Aleksi Saarela – ganalim barttan Crosby

  • 389 635
  • 1 762

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
No perkkel. Jos multitalentti laitetaan ketjuun, jossa sentterinä on Kiilholma ja toista laitaa suhaa Huhtamaa, niin aika Crosby siinä saa itse olla, että ketjun pelistä tulee tehokasta ja näyttävää.
 

Tuamas

Jäsen
No perkkel. Jos multitalentti laitetaan ketjuun, jossa sentterinä on Kiilholma ja toista laitaa suhaa Huhtamaa, niin aika Crosby siinä saa itse olla, että ketjun pelistä tulee tehokasta ja näyttävää.

Ja tästä huolimatta järjesti viime pelissä joukkueen parhaan paikan syötöllä (Huhtaselle) sekä omalla ratkaisulla (josta Ässien yv-putken vuoksi tuomarilla ei ollut munaa viheltää rankkaria).

Pienestä on nähdäkseni Saarelan pelin jengoilleen asettuminen pisteiden valossa kiinni, ollut jo pitkän aikaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pienestä on nähdäkseni Saarelan pelin jengoilleen asettuminen pisteiden valossa kiinni, ollut jo pitkän aikaa.
Kyllä kyllä.

Kuopion peliä katselin ekan erän verran ja näin toki Rauman matsin ennen taukoa. On siellä se potentiaali nähtävillä. Ihme laseilla sitä saa katsoa, ellei sitä huomaa. Ne vittumaiset pääiskut ovat ehkä hieman tehneet pojasta paikka paikoin varovaisen, mutta osaa se olla röyhkeäkin.

Joku roti pitäisi olla valmennuksellakin, että osaisi rakentaa ketjut oikein. Ei mikään Huhtaniemi voi olla se työkalu, jonka kanssa pitäisi rakentaa peliä ja vastata myös tehoista. Ei Ässien työkalut ihan TOP6-kamaa ole, mutta järkeä siinä peluutuksessa voisi siltikin käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Joku roti pitäisi olla valmennuksellakin, että osaisi rakentaa ketjut oikein. Ei mikään Huhtaniemi voi olla se työkalu, jonka kanssa pitäisi rakentaa peliä ja vastata myös tehoista. Ei Ässien työkalut ihan TOP6-kamaa ole, mutta järkeä siinä peluutuksessa voisi siltikin käyttää.

Heddenin ja Heinon kanssa olisi asiallista kokeilla Allua, koska viime aikoina on parantanut huomattavasti oikeastaan joka osa-alueella. Huhtahyvä on tosiaan sellainen pelaaja, joka vie Saarelan kaltaiselta pelaajalta aika paljon työkaluja onnistua (ei luovu kiekosta, viimeistely ei ole kärkiketjun jannun tasolla). Aika dilemma, kun on kaveri, joka järjestelee kyllä paikkoja ja tekee pelitilaa, mutta ketjukavereista toinen osuu maaliin n. kerran 30 laukauksesta ja toinen ei ehdi edes hyökkäysalueelle, kun tilanne jo tulee.

Katsotaan nyt mitä tuleman pitää, mutta se on myös yksi fakta, että ei nuo ketjukaverit ole Saarelalla todellakaan olleet sellaisia, jotka edesauttaisivat pistejumin avaamisessa. Liian paljo pitää itse tehdä kaverin, joka ei selvästi ole aikuisten pelien rutiiniin vielä tottunut.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ihmettelen kyllä, että nämä tietyt Lukon faneiksi tunnustautuneet nimimerkit jaksavat Ässien ketjussa ravata vänkäämässä Ässien pelaajasta. Jos Ässät johtaisi liigaa, niin minua ei pätkän vertaa kiinnostaisi käydä viestittelemässä Lukon ketjuissa miten Joni Nikko pelaa. Ei täällä tietysti kukaan kiellä teitä käymästä, mutta aika surullista touhua on.

Tämä on Ässien ketju, Ässien pelaaja ja Ässien fanit. Jos tulee kuraa niskaan, kun täällä käy nillittämässä, niin kestäkää se niinkuin aikuiset ihmiset. Ihan turha valittaa mistään porilaisten provoista, jos ollaan porilaisen joukkueen ketjussa ja aloitetaan itse lällättely ja arvostelu.

Tervetuloa seuraamaan Lukon puolelle, että kuinka monta porilaista siellä on avautumassa milloin mistäkin. Käyn "ravaamassa" täällä vain siksi, että puhun Ässien pelaajasta joten asiahan kuuluu silloin tänne. Vai tuletko tuonne toiselle puolelle kertomaan, että kanssa-veljesi tulevat kirjoittelemaan mielipiteitään Oskari Setäsestä tänne Ässä-osioon?!

Ei se, että jauhan Saarelasta liity mitenkään siihen, että miten Lukko tällä hetkellä pelaa. En oikein näe, että missä kohtaa niillä on edes yhteys.

Ja kyllä tiedän, että provoa tulee mutta mitäpä jos sinäkin kestäisit sen kun sitä annettaan toisinpäin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tervetuloa seuraamaan Lukon puolelle, että kuinka monta porilaista siellä on avautumassa milloin mistäkin.

Olen käynyt. Joskus oon kuullut sellasen sanonna, että ei tarvii välttämättä hypätä kaivoon, jos toinen tekee niin. Tosin sama viesti heille porilaisille käännettynä, kuin tuo viestini, jota lainasit. En vain näe mitään syytä tulla provosoimaan toisen joukkueen ketjuun viestikaupalla heidän pelaajiaan, jota tosin harrastaa harmittavan moni kirjoittelija ihan ympäri joukkuerajojen.

Olen kyllä viestejäsi lueskellut erinäisissä ketjuissa ja tiedän, että ainoa tarkoituksesi on Lukkoketjujen ulkopuolella provosoida toisia kirjoittelijoita. Sana kun suomessa on vielä vapaa, niin jatka pois. Ei mulla oo sen suurempaa ongelmaa, tuo oli vaan meikäläisen mielipide tähän puoluerajojen yli huuteluun. Otteluketjut nyt ymmärrän, että siellä vähän kuuluukin huudella tunneryöpyssä jotain sekavaa silloin tällöin.

Eipä tässä Saarelasta paljoa tekstiä tullut, mutta ehkä mä jätän tän nyt vaan tähän.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien kausi on sujunut kutakuinkin odotetusti. Pienellä onnella oltaisiin pelattu loistavasti. Uskon kevään tuovan parempaa tulosta niin Ässille, kuin Allulle. En itse ole ainakaan hänestä yhtään huolissani. Vastuu tuo tulosta ja kehitystä varmasti. Olisi hölmöä ja niin raumalaista lähettää hänet alemmas pelaamaan. Arvatkaapa kenelle Allu heittää terkut haastattelussa NHL:stä, muutaman vuoden päästä? Tuskin Dufvalle.
Ässät pelaa nyt tätä kiekkoa ja jokainen suorittaa sen mihin pystyy, juuri nyt. Kuten sanoin uskon alkuvuonna porukasta usemman saavan parempaa tulosta aikaiseksi. Ei vaadi kuin samalla yrityksellä jatkamista. Jengi on vielä niin tuore, että kestää ehkäpä jopa tän kauden saada kaikki osa-alueet toimimaan sen 60min optimisti. Mikä kiire tässä on? Eikö me just voitettu mestaruus!? 52-vuotta tyhjää liponeet ymmärrän paineen ja kiireen suhteen. Raumalaisia tuntevana, soisin sen mestaruuden teillekin. Jos vaikka tapahtuisi muutakin kehitystä sen myötä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ässien kausi on sujunut kutakuinkin odotetusti. Pienellä onnella oltaisiin pelattu loistavasti. Uskon kevään tuovan parempaa tulosta niin Ässille, kuin Allulle. En itse ole ainakaan hänestä yhtään huolissani. Vastuu tuo tulosta ja kehitystä varmasti. Olisi hölmöä ja niin raumalaista lähettää hänet alemmas pelaamaan.

Hyvä viesti kokonaisuudessaan. Olen samaa mieltä muiden kanssa yllä, että Allu pelaa tällä hetkellä ihan väärien ketjukavereiden kanssa, mutta uskon, että vaihtaa pian Hansenin kanssa paikkaa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onpas tämä nyt taas yhtä kiukuttelua pikkuveljen suunnalta. Jos peluutat Saarelaa kärkiketjuissa, ne tulevat tänne itkemään suippoine korvineen. Jos peluutat Saarelaa alaketjuissa, ne tulevat taas tänne itkemään suippoine korvineen. Teet sitä tai tätä niin aina on raumalainen kertomassa että se on väärin tehty. No, onneksi meillä on kuitenkin muutama viiri enemmän katossa, joten jostain syystä luotan porilaiseen osaamiseen enemmän kuin raumalaiseen. Ja muutenkaan en jaksaisi vielä huolestua 17-vuotiaan pelaajan edesottamuksista ainakaan kovin pahasti. Onhan sillä aikaa kehittyä ja Porissa saa kehittyä ihan rauhassa. Tekihän tuo kai tänään kuitenkin voittomaalin, joka sekin oli varmasti reumalaisten mielestä väärin tehty, kun sen syötti Huhtasuo... :)
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Olihan se maali Lappeenrannassa ihan maalintekijän kaappi. Vaikka kiekko tuli ikään kuin lahjana, niin lopultakin tilaa ylhäällä oli aika vähän. Malttoi katsoa, ja pisti sisään.

Kontaktitilanteissa vaikutti pehmeähköltä, mutta ihmekös tuo kun kumminkin on vielä nuori kaveri.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kontaktitilanteissa vaikutti pehmeähköltä, mutta ihmekös tuo kun kumminkin on vielä nuori kaveri.
Aika lailla koko kauden vaikuttanut tuollaiselta pehmeältä, voisi luulla että henkisellä puolella ei ehkä ole kaikki vielä kohdallaan. Mutta kattellaan, vedon voisin lyödä että loppukaudesta ja ens vuonna jälki alkaa olla mallikelpoista.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestäni Allu on hyvinkin tasapainossa kontakteissa, eikä lentele kuin kuoriämpäri, kun joku on kiinni kyljessä. Harvinaisen vahvaa tekemistä. Toki ei mikään iso pommittaja ole, mutta ei heiveröinenkään.
 

Kafrom

Jäsen
Kyllähän Aleksi on itse suoraansanottuna jyrännyt pari heikompaa pelaajaa, fyysisesti hyvässä kunnossa. Oulussa ainakin antoi Mikko Alikoskelle aikamoiset kyydit kun tämä oli edessä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kyllähän Aleksi on itse suoraansanottuna jyrännyt pari heikompaa pelaajaa, fyysisesti hyvässä kunnossa. Oulussa ainakin antoi Mikko Alikoskelle aikamoiset kyydit kun tämä oli edessä.

Aiemmin kaudella Hämeenlinnassa Allu lähti keskialueelta kuljettamaan kiekkoa ja joku kerhon pelaaja yritti iskeä vauhdilla Saarelan maahan. Lopputulos oli, että Saarela töytäisi hieman vastapalloon ja pysähtyi, mutta taklaaja veti perseelleen. Fyysinen peli ei kuulu hänen pakettiin, mutta kyllä sitä voimaa riittävästi löytyy, jos vain haluaa käyttää.

Mitä enemmän tätä pohtii, niin peluutus on se mikä tuntuu nyt jumittavan etenemistä. Nyt kun peli muutenkin on saatu lokakuuta parempiin uomiin, niin muutaman jannun pitäisi vaihtaa paikkaa ketjuissa, jotta saadaan se paras esimerkiksi Allusta ja Kärjestä ulosmitattua. Pakistossa Parkkonen on ollut äärimmäisen varma, mutta kaikki sen tietävät, että kaveri putoaa kokoonpanon ulkopuolelle heti, kun Tapsa palaa sairastuvalta. Valitettavasti.
 

passenger

Jäsen
Tuolla toisessa ketjussa spekuloitiin Saarelan varauksella, niin veikkaisin itse tämän hetken näytöillä Saarelan valuvan toisen kierroksen puoliväliin, mutta tilanne voi elää todella merkittävästi vielä kevään aikana. Saarelan potentiaali on kyllä huomattu, mutta sijoitus ikäluokassaan aiemmasta on tippunut noiden loukkaantumisten takia. Yksi seikka, mitä ei riittävästi huomioida on Saarelan ikä, koko ja kyky kamppailupelaamiseen. Maailmassa on todella harvassa 17-vuotiaat (178-senttiset) pelaajat, joilla on Saarelan ikäisenä tuollainen fysiikka ja pystyvät pelaamaan Liigan tasoisessa sarjassa nimenomaan fyysisesti samalla tasolla. Tämä ominaisuus on pitänyt Saarelaa listoilla loukkaantumisista huolimatta ja uskon myös, että mikäli pelaa hyvät nuorten kisat ja/tai pistetahti Liigassa nousee tulee Saarela menemään ykköskierroksella. Toisaalta loukkaantuminen tai kisojen jääminen väliin tiputtaa hänet helposti kolmos- neloskierrokselle.

Pointtina lähinnä se, että en ainakaan itse lähtisi lyömään vetoja minkäänkokoisesta pullosta näin monen muuttujan vaikuttaessa tilanteeseen. Täälläkin tuntuu olevan näitä eskoseppäsiä ja anttimäkisiä, jotka ovat kovia ennustajia. Sata kertaa kun huutaa niin joskus voi osuakin. Loppu ei siis suunnattu henk.koht. @Tuamas , vaan yleisesti korpeaa meikäläistä tuo (joka paikassa?) lisääntynyt "näin tulee tapahtumaan" -mentaliteetti ja vanhojen viestien kaivelu, kuka oli oikeassa.
 

Tuamas

Jäsen
Juu, no lähinnä se mitä minä tuolla ajan takaa, on se että Saarelan lahjakkuustasolla ensimmäisen kierroksen varaus on todennäköisin vaihtoehto.

Täällä kuitenkin iso osa porukasta joko ei näe tai kieltäytyy näkemästä Saarelan talenttia esim. mailatekniikassa, luistelussa ja laukomisessa. Tämä johtunee siitä, että tuijotetaan liikaa tehotilastoa suhteessa siihen mitä kentällä tapahtuu tai ei tapahdu.

Toki kuten sanoit, yksi sopivaan kohtaan osunut loukkaantuminen, vaikkapa niin että junnukisat jäävät väliin, niin pudotus on ainakin kakkoskierrokselle ilman kevätihmeitä.

Itse kuitenkin olen nähnyt Saarelan pelaamisen nousujohteisena ja vähän kuten taannoin Kiven Ässien pelaamisen, parempana kuin miltä numerot näyttävät.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Pointtina lähinnä se, että en ainakaan itse lähtisi lyömään vetoja minkäänkokoisesta pullosta näin monen muuttujan vaikuttaessa tilanteeseen. Täälläkin tuntuu olevan näitä eskoseppäsiä ja anttimäkisiä, jotka ovat kovia ennustajia. Sata kertaa kun huutaa niin joskus voi osuakin. Loppu ei siis suunnattu henk.koht. @Tuamas , vaan yleisesti korpeaa meikäläistä tuo (joka paikassa?) lisääntynyt "näin tulee tapahtumaan" -mentaliteetti ja vanhojen viestien kaivelu, kuka oli oikeassa.

Nuorista pelaajista puhuttaessa, täytyy puhua ominaisuuksista. Näiden ominaisuuksien realisoituminen uralla onkin sitten monen tekijän summa, jossa onni ei ole kaikista pienin tekijä, paha loukkaantuminen, väärässä paikassa väärään aikaan, epäonni tekopaikoissa jne. Mutta jos ei näe tai ei halua nähdä kentällä Saarelan henkilökohtaisia ominaisuuksia, niin aika sokea täytyy olla.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aiemmin kaudella Hämeenlinnassa Allu lähti keskialueelta kuljettamaan kiekkoa ja joku kerhon pelaaja yritti iskeä vauhdilla Saarelan maahan. Lopputulos oli, että Saarela töytäisi hieman vastapalloon ja pysähtyi, mutta taklaaja veti perseelleen. Fyysinen peli ei kuulu hänen pakettiin, mutta kyllä sitä voimaa riittävästi löytyy, jos vain haluaa käyttää.
Saarela on kuin isäukkonsa, eli vahva junttura, kykenee kyllä taklaamaan painavasti, se on nähty tällä kaudella. Voimaa on ja sitä on muutaman vuoden kuluttua lisääkin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monestihan puhutaan, että Saarela jr. pärjäsi junnusarjoissa ylivoimaisen fysiikkansa takia. Tämä on tietenkin aivan täyttä häränpaskaa.

Ensinnäkin uskon, että Aleksi on pelannut "alaikäisenä" vanhempien pelaajien kanssa ainakin osia junnuvuosistaan (en jaksa tarkastaa), jolloin fyysisyys tasoittuu väkisinkin. Toisin sanoen mikäli erotut siellä fyysisesti kovana, olet sitä muutenkin kuin lihaksistoltasi. Toisaalta ei pelkällä voimalla kiekossa pärjää. Mikäli joku pelaaja on "fyysisesti ylivoimainen" kertoo se poikkeuksellisesta tasapainosta, voimasta, koordinaatiosta jne jne.

Kun katsoo Saarelan tilastoja juniorivuosilta näkee korvallakin, että kyseessä on aivan poikkeuksellinen lahjakkuus. Mikäli kaveri jaksaa harjoitella, luottaa itseensä ja valmennus tukee heikompienkin jaksojen läpi, ei ole epäilystäkään etteikö pisteetkin seuraisi perässä. Ennemmin tai vähän myöhemmin.

En ihan ymmärrä miksi joillakin Ässäfaneillakin tuntuu olevan niin helvetillinen kiire. Rauhassa nyt.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
En ihan ymmärrä miksi joillakin Ässäfaneillakin tuntuu olevan niin helvetillinen kiire. Rauhassa nyt.

Lueskelin tuota ketjun alkupäätä ja aika maltilliset odotukset yleisesti porukalla on ollut Saarelan suhteen. Raumalaisten uhoamisen takia keskustelu ollut hieman yliampuvaa, mutta eipä moni odottanut kaverin miesten pelejä heti dominoivan. Joten olet oikeassa, jos loukkaantumisilta vältytään, ovat otteet keväällä varmasti myös tehojen puolesta paremmat, jos pääsee esim. Heddenin kanssa samaan ketjuun.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Olihan Saarelalla ylivoimainen fysiikka oman ikäluokkansa joukossa, mutta se ja parempi taitotaso johtuivat varmasti siitä että pelasi pääosin vanhempien kanssa. Mutta ei kai Aleksi nyt ensimmäinen tälläinen tapaus ole; Jesse oli myös fysiikaltaan ylivoimainen junnuna ja kykeni pelaamaan liigassa täysipainoisesti jo 16-vuotiaana mutta on vasta nyt vakiinnuttanut paikkansa NHL:ssä. Haula kävi C-ikäisenä pelaamassa yhden pelin omassa ikäluokassaan ja teki jotain kahdeksan pistettä lukkoa vastaan.

Kyllä vanhempien joukossa pelaaminen kehittää muitakin osa-alueita kuin pelkkää fysiikkaa. @Näkkäri kertoo kyllä viisaita sanoja, ettei hyvä fysiikka tarkoita pelkkää voimaa. Saarela varataan ensi kesänä NHL:ään mutta vasta vuodenvaihteen ja sen jälkeiset näytöt kertovat varaussijan, oikeastaan kakkossijasta alkaen kaikki on auki (Connor McDavidia nyt ei syrjäytä kuin uran päättyminen).

Onko joku (raumalainen) nähnyt pikkuveli Antin pelaavan tällä kaudella? Jossain vaiheessa puhuttiin että olisi vielä Aleksiakin lahjakkaampi. Pelityyliltään ainakin enemmän taitopelaajan kaltainen sen mukaan mitä itse olen nähnyt. Eikä ollut samanlainen patukka vaan paljon hennompi, tosin siitä on pari vuotta kun olen viimeksi nähnyt.
 

passenger

Jäsen
Olihan Saarelalla ylivoimainen fysiikka oman ikäluokkansa joukossa, mutta se ja parempi taitotaso johtuivat varmasti siitä että pelasi pääosin vanhempien kanssa. Mutta ei kai Aleksi nyt ensimmäinen tälläinen tapaus ole; Jesse oli myös fysiikaltaan ylivoimainen junnuna ja kykeni pelaamaan liigassa täysipainoisesti jo 16-vuotiaana mutta on vasta nyt vakiinnuttanut paikkansa NHL:ssä. Haula kävi C-ikäisenä pelaamassa yhden pelin omassa ikäluokassaan ja teki jotain kahdeksan pistettä lukkoa vastaan.

Kyllä vanhempien joukossa pelaaminen kehittää muitakin osa-alueita kuin pelkkää fysiikkaa. @Näkkäri kertoo kyllä viisaita sanoja, ettei hyvä fysiikka tarkoita pelkkää voimaa. Saarela varataan ensi kesänä NHL:ään mutta vasta vuodenvaihteen ja sen jälkeiset näytöt kertovat varaussijan, oikeastaan kakkossijasta alkaen kaikki on auki (Connor McDavidia nyt ei syrjäytä kuin uran päättyminen).

Onko joku (raumalainen) nähnyt pikkuveli Antin pelaavan tällä kaudella? Jossain vaiheessa puhuttiin että olisi vielä Aleksiakin lahjakkaampi. Pelityyliltään ainakin enemmän taitopelaajan kaltainen sen mukaan mitä itse olen nähnyt. Eikä ollut samanlainen patukka vaan paljon hennompi, tosin siitä on pari vuotta kun olen viimeksi nähnyt.

Tosi hyviä huomioita korkilta ja Näkkäriltä. Sanoisin vielä, että Saarelan fyysiset omainaisuudet, tasapaino ja kehonhallinta ovat kyllä 17-vuotiasta Joensuuta selvästi edellä. Toinen huomio vielä tähän, että väittäisin, että Saarela ei sellaisia taikatemppuja pysty tekemään, jotta ohittaisi Jack Eichelin. Eichel pelaa McDavidia selvästi kovemmassa sarjassa ja on kuitenkin tehnyt toistaiseksi lähes 2 ppg yliopistosarjassa, mikä on todella harvinaista varausikäiseltä pelaajalta.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä juupas eipäs keskustelu kannattaisi lopettaa. Saarela pärjää 17- vuotiaana miesten peleissä ihan OK. Tämä on jo sellainen saavutus, johon monikaan ei pysty. Ihmetekoja 17- vuotiaalta pojalta on kuitenkin mielestäni vähän kohtuutonta odottaa. Läpilyönti maailman huipulle vaatii tietysti kovin paljon työtä ja motivaatiota harjoitella. Myös oikeat seuravalinnat korostuvat, koska penkillä ei kehity. Pelaaminen kehittää. Se on aivan selvää että poikkeuksellisesta lahjakkuudesta on kysymys. Itsestä on sitten kiinni miten tuota lahjakkuutta jalostaa eli jaksaa harjoitella. Monesti onkin niin että lahja harjoitella onkin tärkein ominaisuus.
 

passenger

Jäsen
Tämä juupas eipäs keskustelu kannattaisi lopettaa. Saarela pärjää 17- vuotiaana miesten peleissä ihan OK. Tämä on jo sellainen saavutus, johon monikaan ei pysty. Ihmetekoja 17- vuotiaalta pojalta on kuitenkin mielestäni vähän kohtuutonta odottaa. Läpilyönti maailman huipulle vaatii tietysti kovin paljon työtä ja motivaatiota harjoitella. Myös oikeat seuravalinnat korostuvat, koska penkillä ei kehity. Pelaaminen kehittää. Se on aivan selvää että poikkeuksellisesta lahjakkuudesta on kysymys. Itsestä on sitten kiinni miten tuota lahjakkuutta jalostaa eli jaksaa harjoitella. Monesti onkin niin että lahja harjoitella onkin tärkein ominaisuus.

Älähän nyt, asiastahan nimenomaan keskustellaan, eikä vedetä mitään juupaseipäsmääsää -vääntöä. Which is nice.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saarelan vaarallisuus hyökkäyspäässä nousi toiseen potenssiin heti, kun pääsi oikean pelimiehen eli Heddenin rinnalle. Siinä on tutkapari, jonka soisin pysyvän kasassa ensikin kaudella.

Mielestäni on pientä toivoa siitä, että Ässät saisi kasaan peräti kaksi vaarallista kärkiketjua nyt kun Hedden-Saarela-kaksikko on saatu yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös