Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 392 435
  • 1 683

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eilen pankkiautomaatilla löi aivan täyden oikosulun, kun olisi pitänyt pin-koodi syöttää siihen koneeseen.

Olen sen satoja, jollen tuhansia kertoja syöttänyt, mutta nyt tuli aivan täysi blackout. Se piti sitten OP-mobiilin kautta kaivaa.

Nämä on joskus todella kummallisia.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen pankkiautomaatilla löi aivan täyden oikosulun, kun olisi pitänyt pin-koodi syöttää siihen koneeseen.
Heh. Tuttu tunne. Minulla aivan vastaava kokemus, eräänä päivänä ehkä viitisen vuotta sitten. Eikä tähän liittynyt päihtymystilaa eikä krapulaa. Seuraavana aamuna toki aivan normaalisti muistui. Mystistä. Toki blackoutteja on muiden asioiden kohdalla ollut muulloinkin, mutta tuon suhteen vain yhtenä päivänä tähänastisessa elämässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Multa katosi myös kortin PIN-koodi päästä muutama vuosi sitten. Ehdin jo etukäteen jännittää, että koska se kone keksii kysyä sitä maksaessa. Itse asiassa numerot kyllä muistin, mutta järjestyksen suhteen en ollut kovinkaan varma. Mutta sitten, kun se maksuvekotin sitä vihdoin kysyi, lihasmuisti tuli apuun ja ekalla putkeen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kerra tuli kans totaalinen blackout, kaksi kertaa pin väärin ja sit soitin äidille kenen kännykkä kiinni. Soitin naapurille kuka sit sanoi äidille, että pojallasi on asiaa ja olen aina antanut tunnukseni äidilleni, että sieltä saa ne. No sain vähän pidemmän kaavan kautta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsehän en paljoa S-etukorttia käytä maksamiseen, vaikka kannattaisi. Sen koodin kanssa on kyllä työtä joka kerta, vaikka luulen omaavani varsin hyvän numeromuistin. Lopulta kannatti laittaa puhelimen muistiinpanoihin tuo. No tänään keksin alkaa moderniksi, että nyt hitto vie testaan Apple Walletistani mobiilikortit. Näytin lähikaupan tädille kyllä tyhmyyteni, kun S-kortti otti bonukset, mutten tajunnut kovin äkkiä, että walletissa kortti piti vaihtaa. Huolehdinkohan sittenkin vanhoillisesti, että ne kortit on mukana jatkossa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Miksi kaikki vaan yrittävät muistaa tuota äärimmäisen vaikeaa neljän numeron pin-koodia? Kannattaa puhelinnäppäimistön kirjaimista tehdä hyvä muistisääntö. Esimerkiksi 2222 voi olla vaikea muistaa, mutta ABBA on helppo muistisääntö? No esimerkkinä vain.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi kaikki vaan yrittävät muistaa tuota äärimmäisen vaikeaa neljän numeron pin-koodia? Kannattaa puhelinnäppäimistön kirjaimista tehdä hyvä muistisääntö. Esimerkiksi 2222 voi olla vaikea muistaa, mutta ABBA on helppo muistisääntö? No esimerkkinä vain.
Ei onnistu mun koodilla. Kokeiltu on.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Miksi kaikki vaan yrittävät muistaa tuota äärimmäisen vaikeaa neljän numeron pin-koodia? Kannattaa puhelinnäppäimistön kirjaimista tehdä hyvä muistisääntö. Esimerkiksi 2222 voi olla vaikea muistaa, mutta ABBA on helppo muistisääntö? No esimerkkinä vain.
Ihan siksi koska se koodi tulee pankista mitä ei voi itse päättää. Siis kortissa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ihan siksi koska se koodi tulee pankista mitä ei voi itse päättää. Siis kortissa.
Nimenomaan. Ja puhelinnäppäimistöllä on 3 kirjainvaihtoehtoa joka numeroa kohti. Luovuutta, niin on helppo tehdä muistisääntö. Aina toiminut koodeille.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miksi kaikki vaan yrittävät muistaa tuota äärimmäisen vaikeaa neljän numeron pin-koodia? Kannattaa puhelinnäppäimistön kirjaimista tehdä hyvä muistisääntö. Esimerkiksi 2222 voi olla vaikea muistaa, mutta ABBA on helppo muistisääntö? No esimerkkinä vain.
Muistisäännöthän tehdään pelinumeroilla. Pankkikortti on Adam Foote Ville Peltonen, luottokortti on Nathan MacKinnon Ron Francis ja anopin ovikoodi Jaromir Jagr Evgeni Malkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Juuei toimi toi pelinumerokikkakaan mulla. Kukaan tunnettu pelaaja ei pelaa mun pankkikortin toisella tavulla. Eikä noista saa mun mielikuvituksella järkevää sanaa. Luottokortti on muuten tällä menetelmällä vielä vaikeampi. Firman kulkunapin ovikoodi ihan yhtä mahdoton pelinumeroiden suhteen.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juuei toimi toi pelinumerokikkakaan mulla. Kukaan tunnettu pelaaja ei pelaa mun pankkikortin toisella tavulla. Eikä noista saa mun mielikuvituksella järkevää sanaa. Luottokortti on muuten tällä menetelmällä vielä vaikeampi. Firman kulkunapin ovikoodi ihan yhtä mahdoton pelinumeroiden suhteen.
Jaa se tavu kahteen. 2079 olisi Hagman, Saarinen Kuhta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Miten musta tuntuu, että tällä jaetut vinkit tekevät muistamisesta vain entistä vaikeampaa..

Joo itse muutamat muistitestit käyneenä nauran tätä. Numeromuistini on noissa ollut aina varsin terävä, sanamuisti ei. Tarpeeksi usein suorittamalla se S-etukorttini koodi jää kyllä mieleen. Siksi en uuden pankkikortinkaan kanssa suostu liian usein käyttämään alussa lähimaksua.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Noi tollaset neljän numeron pin-koodit on lastenleikkiä. Koittakaapa viikonlopun jälkeen muistaa seitsemään eri tunnukseen salasanat töissä isoine kirjaimineen ja erikoismerkkeineen. Kattellaan parin kahvikupin jälkeen uudestaan sitä kirjautumista...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noi tollaset neljän numeron pin-koodit on lastenleikkiä. Koittakaapa viikonlopun jälkeen muistaa seitsemään eri tunnukseen salasanat töissä isoine kirjaimineen ja erikoismerkkeineen. Kattellaan parin kahvikupin jälkeen uudestaan sitä kirjautumista...
Mulla on töihin liittyviä salasanoja yli 40. Ei niitä kuulukaan kaikkia muistaa, kun nykyään on tarjolla päteviä softia salasanahallintaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mulla on töihin liittyviä salasanoja yli 40. Ei niitä kuulukaan kaikkia muistaa, kun nykyään on tarjolla päteviä softia salasanahallintaan.
Ei nyt ihan noin paljoa, mutta sanotaan että ehkä puolet tuosta. Ihan turha noita on edes yrittää ulkoa muistaa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Eilen pankkiautomaatilla löi aivan täyden oikosulun, kun olisi pitänyt pin-koodi syöttää siihen koneeseen.

Olen sen satoja, jollen tuhansia kertoja syöttänyt, mutta nyt tuli aivan täysi blackout. Se piti sitten OP-mobiilin kautta kaivaa.

Nämä on joskus todella kummallisia.
eikös sitä kannattaisi valita sellainen pin-koodi (esim syntymävuosi) ettei sitä oikein voi edes kännissä unohtaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös