Aika jälkeen koronan – mitä teet ensimmäiseksi?

  • 10 289
  • 102

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Et säilytä niitä seuraavaa virusta varten? Uusi pöpö voi olla kohta ovella ja sitten saat taas juosta maskikaupoilla,. Toisaalta olisihan tuo aika näyttävä lopetus koronalle, itselläkin tuossa hyllyssä monta sataa maskia niin voi olla, ettei kaikkia tule käytettyä...
No joo, ei mulla ole kuin vajaa 50 kpl paketti. Ostan uuden paketin jos uhkaavat loppua kesken.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haen Alkosta pullon shamppanjaa, kerään kaikki ylijäämämaskit kokkoon, lorottelen päälle käsidesit ja tuikkaan koko paskan tuleen, siemailen shamppanjaa, katselen liekkejä ja nauran räkäisesti.

... ja sitten ne uinnit, keikat, matkat, baarireissut, ravintolaillalliset, kuntosalit jne...
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Itse varmaan jatkan vielä kesällä eristäytymistä jos baarit avautuvat ja festareille pääsee. Suomalaisen viinapään tuntien meno tulee olemaan sen verran hurjaa, että alkoholiin liittyvien tapaturmien aiheuttamat hoitopäivät ja kuolemat tulevat kisaamaan koronalukujen kanssa.
Onneksi kohta pääsee taas näkemään vanhempia sukulaisia ja kaverien kanssa voi palata normaaleihin tapaamiskäytänteisiin eli aletaan selaamaan kalentereita jonnekin muutaman kuukauden päähän, että milloin kaikilla olisi vapaa viikonloppu. Fyysisesti työpaikalle pääseminen ja työkavereiden kanssa aitoa näkemistä on kyllä myös jo ikävä. Toki haluan jatkossakin tehdä etätöitä, mutta kuulun siihen koulukuntaan, joiden on helpompi hoitaa tietyt sosiaalisuutta vaativat asiat kasvotusten. Yhteisillä lounas- ja kahvihetkillä on vain todistettavasti vaikutusta myös työyhteisön muodostumisessa.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Pandemiat ovat tulleet jäädäkseen. Koronan kanssa taistellaan vielä 5-10 vuotta, mutta uusi ja entistä vittumaisempi virus lähtee maailmankiertueelle viimeistään ensi vuonna.

Profetiana heitän, että seuraava virus lähtee liikeelle Intiasta ja iskee aivoihin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Asioita tulee mieleen muiden viesteistä, ja yksi niistä on nostettava esille. 90-vuotias isotätini on ainoa sukupolvensa edustaja, joka minun puolen suvuistani on enää elossa. Hän on ollut mulle isovanhempieni veroinen hahmo, kun ei koskaan omaa perhettään perustanut ja siksi paljon siskonsa lasten ja lastenlasten kanssa aikaansa vietti. Asuu reilun 300 kilsan päässä, joten on jäänyt omille lapsilleni hiukan etäiseksi, vaikka kuvien kautta olen sukuni vaiheista yrittänyt heille ketjua pitää yllä. Koronan vuoksi taukoa näkemisestä on tullut jo muutama vuosi, joten sekä itseni että lasteni vuoksi olisi kiva tavata. Erittäin hyväkuntoinen mamma on kyseessä, mutta eipä tuon ikäiselle paljoa tarvitse kopsahtaa. Siskonsa eli mummoni oli myös erittäin hyväkuntoinen ja virkeä, mutta aggressiivinen syöpä vei lopulta todella nopeasti alle 80-vuotiaana.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Menen jäille heti kun pääsee. Ja vietän paljon aikaa jäähallilla junnutoiminnan kautta
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kai tässä eniten odottaa sitä että voi taas tavata ihmisiä normaalisti ja harrastukset alkaa pyöriä uudestaan. Pikkasen kyllä huolettaa että palaako kaikki noi sählyvuorot jolla olen pelannut tauolta vai jäikö pari nyt pysyvästi vasran alle.

Ravintoloissakin olisi taas kiva käydä syömässä. En tässä nyt mitään kulutusjuhlia ajatellut ruveta pitämään, mutta kyllä tässä on miettinyt että miten tässä nyt vois kantaa kortensa kekoon siihen että sais kansan talouden pyörimään normaalisti. Missään keikoilla tai lätkämatseissa en rupea käymään kun en muutenkaan niissä ole enää käynyt pitkään aikaan.

Kyllä tässä on matkustamistakin haaveillut ja miettinyt että kun kyseinen ala on ottanut osumaa niin pitäskö reissu tehdä jonnekin. Jamaika, Thaimaa, Espanja, Italia, Kenia ja Ranska on maita jossa ois kiva käydä. Mutta saa nyt nähdä toteutuuko noista nyt sitten mikään kun noista reissuista oli haaveiltu ennen kornaakin.

Sen olen huomannut että kun tässä on jo tottunut välttelemään muita ihmisiä. Siksi on käynyt mielessä että kuinka kauan menee siihen että aivot taas tottuu siihen että voi johonkin paikkaan mennä jossa on paljon ihmisiä.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän tässä on alkanut kaipaamaan himmeisiin valoihin rentoutumaan. Joku pitkä viikonloppu Berliinissä, muutamat hyvät bileet ja Artemiksessa muutaman tunnin rentoutumisetappi paluumatkalla lentokentälle.
 

SgtMarkov

Jäsen
Soitan Kiurulle ja kysyn että vituttaako.

Ja varmaan suunnitellaan nätimmän puoliskon kanssa matkaa jonnekin Karibialle tms, koska Andy McCoyta lainatakseni, "mitä kauemmas mä täält pääsen nii sen parempi fiilis mul on."

Bucket-listalla ovat myös Frasier-tyyliin ilta oopperassa veljen kanssa, hevifestarit jossain ja viikonloppumatka jonnekin Keski-Eurooppaan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jos pitäisi kerralla kaikki pitämättä jääneet saunaillat, tuparit, synttärit yms. juhlat pois. Eikä tarvitsisi stressata sitä, että kuinka monta uskaltaa kutsua.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aivan taatusti pakkaan maantiepyöräni ja varaan matkan jonnekin lämpimään paikkaan jossa pääsen polkemaan vuoristoon. Osallistun erilaisiin pyöräilytapahtumiin ja suoritan vihdoin sen siirtyneen ensimmäisen triathlonini (sprinttimatka). Ja tietenkin nautin myös siitä että saa jälleen mennä töihin toimistolle (tää jatkuva etätyö ja kontaktien puute on pidemmän päälle rasittavaa), tavata ihmisiä, mennä kavereiden kanssa elokuviin, lätkämatseihin ja konsertteihin. Menen varmasti myös jälleen oopperaan.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lätkäpeliin ois kiva päästä, ihan vitun sama missä päin se on ja mitä sarjaa. Vaikka paikallisen kylän edustusjoukkueen 5 sarjatason pelikin käy.
 

Glove

Jäsen
Reissuun voisi lähteä jos vaan jonnekin pääsee. Baarissakin voisin käydä, keikoista ja lätkämatseista ei niin väliä. Jälkimmäisiä näkee telkkarista ihan tarpeeksi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos Tuskaan pääsisi, vedän elämäni ensimmäisen pitin, huudan ihan perkeleesti. Oletettavasti ahavoitunut yläruumis paljaana. Nyt on tullut sen aika.
 

Spire

Jäsen
Baariin, lätkämatsiin ja varsinkin keikoille on todella kova ikävä. Odotan myös että maski ei ole oletus joka paikassa. Jostain syystä kaipaan kovasti Tallinnaan, joten sinne varmaan heti kun mahdollisuus tulee. Tai ihan minne vain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä aiemminkaan käynyt ulkomailla kuin ehkä kerran vuodessa, pois lukien Tallinna. Eipä tää hirveästi ole vaikuttanut tekemisiin. Safkatkin otin ennen monesti mukaan.

Hikisiä baarejakaan ei kesällä silleen kaipaa ja muutenkin nyt on ollut vaan parempia bileitä kun baarit on hetken ollut kiinni.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ensimmäisenä lärvisuojat lähtisivät tuosta näkyviltä johonkin kaappiin/roskiin (kertakäyttöiset roskiin ja kangasmaskit kaappiin, varmuuden vuoksi). Sen jälkeen kävisin suunnittelemaan yhteistä viikonloppua erään varsin viehättävän naisihmisen kanssa ja muitakin kavereita olisi ihan mukava nähdä ja ehkä käydä ottamassa parit mukit. Sitten urheilua lähtisin katsomaan livenä, lajilla ei oikeastaan ole väliä, jos tämä vapautuminen tapahtuu kesällä (niinkuin olettaa sopii) niin varmaan jalkapalloa sitten ihan työn takia.
 
Viimeksi muokattu:

Ozzy Runne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki on kivoja
Harzan kanssa samoilla linjoilla. Maailmassa on uusi järjestyksenvalvoja, joka uhmaa fysiikan ja massan lakeja. Pieni on suurta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa olla pelkkä nettimeemi koko koronapelko. Vai tunteeko muka joku tosielämästäkin sellaisen yksilön, joka rajoittelee elämäänsä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aika koronan jälkeen ei varmaankaan ala kuin katkaisimesta kääntäen. Itselläni se ehkä tulee konkretisoitumaan siinä, kun maskien käyttö loppuu töissä. Jos hyvin käy, olen silloin lomalla. En nimittäin usko käyvän niin hyvin, että se päivä koittaisi ennen kesälomaa.

Koronan jälkeen on odottamassa
-penkkiurheilua
-ulkomaanmatkailua
-päätös siitä, jatkanko sählyn pelaamista liiton sarjoissa
-haenko uutta työpaikkaa vai pysynkö nykyisessä

Aivan varmasti tulen purkamaan sosiaalista velkaa.

Korona-aikakaudesta toivon jäävän päälle vähän aiempaa korkeampi kynnys ravintola/kahvilapalveluiden käyttämiseen.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sen olen huomannut että kun tässä on jo tottunut välttelemään muita ihmisiä. Siksi on käynyt mielessä että kuinka kauan menee siihen että aivot taas tottuu siihen että voi johonkin paikkaan mennä jossa on paljon ihmisiä.

Mulla on syöpähistoriani kautta tästä kokemusta. Kyllä siihen nopeasti taas palaa. Kättelyyn ja sellaiseen.

Vahvimmaksi maneeriksi on jäänyt ovenkahvojen koskettelun välttäminen. Se ei ole mitenkään hölmö tapa normaaliaikanakaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensin ajattelin että mitäs tässä. Kivaa on kotosalla. Mutta sitten tajusin että on kaksi asiaa joita olen kaivannut. Museoreissut Helsinkiin (dösällä) ja ystävän luona käynti Hämeenlinnassa. Ehkä ensi kesänä... Hämeenlinna varmaan ensimmäisenä olisi vuorossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös