Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 392 845
  • 1 683

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olin eilen illalla rättiväsyneenä kaupassa ja tavoitteena oli ostaa muutama banaani töihin. Kaikki meni ihan hienosti ja löysin HeVi-osastolta vapaan vaa'ankin. Kolme kertaa ehdin sitä Chiquitan nappia painamaan ilman tulosta ja hieman ääneenkin asiaa ihmettelemään ennenkuin tajusin kaivaa koristani ne banaanit siihen vaa'alle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen episodi kauppareissulla pisti kyllä miettimään minnekä sitä vielä joskus joutuu omien aivopierujensa kanssa.

Kävin kaupassa, ostokset olivat jo menneet kassaneidin ohi ja bonuskortinkin olin jo siinä välissä vilauttanut, kunnes lompakkoa tarkemmin kaivaessa huomasin pankkikortin puuttuvan. Sovittiin sitten kassaneidin kanssa, että ostokset jää hihnalle ja käyn kotoa kortin hakemassa. En ollut yhtään varma koko kortin olinpaikasta, mutta epäilin sen kotona sitten olevan. Kotiin päästyä helpotus oli suuri, kun huomasin pankkikortin keittiön pöydällä jonkun Stadiumin klubikortin kanssa. Otin kortin sitten haltuun ja ajoin takaisin kaupalle. Kaupan ovella sitten kaivoin jo korttia valmiiksi esille, ja huomasin ottaneeni ainoastaan sen VITUN Stadiumin kortin mukaan. Eihän siinä taas kuin kotiin ja tällä kertaa tarttui sitten se pankkikorttikin matkaan.
Jälkikäteen kun asiaa mietin, niin olin kyllä kotona noteeranut pankkikortin, mutta silti ottanut vain se Stadiumin kortin mukaan. Kassaneidilläkin oli sellainen virne naamalla, että varmasti oli huomannut meikäläisen käyneen siinä kaupan ovella uudestaan vain todetakseni sen pankkikortin edelleen puuttuvan.

Kauppa oli tietysti aivan täynnä ihmisiä ruuhka-aikaan ja olisihan se ollut hieno tilanne, kun uudestaan tulet kassalle maksamaan niitä ostoksia, jotka ovat toisen hihnan vartin ajan tukkineet ja kaivatkin lompakosta Stadiumin kortin esiin. "-Öhh, ei mulla ole vieläkään sitä pankkikorttia mukana..."
 

Bacon

Jäsen
Olen monesti nauranut teille, kuinka voitte olla noin vatipäitä ja tunaroida ihan yksinkertaisia asioita. No nyt pääsen sitten itse mukaan tähän ryhmään.

Auton tankkaaminen, helppo ja simppeli homma, jota ei vaan voi kusta. Eipä. Ajoin rauhassa tankille kuunnellen iloista metallimusiikkia ja pysäytin auton rutiinilla tankkauspisteelle. Ei mitään ongelmaa. Menen automaatille, työnnän kortin sisään ja suoritan maksun eikä mitään ongelmia. Sen jälkeen kävelen pistoolin luokse. Viereisessä tankkauspisteessä oleva mummo katsoo minua pitkään ja ihmettelin, että vaikka komea olenkin niin joudunko nyt tekemään jotain mitä en välttämättä halua. Ei, en joudu vaan mummo menee autoonsa. Otan bensapistoolin käteen ja laitan tankkiin, mutta mitään ei tapahdu. Ihmettelen ja otan toisen pistoolin käteen, mutta sekään ei toimi. Alan hieman tuskastua. Kävelen automaatille ja luen sieltä tekstin ''tulosta kuitti tarvittaessa tankkauksen jälkeen'' tjsp.

No ei auta vaan kävelen takaisin pistoolien luokse ja otan taas pistoolin käteen. Ei, mitään ei tapahdu. Tässä vaiheessa se sama mummo tulee ajamaan uudestaan tankkauspisteen ohi ja tuijottaa taas pitkään. Ihmetten, että mikä helvetti sitä nyt vaivaa. Noh otan toisen pistoolin käteen ja mitään ei tapahdu. Alan jo miettiä, että pitääkö tässä soittaa asiakaspalveluun. Päätin vielä kerran kävellä automaatille ja näen sen saman tekstin kuin aiemmin, mutta yläpuolella lukee ''Ota kortti.'' No minäpä otan sen saatanan kortin ja sen jälkeen pistoolin käteen ja kappas, sehän toimii.
 

Masentaja

Jäsen
Tässä viimeisen viikon aikana on tullut kipujen takia vedettyä sellaisia cokctaileja nappeja(vain lääkärin määräämiä yhdistelmiä), että alta pois. Ihmettelen kovasti, että näitä amvnt-tilanteita on niinkin vähän. Yksi tilanne oli, joka meinasi harmittaa. Ambulanssilla lähdin himasta, osasin pyytää messiin lompakon, avaimet, tupakat ja puhelimen. Paljon ei jäänyt. Kengät ja sytkäri. Kiva oli odotella tervarilla kotiinhakijaa ilman kenkiä. Onneksi lämmin päivä ja tultakin irtosi ohikulkijalta. Saattoi joku vähän ihmetellä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Taas on asiaa tänne, hitto.

Epäonnistuin surkeasti polkupyöräni avaamisessa tänä aamuna. Siinä se oli lukossa telineessä ulkona, hieman vinksahtaneessa asennossa kylläkin. Päätin ensiksi nostaa pyörän parempaan asentoon, ja tein sen korjaamalla lenkkilukon asentoa, josta pyörä oli telineessä kiinni. Välittömästi tämän jälkeen hyökkäsin avaamaan pyörän kiinteää lukkoa, jota en ole vuosiin käyttänyt, koska avain on kadonnut jo kauan sitten. Tökin kiinteää lukkoa ihan hyvän tovin avaimella, joka ei siihen tosiaan sovi. Huomasin tämän lukon olevan valmiiksi auki, minkä jälkeen jäädyin tuijottamaan lenkkilukkoa ja mietin miten tyhmä voi ihminen olla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Emäntä käski käymään kaupassa ja niinpä lähdin pitkän ostoslistan kanssa liikkeelle. Yllättäen oli juuri pahin ruuhka-aika kaupungilla ja manailin hitaita autoilijoita, jotka sattuivat aina minun eteeni.
No kohta olen päässyt isommalle maantielle ja matka sujuu nopeammin. Ajan jopa hieman ylinopeutta työpaikalle ehtiäkseni ajoissa ja perillä ihmettelen, mitä ihmettä teen vapaapäivänä työpaikalla, vaikka kauppaan piti mennä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksiköhän tämän ketjun kokemukset liittyvät niin usein ruokaostoksiin.

Tänään kävin Oulun Anttilan K-marketissa, joka muuten on aivan saatanan sekava myymälä, juomia siellä täällä, säilykkeitä tuolla ja tietenkin viimeisen käyttöpäivän lähitulevaisuudessa ylittäviä elintarvikkeita kaikkialla.

No, en löytänyt sitkeästä etsinnästä huolimatta Jaffa ananas lightia kylmäkaapista. Mutta katsopas, kassajonossa huomaan, että siinä vieressäolevassa kylmäkaapissahan sitä on, "näkeehän sen väristäkin". Ja siten vaihdoin jo ottamani appelsiinijaffan ananakseen. Vähän syyllinen olo kuitenkin oli, kun noin vain väärään paikkaan jätin se pullon.

Sitten kotona, kun jääkaappiin laitoin ruokia, katsoin sitä pullon etikettiä: "Jaffa appelsiini light."
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Aamuisin on pakko saada kahvia. Tänään piti vielä vääntää sen verran vahvaa kamaa, että sillä herättäisi Lenininkin ruumiin. Helvetillinen määrä puruja keittimeen, nappula pohjaan ja suihkuun. Suihkun jälkeen sitten pannu kouraan ja kama kuppiin. Niin, olisihan sitä tosiaan voinut vettäkin iskeä tuohon, olisi onnistunut silloin ensimmäisellä kerralla.

Siis helvetti, tuota on tullut vedettyä aamuisin se 10 vuotta putkeen ja juuri "kriittisenä" aamuna noinkin yksinkertainen asia epäonnistuu. Tai no, eipä ollut ensimmäinen kerta. Vittu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Jatkoajan keskustelupalstan tunnarit eivät toimi työpaikan työkalusoftan kirjautumisessa. Tämän totesin tänään kun olin raapustamassa tikettiä IT osastolle, että en pääse kirjautumaan. Onneksi en ehtinyt lähettää tikettiä.
 

Ralph

Jäsen
Uunissa on perunoita ja lihapullia. Puolessa välissä kääntelin hieman ja kun piti laittaa pelli takaisin uuniin, otin väärällä kädellä kiinni pellistä. Eli siis sillä, jossa ei ole kinnasta ja nopeasti tuntoaisti ilmoitti, että perkele!
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Noniin, päivä polkaistu käyntiin. Tyytyväisenä puuro mikroon, samalla hieman huvittuneena kun mieleen on tullut joskus tapahtunut puuron lämmitys, missä unohdin veden. Ja tulee mieleen minkälainen katku siitä lähti, mustia kaurahiutaleita... Hetken kuluttua kuuluu *pim*, ja jokainenhan arvaa mitä siellä mikrosta löytyy...
 
Katselin joku päivä sitten TV:stä älykkövisaa, jossa suht niukasti pukeutunut neito tivasi suomalaista kaupunkia, jonka nimessä on kolme O-kirjainta. Otin haasteen vastaan ja aloin miettimään pääni puhki käyden läpi Suomen kaupunkeja. Meni vajaa kymmenen minuuttia kun keksin: PORVOO. Asun Porvoossa ja asunut jo miltei kolmekymmentä vuotta. Tuntuu, että aivoni ovat jättämässä jäähyväisiä ajatustoiminnoille..
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Katselin joku päivä sitten TV:stä älykkövisaa, jossa suht niukasti pukeutunut neito tivasi suomalaista kaupunkia, jonka nimessä on kolme O-kirjainta. Otin haasteen vastaan ja aloin miettimään pääni puhki käyden läpi Suomen kaupunkeja. Meni vajaa kymmenen minuuttia kun keksin: PORVOO. Asun Porvoossa ja asunut jo miltei kolmekymmentä vuotta. Tuntuu, että aivoni ovat jättämässä jäähyväisiä ajatustoiminnoille..

Noni, itse heräsin soffalta kun kyseinen visa oli menossa. En tiedä oliko se neidon syy vai minkä kun sai soittamaan n. 6 kertaa linjalle. Varma 500e ois ollu mut eihän siihen puhelimessa kysyttyyn kysymykseen "tarpeeksi" nopeasti ehtinyt vastaamaan. Ketjun kamaa kyllä, jotta mikä kumma se sai miut soittamaan moiseen, 12e sieltä kai laskua tulee. Paskaa kusetusta moiset kilpailut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänään siirsin siivouksen yhteydessä pöydältä tärkeitä papereita laatikkoon talteen. Aamurutiineista poiketen, jätin iPadin huoneeseeni lähtiessäni aamiaiselle. Tämän jälkeen aloin siivoamaan. Nyt pari tuntia myöhemmin ajattelin visitoida Jatkoajassa, mutta laitteisto olikin kateissa. Etsin pesukoneesta, vessasta ja vaatekaapista. Lopulta tablettitietokone löytyi pahvilaatikosta päällään paksu nivaska papereita. Mietinkin vähän, että painaapa tämä paperinippu paljon.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä hemmetti nyt oikein on, kun vesi kattilassa ei meinaa ruveta kiehumaan millään? Siitä tietysti voisi olla apua, että laittaa liesituulettimen ja sen valon lisäksi päälle myös levyn.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Minulla on tapana kirjoittaa muistiinpanoja Google Keep -sovellukseen kännykälläni. Yleensä siellä on kaikkea tavanomaista, kuten ostoslistoja tai muistutuksia.

Kävin äsken lisäämässä uuden muistiinpanon, ja tällaisen muistiinpanon olen joskus kirjoittanut: "Jyppo on paska, jatkoajan toimittaja, 5-1, halli täynnä"

Mitähän helvettiä? Ei muistu yhtään mihin olen tätä muistiinpanoa tarvinnut.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kävin suihkussa, minkä jälkeen on tavaksi tullut laittaa tökötit hiuksiin, hajut kaulaan ja rasvat naamaan. Näin siis silloinkin kun olen pieruverkkareissa kotona. Tavan mukaisesti suihkun jälkeen asetuin peilin eteen ja ryhdyin hoitamaan asioitani tutussa ja turvallisessa järjestyksessä. Hiukset ensin, sitten edt kaulalle ja viimeisenä rasva naamaan. Rasva tuntui vähän ihmeelliseltä näpeissä, mutta enpä siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota ja ei kun levittämään. Raikkaan tuoksun herättämänä havahduin siihen, että olin hieronut jumalauta hammastahnaa naamani täyteen.
 

Apheu

Jäsen
Jokunen aika sitten matkalla lätkämatsiin ajattelin, että olisipa nokkelaa samalla, kun katsoo lehtereiltä peliä, kuunnella radion kautta selostusta siitä. Ajattelin siinä kovasti, että eihän se nyt kuitenkaan toimi, kun radion selostus spoilaa maalin etukäteen. Hetken päästä tuli mieleen, että eiköhän se live-tilanne nyt kumminkin kaikkein ensimmäisenä ja reaaliajassa tapahdu.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Tapahtuipa eilen:

Tulin kaverin kyydissä töistä kotiin ja siinä sitten laskin lompakon ja työpuhelimen pöydälle ja aloin ihmetellä, että missäs se mun siviililuuri on. Hetken siinä ihmettelin, että mihin mä sen oikein laitoin ja aloin jo miettiä, että unohtukohan se kaverin autoon. Päätin selvittää puhelimen sijainnin perinteisellä keinolla eli työluuri käteen ja eikun soittamaan. Puhelin alkoi soimaan jossain ihan lähellä ja pyöritin päätäni kuin emohuuhkaja samalla puoliääneen hokien, että missä se on. Sekuntia myöhemmin silmäni havaitsevat puhelimen hälyttävän edessäni tuolilla ja mä seison siinä työpuhelin kädessä paikalleni jäätyneenä vielä muutaman sekunnin, ennen kuin havahdun ja kysyn aivoiltani, että mitä vittua nyt taas? Myöhemmin illalla menin lyömään palloja golfseuran harjoitushallille ja yritin avata koppini ovea auton avainta painelemalla. Treenien jälkeen rankaisin aivojani runsaalla määrällä alkoholia.

Tapaus lähimenneisyydestä:

Olen aloitteleva kitaristi eikä meikäläisellä ole kitaratelinettä, vaan kitara (akustinen) on pussissa, joka lojui aina vähän missä sattuu. Eräänä kauniina päivänä päätin, että nyt piru vie pistän kitaran pussia varten koukun vaatekaapin kylkeen. Kyseinen koukku on sitä mallia, mitä varten pitää porata reikä ja ruuvi vastapuolelta läpi. Poraan reijän ja on aika laittaa ruuvi seinään. Yksinkertainen ja nopea homma eikös juu? No ei ole, ainakaan meikäläisellä. Alan laittaa ruuvia paikalleen ja ihmettelen, kun ei kierteet lähde puremaan. Kokeilen vuoroin oikealla ja vasemmalla kädellä, mutta ei. Järkeilin, että ruuvi ei varmaan ole ihan suorassa, joten teen lisätilaa poistamalla yhden vaatekaapin tasoista. Uusi yritys, mutta ei se pirun ruuvi vaan mene, vaikka se on varmasti suorassa, eikä ole edes ahdasta. Aikaa oli tähän mennessä kulunut n. 5 minuuttia ja turhautumiseni oli jo sitä tasoa, että suusta pääsi voimakasta merimieskiroilua. Ähkin vielä kymmenkunta minuuttia lisää ja kirosanat raikui. Pysähdyin sitten hetkeksi ja vedin henkeä. Siinä samassa sitten välähti mieleen, että mites toi poran pyörimissuunta. Ja kyllä, se oli väärä. Siinä vaiheessa sitten kajahti aika kovalla volyymillä, että "Voi jumalauta jätkä, että sä oot idiootti".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aivot nakuttelee lapasyöttöjä, ja minä niitä lätkin yläseen.

Tänään iskin kaupungille vetämään pari työhakemusta. Ensimmäisessä niistä hain kolmeen eri paikkaan. No sitten tulee viimeinen sarake, millä ajanjaksolla olen käytettävissä. Katsotaan puhelimesta sopiva maanantai, ja sopiva perjantai. Sitten iloisesti naputtelen tyyliin 06.04.2014-18.07.2014. Käsi pystyyn, kuka huomasi virheen!

Itse huomasin virheen vasta, kun seuraavaan hakemukseen kone ehdotti samoja päivämääriä. (Kirosana).
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Speden vanhoja leffoja on tässä tullut katseltua lähipäivinä, ja nyt kun luen mitä tahansa tekstiä, pääni sisällä sen lukee joko Tapio Hämäläisen tai Olavi Ahosen ääni. Ihan hauskaa tämä Jatkiksenkin selailu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Speden vanhoja leffoja on tässä tullut katseltua lähipäivinä, ja nyt kun luen mitä tahansa tekstiä, pääni sisällä sen lukee joko Tapio Hämäläisen tai Olavi Ahosen ääni. Ihan hauskaa tämä Jatkiksenkin selailu.
Ihan mielenkiinnosta, mikä on aiheuttanut pahimman naurunremakan?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei nyt ehkä naurunremakkaa, mutta esim. Liigajoukkueiden voimasuhteet -ketju saa ihan uutta eloa kun joka toisen viestin lukee vuoristoneuvos Tuura ja joka toisen gangsteri Teuvo Tasanen.
Siihen päälle vielä kolmanneksi Härski Hartikainen suoraan korjaamolta lueskelemaan joka kolmas niin kyllä saa mielipiteet aivan uudenlaista väriä ja näkökulmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös