiinnostuneille.

Linkissä vekottimen esittely:

http://www.vapaakauppa.net/tuote/1805/pipo-m6-pro-3g

Hintaa tulee n. 180€ kun tilaa Singaporesta tai Kiinasta.
 

Aatos

Jäsen
Olen harkinnut välillä tuota PiPoa, joten mitkä ovat ne varaukset suosituksissa?

Toisekseen, todellako 180€ tulleineen? Mikä malli on kyseessä? Wifi+3g ja muistimäärä?

PIPO M6 Pro Quad Cores Tablet PC w/ RK3188 A9 9.7inch Retina Screen Android 4.2 2GB+32GB 5MP Camera Bluetooth WiFi GPS HDMI - Black

Linkistä löydät tilaamani mallin.

Varaus koskee lähinnä odotusaikaa, mahdollisten vikojen selvittely. Lisäksi itse olen pyytänyt että lähettävät "lahjana" jolloin paketti ohittaa tullin. Tuo sähläys ei kaikille sovi, mua ei haittaa.

Yhteyden pito postilla on ollut helppoa ja nopeaa.

Laitetta voi kyllä suositella.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Ilmaisista olen testannut Navfreetä. Toimii, vaikka onkin jonkin verran karu. Suosittelisin kuitenkin maksamaan jonkin verran ja hankkimaan Sygicin navigointisoftan. Nätti, hyvät kartat, kaistaohjaus eikä liian kallis, jos Eurooppaan on varaa matkustella!

Sygic on nyt testissä, ensivaikutelma on hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös