Android-laitteet ja -sovellukset

  • 321 601
  • 1 178

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Uskoni tabletteihin palasi. Olen tässäkin ketjussa kysellyt neuvoja selainongelmiin, ilman tulosta. Eilen tuli sitten asennettua Chrome tähän Asukseen, toimii kuin unelma. Ei mitään jäätymisiä havaittu toistaiseksi, facebookkikin toimii tässä paremmin kuin appsin kautta. Tai siis niin kuin sen selaimessa kuuluukin toimia.

Ps. Jos joku on ehdottanut Chromea, niin on mennyt ohi.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen yrittänyt googletella ja kysellä kavereilta ja expertin myyjiltä ja kukaan ei tunnu tietävän varmasti että pystyykö mihinkään tablettiin liittämän ulkoisen kovalevyn?
 

J.Petke

Jäsen
Olen yrittänyt googletella ja kysellä kavereilta ja expertin myyjiltä ja kukaan ei tunnu tietävän varmasti että pystyykö mihinkään tablettiin liittämän ulkoisen kovalevyn?

En tiedä auttaako tämä tieto lainkaan mutta ainakin omaan Asus Transformers TF101:sen telakkanäppäimistöön voi USB:llä liittää muistitikun. Eikös se kovalevykin pelaa ihan samalla tavalla USB:llä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En tiedä auttaako tämä tieto lainkaan mutta ainakin omaan Asus Transformers TF101:sen telakkanäppäimistöön voi USB:llä liittää muistitikun. Eikös se kovalevykin pelaa ihan samalla tavalla USB:llä?

USB:llä juu. Expert-myyjäni vaikutti vähän mistään mitään tietämättömältä ja hän oli sitä mieltä että tabletteihin saa vain muistikortin/tikun...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olen yrittänyt googletella ja kysellä kavereilta ja expertin myyjiltä ja kukaan ei tunnu tietävän varmasti että pystyykö mihinkään tablettiin liittämän ulkoisen kovalevyn?

Ainakin omaan padfone infinityyn pystyy liittämään OTG-kaapelin avulla. Nätisti näkyy tiedostonhallinnassa kovalevy, heti kun iskee kiinni.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
USB:llä juu. Expert-myyjäni vaikutti vähän mistään mitään tietämättömältä ja hän oli sitä mieltä että tabletteihin saa vain muistikortin/tikun...

Vähän OT, mutta eikös asiansa osaavan myyjän kuuluisi tällainen asia selvittää, mikäli ei varmasti tiedä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vähän OT, mutta eikös asiansa osaavan myyjän kuuluisi tällainen asia selvittää, mikäli ei varmasti tiedä.

Kaveri ei selkeästikään ollut asiansa osaava. Perkele täytyy käväistä uudestaan ja toivoa ettei tämä ole paikalla. Ja nyt kun toivomaan alettiin niin toivoisin että raumalla olisi Gigantti tai jotain muita vaihtoehtoja.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen yrittänyt googletella ja kysellä kavereilta ja expertin myyjiltä ja kukaan ei tunnu tietävän varmasti että pystyykö mihinkään tablettiin liittämän ulkoisen kovalevyn?
Kyllä pystyy, mutta saattaa vaatia virittelyä. Itsellä rootattu Nexus 7 (2012), USB OTG-kaapeli ja StickMount-sovellus. Tosin ainakaan Nexus 7:n microUSB-portti ei anna kyseiselle ulkoiselle kovalevylle (1 TB, 2,5") tarpeeksi virtaa, joten on käytettävä ulkoista virtalähdettä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt alkaisi olla tarvetta jollekin profiili-ohjelmalle. Vaatimuksena olisi, että ohjelma laittaisi automaattisesti arki-iltoina puhelimen äänettömälle tai värinälle tiettyyn kellonaikaan ja vastaavasti takaisin äänelliselle aamulla. Viikonlopulle sitten voisi säätää samat jutut, mutta eri kellon lyömille.

Niin ja ilmainen pitää olla tottakai!
Selasin ketjua, mutta en löytänyt vastausta tähän viestiin. Olisko tiedossa jotakin profiili sovellusta?
 

perunii

Jäsen
Selasin ketjua, mutta en löytänyt vastausta tähän viestiin. Olisko tiedossa jotakin profiili sovellusta?

Itselläni käytössä volume ace. Monia kokeilin ja tuo tuntui parhaimmalta. Ilmaisessa versiossakin muistaakseni toimi kaikki asetukset, mutta päätin itse kuitenkin sponsoroida sovelluksen kehittäjää.

Edittii. Ja widgetti vaihtoehtoja on useempiikin tuossa volume acessa.

Ja light manager sovelluksella saa muuteltua ledin eli merkkivalon värejä ja kirkkauksia ja on/off aikoja.
 
Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kertokaas TapaTalkin käyttäjät:

Ennen minulla oli versio, josta näki hyvin, missä osioissa oli uusia viestejä. Esim. SM-liigan puolella Pelicansin osio oli boldattuna, jos sisällä olevissa viestiketjuissa oli uusia viestejä ja normaalilla fontilla, jos se osio oli luettu.

Nyt latasin Playstä uusimman ilmaisen version. Hyvin toimii muuten, mutta jos menen esim. SM-liigan osioon, en suoraan voi tietää, onko Pelicansin alafoorumissa uusia viestejä, jos en ensin avaa sitä foorumia.

Saako tätä jotenkin asetuksista muutettua? Takapakkia otettu tässä, jos ei voi.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kertokaas TapaTalkin käyttäjät:

Ennen minulla oli versio, josta näki hyvin, missä osioissa oli uusia viestejä. Esim. SM-liigan puolella Pelicansin osio oli boldattuna, jos sisällä olevissa viestiketjuissa oli uusia viestejä ja normaalilla fontilla, jos se osio oli luettu.

Nyt latasin Playstä uusimman ilmaisen version. Hyvin toimii muuten, mutta jos menen esim. SM-liigan osioon, en suoraan voi tietää, onko Pelicansin alafoorumissa uusia viestejä, jos en ensin avaa sitä foorumia.

Saako tätä jotenkin asetuksista muutettua? Takapakkia otettu tässä, jos ei voi.

Itselläni ainakin näkyy kärppä-osio normaalilla fontilla ja muut osiot boldattuna. Versio on 4.4.2
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itselläni ainakin näkyy kärppä-osio normaalilla fontilla ja muut osiot boldattuna. Versio on 4.4.2

Itselläni on 4.4.1 (eikä jostain syystä tarjoa päivitystä) ja en ymmärrä, missä vika sitten on. Käytössä on siis tuo perus Tapatalk, ei pro-versio.

Olen noita asetuksia yrittänyt pläräillä, mutta ei sieltäkään tunnu ratkaisua löytyvän.

Edit: Poistin sovelluksen ja asensin uudelleen ja kas, ongelma ratkaistu. Tiedä sitten, mikä oli vikana.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itselläni on 4.4.1 (eikä jostain syystä tarjoa päivitystä) ja en ymmärrä, missä vika sitten on. Käytössä on siis tuo perus Tapatalk, ei pro-versio.

Olen noita asetuksia yrittänyt pläräillä, mutta ei sieltäkään tunnu ratkaisua löytyvän.

Edit: Poistin sovelluksen ja asensin uudelleen ja kas, ongelma ratkaistu. Tiedä sitten, mikä oli vikana.
Sama ongelma näytti olevan täällä mutta riitti asetuksista väliaikaisten tiedostojen eli cachen tyhjentäminen.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Yleltä putkahti kovan luokan uutissovellus, Uutisvahti, joka tuntuisi ottavan meikäläisen luurissa tämän lajityypin valtikan Hesarilta. Ilmainen ja omien kiinnostusalueiden mukaan muokattava, haluttaessa saa ilmoituksetkin valituista aiheista. Tällä hetkellä vain Android-käyttäjille.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tiedä sitten, mikä oli vikana.

Mullakin aika ajoin ilmenee tätä boldaus-ongelmaa, eli joskus kaikki otsikot on boldattu, joskus vain lukemattomat, ja joskus ei mikään. En tiedä sitten mistä tuo johtuu, mutta ei se mua pahemmin haittaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Miten tapatalkissa saa hymiöt pois käytöstä? Vituttaa kun jokainen ssa-päätteinen ilmaisu kaksoispisteen jälkeen saa aikaa epätietoistuneen keltaisen animaatiopään.

Android-puhelin...
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Miten tapatalkissa saa hymiöt pois käytöstä?

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Ilmeisesti Jatkoajan käyttämä palstasofta ei ole tarpeeksi "tuettu" Tapatalkin kanssa, jotta olisi mahdollista laittaa hymiöt off-tilaan. Olipas vaikeasti selitetty.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Lataa 1mobilemarket -sovellus puhelimeen niin tipahtelee päivityksetkin tuohon Gamecenteriin. Sieltä myöskin saa ladattua k.o. softan.

Enkös nyt ymmärrä tai osaa jotain. Nimittäin latasin 1mobilemarketin tablettiin ja sieltä sitten kaivelin Gamecenterin. Sitten kun ohjelmaa yrittää ruveta asentelemaan, niin hypätään Google Playhin ja siellä ilmoitetaan, että ohjelmaa ei ole saatavilla maassasi. Mitä tai miten siis tuon 1mobilemarketin pitäisi tuossa auttaa?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla ollut Saunalahden kytky-Huawei-tabletti pari kuukautta.

Laite takkuili aluksi kovasti muistin täyttymisen takia kunnes asensin siihen ohjelman, joka tyhjentää tehokkaasti välimuistia. Tyhjennys on tehtävä kerran tai pasi päivässä, koska laite päivittää solkenaan facebookia, twitteriä, g-mailia, googleplussaa, googlemapsia, googleplaytä jne.

En tarvitse tabletissa mitään noista valmiiksi asennetuista ohjelmista. "Manage applications"- toiminnoista en löydä välinettä, jolla nuo saisi kokonaan pois tai edes oohjelmien jatkuvat versiopäivitykset estettyä.

Vihjeitä? Voiko noiden oheisohjelmien poisto tiltata koko vehkeen?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Enkös nyt ymmärrä tai osaa jotain. Nimittäin latasin 1mobilemarketin tablettiin ja sieltä sitten kaivelin Gamecenterin. Sitten kun ohjelmaa yrittää ruveta asentelemaan, niin hypätään Google Playhin ja siellä ilmoitetaan, että ohjelmaa ei ole saatavilla maassasi. Mitä tai miten siis tuon 1mobilemarketin pitäisi tuossa auttaa?

Et kai sitä lite-versiota ladannut? 1mobilemarketin "koko" ohjelma lataa ne ohjelmistot omasta palvelusta, tuo lite-versio on käytännössä vain linkkejä Google Play -kauppaan. Ota koko versio, niin pystyt lataamaan Gamecenterin puhelimeesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös