Alan Wake

  • 26 676
  • 151

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Peli läpäisty.

Ai jossain kohdin putkimainen? No pelihän on mitä parhain esimerkki putkijuoksusta, itseäni se ei tosin häirinnut juuri ollenkaan, koska halusin hyvän juonen etenevän nopeasti ilman turhia haahuiluita. Mutta olisihan sen keltasen pallukan kartalta voinut jättää pois/saada vain vähäksi aikaa näkyviiin, niin ainakin hieman olisi saanut sumennettua tuota putkimaisuutta.

Tunnelma on kyllä todella hyvä ja hahmot mielenkiintoisia, mutta loppupuolella peli menee ehkä hivenen liian toimintapainotteiseksi, koska nimenomaan ne ei-toimintakohdat olivat pelin parasta antia. Kohtauksista jotenkin jäi parhaiten mieleen poliisien pakoon juokseminen siinä solassa.

Täällämainituissa tuotesijoittelussa ainakin Verizon on myös mukana, vai onko se tuotesijoittelua varsinaisesti, kun on mainoksina pelissäkin. Entäs Poets of the Fallin tyrkyttäminen siellä täällä.

Tosiaan lyömäaseiden puuttuminen hieman kummaksutti itseänikin, varsinkin kun kudit loppuvat ja ainoa apu oli jalassa olevat monot.

Mutta all in all, hyvä peli!

Spoilereissa lause Alan Waken lopputeksteistä
Vähän sellainen kutina että Alan Wake 2 näkee vielä päivänvalon, eikä lopputekstien viimeinen lause joka sanoo Alanin vielä palaavan, vähennä epäilyksiä Max Paynen tyylisestä toisesta tulemisesta.

Sitten RDR:iin tutustumaan seuraavaksi.
 

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
itse olen tykittänyt koko päivän ja melkein yönkin ja pelihän on mitä mahtavin...

Itse taidan olla viimeisessä tehtävässä jossa tehdään paluuta mistä koko juttu alkoikaan!

Itselläni on kyllä panoksia ihan riittävästi kuten pattereitakin melkein aina päälle 10 jos tulee tiukka paikka!

Uskon vahvasti että Alan Wake 2 tulee mutta sekin oikeudet ovat varmasti USA:ssa jossain pelifirmassa kuten Max Paynenkin kohdalla tehtiin.

Muuten peli saa minulta varauksetta peukun ja kannattaa ostaa koska on yllättävän hyvä suomalaiseksi peliksi.

Aamulla jatketaan
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nyt on tullut perjantaista asti tahkottua peliä sen verran, mitä muilta kiireiltä olen ehtinyt. Peli vaikutti jo alussa todella loistavalta ja tarina kietoi mukaansa heti alussa.

Täytyy kyllä kehua tuota pelin luomaa jännitystä. Parhaita kohtia ovat juuri nuo, kun ollaan piemässä metsässä ja saa pienellä jännityksellä edetä ja odottaa, koska joku lauma vihuja iskee päälle.

Tämä pelin tv-sarjamaisuus luo oman pikku lisämausteen peliiin. Juonikin mukavasti aina kertautuu seuraavan jakson alkaessa. Tällä hetkellä neljännessä episodissa ollaan menossa ja pitänee taas jossain välissä jatkaa tuota pelin tahkoamista.

Ilmeisesti kesän aikana on jo tulossa jonkinlaista lisämateriaalia peliin? Itselläni ainakin tuli Game Add On -kortti pelin mukana ja siinä oli puhetta kesällä julkaistavista lisämateriaaleista tms. Kokonaisesta lisäosasta tuskin on kyse, mutta toivottavasti niiden avulla saadaan jotain lisäkarkkia peliin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ilmeisesti kesän aikana on jo tulossa jonkinlaista lisämateriaalia peliin? Itselläni ainakin tuli Game Add On -kortti pelin mukana ja siinä oli puhetta kesällä julkaistavista lisämateriaaleista tms. Kokonaisesta lisäosasta tuskin on kyse, mutta toivottavasti niiden avulla saadaan jotain lisäkarkkia peliin.

27. heinäkuuta ensimmäinen lisäepisodi, Konsolifin:n mukaan.

(Itseäni ei yleensä kyllä hirveästi enää nappaa mitkään lisäjutut peleihin.)
 

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
Jaaha sitten alkoi Red Wurstin osalta pelin pelaaminen Nightmarella ja pakkohan se on sanoa että panokset loppuvat jo ennenkuin peli ehtii alkaa edes.

selviytyminen jo pelkästään metsässä on täyttä tuskaa ja revippäs siitä kun kimppuun käy 4 vihua ja panoksia on 6 niin.....

Koukuttava peli ja toivottavasti myy edes kiitettävästi mailmalla!
 

Haukijärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Uskon vahvasti että Alan Wake 2 tulee mutta sekin oikeudet ovat varmasti USA:ssa jossain pelifirmassa kuten Max Paynenkin kohdalla tehtiin.

Tässä tapauksessahan on nimenomaan niin, että Remedy omistaa kaikki oikeudet Alan Wakeen, mikä on todella harvinaista pelibisneksessä. Max Paynen tapauksessa Remedy myi oikeudet TakeTwolle, josta saaduilla tuloilla sitten rahoitettiin Alan Wake peli. Ja lisää sisältöähän tuohon on todellakin tulossa ainakin DLC muodossa, jonka jokainen uuden pelin ostaja voi ladata ilmaiseksi myöhemmin kesällä. Kannattaa säilyttää se läpyskä, joka tuli pelin mukana ;)

Itse pelistä, juoni ja tunnelma oli todella onnistunut. Hyvä, että vapaasta open world pelialueesta luovuttiin, sillä nyt juoni kulki koko ajan jouhevasti eteenpäin. Aluksihan Bright Fallsin piti olla GTA tyylinen vapaasti tutkittava alue. Miinuksena tosiaan tuo autolla ajaminen, josta en pitänyt yhtään. Myös Episodet olivat ehkä vähän liian pitkiä. Pelisessiot yleensä venyivät useamman tunnin mittaisiksi, koska en vain halunnut jättää episodia kesken. Vähän sama kuin jättäisi jonkin TV-sarjan jakson kesken, ja katsoisi sen sitten useammassa osassa. Ei vain toimi.

Seuraavaksi Nightmarella läpi.
 

nikozwan

Jäsen
Miinuksena tosiaan tuo autolla ajaminen, josta en pitänyt yhtään. Myös Episodet olivat ehkä vähän liian pitkiä. Pelisessiot yleensä venyivät useamman tunnin mittaisiksi, koska en vain halunnut jättää episodia kesken. Vähän sama kuin jättäisi jonkin TV-sarjan jakson kesken, ja katsoisi sen sitten useammassa osassa. Ei vain toimi.

Ajamisesta eri mieltä, okei, ohjaustuntuma on aika kaukana realistisesta, auto tuntuu siltä kuin olisi liimattu kiinni maahan, mutta silti olen diggaillut ajamisesta. Tulee illuusio laajemmasta pelistä, saisi olla enemmänkin.

Episodien pituudesta taas täysin samaa mieltä. Hiukan lyhyempiä annoksia olisi
saanut olla, n. 45 min per episodi olisi aika ihanteellinen, nyt sessiot ovat tosiaan tupanneet venähtämään.

Hiukan kankean alun jälkeen Alan Wake on napannut allekirjoittaneen kyllä vahvasti otteeseensa. Nyt kärvistelen ja odotan Huippumallin loppumista,
että voin ajaa eukon telkkarin äärestä ja palata Bright Fallsiin. Viides episodi nyt menossa, perjantaihin mennessä pitää saada peli läpi jotta voi keskittyä rauhassa Red Dead Redemptioniin.

Meni muuten perjantai-iltana Xbox rikki kun tulin himaan ja rupesin pelaamaan ensimmäisen kerran Wakea. n. 25 minuuttia ehdin pelata kun "red ring of death" aiheutti sellaisia kauhun väristyksiä, joihin edes Remedy ei pysty. Ja kun kolmen vuoden takuukin oli mennyt umpeen ei auttanut muu kuin marssia kauppaan seuraavana päivänä ostamaan uusi. No, vanhassa oli vain 20gb kovo eikä HDMI-slottia ollenkaan, joten nyt on musta tyylikäs Elite ja entistä herkummat graafiikat. Pelaamisen iloa!
 

Red Wursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AIK, TPS(sympatiat)
Jaaha se on sitten virallisesti vedetty läpi Nightmarella läpi, pari ekaa kenttää oli aikas haastavia mutta sitten olikin aika ns helppoa.

Jännä juttu että normal tasolla pattereita meni vain 92 mutta sitten vaikeimalla niitä meniki jo päälle 200.

Huomenna tuleekin Red dead redemption joten siitä jatketaan sitten omassa puussa.
 

Betoz

Jäsen
Onpa muuten yllättävän paska peli.

Aivan huikea ulkoasu ja tarina, mutta itse pelaaminen.... paskaa. Eikä se muuksi muutu, vaikka laittaisi kuinka hienoon lahjapakettiin ja kietoisi rusetin päälle.

Eihän tämä peli ole mitään muuta kuin pelkkää juoksemista fikkari kädessä. Maisemat ja taistelutilanteet ovat ihan samanlaisia tilanteesta toiseen. Olisi edes Resident Evilin tyylistä räiskintää, jossa on eri variaatioita vihollisissa ja aseissa. Joku pleikkarin Ressu2 vie tätä peliä tunnelmassakin ihan 100-0. Aluksi Wakessa oli todella makea fiilis, mutta siihenkin kyllästyi yllätyksettömyyden takia. Ainoa pelästytyskeino on linnut?

Pelin saatuani hakkasin ihan täpinöissäni muutaman tunnin. Mitä enemmän pelasin, sitä enemmän into hiipui. Jatkoin aina vähän pidemmälle, koska odotin että homma muuttuisi parempaan suuntaan. Ei muuttunut. Nyt olen lähestulkoon väkisin pelannut pieniä pätkiä eteenpäin. Saa nähdä, jaksaako tätä vetää loppuun edes tarinan vuoksi.

Olen episode 3:ssa ja kuuleman mukaan niitä on yhteensä 6. Sanokaa nyt joku, että tämä peli muuttuu vielä paremmaksi! En voi uskoa, että olen lähes puolivälissä eikä pelissä ole tapahtunut mitään hienoa.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Nyt on peli naputeltu läpi ja olen aika samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa. Ei todellakaan mitenkään mullistava peli ja pelaaminen kävi jopa puuduttavaksi loppua kohden. Tunnelma ja tarina ovat kyllä kohdallaan mutta putkea pitkin juokseminen lampulla lintuja sohien kävi pitkästyttäväksi. Myyntiin lähtee peli heti, sillä ei kyllä tulisi mieleenkään pelata uudestaan peliä läpi.
Peli on kyllä pelaamisen arvoinen, ei siinä mitään, mutta ennakkohypetys taisi taas kerran vähän lähteä lapasesta.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Myyntiin lähtee peli heti, sillä ei kyllä tulisi mieleenkään pelata uudestaan peliä läpi.

Laitoin sulle yv:tä aiheesta. (EDIT. ja täytyy sanoa, että olen ihan v*tun tyhmä. Totta kai alusta on x360... nukkumaan? selvä.)

Mielenkiinnolla olen tätä peliä odottanut ja muiden jatkislaisten kommentteja lukenut. Nyt ihan lähiaikoina olisi tarkoitus vihdoinkin kotiuttaa yksi kappale...
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
3 episodissa mennään täällä. Ihan koukuttava peli, tunnelma ja miljöö sekä ulkoasu ovat loistavaa luokkaa. Hieman olen arvosteluiden kanssa samaa mieltä siinä, että turhan paljon on tuota yöllistä metsässä juoksemista, ja päiväkohtaukset jäävät harmittavan lyhyiksi. Toinen juttu on se, että mielellään tämä olisi saanut olla hieman avoimempi, eli päivisin olisi voinut kierrellä Bright Fallsissa mielensä mukaan. Nythän tässä mennään aikamoista putkijuoksua eteenpäin.

Mutta hyvä peli ja pitää taatusti otteessaan loppuun asti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mie kyllä tykkäsin pelistä, mutta toki tuo putkijuoksu on semmoinen, että ei sitä hirveän montaa kertaa jaksa. Säästän pelin, jotta voin sitten uuden Mafian ilmestymisen lähestyttyä viedä jälleen Gamestopiin jonkun muun pelin kera ja lunastaa sen halvalla. Silti suosittelen pelin pelaamista. Pari päivää sitten tuli tuo läpi pelattua ja ihan tyytyväinen voi olla peliin putkijuoksusta huolimatta. Mitä se olisikaan ollut ilman sitä? Toivon mukaan se nähdään kakkososassa. Pelitunteja kertyi varmaan semmoiset noin 15.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tähän täytyy sen verran sanoa, että ninnendo oli ainoa pelikone mitä omistin ja sitäkin pelasin pari kuukautta, jos sitäkään. Tietokoneella en ole omistanut mitään peliä, enkä paljoa ole pelannutkaan.'

XBoxin tiedän, mutta en ole pelannut sitä kuin kerran, kun olin kyläilemässä.

Joten älkää tuomitko, vaikka olenkin ensimmäistä kertaa tällä peliluola-osiossa.

Mutta tuo Alan Wake herätti kyllä mielenkiinnon. En edes alkujaan tiennyt sen olevan suomalainen. Eikä maalla mitään väliä, laatuhan se ratkaisee.

Tämä voisi kuitenkin olla peli, jota voisi kokeilla. Aikaa vain ei tunnu löytyvän (lue halua löytää), mutta täytyy katsoa, jos vaikka löytyisi koneeseen asti.

Nuo episodit katsoin youtubesta, ennen kuin edes tiesin pelistä yhtään mitään kuin etukannen kotelosta. Yllätys oli erittäin positiivinen, grafiikka huippulaatujen huippulaatuja (en ole pelannut siis mitään, joten aika vaikea sanoa, kuinka hyvää se on yleisellä tasolla, mutta omaan silmään vaikutti ihan valokuvamaiselta). Juonen punaista lankaa oli niistä vaikeaa löytää, mutta mieleen jäin monia juttuja. Ja tietysti varsinaisen juonen olen lukenut myös.

En tiedä, voiko tässä ketjussa niistä keskustella, eli jätetään ne sikseen, vaikka kysymyksiä olisi paljonkin.

Sitten aloin katsomaan youtubesta jonkun henkilön pelaamista, ja kiinnostus lopahti saman tien. Tämä olikin toimintaa/actionia, vaikka episodit lupasivatkin ihan jotain muuta. Luulin tämän olevan sellainen vainoharha/etsivätyylinen peli, mutta vihulaisia näyttää olevan koko tanner täynnä. Luulin noiden pätkien perusteella, että silloin tällöin ammutaan joku pahis tms. ja muuten mennään samalla tavalla sisään rakennuksiin, metsään, ajetaan autolla, jne, kuin episodeissakin.

No, täytyy katsella jos vaikka innostuisi enemmän.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten aloin katsomaan youtubesta jonkun henkilön pelaamista, ja kiinnostus lopahti saman tien. Tämä olikin toimintaa/actionia, vaikka episodit lupasivatkin ihan jotain muuta. Luulin tämän olevan sellainen vainoharha/etsivätyylinen peli, mutta vihulaisia näyttää olevan koko tanner täynnä. Luulin noiden pätkien perusteella, että silloin tällöin ammutaan joku pahis tms. ja muuten mennään samalla tavalla sisään rakennuksiin, metsään, ajetaan autolla, jne, kuin episodeissakin.

No, täytyy katsella jos vaikka innostuisi enemmän.

Noiden alkuepisodien tarkoitus on lähinnä esitellä miljöötä ja pelin hahmoja sekä luoda yleistä fiilistä pelistä.

Itse pelaamisen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä sillä Alan Wake on ihan putkijuoksuräiskintä, toki erinomainen ja hyvin tiivistunnelmainen sellainen. Kuitenkin jos jollekin ei räiskintä maistu, niin turha varmaan tähän peliin koskea.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse pelaamisen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä sillä Alan Wake on ihan putkijuoksuräiskintä, toki erinomainen ja hyvin tiivistunnelmainen sellainen. Kuitenkin jos jollekin ei räiskintä maistu, niin turha varmaan tähän peliin koskea.
Tuo on kieltämättä harmi, koska alun alkaen pelistä tuli sellainen käsitys, että siinä on aika vapaa pelimaailma (siis se saari), jossa voi tutkia suhteellisen vapaasti. Joko väärinkäsitys, tai sitten tekniset ongelmat ja jäljelläoleva aika muutti homman toisenlaiseksi. Tuollaisessa tapauksessa kun pelipaikka on saari, niin sellainen tietty pelialueen vapaus ja valtavuus olisi todella hieno homma. Toki senkin voi ryssiä monella tapaa, esim. että konkreettista tekemistä ja tapahtumia ei juurikaan ole ja käytännössä haahuilee turhaan suhteellisen autiossa paikassa. On tuotakin joskus nähty.

No, sinänsä se ja sama minulle mitä peli edustaa, kun en sitä pelaamaan pääse mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Silti olisi ollut kiva tietää, että peli on varsin vapaata maastokulkua tutkien ja edeten erilaisia reittejä.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Joko väärinkäsitys, tai sitten tekniset ongelmat ja jäljelläoleva aika muutti homman toisenlaiseksi. Tuollaisessa tapauksessa kun pelipaikka on saari, niin sellainen tietty pelialueen vapaus ja valtavuus olisi todella hieno homma.

Muistaakseni Remedyllä aluksi suunniteltiin vapaata pelimaailmaa, mutta sitten päätettiin typistää putkimaiseksi saadakseen pelin juonta paremmin korostettua. Oliko se sitten onnistunut teko, siitä minulla ei ole käsitystä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Muistaakseni Remedyllä aluksi suunniteltiin vapaata pelimaailmaa, mutta sitten päätettiin typistää putkimaiseksi saadakseen pelin juonta paremmin korostettua. Oliko se sitten onnistunut teko, siitä minulla ei ole käsitystä.

Juurikin näin. Kokivat siellä että tarina/juoni kärsii ja teknisesti ei saada pelaajaa "pysymään oikealla tiellä", jos pelialue on oikeasti vapaa. Alunperinhan oli tarkoitus tehdä joku Just Cause 2mainen pelimaailma(ehkä ei ihan niin iso tosin), jossa kuitenkin juoni, jännitys ja toiminta tulisivat samalla yllättäen, mutta hallitusti.

Vähän sinänsä Remedy meni "Peter M"-miinaan, että hypettivät kovasti peliään tuossa valossa aluksi, sitten olivatkin täysin hiljaa ja kun peli tuli niin kaukana tuo toteutus siitä millä alunperin peliä mainostivat.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Noiden alkuepisodien tarkoitus on lähinnä esitellä miljöötä ja pelin hahmoja sekä luoda yleistä fiilistä pelistä.

Itse pelaamisen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä sillä Alan Wake on ihan putkijuoksuräiskintä, toki erinomainen ja hyvin tiivistunnelmainen sellainen. Kuitenkin jos jollekin ei räiskintä maistu, niin turha varmaan tähän peliin koskea.

Itselleni on ihan sama minkälainen peli itsessään on, jos vaikka kaverilla on aku ankka-tasohyppelypeli, niin voin toki kokeilla sitä, ei siinä mitään. Eipä tuolla pelillä niin väliä ole, mitä lajia se edustaa. Kuten ei oikein leffoillakaan, silloin kun niitä katselen.

Mutta noista episodeista vain sai muunlaisen kuvan kuin räiskintä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mutta noista episodeista vain sai muunlaisen kuvan kuin räiskintä.

Pieni sudenkuoppa tässä onkin. Nuo episodit, pelin juoni, ympäristö ja tunnelma ovat erinomaista, mutta se jotenkin vähän latistuu kun pelistä tulee "pelkkää toimintaa". Eli siis tiedät tavallaan aina että kohta se alkaa se "örkkien" tuleminen, jne. Olisin itse kaivannut myös selvästi psykologisempaa jännitystä, siis ne toimintakohdat olisivat niin vahvoja tunnelmaltaan tapahtuessaan, että se oikeasti tuntuisi mahassa saakka. Eikä niitä voisi mitenkään ennakoida tms.

Tuntuu että muuten peli on lähellä mestariteosta, mutta sitten on alettu miettimään että "eihän tämmöinen pure niin paljon yleisöön kun kunnon toiminta", että peli on tavallaan "helpottunut" lähestymisen ja pelaamisen suhteen. Tämä toisaalta varmaan myy paremmin, koska kuitenkin useampi ostaa "psykologisen Gears of Warin", kuin "Fahrenheit suomalaisittain saarella".
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Viikonloppuna tuli Wake pelattua läpi ja voin kyllä sanoa, että aivan loistava peli on kyseessä! Ei tuota peliä kyllä nightmarella heti jaksa uudestaan läpi vetää, ehkä sitten kun on saanut ne lisäosat ostettua.

Tästä toimintapeli-tyylistä olen kyllä osittain samaa mieltä. Tavallaan tuo putkimaisuus tuo peliin pienen miinuksen kyllä. Toimintapelien ystävänä tämä ei sinänsä minua haittaa, mutta kauhun elementtejä oltaisiin saatu nostettua enemmän, jos räiskintää ei niin paljon olisi.

Xboxin omistajille voin kuitenkin suositella tätä tekelettä, joita peli vähääkään kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Onko jollain hajua tuon bonus-discin toiminnasta? Olen siis myymässä peliä eteenpäin ja mietin, että pystyykö ostaja myös asentamaan noi teemat yms. jos asennan ne itselle?
 
Kovat odotukset.. eipä oikein niitä lunastanut tämä peli. Täyttä toistoa pelaaminen ja tarinan takia tätä jaksoi seurata. Harmi vain, että tarinakin alkoi lässähtämään loppua kohti. Vähän samaa olen kokenut Max Paynessa, jotenkin junnattiin samassa kaavassa siinnäkin.

Hyvä yritys, mutta olisi varmaan pitänyt vähän muutakin keksiä kuin taskulampun kanssa kohdistus ja ampuminen. Yksi hieno kohta toki löyty Poets of the Fallin soidessa ja räiskittäessä konserttilavalla.

Loppu jätti auki paljon, mutta keksin oman ratkaisun tuohon outoon loppuun ja näköjään joku muukin oli netissä miettinyt samaa.. päättelyni lopusta:

Alan pyrki ensimmäisessä osassa - painajaisessaan majakkaan. Miksi Bright Fallsissa on majakka järven vieressä? Tämän takia Alan kirjoitti loppuun "It's not a lake - it's a ocean..." Koska silloin majakka on tarpeellinen ja se toisi valon Bright Fallsiin. Ainakin minua tyydytti tämä päättely. Saa nähdä jaksaako jatko-osaa ostaa, mutta ehkäpä tämänkin takia se pitää.

Ja toisesta asiasta:

Lopussa nähdään Mr. Scratch eli hahmo jolla omasta mielestäni pelissä pelattiin. Kaiken tämän ajan Alan oli mökissään kirjoittamassa tarinaa ja Mr. Scratch etsimässä vastauksia varsinaisessa pelissä. Scratchan tarkoittaa suttupaperia, joten Scratch on ollut eräänlainen päättelijä ja hänellä pelissä pelattiin. Alan nähtiin pelissä aina välillä televisiossa vain.. Lopussa Rosesta tuli valonkantaja ja Alan kirjoitti Nightingalesta uuden Dark Precensin kasvot.. Alan uhrasi itsensä, että saisi vaimonsa pois järvestä tai helvetistä, niin kuin tuo järvi vertauskuvannollisesti on..

... Pelin tarina on aivan käsittämättömän monimutkainen ja vaatii monien tuntien pähkäilyä. Jatko-osan toivoisi tuovan vähän vastauksia kehiin.
 
Viimeksi muokattu:

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Juuri tilasin pelin gigantin verkkokaupasta. Nyt sitten alkaa tämä pirun odottelu ja tilausseuranta-postilaatikko -akselin raiskaus. Bright falls -jaksotkin on jo pariin kertaan katsottu läpi, ja tekisi niin mieli päästä jo peliin käsiksi...
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen episodi pelattu läpi ja pitää sanoa että tykkään. Onneksi ilma ei oo mikään paras ja vielä viisi vapaata tässä niin katsotaan kuinka pitkäksi aikaa Alanista on seuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös