ACN ilmaiset puhelut

  • 81 451
  • 689

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti heki


EDIT: kahvasuomalainen, voiko enää huonompaa ja epätoivoisempaa läppää olla. Huomaa, että alkaa asia-argumentit loppua ja hätä olla suuri, kun yritetään väistää faktat naurettavilla provoilla. Koko JHag:n uskottavuus on karissut moisten naurettavien pohjanoteerausten vuoksi täysin.

No voi vittu, eikö nää aikamiespojat osaa yv:tä lähettää? Kuules heki, kuka ikinä sitten lienetkin, Jatkoajan nickien uskottavuudella on niin vähän tekemistä todellisen maailman kanssa, että tuollaisia asioita ei oikeasti opiskellut ja elänyt henkilö edes mainitse. Vedä itse jokuasia-argumentti. Nyt vingut asioista mutu-pohjalta. Asioista, joista et tiedä mitään, ainoastaan luulet ja voin uskoa, että sinua on helppo viilata linssiin. Sanoin asia-argumenttinani tuntevani ja tietäväni lukuisia henkilöitä, joiden veloituksettomia acn-puheluita ei ole rajoitettu mitenkään. Ymmärsitkö? Se oli asia-argumentti.

No, nolaan lisää itseäni julkisesti: 1. Olen itsekin siviilikoulutukseltani KTM. 2. En ole ammattiverkostomarkkinoija. En ole tienannut mitään verkostomarkkinoinnilla suhteessa muuhun liiketoimintaan. acn ei ole bisnekseni, jonka mukana nousen tai kaadun. Tajusitko? Osoittaa älyllisen kapasiteetin puutosta leimata acn:ää kannattava ihminen suoralta kädeltä vm-ihmiseksi ylipäätään. Yhtä hyvin voisin leimata Pelicans-kannattajan automaattisesti idiootiksi liimanhaistelijaksi, koska lahtelaiset kuulemma ovat sellaisia.

Miksi acn miellyttää? Satun vain luonnostani pitämään kaikista asioista, jotka rikkovat kaltaistesi laput silmillä kulkevien suomalaisten käsityksiä vapaasta kilpailusta. Ostan ihan periaatteessa safkat Lidlistä ja kodinkoneet Gigantista. Enkä saa siitäkään palkkaa. Näitäkin ovat karvalakkikarpot vinkuneet poistuviksi liikeideoiksi, eivät ole poistuneet. Lyön vetoa, että ei poistu acn:kään. Ja olen toki hävinnytkin monta vetoa, ei siinä mitään.

Luulen, että olet ystävämme Tommyn tapaan niitä henkilöitä, jotka ovat privaatissa seinäpaperin veroisia seuramiehiä sanavalmiudeltaan ja ulosanniltaan. Netissä pituutesi kasvaa ja tarinaa löytyy. Silti ei ole munaa tulla herjaamaan yv:n muodossa. Ja tuskin on munaa tulla koskaan juttelemaankaan. Olen päätynyt monien palstalla tapaamieni tyyppien kanssa mainoihin väleihin privapuolella, vaikka liigaketjuissa rapa lentää. Niin siellä kuuluukin lentää, tämä oli joskus muinoin jääkiekkosaitti. Nyt Vapaan keskustelun acn-ketju, joka kilpailee kaikkien aikojen PASKIMMAN, TURHIMMAN, VASTENMIELISIMMÄN JA LIKAISIMMAN Jatkoaika-ketjun tittelistä ylhäisessä yksinäisyydessään, leimaa monet kirjoittajat ja heidän koko Jatkoaika-tuotantonsa. Aivan mielettömän valtavaa ja hienoa, lisää näitä. Onanoinnin aarreaitta on löytynyt.

Pari sanaa Jatkoajasta:
Minusta JA on jääkiekkosaitti, jossa on lisäelementtinä Vapaa keskustelu, jonka poistaisin oitis, jos saitti olisi minun. Saitti ei kuitenkaan ole minun, vaan suuresti arvostamani Jatkoaika ry:n. Ei provoa.

Mielestäni mikään Jatkoajan tai muun keskustelupalstan ketju ei voi eikä saa olla olemassa kirjoittajien omia vaikkapa bisnestarkoituksia varten. Sm-liigapuoli on paljon suojatumpaa tässä mielessä. Vapaa on ihan ff-tasoa pikkuhiljaa, ainoastaan kirjoittajat ovat monta astetta parempia. Acn-ketjuun kirjoittaa moni acn-dealeri, mutta tiesittekö, että eräät ketjun aktiivisimmista kirjoittajista (yksi tapaus on ainakin varma) saavat kuukausipalkkaa Saunalahdelta ja kirjoittavat ymmärrettävästi reaaliajassa kaiken mahdollisen disinformaation ja huhun acn:stä tänne esiintyen turvallisen nickinsä takana "huolestuneena kuluttajana". Tämäkö on moraalisesti ja eettisesti kestävää toimintaa? Luonnollisesti Saunalahden kirjoituksiin (en viitsi edes leikkiä että kirjoittajana olisivat nickit) vastaavat acn-dealerit ja acn-asiakkaat. Se ero acn-dealerissa on kuitenkin Saunalahden työntekijään, että acn-dealeri ei ole töissä palkansaajana ACN Communications Finland OY;ssä, koska yhtiöllä ei ole tämän alan työntekijöitä. Sen sijaan monelle acn-dealerille toiminta on elinkeinonharjoittamista teoriassa vapaassa maassa. Niinpä tällaisissa ketjuissa, jotka on naamioitu keskusteluiksi, tappelevat elinkeinonharjoittajat ja palkansaajat, jotka saattavat olla 20-vuotiaina elämänsä ensimmäisessä työpaikassa silmät suitsirenkaina uskoen kaiken, mitä työnantaja suuhun tunkee. Aivan fantsun mahtavaa jee.

Onko kännykän sim-kortti näin vakava asia? Onko se jollekin kellarissa kasvaneelle äidin pikkupojalle vakava paikka, kun joku muu saa valita erilaisen elinkeinon kuin mitä olet itse valinnut? Puhumattakaan siitä, että kuluttajakin saa ihan itse mennä mihin miinaan tahansa. Ja jos kuluttajaa vedetään linssiin, hän saa mennä takaisin, sinne mistä on lähtenyt. Suomessa on eräs maailman parhaimmista kuluttajasuojista. Suomi on yleisesti ottaen kuitenkin paikka, jossa napalmille olisi käyttöä kaikkien rakenteiden suhteen. Missään ei asu näin urpoa kansaa, ei herranjumala voi asua.

Tätä kirjoitettaessa en ole vieläkään saanut acn:ltä infoa, jonka mukaan 500 minuutin raja olisi olemassa. Jos se tulee, olkaa iloisia. Maailma on jälleen parempi paikka elää.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti JHag
Nyt Vapaan keskustelun acn-ketju, joka kilpailee kaikkien aikojen PASKIMMAN, TURHIMMAN, VASTENMIELISIMMÄN JA LIKAISIMMAN Jatkoaika-ketjun tittelistä ylhäisessä yksinäisyydessään

Tässä en kyllä ole samaa mieltä. ACN on ajankohtainen keskustelunaihe jo senkin takia, että se esiintyy mediassa säännöllisesti ja siihen liittyy paljon mutu-tietoon pohjautuvia luuloja. Keskustelussa on puhuttu verkostomarkkinoinnin etiikasta yleensäkin ja siltäkään osin ketju ei ole turha.

Jos katsoo vaikka vapaan keskustelun etusivua, niin ensisilmäyksellä sielläkin on useita turhempia ketjuja, kuten "onnellisuusketju", "kuuntelussa juuri nyt", "päivän härski...", "Kiekkolady 2004", "vitutusketju", "Viivi teki sen taas", ym.

Mutta nämähän ovat tietenkin makuasioita, joista ei sovi riidellä. Paskin, turhin, vastenmielisi ja likaisin ovat kuitenkin adjektiiveja, joita en käyttäisi tästä ketjusta puhuttaessa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti JHag
Tätä kirjoitettaessa en ole vieläkään saanut acn:ltä infoa, jonka mukaan 500 minuutin raja olisi olemassa. Jos se tulee, olkaa iloisia. Maailma on jälleen parempi paikka elää.

Sivusta kuitenkin huudan, että raja on olemassa. Se on varsin selkeästi (sivut tosin ovat kaukana selkeistä) luettavissa ACN:n webbisivuilta käytöehdoissa, tosin tarkkaa rajaa ei siellä kerrota. Miksi helvetissä se raja siellä mainitaan, vaikka sitä ei ole olemassa? Tällaiseen mainostamiseen nimenomaan pitää puuttua.

http://www.acneuro.com/fi/pdfs/AUP.pdf
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti heki
Ehkä kyse ei ole siitä, että vastustetaan kaverin rikastumista, vaan sitä, että tuote on usealle kalliimpi kuin ST tai RL. Ehkä kyse on siitä, että vastustetaan kaverisuhteiden kaupallistamista.

Se, että vastustaa vm:ää on aivan eri asia kuin että vastustaa kilpailua. Olen vapaan maailman kaupan ja kilpailun kannattaja, en ole tippaakaan kateellinen J.Ollilalle, kannatan johdon optioita jne, olen kokoomuksen kannattaja, olen KTM jne. Silti vastustan verkostomarkkinointia, koska se ei ole oikeata kilpailua, vaan hyväuskoisten kuppausta epärealististen lupausten muodossa systeemillä, jossa väkisinkin yli puolet jää tappiolle (kun otetaan huomioon työtunnit jne.)!

Olet oikeassa siinä, että juna meni jo. Nimittäin ACN :n juna meni jo, ja on parhaillaan matkalla kohti seinää, vauhti on luja ja pettyneitä vm- hörhöjä tulee taas paljon.

Aika uskomaton kirjoitus ja varsinkin jos kirjoittaja todella on KTM. "Kaverisuhteiden kaupallistaminen" , "vastustan verkostomarkkinointia, koska....". En ala verkostomarkkinoinnin apostoliksi, mutta älkää nyt sekoittako verkostomarkkinointia näihin pyramidikuvioihin ja rahapeleihin. Verkostomarkkinoinnin tarkoitus kait on poistaa välikäsiä ja kustannuksia, jolloin kuluttaja saa tuotteet/palvelut halvemmalla. Verkostomarkkinoija saa osuutensa näistä säästetyistä kustannuksista /lisääntyneistä tuloista. On aivan totta, että kaikki eivät pärjää tässä hommassa ja vetäytyvät kuvioista häviten rahaa. Silti kaikkien leimaaminen vm-hörhöiksi on vähintäänkin lapsellista. Mites se menikään: "Ensin pilkattiin, sitten yritettiin estää jopa väkivalloin, lopulta hyväksyttiin itsestäänselvyytenä" (Schoppenauer).
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JHag
No voi vittu, eikö nää aikamiespojat osaa yv:tä lähettää? Kuules heki, kuka ikinä sitten lienetkin, Jatkoajan nickien uskottavuudella on niin vähän tekemistä todellisen maailman kanssa, että tuollaisia asioita ei oikeasti opiskellut ja elänyt henkilö edes mainitse. Vedä itse jokuasia-argumentti. Nyt vingut asioista mutu-pohjalta. Asioista, joista et tiedä mitään, ainoastaan luulet ja voin uskoa, että sinua on helppo viilata linssiin. Sanoin asia-argumenttinani tuntevani ja tietäväni lukuisia henkilöitä, joiden veloituksettomia acn-puheluita ei ole rajoitettu mitenkään. Ymmärsitkö? Se oli asia-argumentti.

No, nolaan lisää itseäni julkisesti: 1. Olen itsekin siviilikoulutukseltani KTM. 2. En ole ammattiverkostomarkkinoija. En ole tienannut mitään verkostomarkkinoinnilla suhteessa muuhun liiketoimintaan. acn ei ole bisnekseni, jonka mukana nousen tai kaadun. Tajusitko? Osoittaa älyllisen kapasiteetin puutosta leimata acn:ää kannattava ihminen suoralta kädeltä vm-ihmiseksi ylipäätään. Yhtä hyvin voisin leimata Pelicans-kannattajan automaattisesti idiootiksi liimanhaistelijaksi, koska lahtelaiset kuulemma ovat sellaisia.


Luulen, että olet ystävämme Tommyn tapaan niitä henkilöitä, jotka ovat privaatissa seinäpaperin veroisia seuramiehiä sanavalmiudeltaan ja ulosanniltaan. Netissä pituutesi kasvaa ja tarinaa löytyy. Silti ei ole munaa tulla herjaamaan yv:n muodossa. Ja tuskin on munaa tulla koskaan juttelemaankaan. Olen päätynyt monien palstalla tapaamieni tyyppien kanssa mainoihin väleihin privapuolella, vaikka liigaketjuissa rapa lentää. Niin siellä kuuluukin lentää, tämä oli joskus muinoin jääkiekkosaitti. Nyt Vapaan keskustelun acn-ketju, joka kilpailee kaikkien aikojen PASKIMMAN, TURHIMMAN, VASTENMIELISIMMÄN JA LIKAISIMMAN Jatkoaika-ketjun tittelistä ylhäisessä yksinäisyydessään, leimaa monet kirjoittajat ja heidän koko Jatkoaika-tuotantonsa. Aivan mielettömän valtavaa ja hienoa, lisää näitä. Onanoinnin aarreaitta on löytynyt.


Mietin pitkään, miten tällaiseen tulisi vastata, vai tulisiko lainkaan.

Voin tulla keskustelemaan kanssasi koska tahansa kasvotusten esim. vm:stä. Voit leimata minut aikamiespojaksi, hiljaiseksi syrjäytyneetksi pelleksi jne,mutta ei luulisi tuollaisten kirjoitusten jälkeen odottavan, että iso mies kehtaa lähettää yv:n jossa uhkaa minua jatkotoimenpiteillä, mikäli jatkan nimimerkkisi herjaamista (mitä herjaamista?).

Käsittääkseni en ole herjannut sinua lainkaan, vaan käsitellyt vm- ihmisiä samalla tyylillä, kuin mitä sinä esim. olet tehnyt kirjoittaessasi ACN:n vastustajista (nehän vaan vastustaa kilpailua, yaah right). Olen maininnut sinun nimimerkkisi kahdessa kohtaa, joissa toisessa siteeraan sinun kommenttiasi ja kerron sen olevan todella typerä ja toisessa kirjoitan vm- myyjistä samalla tyylillä kuin mitä sinä teet koko ajan (en siis kirjoita sinusta tuossa wanna-be.kappaleessa). Olet näköjään ottanut yksinoikeudeksesi kirjoittaa provosoivasti muista, mutta sinun kannattamiasia asioita ei saa kritisoida samalla tyylillä (tai muuten joudut ryhtymään toimenpiteisiin). En ole myöskään väittänyt sinun olevan vm- edustaja, minulle on aivan sama, oletko vm edusta, kannattaja vai vastustaja. Mutta jos argumentoinnissasi on jotain mätää, niin sitä vastaan kritisoin ja tulen jatkamaan sitä.

Suuttumisesi määrä ja reagointisi taso kertovat sinusta enemmän kuin arvaatkaan. Voin laittaa sinulle myös yv:n, mutta olen nimenomaan halunnut tuoda ilmi sen, että kommentointisi taso on tässä ketjussa ollut niin mautonta, ettei sillä juuri ole rajaa. Tämän vuoksi halusin nimenomaan kommentit julkisiksi.

Jos vielä haluat tämän panettelusi jälkeen jatkaa toimia herjauksesta, niin ole hyvä vaan. Luulen, että syyttäjältä voi tulla aikalailla päinvastainen päätös. Ei uskoisi, että homma on sinulle aivan sama, kun huomioi käytöksesi.

Niin ja kun väität, etten minä ole esittänyt tässä ketjussa muka asiallisia kysymyksiä, niin mistähän se kertoo. Joko siitä, ettet ole lukenut koko ketjua, tai siitä, ettet ymmärrä niiden sisältöä. Olen saanut asiasta y-viestejä, joissa nimenomaan kehutaan niiden sisältöä ja asiallisen kriittistä suhtautumista. Tuskin silloin olen kirjoittanut pelkkää skeidaa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Minä olen ollut Soneran asiakas siitä saakka kun gsm:t alkoivat Suomessa (Ehkä silloin Tele tjs.?? ) ja niin koko perhe.
Nyt ,viikko sitten siirryimme ACN:n asiakkaiksi ja voin sanoa, että erittäin tyyllikkäästi ovat asioistaan tiedottaneet. Pin- ja Puk ja muita numeroita jopa paremmin kuin edellinen operaattori.
Pienenä miinuksena, jottei pelkäksi kehumiseksi menisi, on tiedotteissa käytetty ruotsin kieli vastoin sopimuspapereissa mainittua suomen kieltä. Tämäkin erehdys selvisi: ACN halusi olla korrekti ja oli tarkistanut tietoni väestörekisteristä, jossa oli mainittuna "svedu". No hätä, kyllä se siitä.

Niin ja illalla menen lähimpään K-kauppaan ostoksille vaikka tiedän, että loppujen lopuksi Keskon omistajat tästä hyötyvät. :-)
Niin ja IFK:n matseihin menen vaikka tiedän, että Moberghan viime kädessä kaikki fyrkat saa, eikö? Meikä poika maksaa toimivasta tuotteesta ja toimivasta viihteestä. Viis veisaan kuka minun lisäksi hyötyy!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja juna kulkee vaan, olen ollut varmaan ainoa kirjoittaja tässä ketjussa, joka on operaattorit nimeltä mainiten kehottanut ihmisiä puhumaan acn:ään, Soneraan, Radiolinjaan, Saunalahteen etc. Useat muut kirjoittajat ovat yhden operaattorin asialla. acn:lle haluaisin samat kilpailuedellytykset kuin muillekin - sitten markkinat ratkaisevat, eivät karpot.

mirasane ja se aikamiespoika: Jutun pointti on juuri siinä, että erilaiset mielipiteet ovat hieno asia. Kaikki minun kanssani peistä taittaneet (yleensä liigapuolella) tietävät kuinka hauskaa ja joskus todella tulista on aito mielipiteenvaihto puhtaimmillaan. Ja acn on asia, joka ansaitsee oman ketjunsa kaikkine mielipiteineen. En vaan voi kestää sitä, että ketju on enemmän kuin mielipideketju; on monia jotka olisivat jäävejä kirjoittamaan tänne. Minä mukaanlukien, mutta pakkohan täällä on olla, kun muutkin operaattorit ovat. Tässä on se olennainen ero, miksi tämä ketju on osittain mielestäni likainen ja vastenmielinen. Ei niiden osalta, jotka ovat eri mieltä. Vaan niiden, jotka kirjoittavat niin, koska niin kuuluu kirjoittaa, kun työnantaja niin sanoo. Ihan sama kuin avaisi ketjun "Onko st-1:sen bensassa moottoria tuhoavaa lyijyä" (jos sellainen epäily olisi olemassa siis) ja olisi siviiliammatiltaan Shell-kauppias. Olisiko pieni epäily lobbauksesta paikallaan? Joten puhtaat paperit kaikille puhtaan mielipiteen esittäjille totta munassa. Itse esitin jopa käyttäjän kokemuksia; ei ole ollut rajoituksia. Siis ei ole ollut. Miksi se ei kiinnosta ketään?

heki; Olet käsittääkseni epäpätevä päättelemään jotain ihmisistä heidän nettikirjoitustensa perusteella vai missä olet opiskellut myös psykiatriksi? Aloita vasta-argumentointisi siitä, että katsot ensin, mitä kritiikkisi kohde on todella kirjoittanut. Nyt esität tulkintoja kirjoituksistani tyyliin "olet sanonut että kaikki acn:n vastustajat ovat sitä ja tätä" . Haepa lainaukset, kiitos! ja tiedoksesi julkisestikin; jatkoaika on julkinen media, siksi esimerkiksi nimimerkki ralli ei enää kirjoita tänne. Syy: disinformaation levittäminen toisesta osapuolesta. Jos joku yritys vaikkapa esittää täällä disinformaatiota jostain toisesta yrityksestä, en näe mitään syytä siihen, miksi disinformaation kohde ei voisi asettaa juttua tutkintaan. Siis jos yritys tekee jotain kohteena toinen yritys/elinkeinonharjoittaja. Tämän ulkopuolelle rajautuvat luonnollisesti normaalien nickien takaa esitetyt mielipiteet, joiden rajoittajana olisin viimeinen maan päällä.

PeteX: Juuri noin se menee. Vastustakaamme kaikkea uutta ja outoa.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti PeteX
Aika uskomaton kirjoitus ja varsinkin jos kirjoittaja todella on KTM. "Kaverisuhteiden kaupallistaminen" , "vastustan verkostomarkkinointia, koska....". En ala verkostomarkkinoinnin apostoliksi, mutta älkää nyt sekoittako verkostomarkkinointia näihin pyramidikuvioihin ja rahapeleihin. Verkostomarkkinoinnin tarkoitus kait on poistaa välikäsiä ja kustannuksia, jolloin kuluttaja saa tuotteet/palvelut halvemmalla. Verkostomarkkinoija saa osuutensa näistä säästetyistä kustannuksista /lisääntyneistä tuloista. On aivan totta, että kaikki eivät pärjää tässä hommassa ja vetäytyvät kuvioista häviten rahaa. Silti kaikkien leimaaminen vm-hörhöiksi on vähintäänkin lapsellista. Mites se menikään: "Ensin pilkattiin, sitten yritettiin estää jopa väkivalloin, lopulta hyväksyttiin itsestäänselvyytenä" (Schoppenauer).

No katsos kun se vm:n ei todellakaan ole kustannustehokas jakelukanava. Lue ketju, sieltä jostain löytyy perustelut.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JHag


PeteX: Juuri noin se menee. Vastustakaamme kaikkea uutta ja outoa.

Mitä uutta on vm:ssä? VM on ilmiönä reilusti yli 10 vuotta vanha (vm- kaiketi tuli joskus 60-70 luvulla, jollen väärin muista). Se ei myöskään ole enää outo, sillä tässä viimeisten yli 10 vuoden aikana tullut liiankin monelle tutuksi.

Mutta tämä on eräs up-linen kestofraaseista. Aina kaikkea uutta ja outoa vastustetaan. Ehkä niin on, mutta vm:n kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vm on ollut vm- myyjien mukaan jo ainakin 20 vuotta maailman nopeimmin kasvava ala (tai vähintään toiseksi nopeimmin).
SE on myös ollut uusi ilmiö koko olemassaolonso ajan, eli useita vuosikymmeniä. Meneeköhän se nyt oikeasti noin, vai onko niin, että samat fraasit opetetaan kerta kerran jälkeen. Kysymys onkin, että kuinka yksinkertainen pitää olla, että nämä väitteet uskotaan kerta kerran jälkeen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti heki

Vm on ollut vm- myyjien mukaan jo ainakin 20 vuotta maailman nopeimmin kasvava ala (tai vähintään toiseksi nopeimmin).
SE on myös ollut uusi ilmiö koko olemassaolonso ajan, eli useita vuosikymmeniä. Meneeköhän se nyt oikeasti noin, vai onko niin, että samat fraasit opetetaan kerta kerran jälkeen. Kysymys onkin, että kuinka yksinkertainen pitää olla, että nämä väitteet uskotaan kerta kerran jälkeen.

Ja millä tavalla tämä tekee tuotteesta huonon vai pitääkö periaatteessa vastustaa tätä tuotetta vain koska myyjät väittävät vm olevan maailman nopeimmin kasvava ala???
Minulle on yks paskan hailee onko Kesko maailman nopeiten tai hitaimmin kehittyvä yritys. Mä ostan silti sieltä koska se on mun lähikauppani. Mulle on ihan turhaa tulla väittää kuinka hyvä joku yritys tai organisaatio on. En osta tuotetta sen takia.

Ruotsin suurin kustannusyhtiö Bonnier ei osta yhdeltä ja samalta paperinvalmistajalta paperia vaikka saisi parasta laatua ja kaikkein edullisimmin ja vaikka pystyisi. He ostavat useammalta paperintoimittajalta koska näin tuetaan kilpailua ja kilpailu vaikuttaa tuotekehitykseen. Tästä kaikki kuluttajat hyötyvät.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Svante
Ja millä tavalla tämä tekee tuotteesta huonon vai pitääkö periaatteessa vastustaa tätä tuotetta vain koska myyjät väittävät vm olevan maailman nopeimmin kasvava ala???
Minulle on yks paskan hailee onko Kesko maailman nopeiten tai hitaimmin kehittyvä yritys. Mä ostan silti sieltä koska se on mun lähikauppani. Mulle on ihan turhaa tulla väittää kuinka hyvä joku yritys tai organisaatio on. En osta tuotetta sen takia.

Ruotsin suurin kustannusyhtiö Bonnier ei osta yhdeltä ja samalta paperinvalmistajalta paperia vaikka saisi parasta laatua ja kaikkein edullisimmin ja vaikka pystyisi. He ostavat useammalta paperintoimittajalta koska näin tuetaan kilpailua ja kilpailu vaikuttaa tuotekehitykseen. Tästä kaikki kuluttajat hyötyvät.

Yksi syy vastustaa vm:ää on todellakin se, että edustajat värväävät uusia myyjiä väärillä tiedoilla. Ensinnäkin vm- ei ole ala, vaan toimintamuoto! Ala on se, mitä tuotteita yritys toimittaa. Edustajia puolestaan värvätään sitä enemmän, mitä useampi käyttää näitä kulissituotteita. Tuote on vm- firmoissa sivuosassa, varsinaiset tuotot firman omisajille tulee jäsenien maksuista ja koulutus yms. materiaalin ostoista.

Minä vastustan vm:ää siksi, että se on tuotemuodossa oleva pyramidihuijaus, jossa katteettomilla lupauksilla houkutellaan mukaan ihmisä, jotka toivovat parempaa taloudellista tulevaisuutta, mutta suurin osa köyhtyy entisestään. Systeemistä ei tee toimivaa se, että osa tienaa sillä, kun järjestään yli 50 % tekee tappiota.

Normaalikilpailu on hyvästä ja toivon, että mm. liittymäalalle tulee uusia pelureita. Ei kuitenkaan vm- firmoja, vaan ihan normaaleita yrityksiä, joissa työntekijät eivät maksa siitä, että saavat tehdä työtä.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti Svante
.

Ruotsin suurin kustannusyhtiö Bonnier ei osta yhdeltä ja samalta paperinvalmistajalta paperia vaikka saisi parasta laatua ja kaikkein edullisimmin ja vaikka pystyisi. He ostavat useammalta paperintoimittajalta koska näin tuetaan kilpailua ja kilpailu vaikuttaa tuotekehitykseen. Tästä kaikki kuluttajat hyötyvät.

Kokemukseni mukaan yksikään kustantaja,painotalo ja toisaalta myöskään paperinvalmistaja ei pidä kakkostoimittajia tukeakseen tuotekehitystä,vaan ainoastaan saadakseen toimittajilta mahdollisimman alhaisen hinnan.Tuotekehitykseen tällä on nykyään ainoastaan kielteinen vaikutus.Hintapaineet johtavat äärimmäisiin kustannussäästöihin ja myös T&K-panostusten vähenemiseen.Siitä ei pitkällä tähtäyksellä hyödy kukaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti heki


Normaalikilpailu on hyvästä ja toivon, että mm. liittymäalalle tulee uusia pelureita. Ei kuitenkaan vm- firmoja, vaan ihan normaaleita yrityksiä, joissa työntekijät eivät maksa siitä, että saavat tehdä työtä.

Minä voisin kuvitella, että hiljalleen mennään sellaiselle linjalle, että joidenkin tuotteiden myyminen maksaa myös myyjälle.
Riippuu tietysti ehdoista ja paljon muustakinmutta kuitenkin...

Eläkeläinen: En tiedä sinun lähteistäsi mutta itse Bonnierin perheessä oleva kertoi minulle näin. Saattaa olla että hän kusetti kuten vm-edustajat ;-)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Svante
Minä voisin kuvitella, että hiljalleen mennään sellaiselle linjalle, että joidenkin tuotteiden myyminen maksaa myös myyjälle.
Riippuu tietysti ehdoista ja paljon muustakinmutta kuitenkin...

Joillakin aloilla taitaa olla jo noin. En ole varma, mutta eikö vaatebisneksessä joudu jonkin verran pulittamaan, jos haluaa saada vaikka Armanin tai Vercacen tuotteet omaan putiikkiinsa myytäviksi. Ja vaikka ei suoranaisesta lisenssistä joutuisikaan maksamaan, niin joutuu laittamaan aika ison rahan kiinni siihen, että myyntipaikka on sijainniltaan ja sisustukseltaan kansainvälisten muotitalojen standardien mukainen, eli siinä mielessä rahaa joutuu käyttämään paljon jo pelkästään saadakseen luvan myydä kyseisiä tuotteita.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei se ole tuomittavaa, että joutuu maksamaan lisenssioikeudesta. Suurin ongelma on se, että uuden jäsenen tulot riippuvat siitä, kuinka monta uutta jäsentä saa mukaan.

Ei normaaliyrityksissä toimita niin, että maksamalla esim. Kotipitsalisenssin (en tiedä, maksaako se mitään, tämä vain esimerkkinä) saa oikeuden kaupata kotipitsalisenssiä muille.
Tuo värväysraha ja bonuksien kertyminen hyviksi vasta muita värväämällä johtaa exponentiaaliseen kasvuun, ja kaikki tietää, mitä siitä seuraa. Yritysten (tai yrittäjien) lkm ei voi kasvaa niin.

Se, että maksaa jostain tuotemerkistä, ei siis ole ongelma, vaan se värväysmalli, johon vm johtaa. Kyllä minäkin voisin maksaa jostain hyvästä liikemerkistä paljonkin, mutta normaaliyrityksissä pidetään tiukasti huoli siitä, ettei naapurustoon myydä montaa lupaa myydä jotain tuotemerkkiää, ts. rajataan edustajamäärä hyvinkin tiukasti. Silloin poistuu yksi suurimmista vm:n epäkohdista, eli markkinat eivät kyllästy oman firman toimesta tietoisesti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Normaalisti, kun yrittäjä ottaa käyttöönsä jonkun valmiin tuoteidean ja brandin, hän käyttää ns. franchising -sopimusta, jossa maksetaan kiinteä jaksottainen maksu (esim. vuosimaksu), tai sitten prosentuaalinen osa myynnistä. Franchising on Nykyaikaa, sitä edustavat niin McDonaldsit, Kotipitsat kuin toisaalta käsittääkseni esim. Benettonin vaateliikkeet, joiden ulkonäkö on suunniteltu keskitetysti Italiassa, Benettonin farmilla.

Franchising sopimuksessa määritellään myös yrittäjälle tietyt säännöt joilla pidetään yllä brandin imagoa, sekä vastapuolelle velvoitteet antaa yrittäjälle mahdollisuus pitää yllä brandin imagoa.

Niin, ja jottei kenellekään jää epäselväksi, ACN ei ole franchising -toimintamallin yritys.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Kokemukseni mukaan yksikään kustantaja,painotalo ja toisaalta myöskään paperinvalmistaja ei pidä kakkostoimittajia tukeakseen tuotekehitystä,vaan ainoastaan saadakseen toimittajilta mahdollisimman alhaisen hinnan.Tuotekehitykseen tällä on nykyään ainoastaan kielteinen vaikutus.Hintapaineet johtavat äärimmäisiin kustannussäästöihin ja myös T&K-panostusten vähenemiseen.Siitä ei pitkällä tähtäyksellä hyödy kukaan.

Yksi hyvin merkittävä tekijä on myös ns. katastrofiuhkan torjuminen. Jos kaikki paperi tulee yhdeltä toimittajalta, ovat riskit melkoisia.

Konkurssi, tulipalo, vesivahinko, lakko, tapaturma, terrori-isku, sähkökatkos, meteoriitti, heinäsirkat, maanjäristys tai kaikki edelliset yhteensä, aiheuttaisivat full-stopin toimintaan, kunnes uusi toimittaja olisi löydetty.

Sen sijaan jos on useita toimittajia, mitään em. riskeistä ei ole. Aina jos joku menee kanttuvei, muut voivat nostaa tuotantoaan 2% kädenkäänteessä, ja homma hoituu kuin mitään ei olisi tapahtunut.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Carlos
Yksi hyvin merkittävä tekijä on myös ns. katastrofiuhkan torjuminen. Jos kaikki paperi tulee yhdeltä toimittajalta, ovat riskit melkoisia.

Konkurssi, tulipalo, vesivahinko, lakko, tapaturma, terrori-isku, sähkökatkos, meteoriitti, heinäsirkat, maanjäristys tai kaikki edelliset yhteensä, aiheuttaisivat full-stopin toimintaan, kunnes uusi toimittaja olisi löydetty.

Sen sijaan jos on useita toimittajia, mitään em. riskeistä ei ole.

Mä diggasin noit heinäsirkkoi... :-)
Aivan näin, se on vähän sama kun suuryritysten johtajat eivät lennä samoilla lennoilla vaikka määränpää on sama.

Mirasane: Juuri näin. Maailmalla on sellaisia kauppoja, jossa vain määrättyjä tavaroita myydään ja niistä on joutunut maksamaan.
Tämä on määrätynlainen imago näille liikkeille.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Uutta tietoa / www.digitoday.fi

Kesken jännittäviä lätkähetkiä kävin katselemassa "Tommyn" mainostamia digitoday.fi sivuja.
Kas, kas!!! Siellä on uutta tietoa.
ACN ei ole asettanut 500 min. kuukausirajaa veloituksettomien puheluiden suhteen. Tilanne muuttui nopeasti, eli oliko aamuinen tiedote "vedetty hatusta"??
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Svante
Uutta tietoa / www.digitoday.fi

Kesken jännittäviä lätkähetkiä kävin katselemassa "Tommyn" mainostamia digitoday.fi sivuja.
Kas, kas!!! Siellä on uutta tietoa.
ACN ei ole asettanut 500 min. kuukausirajaa veloituksettomien puheluiden suhteen. Tilanne muuttui nopeasti, eli oliko aamuinen tiedote "vedetty hatusta"??

"Uutta tietoa"? :)
Kyllä Tommy oli tuohon juttuun viitannut tässä samassa viestiketjussa aiemmin tänään.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Tommy Saunalahti kaivaa itselleen ja sanoilleen suurta suurta kuoppaa jokaisella viestillään.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Cairns
Tommy Saunalahti kaivaa itselleen ja sanoilleen suurta suurta kuoppaa jokaisella viestillään.

Missä kohdin?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti mirasane
"Uutta tietoa"? :)
Kyllä Tommy oli tuohon juttuun viitannut tässä samassa viestiketjussa aiemmin tänään.

Good morning. Jaha, jälleen osoitus, että ei kandee tehdä kahta asiaa yhtäaikaa. Kummatkin meni kuuseen. Lätkässä tuli öögaan ja minä osasin lukea "uutiset" tasan tarkkaan päin "sanonko mä mitä". Kaikille tasapuolisesti anteeksi!
Miten mä nyt tollai... hm...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kysymyksiä / vastauksia

Yleiseen jakoon toivoivat kolmekin yv:n lähettäjää tällaisia tietoja, joten laitan:

-ACN ei maksa edustajilleen provikkaa puheluasiakkaiden kuukausimaksuista tai liittymän avauksista, ainoastaan liittymän käytöstä

-ACN ei maksa TeliaSoneralle 70-80% verkkovuokraa, Saunalahti maksaa 70%:n vuokraa (lähde HS taloussivut). ACN:n ja Soneran sopimus on "tukku" eli partnersopimus ja siihen liittyy mm. sonera adsl:n toimittaminen acn adsl:nä kenties jo tänä vuonna. Sopimus on solmittu yhtymätasolla Sonera Oyj - acninc. Ei siis sonera matkapuhelinpalvelut - operaattori, toisin kuin pelkkien verkkovuokralaisten sopimukset. Sopimuksen rakenne on luonteeltaan aivan toisenlainen kuin pelkkää airtimea vuokraavalla Saunalahdella, joka hakeekin HS-taloussivujen mukaan edullisempaa verkkoisäntää Radiolinjasta tai dna:sta, joiden verkot eivät tekniseltä tasoltaan kuluttajien kokemuksen mukaan vastaa Soneran verkkoa

-Ruotsi ei ole "joutunut siirtymään" 500 minuutin rajoitettuihin veloituksettomiin, koska acn ei ole koskaan markkinoinut Ruotsissa acn:n sisäisiä veloituksettomia puheluita. Sen liittymissä on ollut muita hintaetuja,jotka ovat tehneet siitä maan 4. suurimman liittymän

-Ruotsissa alkaa kokonaan tyhyjästä 1.4.04 veloitukseton acn-tuote, jonka nimeksi tulee siis alusta alkaen "ACN Mobile 500". Kyseiseen liittymään ei todellakaan vielä puhu kukaan håkan. Ja kukaan håkan ei ole puhunut tätä ennen lainkaan keskinäisiä veloituksettomia Ruotsin ACN Mobilessa.

-Suomen telelaki kieltää ketään operaattoria yksipuolisesti muuttamasta asiakkaan liittymätyyppiä kalliimpaan. Joten acn:llä ei ole mitään laillista oikeutta -eikä se ole näin tehnytkään- muuttaa acn friends -liittymää asiakkaalta kysymättä acn primaksi, joka on yritysliittymä. Typerä ajatuskin. Laki estää ja kuka haluaa kilpailla laittomasti?

-kaikki nämäkin acn-tiedot olisivat olleet acn:n sivuilla, jotka ovat maakohtaiset

-digitodayn sivuilla on tänään uutinen, jonka mukaan acn ei ole asettanut 500 minuutin rajaa asiakkailleen veloituksettomista puheluista. Se neuvottelee kuluttajaviranomaisten kanssa ja haluaa itse määrittää rajoituksensa muin keinoin kuin minuuttirajoin, jos mahdollista. Tästä johtuen yhtiö antoi 3.3. lehdistötiedotteen, jota lehdistö ei ole juurikaan käyttänyt ja joka on luettavissa esimerkiksi minun kauttani. On kuitenkin täysin mahdollista, että acn joutuu taipumaan ja ihan pikapuoliin samaan kuin saunalahti markkinoidessaan vuosi sitten vapaita tekstareitaan lauseella "tekstaa itsesi puuduksiin". Käytännössä kuluttajat huomasivat, että rajoituksetonta tekstailua ei olekaan ja saunalahti käveli itse kuluttajanvirastomiinaan - tämäkin löytyy digitodaysta. Tästä viisastuneena saunalahti asetti rajaksi 1.000 tekstaria kuussa ja veloittaa siitä ylimenevältä osalta jotain - tuote ei kiinnosta, joten en tiedä mitä. Ja tästä niin ikään viisastuneena saunalahti asetti saman miinan acn:lle, joka edelleen digitodayn mukaan "näyttääkin olevan se todellinen hyötyjä numerojen siirrettävyydessä" joten saunalahden huoli on ymmärrettävää

-acn ei ole toistaiseksi rajoittanut veloituksettomia puheaikoja, tästä löytyy todisteeksi kasoittain ihan oikeita laskuja, ei kaverin kertomaa/kuulemaa, jota saat kilpailijalta. Näitäkin pääsee tarvittaessa silmäilemään, vaikkapa minun kauttani. Puhuin viime kuussa acn:ääni, joka ei siis ole ainoa liittymäni, sillä sonera one on yritykseni pääliittymä, veloituksettomia 10 tuntia.

-nyt keskustellaan kai siitä, mikä minuuttiraja, jos sellainen tulee, on kuluttajaviranoimaistenkin mielestä sellainen, joka ei olennaisesti suomalaisten puhelinkäyttäytymiseen pohjautuen poikkea "rajoittamattomasta". 1.000 min? 2.000 min? 5.000 min? Suomen tiukka kuluttajansuoja on kuluttajien puolella tässä asiassa, hienoa. lisää tästäkin filosofiasta digitodayssa, jossa verrataan tilannetta mm. pankkimaksujen ajoittaiseen korottamiseen ja muihin vastaaviin. Merkitykseltään reaalisesti pienet muutokset voidaan tehdä yksipuolisesti jälkikäteen

Kannattaa lukea uutinen ja sen alauutiset huolella, siinä selviää myös Saunalahden suuri intressi asiaan, sillä se on ollut toistaiseksi hyvin hiljaa ja mainostamatta "rajoituksetonta" tekstariliittymäänsä. Lisäksi saunalahden 0 euron keskinäiset 1.000 minsan rajalla lupaava saunalahtelainen liittymä on voimassa kampanja-ajan eli 30.4. asti. asiakaspalvelunsa mukaan 29.4. sen ottaessaan asiakas saa puhua 1.000 minuuttia veloituksettomia 1 pv:n ajan, jonka jälkeen puhelut maksavat. Eli maan ainoat sisäiset veloituksettomat ovat tällä hetkellä; acn friends alkaen 18.11. toistaiseksi ilman rajoituksia pysyvästi ja Saunalahtelainen 1.3. - 30.4. 1.000 min/kk katolla. Lienee päivänselvää, että mahdollinen minuuttiraja asetetaan ainoaa kilpailijaa tällä alueella silmälläpitäen ottaen huomioon, että toisella ei ole päättymisaikaa.

Ihan rauhallista faktaa tässä, koetan pitää tunteet erossa tästedes, eilinen törmäilyni oli ääliömäistä, anteeksi siitä. Aikuisten oikeasti. Maailmassa on muutakin kuin acn / saunalahti -kilpailu. Esimerkiksi SM-liigan playoffit.

Odotan palstan saunalahtelais(t)en vastausta. On aivan turha yrittää peittää sitä tietoa, että on duunissa Saunalahdella. Mitä häpeämistä siinä on?

Verkostomarkkinointi on mielenkiintoinen aihe, mutta acn yksin ei ole sama asia kuin verkostomarkkinointi, joten käynpä avaamassa verkostofilosoinnille oman ketjun. Toivottavasti ei haittaa ketään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös