Aholle kenkää!

  • 126 285
  • 454

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sijoitus Liigassa on tällä hetkellä juuri se mitä pelaajabudjetin puolesta voidaan odottaa. Kun jatketaan samaa touhua, niin taakse jää vielä aika moni jengi. Nämä vuodet Bluesissa eivät välttämättä ole olleet Aholle mikään meriitti, mutta potkut eivät olisi mielestäni kenenkään etujen mukaisia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nämä vuodet Bluesissa eivät välttämättä ole olleet Aholle mikään meriitti, mutta potkut eivät olisi mielestäni kenenkään etujen mukaisia.

Tämän kauden lopputulos nähdään vasta myöhemmin mutta kyllä aiemmat kaksi kautta ovat päinvastoin olleet Aholle erittäin kovia meriittejä.

Muuten yhdyn täysin palstaveli @peterra n tekstiin ja toivotan siinä hengessä kaikille Bluesosioon kirjoittaville hyvää vuodenloppua. Mulle riittää nyt vähäksi aikaa tämän palstan tuhkanripottelut.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen tainnut kirjoittaa aiemminkin mutta miettiikää nyt itse Ahon tilannetta. Miehelle "luvattiin" että kolmannella kaudella hänellä on käytössä nippu jonka kanssa taistellaan mestaruudesta. Verratkaa siihen joukkueeseen joka on käytössä nyt ottaen huomioon viime vuosien tapahtumat. Ei mennyt ihan kuten Strömsössä. @peterra lta erinomainen teksti.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Olen tainnut kirjoittaa aiemminkin mutta miettiikää nyt itse Ahon tilannetta. Miehelle "luvattiin" että kolmannella kaudella hänellä on käytössä nippu jonka kanssa taistellaan mestaruudesta. Verratkaa siihen joukkueeseen joka on käytössä nyt ottaen huomioon viime vuosien tapahtumat. Ei mennyt ihan kuten Strömsössä. @peterra lta erinomainen teksti.
Juuri näin. Ei tätä Ahon piikkiin voida missään tapauksessa pistää kun kerran toimistolla ei ole edes intoa satsata taloudellisesti(markkinoinnilla ja sponsorihankinnalla) joukkueen rakentamiseen. Nikkisen Jason sentään OSASI MARKKINOIDA joukkuetta ja organisaatiota mutta hänen lähtönsä jälkeen ketään toimistolla ei ole edes oikeasti kiinnostanut olla rakentamassa taloudellisesti menestyvää konseptia. Jos toimisto olisi tämänkin tajunnut jo valovuosia aiemmin niin taloustilanne ja joukkueen rakenne olisi aivan toisenlainen, mutta kun ei niin ei.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
- Kun Aho ei jatka seurassa ja Lehterä on tod.näk seuraaja niin antaa sitten Lehterän harjotella päävalkkuna olemista suht. paineetomassa tilanteessa. Lehterä pääsee itse näkemään mitkä pelaajat sopii hänelle joka sitten saattaa johtaa joidenkin pelaajien kohdalla esim. jatkosoppareihin.

- Lehterä ei varmasti olisi mikään sateentekijä mutta varmasti antaa eri tavalla vastuuta peluutuksen suhteen. Jos pyyhe on kehässä niin sitten junnuille kuten Tiivola, Kangasniemi, Westermarck, Rooba, Puhakka ja V.Vaino vois/pitää antaa suurempaa roolia. Aho on jäärä, joten Ahon luottomiehet Poukkulat, Kaijomaat ja Makkoset YV:llä tappiin asti kun bluesin junnut saa peliaikaa about 6-11 minsaa per peli.

- Kyllä näistä syksyn rämpimisestä kunnia kuuluu myös Aholle. Ei se voi olla sattumaa että kolme kertaa putkeen Blues on aloittanut kauden todella surkeasti. Kuten tiedettyä niin rämpimiset on tullu taloudellisesti helvetin kalliiksi Bluesille. Koska Aho itse laittaa pelaajia koirankoppiin ja poppariosastolle niin mun puolesta maistakoon itse oma lääkettään omista mokailuistaan.
Pakko vissiin kirjoittaa tähän ketjuun, vaikka olen pyrkinyt välttämään sitä jo pidemmän aikaa...

Olisihan se helppoa kuvitella, että antamalla seuraavalle päävalmentajalle mahdollisuuden koutsata jengiä "paineettomassa tilassa" loppukausi, siitä olisi pelkästään hyötyä. Mutta kun asia menee hyvin harvoin noin. Useimmiten tämä seuraavaksi kaudeksi päävalmentajaksi suunniteltu kaveri ei saa toisen valmentajan pelityylille rakennetusta joukkueesta paljoakaan irti ja samalla menettää oman itseluottamuksensa. Paljon järkevämpää on antaa nykyisen päävalmentajan koutsata sopimuksensa loppuun asti ja antaa tulevan päävalmentajan kasvaa siinä sivussa sisään joukkueeseen. SILLOIN puhutaan paineettomasta tilasta, jossa hän pystyy tarkkailemaan nykyistä joukkuetta ja poimimaan sieltä ne hänen palettiin sopivat pelaajat. Jos niskaan tulee päävalmentajan natsat, tulosvastuuta ja painetta on aina, oli tilanne sarjataulukossa mikä tahansa. Ja kyllä se varmasti myös masentaa, jos saat käsiisi toiselle valmentajalle rakennetun joukkueen, joka on tottunut häviämään ja jatkaa häviämistä myös sinun alaisuudessa... Ei siis missään nimessä mikään hyvä tilanne aloittaa liigavalmentajan ura! On täysin eri asia ottaa esim. joku kokenut keikkavalmentaja loppukaudeksi, mutta moiseen on tuskin varaa meidän tapauksessa.

Jokaisella valmentajalla on omat luottopelaajat. Aivan taatusti Lehterän ottaessa päävastuun joskus tulevaisuudessa, tämä palsta täyttyy kommenteista, joissa valitetaan kun Tertsi on niin jäärä, että peluuttaa jatkuvasti "Roobaa ja Puhakkaa", vaikka he eivät saa mitään aikaiseksi... Sellaista valmentajaa ei ole olemassakaan, joka ei tukeutuisi hänelle tuttuihin ja hänen peli-ideologiaansa sopiviin pelaajiin! Ahon tapauksessa nämä pelaajat nyt vaan sattuvat olemaan ulkopaikkakuntalaisia, siitä selvästä syystä johtuen, että Espoosta ei ole kasvanut mittoja täyttäviä nuoria pelaajia ja kokeneemmat taas ovat kasvaneet palkkakuitiltaan ulos meidän budjetista.

Tottakai rämpimisestä osa-vastuu kuuluu päävalmentajalle. Ei ole sattumaa, että Blues on aloittanut huonosti, mutta ei ole myöskään sattumaa, että Blues on parantanut esityksiään nyt jo kahtena kautena putkeen loppukaudesta. Nyt tilanne on toki vielä edelliskausia haastavampi, kun isoon rooliin kaavaillut pelaajat ovat lähes järjestään alisuorittamassa. Tuo taas ei mene minusta ainakaan kokonaan valmentajan piikkiin. Erilaisia herätyskeinoja pitää toki olla valmentajan pankissa, mutta ne eivät välttämättä toimi heti. Isoin vastuu omasta suorituksestaan on kuitenkin pelaajilla itsellään. Seuran ympärillä muhiva talouskriisi on varmasti vaikuttanut kaikkiin, myös valmentajiin.

Näistä syistä johtuen en näe edelleenkään mitään järkeä erottaa Ahoa kesken kauden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös