Adressi estämiskiekon poistamiseksi Liigasta

  • 41 090
  • 202

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mä kyllä lähestyin omalta näkökannaltani kysymystä Ojanen vs Helminen. En edes ajatellut tilastoja, koska en ole mikään tilastoniilo ollut koskaan. En myöskään seuraa muiden joukkueiden pelaajien touhuja samalla tapaa kuin Kärppien, epäilen, ettet säkään ole kauhean kiinnostunut Kärppäikonienkaan hommista. Ainoastaan se tuntuma, mikä mulle on näistä herroista jäänyt on ollut Raipelle plussaksi. Mitään selittelyjä tunteelle on vaikea antaa. Sä tartuit tuohon liiga-sanaan turhan kärkkäästi, kun en sitä sun tavallasi edes tarkoittanut. Tilastoja voit katsella ja muistella rauhassa, kun klikkasin Ojasen vastapainoksi Helmisenkin. Mua ei itseäni tilastot kauheasti ole kiinnostanut koskaan, koska elän enemmän tunteella kuin numeroilla. Anna siis olla ja muutkin.Piste.

Eli et seuraa muiden joukkueiden pelaajien tekemisiä niin paljoa mitä Kärppien, mutta voit kuitenkin sanoa Janne Ojasen olleen kuvottava, väenväkisin piste-ennätyksiä hakeva pelaaja, jolla ei ollut pelillisesti mitään annettavaa?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli et seuraa muiden joukkueiden pelaajien tekemisiä niin paljoa mitä Kärppien, mutta voit kuitenkin sanoa Janne Ojasen olleen kuvottava, väenväkisin piste-ennätyksiä hakeva pelaaja, jolla ei ollut pelillisesti mitään annettavaa?

Ei helekatti! Missäs jumalan asemassa sä mua olet pitänyt, kun noin kauheasti vatvot mielipidettäni. En ole ikinä sanonut olevani mikään asiantuntija, en kaikkitietävä muista joukkueista, kun en aina omastakaan! AINOASTAAN JA VAIN sen perusteella kirjoitin, miten asian itse KOEN. Muistan useitakin pelaajia(en tilastoja)Tapparan historiasta, mutta Ojanen ei kuitenkaan kuulu siihen kärkikaartiin, vaikka tottahan mä ny nimeen olen törmännyt pakostakin=)!

Kirjoitankohan mä jotenkin epäselvästi, kun tuntuu, että olen jatkuvasti väärinymmärretty...mut en jaksa jankata, joten jatka yksinäs vaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei jumalauta, en muista milloin olen nauranut näin paljon lukiessani jatkoaikaa. Ei voi olla todellista tämä adressi kun tämän nyt vasta huomasin. Näyttäisi olevan melkolailla oululainen nimenhuutolista tuo adressi. Onko noista adressit.comin adresseista ikinä ollut mihinkään oikeata apua? Itse tunnen sivuston lähinnä "pensa_veron", "alkoholi_veron" sekä "kansan_edustajien palkkojen" laskemisesta, jonne juntit laittavat kilpaa omien sekä lemmikkiensä nimiä.

Näin jyväskyläläisenä, eli täysin ulkopuolisena pakko tulla huutelemaan että miten on mahdollista että meillä on tasaisimmat finaalit miesmuistiin (viisi ottelua jokainen päättynyt yhden maalin erolla), ja tänne tullaan huutelemaan epäoikeudenmukaisuuksista yms. Tilanteita tulee ja menee, kaikki menee aina pitkässä juoksussa tasan ja olen sitä mieltä myös tässä finaalisarjassa voittojen ollessa 3-2 ei linja ole kovin väärä voinut olla.

Tämä adressi taas vahvisti omia sympatioitani Tapparaa kohtaan. Ilmeisesti Kärppä-faneilla on kova hinku Jokeri-fanien manttelinperijöiksi, eli junteiksi jotka ulisevat joka kevät miten on mahdollista ettei suurella budjetilla voitetakaan mestaruuksia. Ja muu Suomi nauraa!
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Ei helekatti! Missäs jumalan asemassa sä mua olet pitänyt, kun noin kauheasti vatvot mielipidettäni. En ole ikinä sanonut olevani mikään asiantuntija, en kaikkitietävä muista joukkueista, kun en aina omastakaan! AINOASTAAN JA VAIN sen perusteella kirjoitin, miten asian itse KOEN. Muistan useitakin pelaajia(en tilastoja)Tapparan historiasta, mutta Ojanen ei kuitenkaan kuulu siihen kärkikaartiin, vaikka tottahan mä ny nimeen olen törmännyt pakostakin=)!

Kirjoitankohan mä jotenkin epäselvästi, kun tuntuu, että olen jatkuvasti väärinymmärretty...mut en jaksa jankata, joten jatka yksinäs vaan.

Vittuako tulet tänne sitten ulisemaan, jos et mistään mitään tiedä?

Saatana kun käy vereenpaineen päälle.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Näyttäs sulla olevan alle 200 viestiä. Jos taso on tuo, en ihmettele. Ota lääkkeesi.

Nyt tulee yllätys, täällä on aika paljon porukkaa jotka eivät kirjoita ollenkaan, tykkäävät lukea enemmänkin. Ja sitten ketjut täyttyy tälläisestä paskasta mitä sinä suollat.

Pidä toki kovana meriittinä viestimääräsi joista suurimmassa osassa ei ole mitään asiaa ja muutenkin turhaa lässytystä.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
No onko parempaa paikkaa tiedossa ? sähän voit aloittaa sielläkin adressin ja linkata sen tänne. Pääasia kuitenkin on että asiaan yritetään vaikuttaa ja tuo on yksi kanava vaikuttaa oli se sitten tehokas tai tehoton. Täydellistä vaikutuskanavaa ei varmaankaan normikatsojalla ole joten netti on näkyvyydeltään varmaan helpoin tapa tehdä se.


Kansalaisaloite jo mainittiinkin. Eiköhän asian puolesta liputa aina yksi bittinikkari, joka osaa laittaa internet-sivuston pystyyn. Se, että ei ole parempaa vaikutuskeinoa olemassa on huono peruste. Sulla on internet ja google käytettävissä ja varmasti aikaa opiskella, joten ei muuta kuin hommiin.

Onhan se toki hyvä, että hupisivuston kautta yrittää vaikuttaa, olihan aikanaan IRC-Galleriassakin vaikka mitä kantaaottavia yhteisöjä, mutta varmaan itsekin tajuat, ettei 13-vuotiaan Jani-Petterin ja Lissun "muumilimu 1,5l pulloihin" ole kovinkaan vakavasti otettavia keissejä. Adressit.com on ihan yhtä luotettava. Pari nimeä on tosissaan ja sitten tulee 10 Hermanni Hiirtä. Uskottavuudeltaan käytännössä 0 olevaan vaikutuskeinoon nojautuminen on allekirjoittaneen mielestä yhtä hyödyllistä kuin tulpattoman mopon polkeminen. Voin olla väärässä.

On ihan totta, että netti on tehokas, mutta kuten yllä seisovat esimerkit näyttävät, anonyymiys tuo paljon huonojakin puolia, etenkin luotettavuuden suhteen. Ehkä kannattaisi hyödyntää tapaa, jossa vaaditaan tunnistautuminen henkilökortin tai pankkitunnisteen avulla.

Jos tunnistautuminen tuottaa ongelmaa, niin ehkä Twitter, Facebook yms. sosiaalinen media olisi ratkaisu. Kyllä sielläkin pikku paskamyrskyllä saadaan media kiinnostumaan ja kun media kiinnostuu, niin yleensä joku vastuullinen joutuu jotain tekemään tai sanomaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei helekatti! Missäs jumalan asemassa sä mua olet pitänyt, kun noin kauheasti vatvot mielipidettäni. En ole ikinä sanonut olevani mikään asiantuntija, en kaikkitietävä muista joukkueista, kun en aina omastakaan! AINOASTAAN JA VAIN sen perusteella kirjoitin, miten asian itse KOEN. Muistan useitakin pelaajia(en tilastoja)Tapparan historiasta, mutta Ojanen ei kuitenkaan kuulu siihen kärkikaartiin, vaikka tottahan mä ny nimeen olen törmännyt pakostakin=)!

Kirjoitankohan mä jotenkin epäselvästi, kun tuntuu, että olen jatkuvasti väärinymmärretty...mut en jaksa jankata, joten jatka yksinäs vaan.

Otin kiinni vain ja ainoastaan tuohon tyyliin, jossa tullaan keskusteluun provoillen, ja tämän jälkeen poistutaan vedoten johonkin loputtomaan suohon yms.

Oletko ihan oikeasti yllättynyt siitä, että kun haukut Niemisen sekä Ojasen, niin porukka haluaa kuulla vähän perusteluita? Jos minä sanon että Jari Viuhkola on ylimielinen sikailija, niin aivan pomminvarmasti multa kysellään perusteluita tuohon.

Eli jos koet että sua ei ymmärretä, niin kannattaa vähän katsella peiliin ja miettiä, että voiko tuolla sun kirjoitustyylillä olla jotain tekemistä asian kanssa.

Mutta itse adressiin, niin mahtavaa meininkiä. Parasta on se, että tunnen muutaman adressin allekirjoittaneista. En ole yhtään yllättänyt asiasta.
 
Näin jyväskyläläisenä, eli täysin ulkopuolisena pakko tulla huutelemaan että miten on mahdollista että meillä on tasaisimmat finaalit miesmuistiin (viisi ottelua jokainen päättynyt yhden maalin erolla), ja tänne tullaan huutelemaan epäoikeudenmukaisuuksista yms. Tilanteita tulee ja menee, kaikki menee aina pitkässä juoksussa tasan ja olen sitä mieltä myös tässä finaalisarjassa voittojen ollessa 3-2 ei linja ole kovin väärä voinut olla.

Ei kyse ole siitä että kokeeko joku epäoikeudenmukaisia tuomioita tai niiden tekemättä jättämisiä vaan siitä että eikö olisi viisainta viheltää sääntöjen mukaan myös finaaleissa. Eli siis linja jossa päätetään olla viheltämättä koukut ja kiinnipitämiset ei palvele jääkiekon etua missään nimessä. Onneksi sentään linja on hieman korjaantunut näissä viime matseissa, mutta aika paljon jätetään vielä viheltämättä. Tuo että perustelet linjan hyvyyttä sillä että voitot oivat 3-2 on jo absurdia. Minusta linja on hyvä silloin kun vihelletään sääntöjen mukaan oli sarja vaikka 3-3 tai 3-0.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen seurannut mielenkiinnolla tämän "adressi-gaten" kehittymistä ja aiheen ympärille kertynyttä hassuttelua.

Sinälläänhän kyse on vakavasta asiasta, jossa ei ole mitään hauskaa.

En toki mitään huumoriadresseja viitsinyt allekirjoittaa, mutta kevään pelien perusteella on syytä todeta, että tuomarilinja vaatisi erittäin kovaa muutosta ensi kauden poffeihin.

Katselkaapa youtubesta noita ysäri-finaaleita TPS:n ja Jokereiden välillä, kyse siis mailahäirinnän ja koukkimisen kulta-ajasta. Eilen vilkaisin noita vanhoja pätkiä 20 vuoden takaa, varsin samalta näyttivät aika ajoin tämän kevään finaalit. Valitettavasti.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta hei, eiväthän Jokerit ja Tepsi kahvanneet. Ne pelasivat taitokiekkoa. Ainoastaan Rautakorven Tappara tai RD:n Jyppi kahvaa. Siksi ne ovat onnistuneet horjuttamaan suurten ja mahtavien helsinkiläisten, turkulaisten ja oululaisten ylivoimaa. Kuka puhui kahvaamisesta viime keväänä Ässien kohdalla, kuka puhui sillä 1990-luvulla (taisi kohdistua kyllä jo Jyppiin?)? Tuomarilinjan muutos, heh. Pelien tulokset muuttuivat, siksi linjasta ei enää itketty loppusarjan aikana.

E: Jos tosissaan väittää esimerkiksi sitä Levosen ja Hakkaraisen linjaa perjantaina joksikin nollatoleranssiksi, niin ei voi olla yksinkertaisesti tosissaan.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta hei, eiväthän Jokerit ja Tepsi kahvanneet. Ne pelasivat taitokiekkoa. Ainoastaan Rautakorven Tappara tai RD:n Jyppi kahvaa. Siksi ne ovat onnistuneet horjuttamaan suurten ja mahtavien helsinkiläisten, turkulaisten ja oululaisten ylivoimaa. Kuka puhui kahvaamisesta viime keväänä Ässien kohdalla, kuka puhui sillä 1990-luvulla (taisi kohdistua kyllä jo Jyppiin?)? Tuomarilinjan muutos, heh. Pelien tulokset muuttuivat, siksi linjasta ei enää itketty loppusarjan aikana.

Jos jätetään hassuttelut sikseen, niin:

1.) 1990-luvun puoliväli ja siitä eteenpäin oli mailahäirinnän ja "virveleiden" kulta-aikaa. Tämän pystyy päättelemään katsomalla vanhoja koosteita, mikään suuri asiantuntija ei tarvitse olla.

2.) Syystä tai toisesta jääkiekko on palannut takaisin tuohon kulttuuriin. "Nollatoleranssista" puhuminenhan on nykyään täysi vitsi.

3.) Jukka Rautakorpi ei ole ainoa valmentaja, jonka joukkueet kahvaavat, painivat, estävät ja ottavat niitä "minuutin jäähyjä", joista Karri Kivi on puhunut. --> Rautakorpi on kuitenkin erittäin merkittävässä kehittäjä-roolissa tutkittaessa sitä, miten tämä kulttuuri on levinnyt ympäri maata.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
3.) Jukka Rautakorpi ei ole ainoa valmentaja, jonka joukkueet kahvaavat, painivat, estävät ja ottavat niitä "minuutin jäähyjä", joista Karri Kivi on puhunut. --> Rautakorpi on kuitenkin erittäin merkittävässä kehittäjä-roolissa tutkittaessa sitä, miten tämä kulttuuri on levinnyt ympäri maata.

Hyvä että myönsit, ettei sentään ole ainoa. Laskitko muuten huviksesi, käyttikö sitä mailaa viime kevään finaaleissa enemmän Kiven vai Rautakorven porukka? Tai eihän sillä ole väliä. Rautakorpi on joka tapauksessa merkittävässä kehittäjäroolissa, Kivi kuitenkin hienosti moralisoi kahvaamista studiossa.

Ei, minusta tuomarilinja on tuomarilinja. Siitä päättää liiga. Joukkueet pelaavat sen mukaisesti. Yksikään valmentaja ei kehitä tuomarilinjaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hyvä että myönsit, ettei sentään ole ainoa. Laskitko muuten huviksesi, käyttikö sitä mailaa viime kevään finaaleissa enemmän Kiven vai Rautakorven porukka? Tai eihän sillä ole väliä. Rautakorpi on joka tapauksessa merkittävässä kehittäjäroolissa, Kivi kuitenkin hienosti moralisoi kahvaamista studiossa...

Ei tietenkään ole ainoa, tämä on selvää. Ihan asiallisesti tässä pyrin keskustelemaan asiasta.

Moni muu on ottanut Rautakorven toiminnasta opikseen.

Kun noita viime kevään finaaleja tuossa muistelit, niin tulipa mieleen, että kesken tämän kevään finaalisarjan - Tapparan johtaessa sarjaa - kävi mielessä, että näinköhän taitava Kärppä-lauma on liian "kevyt" etenkin maalien edustoilla. --> muistelin siis viime kevättä, jolloin Ässien savinaiset, sammalkankaat &co väänsivät tamperelaisten niemisiä vastaan tasapäisesti.

No, Kärpät kuitenkin otti opikseen ja viimeistään 6.finaalissa Kärpät osoitti, että sekin pystyy vääntämään maalien edessä "sääntöjen rajamailla", tuomarilinjan puitteissa.

Rautakorpi näyttää profiloituvan ainakin tilastojen perusteella valmentajaksi, joka saa luotua (kovatasoiselle) pelaajamateriaalille hyvän aihion pelata kevään kiekkoa, mutta toteutus jää aina vastustajan vastaavaa heikommaksi.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Moni muu on ottanut Rautakorven toiminnasta opikseen.

Kun noita viime kevään finaaleja tuossa muistelit, niin tulipa mieleen, että kesken tämän kevään finaalisarjan - Tapparan johtaessa sarjaa - kävi mielessä, että näinköhän taitava Kärppä-lauma on liian "kevyt" etenkin maalien edustoilla. --> muistelin siis viime kevättä, jolloin Ässien savinaiset, sammalkankaat &co väänsivät tamperelaisten niemisiä vastaan tasapäisesti.

No, Kärpät kuitenkin otti opikseen ja viimeistään 6.finaalissa Kärpät osoitti, että sekin pystyy vääntämään maalien edessä "sääntöjen rajamailla", tuomarilinjan puitteissa.

Moni muu on ottanut opikseen juuri Rautakorvelta? Eikö ne taitokiekon lähettiläät Jokerit ja Tepsi käyttäneetkään jo aiemmin sitä rajua mailahäirintää, jonka toit juuri esille? Minusta on aika epäloogista ajatella, että yksittäinen valmentaja tai joukkue määrittää ensin tuomarilinjan sallivaksi ja sitten muut ottavat siitä opikseen. Logiikka jatkuu siten, että tuo joukkue on aina Rautakorven Tappara ja muut sitten seuraavat perässä (ja siten ovat ikään kuin vähemmän syyllisiä, heh).

Yhtä hyvin mää voisin väittää, että Tappara otti Lukolta mallia - sehän käytti aivan kiistatta siinä ensimmäisessä kohtaamisessa enemmän mailaa - tosin silloin tuomarilinja oli tiukempi ja otti sen pois. Mutta emmää missään tapauksessa halua Lukon mailankäyttöä itkeä. Hemmetin reilu sarja oli Lukkoa vastaan ja RD on yksi eniten arvostamiani valmentajia. Pelit pelataan aina sillä linjalla, millä ne vihelletään. Sen määrittävät tuomarit. Ei huippu-urheilussa kukaan lähde tahallaan häviämään.

Taitava Kärpät oli isokokoisempi joukkue kuin Tappara, tämä on fakta. Fakta on myös se, että kova maalineduspelaaminen ei ole synonyymi kahvaamiselle. Hirveän kahvaporukan Rautakorpi olikin tälle kaudelle koonnut: Erkinjunttia, Kuuselaa, Palolaa, Järvistä, Jormakkaa, Kaksosta, Haapalaa, Baileniä, Voutilaista loppukaudella. Eiväthän he pysy rehellisyyden nimissä kyydissä, mutta ovat taitavia maalinedustan mailankäytössä. Sehän oli ennakkoon tiedossa, että tuomarilinja on salliva ja se näkyy joukkueen koostumuksessa!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Moni muu on ottanut opikseen juuri Rautakorvelta? Eikö ne taitokiekon lähettiläät Jokerit ja Tepsi käyttäneetkään jo aiemmin sitä rajua mailahäirintää, jonka toit juuri esille? Minusta on aika epäloogista ajatella, että yksittäinen valmentaja tai joukkue määrittää ensin tuomarilinjan sallivaksi ja sitten muut ottavat siitä opikseen. Logiikka jatkuu siten, että tuo joukkue on aina Rautakorven Tappara ja muut sitten seuraavat perässä (ja siten ovat ikään kuin vähemmän syyllisiä, heh)...

90-luvulla mailahäirintä, estäminen ja suoranainen perässä roikkuminen olivat erittäin näkyviä elemettejä jääkiekko-ottelussa.

1990-luvun TPS-Jokerit-finaaleja katselemalla törmää jatkuvuuteen siinä, miten keskialueen ylittävän pelaajan vauhtia hidastetaan mm siten, että maila pidetään koko matkan kainalossa --> ei jäähyä.

2000-luvun alussa voimistuivat puheet estämisen ja mailahäirinnän kieltämisen tarpeellisuudesta, mutta samalla Rautakorven joukkueita alettiin pitää porukoina, jotka onnistuivat silti toteuttamaan "kahvaavaa" pelitapaa: erona entiseen oli se, että kahvaaminen oli maltillisempaa ja harkitumpaa, kuin 90-luvun puolessa välissä, jolloin maila laitettiin ronskisti ja näkyvästi kainaloon.

En tiedä sinusta, mutta ainakin minä arvostan Rautakorven jengejä siinä asiassa, että osaavat pelata helvetin hyvin sääntöjen rajamailla. Tuomarilinjastahan tässä on kysymys, kuten itsekin toit ilmi.

On samalla kuitenkin selvää, etteivät Jukan taktiikat näytä riittävän loppuun asti, vaan hopealle.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On samalla kuitenkin selvää, etteivät Jukan taktiikat näytä riittävän loppuun asti, vaan hopealle.

Aivan. Rautakorpi oli kertonut Palolalle väärän paikan, minne vetää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aivan. Rautakorpi oli kertonut Palolalle väärän paikan, minne vetää.

No, kyllä Jukan rekordi finaaleista on aika paljonpuhuva, vaikka miten laskettaisiin yksittäisiä tilanteita.

Mutta jos unohdetaan varsin turha väittelymme kahvan syntyhistoriasta, niin palaan takaisin alkuperäiseen toteamukseeni:

vaikka tämä adressi oli varsin turha ja siihen on liittynyt vaikka mitä hassuttelua, niin eihän itse asia ole turha ollenkaan. Estämiskiekko ei kosketa yksin Rautakorpea & Tapparaa, vaan koko suomalaista jääkiekkoskeneä ja erityisesti sitä, miten tulevaisuudessa tuomarityöskentely asian suhteen kehittyy.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Aivan. Rautakorpi oli kertonut Palolalle väärän paikan, minne vetää.

Jos katsoo finaalisarjan kolmea viimeistä peliä, niin Kärpät oli kuskin paikalla. Kärpät vei laukakset, taklaukset ja - niin ne maalit. Varsinkin eilinen peli oli lähes kolme erää Kärppien hallintaa.

Ei se voi olla sattumaa tai huonoa tuuria, että on viisi kertaa finaleissa ja neljä kertaa tulee kuokkaan. Tai jos on, niin loppuelämäkin on sitä Aku Ankkanan oloa toisten ollessa niitä Hannu Hanhia...
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos katsoo finaalisarjan kolmea viimeistä peliä, niin Kärpät oli kuskin paikalla. Kärpät vei laukakset, taklaukset ja - niin ne maalit. Varsinkin eilinen peli oli lähes kolme erää Kärppien hallintaa.

Ei se voi olla sattumaa tai huonoa tuuria, että on viisi kertaa finaleissa ja neljä kertaa tulee kuokkaan. Tai jos on, niin loppuelämäkin on sitä Aku Ankkanan oloa toisten ollessa niitä Hannu Hanhia...

Sekään ei ole vain sattumaa, että Rautakorpi palautti Tapparan kärkikastiin heti, kun astui penkin taakse viime kaudella. Tai 1999 pitkän 90-luvun rämpimisen jälkeen. Pienet marginaalit ratkaisevat usein. 2003 olisi esimerkiksi Blues-sarja voinut pompulla ratketa seitsemännessä pelissä toiseen suuntaan ja mestaruus saamatta.

Tänä keväänä Palolan veto olisi voinut aivan hyvin mennä sisään. Kärpät ei maalipaikoissa ollut eilenkään järisyttävän paljon edellä, vaikka kiekkoa hallitsikin. Kotipeli olisi voinut kääntyä ilman Humlin selkärangan katkaisevaa osumaa. Jossittelu on toki turhaa. Valmentajan onnistumista mitattaessa on nähtävä kokonaiskuva ja se on JR:llä erittäin paljon plussan puolella. Siitä nämä katkerat tilityksetkin juontavat.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eihän kai kukaan ole kiistänyt sitä, etteikö Rautakorpi olisi huippuvalmentaja. Jostain syystä omaa 4/5 tappiorekordin finaaleissa vähän niin kuin Aravirtakin omaa vastaavan maajoukkueessa. Ottaisin Rautakorven oman suosikkijengin valmentajaksi, vaikka en hänen tyylistään kaikin osin pidä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eihän kai kukaan ole kiistänyt sitä, etteikö Rautakorpi olisi huippuvalmentaja. Jostain syystä omaa 4/5 tappiorekordin finaaleissa
Itse asiassa se rekordihan on nyt 5/6. Kyllähän se tietysti jostain kertoo että Rautakorpi pystyy säännöllisesti valmentamaan seuransa finaaleihin (kuusi kertaa 2000-luvulla, enemmän kuin kukaan muu), mutta toisaalta pienen kysymysmerkin jättää se että miksi se ihan lopullinen rutistus on sitä viimeistä kertaa lukuunottamatta jäänyt ottamatta. Huomionarvoista on sekin, että ainoastaan kevään 2010 finaaleissa tuli selkeä 4-1 tappio TPS:ää vastaan, mutta vastaavasti muut hopeamitalit ovat olleet tiukkoja sarjoja ja useasti maalin pelejä, kuten tänäkin keväänä. Onko Rautakorpi koutsina jotenkin liian "konemainen", ja silloin kun tarvittaisiin myös sitä tunnetta kun pitää kääntää ne pienet marginaalit itselle, niin silloin jää se lopullinen rutistus ottamatta?

Rutinoitunut ja hyvä valmentajan Rautakorpi on, mutta tietyllä tavalla tuo finaalirekordi pistää vähän silmään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt olen edelleen sitä mietä, että Tappara sai kahvata varsinkin ottelusarjan alkupuolella aivan järkyttävän paljon. Silloin olin "huono häviäjä". Nyt jos sanon, että olen edelleen samaa mieltä, niin lienen huono voittaja. Näinpä tästä asiasta ei saa olla mitään muuta mieltä kuin että Tappara ei kahvaa, muuten on huono joku.

Kyllä se menee niin päin, että on fanivärilasien läpi asiaa katsova jos tuota Rautakorven kahvauskiekkoa ei huomaa. Tämä kun ei ole vain kärppäfanien mielipide vaan siitä on suorastaan konsensus, pois lukien Tapparan kannattajat.
 
Ei se voi olla sattumaa tai huonoa tuuria, että on viisi kertaa finaleissa ja neljä kertaa tulee kuokkaan.

Ei voikaan olla sattumaa. Kuka muu on pystynyt 6 kertaa 2000-luvulla finaaliin? Rautakorpi on aika jäätävän kova koutsi. Aliarvostettu tosin. Ajattelin jo Hämeenlinnan keikalla miten helvetissä se koutsas sen finaaliin.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse haluan uskoa, ettei meidän puolelta olisi löytynyt näitä huonoja voittajia, jotka heti finaalisarjan ratkettua olisivat alkaneet pohtimaan, miksi se Marjamäki taas hävisi finaalit - ja vielä liigan kalleimmalla joukkueella. Saati itkemään jostain kahvaamisesta. Jotenkin itselleni hyvin vieras ajattelumalli lyödä lyötyä, mutta pohjoisessa sekin näköjään osataan. Jotenkin samalla ärsyttävää mutta hyvin erikoista käytöstä - osalta tietysti vain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös