Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 733
  • 1 652

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Veikkausliigaa olin katsomassa tuossa pari päivää sitten paikan päällä ja todella komea maali tuli. Kaukolaukaus jostain 30 metristä suoraan sisään. Kyllä niillä aivoilla hetki kesti ymmärtää se, että hidastusta tapahtumasta ei tulekkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulla käy toi adolfin mainitsema missä vitussa viipyy hidastus -keissi kans. Yleensä maalia ei edes näe, kun just kattoo jotain lokkia katsomon räystäällä. Tai jäähallissa yrittää vilkuilla parempien katsomonosien joukoissa keikisteleviä cheerleadereitä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Fillarilla kauppaan ja kävellen kotiin, kai se pyörä pitää vielä tänään jaksaa pois hakea kaupan edustalta.
Mä tein muutama vuosi sitten saman, mutta autolla. Jostain olin kotiutumassa ja päätin ajaa melkein naapurissa olevan kauppakeskuksen kautta. Auto parkkihalliin, ostoksia tekemään ja kävellen kotiin.

Seuraavana aamuna kun piti johonkin lähteä, autoa ei näkynyt missään. "Varastettu perkele" oli ensimmäinen ajatus, kunnes sekuntia myöhemmin tajusin minne sen olin jättänyt. Parkkimaksuakin oli huikan ehtinyt kertyä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fillarilla kauppaan ja kävellen kotiin, kai se pyörä pitää vielä tänään jaksaa pois hakea kaupan edustalta.


Olisit edes uimahalliin polkenut, niin voisit paikkailla tapahtunutta vetoamalla triathloniin. Eikös se ole trendilaji ja kaikkea.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minullahan siis aivoissa on tutkitusti vikaa (diagnoosina epilepsia). Onneksi huumorilla osaa ottaa tilanteen, kun on kävelylenkillä, kettu juoksee tien yli ja minä totean "katso susi". Tähän löytyisi lisää esimerkkiä, mutta ehkä skippaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@UnenNukkuja Itsellä samanlaista vikaa mutta ei ole todettu mitään sairautta. Psykologi vähän ihmetteli tätä minun ongelmaa vuosia sitten mutta ei laittanut jatkotutkimuksiin. Eli puhun vaikka terassista kun on kyseessä on parveke ja toisinpäin. Eniten tässä harmittaa kun aivon ongelmat eivät näy päällepäin niin välillä joutuu joko selittämään asian ihmettelijälle tai kertomaan pienen valkoisen valheen.

-Tinke
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
@Tinke-80 minullakin kesti kauan yhdistää nuo. Onneksi sinänsä diagnoosi on, olen saanut suuret tiimit tuota tutkimaan. Neuropsykologin muistitestit ovat toki hermoja raastavia, mutta ainakin tiedän mistä viat lähtee ja mitkä osat muistia oikeasti tökkii. Siksi kai se huumorikin nykyään on helppo napata kaikkeen mukaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisit edes uimahalliin polkenut, niin voisit paikkailla tapahtunutta vetoamalla triathloniin. Eikös se ole trendilaji ja kaikkea.

Kantasuomalaisen triathlon: fillarilla uimahallille ja kävellen kotiin. Kun joku smugu on suorittanut vanhan vitsin mukaisen triathloninsa ensin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisit edes uimahalliin polkenut, niin voisit paikkailla tapahtunutta vetoamalla triathloniin. Eikös se ole trendilaji ja kaikkea.
Tää vaihtoehto osui aika lähelle, eli uintia vajaa triathloni siitä tuli kun hain juoksulenkin päätteeksi fillarin pois.

Uintikin oli tavallaan mukana, koko homman valmistuessa kunnon kaatosateessa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tuli epilepsiasta mieleen, ettei psykiatrisiksi käsitettävät häiriötkään näy aivokuvissa ollenkaan, jollei rakenteellisiksi muutoksiksi lasketa muutoksia hormonitoiminnassa. Joten jos ei siis ole lyöty rautapalkkia aivoista läpi kuten Phineas Gagella, jonka persoonallisuus muuttui taikaiskusta täysin vastakkaiseksi, niin nämä kysymykset todellakin ovat luokkaa mitä vittua? Ja miksi vitussa minä tätä teille selitän, en tiedä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nämä on aina kiintoisia keskusteluja meikäläisille. Fox-kanavaltakin huvittuneena seuraan tuota Aivopelit-ohjelmaa, siinä tunnistaa itseään usein.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Työpaikalla tarvi ilmottaa auton rekisterinumero kulkulupia varten. Kyllä mä sen ennen olin muistanut, mutta nyt jostain syystä löi ihan tyhjää. Sanoin jonkun mikä ensin tuli mieleen, mutta huikkasin että ootas käyn tuossa pihalla varmistamassa vielä. No astuin ovesta ulos ja kävelin siinä aivan vieressä olevan auton eteen ja katsoin sen numeron siitä. "Joo". Ovesta sisään ja nurkan taakse ilmottamaan. Ai mutta "mikäs helkatti se nyt olikaan". Vieläkin sanoin sen väärin ja kolmannen yrittämän se vielä tarvi että meni oikein.

Tätä se on kun mieli on askartelemassa jotain ihan muuta, kuin olisi läsnä nykyhetkessä.

Semmoista on myös voinut käydä, jos on liikaa pelannut jotain peliä että jää se peli päälle. World of Tanksia esimerkiksi jos on pelannut, niin voi aivot lyödä semmoisia ajatuksia että tuohon pusikkoonpas se olisi hyvä maastoutua tai miettiä miten vastaantuleva auto räjähtää kohta tuhannen päreiksi.

Sitä mulle käy myös useasti että kirjaa lukiessa havahtuu siihen että ei muista viimeiseltä 20 sivulta riviäkään ja yksi kattila on vaihtanut väriä kun teevettä olen laittanut kiehumaan ja unohtanut sen kattilan siihen levylle useammaksi tunniksi.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Piti sanoa äsken vaimolle että aurinko pehmentää aivot niin suusta kuuluikin että aivot pehmentää hiukset. Jepjep.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkaakohan sitä olemaan muistissa ongelmia, kun viikonlopun aikana olen kahdesti unohtanut avaimet kotiin. Onneksi tyttöystävällä sentään omat avaimet ovat tulleet mukaan. Kertaakaan ennen tätä en ole unohtanut avaimia kotiin ja kyllä siinä aika orpo olo tulee, kun huomaa ettei taskussa avaimet kilisekkään.
 

A Siente

Jäsen
Alkaa tää helle pehmittämään aivotoimintaa. Yritin päästä sisälle väärään asuntoon. Menin jopa ihan väärään kerrostaloon. Eihän tässä ole kuin kolme vuotta kohta asuttu ja osaa vieläkään kotia. Tosin yleensä tulen kotiin eri suunnasta ja nyt vaihtelun vuoksi käytin maisemareittiä. Toivotaan ettei kukaan saanut traumoja kun ronklasin väärän asunnon lukkoa ja kirosin oven takana.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ensin sählään kotiavainten kanssa n. 20 sekuntia, ennen kuin saan oikean avaimen kohti lukkoa. Menen katsomaan postia. Päästessäni postiluukulle totean, etten ottanut avaimia mukaan (matka alle kymmenen metriä, hurraa). No hain avaimet. Sitten otin reppuni auton takakontista ja löin itseäni rintaan takaluukun kulmalla. Tää on taas näitä päiviä, aamulla meinannut saada millään silmiä auki.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klassikko. Keitin juuri kahden ison kupin verran kahvia ilman kannua. Tippalukko on hajonnut vuosikaudet sitten, kiitos kysymästä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos tuossa terassin pöydällä on tuhkakuppi ja kahvimuki vierekkäin niin pitäähän se vittu mennä rööki karistamaan sinne kanhvimukiin. Tottakai. Eikä ole edes eka kerta...
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Röökistä tuli mieleen oma eilinen sekoilu. Taskussa aski jossa yksi tupakka, huoltamolle ostamaan lisää. Pihassa otin viimeisen tupakin askista jonka laitoin takasin taskuun ja heitin täyden roskiin.. Huomasin asian n. 40km myöhemmin, en kääntynyt takaisin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vaan onpas semmoinenkin käynyt joskus että hörppäisee koko illan tuhkakuppina käytetystä olutpullosta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eija Vilpas on jossain radiomainoksessa vakoilemassa naapureita ja niiden taloremonttia. Ajattelin itekseni kiva kun sun naapuri kuulee radiosta, et taivastelet täällä niiden remontteja kaiken kansan kuullen.. Eikä ollut edes mikään parin sekunnin aivopieru multa vaan ihan seuraavaan mainoskertaan mentiin.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Alan pikkuhiljaa tulla siihen johtopäätökseen, että kahvin keittäminen on haastavimpia hommia maailmassa. Johtopäätöksen tukena useat kirjoitukset tässä ketjussa sekä empiiriset tutkimukset. Mainittakoon, etten muilla elämänaloilla ole täysi ameeba. Päätän keittää pari kuppia kahvia, lopputuloksia on monenlaisia:

1. Miksi sitä kahvia noin vitusti pannussa on? Heitä entiset kahvit/liotusvesi pannusta pois ennen keittoa, saakelin kampela.
2. Miksi pannu on tyhjä? Laita se keitin päälle, vitun tottero.
3. Miksi keitin pitää kovin omituista ääntä? Aseta se pannu keittimeen, perhanan palikka.
4. Kahvia on oikea määrä. Pannussa. Hurraa, sinä onnistuit. Koitappa nyt saada se kahvi kupissa pöytään asti, hemmetin kompura.

Olen aika varma, että esimerkiksi Plutoa kuvanneen vempaimen rakentaminen ja kymmenen vuoden matka avaruudessa oli ihan lastenleikkiä kahvin keittoon verrattuna.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Alan pikkuhiljaa tulla siihen johtopäätökseen, että kahvin keittäminen on haastavimpia hommia maailmassa. ...snip...

1. Miksi sitä kahvia noin vitusti pannussa on? Heitä entiset kahvit/liotusvesi pannusta pois ennen keittoa, saakelin kampela.
Tuota tapahtuu meidänkin taloudessa, mutta vain silloin kun vaimo on keittänyt edelliset kahvit ja minä keitän seuraavat. Hänellä on tapana jättää se huljuvesinen pannu keittimeen. Itse taas jätän pannun aina tyhjänä johonkin lähimaastoon, jolloin siihen on aina tartuttava ennen seuraavaa keittokertaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös