Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 392 455
  • 1 683

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Sain päähänpiston tehdä aamupuuroo kattilassa. Mites se nyt menikään? Tuplamäärä vettä hiutaleisiin nähden. Helppo nakki, sinne vaan hautumaan.

Puoli tuntia myöhemmin katoin, että mitäs ihmettä, täähän on ihan litkua? Mietin, että 2,5dl hiutaleita mä sinne kyllä laitoin ja... litran vettä?!

Taisin kertoa kahteen kertaan kahdella sen hiutalemäärän.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain päähänpiston tehdä aamupuuroo kattilassa. Mites se nyt menikään? Tuplamäärä vettä hiutaleisiin nähden. Helppo nakki, sinne vaan hautumaan.

Puoli tuntia myöhemmin katoin, että mitäs ihmettä, täähän on ihan litkua? Mietin, että 2,5dl hiutaleita mä sinne kyllä laitoin ja... litran vettä?!

Taisin kertoa kahteen kertaan kahdella sen hiutalemäärän.
Minä laitan aina kolme kertaa vettä hiutalemäärään nähden ja hyvää tulee, kun antaa hautua. Toki minä tykkään vähän vetisemmästä puurosta. Kaksinkertaisella vesimäärällä siitä puurosta tulee liian kiinteää. Neljä kertaa vettä hiutalemäärään nähden saattaa olla liikaa. Ennen tein kaksinkertaisella vesimäärällä, mutta koin ahaa-elämyksen työpaikan kahvilassa, kun siellä oli vetisempää puuroa, joka kumminkin maistui paremmalta kuin kiinteämpi puuro, ainakin minulle.
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tehtiin avovaimon kanssa sellainen testi, missä piti tunnistaa julkisuuden henkilö lapsuuden kuvan perusteella. Puoliso sai 90/100 oikein ja minä 2/100.

Aivoissa on totisesti eroa. Minulla on erittäin heikko kasvomuisti ja valokuvamuisti. Pitää kulkea tuntemattomassa paikassakin sama reitti tuhanteen kertaan että muistan sen seuraavalla kerralla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tehtiin avovaimon kanssa sellainen testi, missä piti tunnistaa julkisuuden henkilö lapsuuden kuvan perusteella. Puoliso sai 90/100 oikein ja minä 2/100.

Aivoissa on totisesti eroa. Minulla on erittäin heikko kasvomuisti ja valokuvamuisti. Pitää kulkea tuntemattomassa paikassakin sama reitti tuhanteen kertaan että muistan sen seuraavalla kerralla.
On. Mä olen kävellyt parasta kaveriakin vastaan kadulla enkä tunnistanut.

Hän tämän mun omituisuuteni toki tiesi, niin vittuillakseen vasta ohitettua toisemme kääntyi tervehtimään.

Toisaalta saatan muistaa kirjasta näkömuistista sivun millä se on. Luvut jää aina muistiin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
On. Mä olen kävellyt parasta kaveriakin vastaan kadulla enkä tunnistanut.

Hän tämän mun omituisuuteni toki tiesi, niin vittuillakseen vasta ohitettua toisemme kääntyi tervehtimään.

Toisaalta saatan muistaa kirjasta näkömuistista sivun millä se on. Luvut jää aina muistiin.
Teepä kirja jossa on kaikkien tuttujen kuvat. Voit aina moikata sivunumerolla!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
On. Mä olen kävellyt parasta kaveriakin vastaan kadulla enkä tunnistanut.

Hän tämän mun omituisuuteni toki tiesi, niin vittuillakseen vasta ohitettua toisemme kääntyi tervehtimään.

Toisaalta saatan muistaa kirjasta näkömuistista sivun millä se on. Luvut jää aina muistiin.

Menen tästä pahemmin ristiin. :D

Kuvamuistini on loistava. Kiitos ehkä osin luontaisan uteliaisuutenikin, tunnistan rakennuksia ja ihmisiä nopeaan. Olen sinänsä aika hyvä kartan lukija nykyään, kun katunäkymät saa karttoihinkin. Junnuna en meinannut hiffata suunnistuksessa maastokarttoja, ajat muuttuu. Mutta hyvä näin, suuntavaisto jotenkin toimii.

Numeromuistikin toimii. Muistan hämmentävän pitkiä numerolitanjoita, jos vaikka postilokerosta pitäisi jotain noutaa. Toisaalta sitten kirjasta en meinaa muistaa, koska tuollainen tarinamuisti on nykyään heikompaa. Tuo on hassua, koska ristikot jämähtää päähän kuvinakin.

Ja jep, näitä on neuropsykologilla pari kertaa tutkittu pitkän kaavan kautta ja selityksiäkin annettu.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotkut ihmiset kärsivät jopa kasvosokeudesta mm. Kaari Utrio on kertonut kärsivänsä siitä. Varmaan kiusallista kun ei tunnista edes tuttuja ihmisiä. Minulla on onneksi hyvä kasvomuisti.

Suuntavaistoni sen sijaan on tolkuttoman huono. Se korostuu esim. sairaaloissa ja vastaavissa isoissa rakennuksissa. Ilman mieletöntä ponnistelua ja tarkkailua pystyn hetkessä olemaan eksyksissä. Jos on kaksi suuntaa kääntyä valitsen erittäin usein väärän suunnan. Välillä se naurattaa mutta joskus aiheuttaa myös paniikinomaista epävarmuutta ja haahuilua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suuntavaistoni sen sijaan on tolkuttoman huono. Se korostuu esim. sairaaloissa ja vastaavissa isoissa rakennuksissa.
Mä tossa jonkin aikaa sitten olin menossa neukkariin. Koska meillä on hieno näyttötaulusysteemi, laitoin hakukenttään neukkarin nimen ja tarkistin sijainnin. Ja sitten täsmälleen rakennuksen vastakkaisessa kulmassa totesin, ettei täällä ole sellaista neukkaria.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Suuntavaistoni sen sijaan on tolkuttoman huono.
Mulla on valikoiva suuntavaisto. Kun olen kaupungissa tai merellä, toimii oikein hyvin.

Mutta auta armias kun on enemmän kun kolme puuta. Tämän takia mä mm sienessä ja marjassa mökillä pidän järven näkyvissä jotta tiedän mihin suunnistan kun haluan takaisin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuossa palaverin aikana joutessani lueskelin palstaa. Sitten silmiini osui seuraava ihmettely:

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä päättelet että Markkanen tienaisi jotenkin hyvin?

Löi oikeasti tyhjää. Ei kai meidän Lauri nyt millään pähkinöillä ole pitkään aikaan pelannut? Sitten tajusin tarkistaa ketjun, missä olin. Olin toki Kerhon ensi kautta käsittelevässä ketjussa enkä enää siellä hetkeä aikaisemmin vierailemassani Laurin ketjussa, mihin aivoni taisivat jumahtaa. Ehkä Lauri kuitenkin tienaa hiukan eri dekadilla kuin Juho. Vielä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mulla on valikoiva suuntavaisto. Kun olen kaupungissa tai merellä, toimii oikein hyvin.

Mutta auta armias kun on enemmän kun kolme puuta. Tämän takia mä mm sienessä ja marjassa mökillä pidän järven näkyvissä jotta tiedän mihin suunnistan kun haluan takaisin.
Mulla taas toimii hyvin pohjoisella pallonpuoliskolla. Mutta jumalauta sen päiväntasaajan eteläpuolella voisin hyvin valita juuri päinvastaisen suunnan kuin mitä intuitio sanoo. Ei tuolle ole voinut kuin nauraa. Varmaan aivot luulevat sarjakuvamaisesti että nyt ollaan ylösalaisin patsastelemassa ja kääntävät hahmotuskyvyn nurinniskoin.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla taas toimii hyvin pohjoisella pallonpuoliskolla. Mutta jumalauta sen päiväntasaajan eteläpuolella voisin hyvin valita juuri päinvastaisen suunnan kuin mitä intuitio sanoo. Ei tuolle ole voinut kuin nauraa. Varmaan aivot luulevat sarjakuvamaisesti että nyt ollaan ylösalaisin patsastelemassa ja kääntävät hahmotuskyvyn nurinniskoin.
Heh. Yksi kaveri soitti Melbournesta päissään, ei löytänyt hotelliaan, kun itse olin menossa lounaalle Espoossa. Sanoin et mee seuraavasta kulmasta vasemmalle, siellä sen sun hotelli on. Siellä se oli.

Olen ollut myös Buenos Airesin katuoppaana. Olin tullut ko stadin kaksi päivää sitten. Samaa kieltä ei ollut (ainakaan paljoa). Mutta jotain kaunista siitä seurasi.

Mun suuntavaisto toimii kaupunkialueella.
 
Viimeksi muokattu:

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sprot
Blast from the past. Aikoinaan eräs koulukaverini, erittäin kuuma kissa päätti sitten baarissa ilmoittaa, että häntä panettaa kovasti ja tiedusteli meikäläiseltä, että onko ideaa mikä tähän auttaisi. Aivoni päättivät sitten ehdottaa suklaan syömistä, koska kuulemma jotkut käyttävät tätä seksin korvikkeena. Olisivat aivoni saaneet kyllä keksiä aivan erilaisen vastauksen tilanteessa...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eilen kyllä olin oikein putkiaivo. :D

Iski pieni hätääntynyt olo, että olen hävittänyt bussikorttini jonnekin. No, aloin kelata tuota, että mistä eilen liikuinkaan, minne se on voinut tipahtaa. Keksin erittäin todennäköisen paikan ja lähdinkin kävelemään läheiseen K-kauppaan. Matkalla kuulen jotain soitantaa jostain, mutta menin oletuksella, että oli joku muu liikkuja. No, sitten yhtäkkiä leikkasi, että hei, odotan tärkeää puhelua. Kaivan puhelinta taskusta ja jep, se soi ja siihen se lopahtikin. (minulla siis todella harvoin äänet puhelimessa) Pari ärräpäätä lenteli. Pääsin sitten K-kaupalle ja jes, bussikorttini tosiaan odotti tuolla.

Jos mitään hyvää, tuo tärkeän puhelun asiakin alkoi hoitua kuin tilauksesta. E-laskuissa näkyi odottamani tieto, ja huoli katosi. Mutta en saisi puheluita odotellessa lähteä mihinkään liian vaativaan muuhun tekemiseen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulin ostamaan erätauolla oluen. Kaivelin laukkuani, enkä meinannut heti löytää lompakkoa. Hetken jo mietin, mahdoinko ottaa sitä lainkaan mukaan. Sitten välähtää, mitä luulet pässinpää, miten olisit päässyt tänne halliin sisälle.
 

444

Jäsen
Mulla oli tänään vähän vaikeaa kahvilassa. Onneksi en ollut ainoa. Kahvilan myyjä kysyi jotain, mulla kesti todella hyvän tovin tajuta, että kysymys oli esitetty minulle. Luonnollisesti vastasin jotain aivan puuta heinää, minkä tajusin, kun myyjä toisti kysymyksen iloisesti nauraen ja hymyillen. Hetken aikaa sekoilin siinä jotain, yrittäen keksiä, miten tätä kotimaan kieltä oikeastaan taas puhuttiinkaan. Lopuksi myyjä sitten totesi, että ”nää maanantait on vähän tällaisia”. Sillä hetkellä sentään leikkasi, että nyt on keskiviikko, joten sain vastattua, että ”onneks en oo ainoa, joka käy tänään vähän hitaalla”. Tässä vaiheessa hänkin sai päivitettyä kalenterinsa oikeaan päivään.

Mutta joo, vähän vaikea yö taas takana ja kahvi teki oikein hyvää neuvolakeikan jälkeen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Äsken huomasin, että olin laittanut vettä olevan kattilan hellan levylle kiehumaan, mutta en ollut sitten laittanut hellan levyä päälle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Äsken huomasin, että olin laittanut vettä olevan kattilan hellan levylle kiehumaan, mutta en ollut sitten laittanut hellan levyä päälle.
Samaa taktiikkaa toteutan uunin kanssa. Lämpötila kohdalleen ja sitten valot päälle ja odottamaan, että on lämmin. Ihmetys on suuri kun ruokaa menee laittamaan uunin perukoille ja lämpötila ei ole noussut. No ei kai se nouse, kun pelkän valon laittaa päälle. Ihan ei riitä pelkkä valo kuumentamaan uunia 200 asteeseen
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Huoh, eilen ihmettelin,että missä se neljäs lautanen on kun ei mistään meinaa löytyä. No se oli mikrossa lämmittämässä lihapullia. Tuli katottua kaapit läpi ja kirottua ettei löydy....
Kuka lämmittää mikrossa lihapullia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös