Aika jälkeen koronan – mitä teet ensimmäiseksi?

  • 10 287
  • 102

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Ensin kuntosalille ja illalla pubin kautta johonkin urheilutapahtumaan. Sieltä sitten johonkin keikalle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Pidän kaikki n. 3 kk edestä olevat pitämättömät lomat, joustopankkivapaat jne. ja painun h*lvetin kuuseen Suomesta koko ajaksi. Ekaan viikkoon en tee yhtään mitään muuta kuin pistän aivot narikkaan ja ryystän bisseä jossain rannalla möllötellen maailman menoa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En sano mitä teen ensimmäisenä, mutta toisena otan kengät pois jaloista
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mennään vaimon kanssa Müncheniin katsomaan tyttärentytärtä, koska ei olla sitä vielä koronasta johtuen tavattu livenä.
Nyt on lentoliput lopultakin ostettu, kun kumpikin on saanut molemmat rokotteet. Tiukkaa on tehnyt etenkin vaimollani, vaikka nykyään on kaikki nämä hienot ATK-laitteet ja puhelimet käytössä. Saattaa siinä itselläkin silmä hieman kostua, kun näin pitkän odotuksen jälkeen pääsee näkemään seuraavan sukupolven edustajan ensimmäistä kertaa silmästä silmään luonnossa ja ottamaan syliin. Eihän tässä mennyt vuottakaan, mutta odotus on tuntunut jotenkin loputtomalta.

edit. kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Nyt on varattu reissut festareille kotimaassa ja urheilutapahtumaan ulkomailla. Urheilutapahtuma saattaa vielä laajentua mikäli hyvä tuuri käy. Tämän yhteydessä ei kuitenkaan olisi tarkoitus pitää lomia vaan joko käydä viikonloppureissulla tai mennä viikoksi ja hoitaa työt etänä. Urheilutapahtumassa ne kyyneleet lienee melko varmoja, ja festarit nyt tällä hetkellä näyttää olevan kiikunkaakun. Romantiikkareissu Tallinnaan tulisi vielä myös kesään mahduttaa.

Näiden lisäksi talvelle olisi 2 viikkoa lomaa. Näille haaveissa on lähteä etelään kaljaa ryystämään joko oman tai paikallisten päivänsäteiden kanssa. Tilauksessa olisi myös yksi poikienreissu, mikäli se järkeväksi osoittautuu ja jos syystalvella uskaltaisi lähteä urheilutapahtumaan niin faijalle olen tarjonnut tällaista optiota. Omalle päivänsäteelle olen vähän lupaillut "pätkä muuttoa" Ausseihin kun tuolla on molemmat asuttu. Eli osa lomaa ja osa etätöitä. Tämä saattaa sotkea osaa kuvioita mikäli tälle talvelle osuu.

Alkaahan tässä jo olla suunnitelmia, saa nähdä mitkä toteutuu ja mitkä ei.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omalle päivänsäteelle olen vähän lupaillut "pätkä muuttoa" Ausseihin kun tuolla on molemmat asuttu. Eli osa lomaa ja osa etätöitä. Tämä saattaa sotkea osaa kuvioita mikäli tälle talvelle osuu.

Tämän suhteen en pidättelisi hengitystä. Jos olet yhtään perehtynyt mikä Aussien koronastrategia + nykytilanne etenkin rokotusten osalta on, en odottaisi kenenkään ei-kansalaisen pääsevän tuonne sisään ennen vuotta 2023. Ja tuskinpa kannattaa edes mennä vaikka pääsisi, kun siellä voi sitten viettää viikkoja lockdownissa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ensimmäiseksi en usko että se on ohi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kuivaan käteni käsienpesun jälkeen ilmakuivaajalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla ei ainakaan oikeastaan ole mitään erikoista enää mitä tekisin silloin kun tämä korona-paska on ohi. Jos se nyt koskaan varsinaisesti ohi tulee olemaankaan?

Silloin kun tämä koronapandemia oli alkutekijöissään ja pelotti kovasti ja lähes kaikki muu oli kielletty ruokakaupassa ja töissä käynnin ohessa niin silloin tuli näitä listailtua mielessä ainakin että mitä teen sitten kun tämä päättyy. Listalla oli läheisten tapaamista, biljardin pelaamista eräässä kuntoutuskeskuksessa, kotimaan matkailua, musakeikalla- ja urheilumatsissa käyntiä...

Nyt olen jo tehnyt monta näistä listalla olevaa asiaa kuitenkin jo joten enää ei ole mitään sellaista kaipuuta minkään erityisen asian suhteen. No, urheilumatsissa en ole käynyt kyllä alkukevään 2019 jälkeen ja etenkin jääkiekko-ottelun yleisölehtereille on ikävä. Sekä toinen asia mitä kaipaan on puulämmitteisessä saunassa käyminen. Tällaisessa saunassa en tämän koronapandemian aikana ole päässyt käymään kertaakaan, esimerkiksi isäni luona. Harvoin pääsin kyllä puulämmitteisessä saunassa käymään enää ennen koronaakaan, kerran-pari jouluna ja kerran-pari joskus toiste vuoden aikana.

Mutta vahva usko ja luottamus on minulla siihen että pääsen tässä jääkiekkopeliä katselemaankin ennen kuin korona ohi on. Joten ei tässä enää mitään erityistä minulla ole mielessä mitä teen silloin jos tämä korona joskus ohi on.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koronan jälkeinen aika voi olla varsin kaukana, mutta kun saan syyskuun alussa toisen piikkini, viikko tuon jälkeen huokaisen kunnolla helpotuksesta, ja alan matkani kohti uutta normaalia.

Ravintoloissa käynnit, konsertit ja vaikkapa elokuvat palaavat ohjelmistoon vanhassa mittakaavassaan. Kotimaan reissuja tulee tehtyä enemmän, kun julkisilla liikkuminen on siinä mielessä helpompaa, ettei altistuminen vie pariksi viikoksi avovankilaan kotioloissa.

Mutta ei mitään radikaalia muutosta. Ensimmäinen piikki vei vakavan taudinkuvan pelon pois, mutta tilalle löytyi karanteenin pelko, joka on kuitenkin huomattavasti miellyttävämpi vitsaus. Toinen piikki vie sen pois. Saa nähdä, tuleeko tilalle sitten joku normaalin elämän pelko.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Luuleeko joku, että tämä masinoitu sekoilu päättyy joskus?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eipä ole vaikuttanut elämääni oikeastaan millään tavalla, joka paikkaan mihin tarve on periaatteessa päässytkin, mutta jos IFK matsiin vielä joskus pääsisi ihan livenä seuraamaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nämä kaikki sillä varauksella, että viranomaiset sallivat nämä:

- Syksyllä Elton Johnin keikalle jaffalle.
- Ensi keväänä Saksaan.
- Talvella lätkämatseihin.

Tuossapa noita. Ei ole korona-aikana elämää tullut oikeastaan mitenkään rajoitettua noin muuten, joten ei ole millään bucket listilla sen kummemmin mitään.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
2.10. nostetaan mestaruusviiri Salohallin kattoon sitä on päästävä katsomaan ja kaikki Vilppaan kotipelit.
29.10 Jarkko Martikaisen 50v. konsertti
Talvilomalla jonnekin lomamatkalle.
Toivottavasti nämä toteutuu.
 

Barney

Jäsen
Luuleeko joku, että tämä masinoitu sekoilu päättyy joskus?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mutta etkö sinä ollut silloin puolitoista vuotta sitten ihan tämän palstan kovimpia koronapanikoijia? Mistä noin radikaali mielipiteenmuutos johtuu?

Itse ajattelin lähteä ensi viikonloppuna festareille nauttimaan elämästä. Toisen piikin jälkeen ajattelin elää niin kuin ennen koko pandemiaa. Toivottavasti mahdollisimman moni toimii samoin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, toinen piikki elokuun alussa hihaan. Kesäkuussa olin jo keikalla, elokuun puolivälissä festareille. Jahka reissuhommiin pääsisi asiakkaiden luo normaalisti, se olisi paljon se. Muutoin etätyötkin maistuisivat.

Mulla korona on vaikuttanut elämään jonkin verran, koska salit menivät kiinni kokonaan hetkeksi enkä sen jälkeen ole käynyt. Lisäksi tapahtumia on peruuntunut ja pari matkaa. Mutta olen kyllä tykännyt tehdä pihahommia, matkustella tapani mukaan Suomessa ja juoda kaljaa kotona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös