Alkoholi – yleisesti

  • 388 892
  • 2 557

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Itse ymmärrän tämän kyllä. Ylevä ajatus on antaa myyntilupa erikoisoluille joita nautitaan pikkurilli pystyssä mutta ei lonkeroille ynnä muille limuviinoille, joita otetaan pelkästään päihtymistarkoituksessa
Joo tavallaan tähän se liittyy. Eri olut-tyypeissä on kuitenkin aika isossa osassa se käymisprosessi ja sen manipulointi alkoholiprosentin madaltamiseksi on vähän niinkuin keskeytetty yhdyntä, eikä tulos ole lainkaan niin tyydyttävä kuin sen pitäisi olla.

Limuviinoissa se alkoholin määrä ei kenties liity makuun ja reseptiikkaan ihan yhtä oleellisesti - en tosin tiedä asiasta mitään, kun en noita juo saati valmista.

Omituinen tuo rajoitus silti on, jostain lehmänkaupoista KD:n kanssa varmaan kyse. Uskon kyllä edelleen, että tuo uusi laki ei juurikaan kulutustottumuksia muuta: se yli 5.5 pinnanen olut tulee olemaan marketissa(kin) niin kallis, ettei sitä perus tuurijuoppo tai saunakaljan kittaaja kotiin kanna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse ymmärrän tämän kyllä. Ylevä ajatus on antaa myyntilupa erikoisoluille joita nautitaan pikkurilli pystyssä mutta ei lonkeroille ynnä muille limuviinoille, joita otetaan pelkästään päihtymistarkoituksessa
Ylevä ajatus, mutta itse kyllä nautin drinkkejä ja ”limuviinoja” ihan maun vuoksi. Toki nautin myös erikoisoluista.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jostainhan tämä suomalaisten konservatismi ja toive holhoavasta alkoholipolitiikasta kumpuaa. Suuret ikäluokat muistavat vielä ajat, jolloin viinaa sai vain tiskin takaa ja keskioluen ostaminen kioskeista oli utopistinen ajatus. Sikäli huomioiden vuosikymmeniä jatkuneen tiukan kontrollin, voisi olettaa, että yhä useampi haluaisi useamman pykälän liberaalimpaa alkoholipolitiikkaa.

Itse kannatan alkoholin 24h-myyntiä ja "Koskenkorvaa R-kioskeihin". Valtaenemmistö kansasta ei ole oletettavasti linjoillani, mutta silti ihmettelen ison osan kansaa konservatiivista näkemystä. Esim. Demarithan, arvoliberaali puolue muuten, ei kannata alkoholipolitiikan liberalisointia ja yllättäen myös Vihreät ovat olleet hiljaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yritin etsiä tietoa alkuperäisistä alkuperäisimmän lonkeron eli Helsingin olympialaisissa 1952 myydyn lonkeron alkoholiprosentista. Varmaa tietoa en löytänyt. Ilmeisesti kuitenkin jotain 4 ja 5 prosentin väliltä?
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yritin etsiä tietoa alkuperäisistä alkuperäisimmän lonkeron eli Helsingin olympialaisissa 1952 myydyn lonkeron alkoholiprosentista. Varmaa tietoa en löytänyt. Ilmeisesti kuitenkin jotain 4 ja 5 prosentin väliltä?
Hartwall tarjoaa historiatarinassaan alkuperäisen lonkeron prosentiksi 5,5.
"Lonkerosta on valmistettu useita eri variaatioita niin alkoholipitoisuuden kuin makuvivahteidenkin suhteen. Alkuperäisen lonkeron vahvuus oli 5,5 % ja se on edelleen ostetuin lonkero." Lähde Hartwall.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös