ACN ilmaiset puhelut

  • 81 431
  • 689

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ensinnäkin lehti on Keskisuomalainen. Ei Keski-Suomalainen, eikä myöskään kahvasuomalainen (jos JHag sillä sitä tarkoitti).

JHagin postauksesta sain kuitenkin sellaisen kuvan, että Keskisuomalainen olisi jotenkin tulkinnut jotain väärin. Eiköhän lehti vaan välitä tietoa ja tässä tapauksessa tieto ymmärtääkseni on se, että kuluttajavirasto on pakottanut ACN:n ilmoittamaan katon lupauksilleen.

Siihen en ota kantaa, onko kattoa sitten oikeasti olemassa tai ei, tai mikä onkaan halvin liittymä.

Täytyy kuitenkin todeta, että kovin kärkkäästi tietyt henkilöt tässä ketjussa ovat hyökänneet Saunalahden kimppuun, vaikka ketju koskee ihan jotain muuta. Eikä se minun silmissäni ainakaan nosta yhtään kyseisten henkilöiden arvostusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joudun heti aitoon acn-tyyliin rikkomaan lupaukseni ja kirjoittamaan tänne, koska eräät henkilöt eivät osaa lähettää yv-tyyppistä palautetta, vaikka sellaista pyydän.

Olen ottanut kantaa reaaliaikaisten tietojen perusteella ja tulevaisuuteen en osaa katsoa. Voin todistaa, että useat ihmiset ovat puhuneet yli tuon minuuttirajan veloituksetta. Mutta en näe siihen mitään järkeä, että tällaista täytyisi todistella. Eikös se ole kaikkein reiluinta, että jokainen päättää itse keneen luottaa ja sinulle joka luotat enemmän Saunalahteen; tee ihmeessä niin. Se on oikeutesi ja olet omalta osaltasi tukemassa vapaata kilpailua. Hyvä meininki.

Tenho; et tunne kaikkien asioiden taustoja. Se, että acn-ketjussa puhutaan niin paljon Saunalahdesta on aivan jonkun muun intressi kuin acn:n. Sitäpaitsi jopas oli aika mustavalkoinen kommentti ylipäätäänkin; kävin lukemassa syöpäketjua ja siellä puhuttiin kissoista, Viivi-ketjussa puhutaan Karitasta ja Janinasta, Jokeri-ketjuissa puhutaan HIFKistä, HIFK-ketjuissa puhutaan Jokereista. Jne. Olisikohan sulla asiaa Karpolle? Vai eikö keskustelupalstalla keskustelu saa rönsyillä ohi otsikon?

Mitä tulee Keskisuomalaisen, joka oli muuten mukavalla tavalla esillä talousuutisissa tällä viikolla liittyen osinkojen maksuihinsa, niin lehteä ei käsittääkseni pidetä varsinaisena valtamediana Helsinki-keskeisessä maassamme? Sorry. Joten lehden "uutinen" muuttuu uutiseksi heti, kun tieto minuuttirajasta tulee julkiseksi. Pelkkää Keskisuomalaista ei lasketa julkiseksi tiedoksi. HS:n taloussivuilla oli muuten toissa viikolla yleisartikkeli operaattorien kilpailusta, jossa todettiin tähän tapaan "kansainvälinen acn on menestynyt myöskin erinomaisesti". Pieni operaattorihan se on, lähes yhtä pieni kuin Keskisuomalainen on mediana.

edit: Jos Keskisuomalaisen maininta muuttuu julkiseksi uutiseksi, nostan lehdelle oikeasti ja ilman mitään provoja hattua.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti JHag
Joudun heti aitoon acn-tyyliin rikkomaan lupaukseni ja kirjoittamaan tänne, koska eräät henkilöt eivät osaa lähettää yv-tyyppistä palautetta, vaikka sellaista pyydän.
Jos tämä oli minulle suunnattu, niin olen todella pahoillani, että en lähettänyt yv:nä viestiäni. En vaan näe siinä mitään järkeä, että kirjoittaisin mielipiteeni, jonka haluan näkyvän myös muille, pelkästään yv:nä sinulle. Toisaalta ei olisi haitannut minua yhtään, vaikka et olisikaan vastannut, kun jo sanoit, ettet tähän ketjuun enää kirjoita.

Viestin lähetti JHag
Olisikohan sulla asiaa Karpolle? Vai eikö keskustelupalstalla keskustelu saa rönsyillä ohi otsikon?
Minulla ei olisi asiaa Karpolle. Saa rönsyillä, mutta aika naurettavalta se minusta vaikuttaa, että jotkut tässä ketjussa ovat päättäneet ottaa asiakseen Saunalahden mollaamisen. Itsehän en ainakaan voi sille mitään, mutta minua alkaa epäilyttää, jos jotain tarjotaan kovinkin halvalla. Ja eikä epäluuloja poista sekään, että ACN on -ymmärtääkseni, aika monessa maassa mihin on rantautunut, joutunut jonkin sortin "haloon" kohteeksi. Tuskin tämä pelkästään ihmisten ennakkoluuloja on. Mutta kuten jo sanoin, minua ei kiinnostakaan asia. Joskus aikoinaan oli Saunalahden modeemiliittymä ja silloin homma oli tyylikästä, niin toiminnaltaan ja hinnaltaan kuin myös ulkoisesti. Oli muuten todella komeat paketit niillä liittymillä :)

Viestin lähetti JHag
Mitä tulee Keskisuomalaisen, joka oli muuten mukavalla tavalla esillä talousuutisissa tällä viikolla liittyen osinkojen maksuihinsa, niin lehteä ei käsittääkseni pidetä varsinaisena valtamediana Helsinki-keskeisessä maassamme? Sorry. Joten lehden "uutinen" muuttuu uutiseksi heti, kun tieto minuuttirajasta tulee julkiseksi. Pelkkää Keskisuomalaista ei lasketa julkiseksi tiedoksi. HS:n taloussivuilla oli muuten toissa viikolla yleisartikkeli operaattorien kilpailusta, jossa todettiin tähän tapaan "kansainvälinen acn on menestynyt myöskin erinomaisesti". Pieni operaattorihan se on, lähes yhtä pieni kuin Keskisuomalainen on mediana.
Ja mitä tulee Keskisuomalaiseen, joka muuten on jopa ehkäpä hiukan isompi media mitä Helsinki-keskeisessä maassamme ajatellaan. Onhan Keskisuomalainen Oyj:hin kuuluvien lehtien levikki kohtuu iso, jo pelkästään laskemalla Keskisuomalaisen ja Savon Sanomien levikit yhteen.
Henk. koht. minulle on ihan sama mitä kukin ajattelee esim. Keskisuomalaisesta mediana, mutta toteanpa vaan, että jos minä en voi luottaa esim. Keskisuomalaiseen uutisoijana, niin heikosti on maassamme asiat.
Täytynee meidän kaikkien siis odotella vaikkapa iltapäivälehtien kirjoituksia, sillä nehän ainakin ovat jo valtamedioita tässä Helsinki-keskeisessä maassamme. :/
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Tenho
Mutta kuten jo sanoin, minua ei kiinnostakaan asia. Joskus aikoinaan oli Saunalahden modeemiliittymä ja silloin homma oli tyylikästä, niin toiminnaltaan ja hinnaltaan kuin myös ulkoisesti.



Mulla oli kanssa ja samasta syystä mulla ei tule koskaan ikinä milloinkaan olemaan yhtään mitään Saunalahteen viittaavaa, ei vaikka operaattori maksaisi siitä minulle.

Kaksi sanaa tuon Saunalahti seikkailun jälkeen: Elisa Communications!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tenho
Jos tämä oli minulle suunnattu, niin olen todella pahoillani, että en lähettänyt yv:nä viestiäni. En vaan näe siinä mitään järkeä, että kirjoittaisin mielipiteeni, jonka haluan näkyvän myös muille, pelkästään yv:nä sinulle. Toisaalta ei olisi haitannut minua yhtään, vaikka et olisikaan vastannut, kun jo sanoit, ettet tähän ketjuun enää kirjoita.

Minulla ei olisi asiaa Karpolle. Saa rönsyillä, mutta aika naurettavalta se minusta vaikuttaa, että jotkut tässä ketjussa ovat päättäneet ottaa asiakseen Saunalahden mollaamisen.

Pakkohan mun oli vastata sitten vastaavasti julkisesti, sillä syytit minua Saunalahden mollaamisesta ja olisin kertonut tarkemmankin syyn siihen, jos olisit halunnut sen privaatisti kuulla. Totean vain, että jotkut Saunalahdella ovat ottaneet asiakseen nimenomaan tässä ketjussa acn:n mollaamisen. Mikä on aika vitun kaukana normaalista keskustelusta, jota kai täälläkin pitäisi käydä ilman hevosen kokoista omaa lehmää ojassa? No, kukin hahmottaa maailmaa niillä aivoilla ja elämänkokemuksella ynnä ennenkaikkea amistasoisella taloustietämyksellään, joita on kertynyt. Ja saa siten aikaiseksi viatonta "keskustelua".

Sinua ja Keskisuomalaista ja loppupeleissä pikku-saunalahteakaan vastaan ei mitään. Ja eihän nyt perkele lehden levikkiin voi laskea päälle kai kaikkia konsernin lehtiä :) ? Tai sitten nykäskylä on kuin onkin savoa. Hesarin päälle pitäisi laskea IS ja Aku Ankkakin vielä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikä ole JHag:kaan pystynyt tässä ketjussa mitenkään perustelemaan vm- ACN:n ylivertaista tehokkuutta normaaleihin yrityksiin verrattuna. Ainoa, mitä hän pystyy, on pörssinoteerattujen firmojen dissaaminen mm. junttius-kahvaus-kateus- teemoilla. Jotenkin tuntuu niin tutulta vm- touhulta, jota on voinut seurata jo yli 10 vuotta.

Samat salihousuiset wanne-be-business-bodarit esittelee maailman nopeimmin kasvavaa alaa, jossa on tulossa toinen aalto, you know. Kaikki ei tätä hiffaa, mut niist ei kannata välittää ku ne on kateellisii. Niin ja mitään laskelmia ei kannata tehdä, ku ei maailma oikeesti mee teorioiden tai laskelmien mukaan. (tämä oli kirjoitusta JHag tyylillä)

Kai se ACN saa aluksi asiakkaita, kun 7000-9000 edustajaa syytää firmaan 5-6,5 milj. € rahaa., jolla rahoitetaan jonkin aikaa ilmaispuhelut Saunalahden työntekijät eivät sentään ole joutuneet maksamaan siitä, että saavat tehdä työtä, toisinkuin ACN- edustajat.

Niin ja mitä keskisuomalaiseen tulee, niin lehtihän ei voi välittää virheellistä tietoa, joka vahingoittaa kohteen liiketoimintaa (kuten tämä 500 min raja tekisi, jos se ei olisi totta). Tämä johtaisi takuuvarmasti vahingonkorvausoikeudenkäyntiin. Tässä mielessä olen vakuuttunut siitä, että lehden uutisoima raja on oikea. ACN on varmaan ollut yllättynyt siitä, miten paljon ilmaispuheluita puhutaan, kun se joutuu niistä Soneralle kuitenkin maksamaan. Näin ollen se on ollut tod. näk. pakotettu asettamaan näinkin kökön rajan ilmaispuheluille. Edes edustajien antamat reilut 5 milj. € ei riitä kovin pitkää kattamaan ilmaispuheluita, kun niiden määrä nousee ennakoitua suuremmaksi. Toisaalta ACN:llä ei varmaan puhuta muihin liittymiin niin paljoa, kuin mitä ACN laski. ACN:hän on liittymien tv-shop tuote, jonka ottavat etupäässä kansakunnan skotit: opiskelijat, työttömät jne. Nämä taas vaihtavat muihin operaattoireihin puheaikatarjousten perässä helposti.

ACN:n loppu on taas askeleen lähempänä!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Juttelin eilen yhden ACN:n edustajan kanssa ja aika karmaisevaa oli kuulla, kuinka jotkut vaikka periatteesta maksavat maltaita Soneralle ja kumppaneille mieluummin, kuin vaihtavat edullisempaan ja samalla hankkivat voittoa ACN:n myyjälle. "Mieluummin maksan enemmän, kuin näen toisen jotain voittavan"- mentaliteeetti on tässä puolisosialistisessa maassa edelleen vahvasti vallalla.
Samaa paskaa saa lukea Lidl- ketjussa eli kilpailua ei haluta vaan halutaan maksaa mielettömyyksiä lammasmaisesti nykyisille yrityksille.
En ole ACN:n asiakas, koska olen pidemmällä soipimuksella naimissa toisen operaattorin kanssa. En ole muutenkaan kyseisen yrityksen kanssa tekemisissä. Ihmetyttää vain kuinka toiset vastustavat kilpailua ja eivät huomaa väistämättömiä muutoksia yrityselämässä. Juna meni jo....
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti PeteX
Juttelin eilen yhden ACN:n edustajan kanssa ja aika karmaisevaa oli kuulla, kuinka jotkut vaikka periatteesta maksavat maltaita Soneralle ja kumppaneille mieluummin, kuin vaihtavat edullisempaan ja samalla hankkivat voittoa ACN:n myyjälle. "Mieluummin maksan enemmän, kuin näen toisen jotain voittavan"- mentaliteeetti on tässä puolisosialistisessa maassa edelleen vahvasti vallalla.
Samaa paskaa saa lukea Lidl- ketjussa eli kilpailua ei haluta vaan halutaan maksaa mielettömyyksiä lammasmaisesti nykyisille yrityksille.
En ole ACN:n asiakas, koska olen pidemmällä soipimuksella naimissa toisen operaattorin kanssa. En ole muutenkaan kyseisen yrityksen kanssa tekemisissä. Ihmetyttää vain kuinka toiset vastustavat kilpailua ja eivät huomaa väistämättömiä muutoksia yrityselämässä. Juna meni jo....

Ehkä kyse ei ole siitä, että vastustetaan kaverin rikastumista, vaan sitä, että tuote on usealle kalliimpi kuin ST tai RL. Ehkä kyse on siitä, että vastustetaan kaverisuhteiden kaupallistamista.

Se, että vastustaa vm:ää on aivan eri asia kuin että vastustaa kilpailua. Olen vapaan maailman kaupan ja kilpailun kannattaja, en ole tippaakaan kateellinen J.Ollilalle, kannatan johdon optioita jne, olen kokoomuksen kannattaja, olen KTM jne. Silti vastustan verkostomarkkinointia, koska se ei ole oikeata kilpailua, vaan hyväuskoisten kuppausta epärealististen lupausten muodossa systeemillä, jossa väkisinkin yli puolet jää tappiolle (kun otetaan huomioon työtunnit jne.)!

Olet oikeassa siinä, että juna meni jo. Nimittäin ACN :n juna meni jo, ja on parhaillaan matkalla kohti seinää, vauhti on luja ja pettyneitä vm- hörhöjä tulee taas paljon.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti PeteX
Juttelin eilen yhden ACN:n edustajan kanssa ja aika karmaisevaa oli kuulla, kuinka jotkut vaikka periatteesta maksavat maltaita Soneralle ja kumppaneille mieluummin, kuin vaihtavat edullisempaan ja samalla hankkivat voittoa ACN:n myyjälle. "Mieluummin maksan enemmän, kuin näen toisen jotain voittavan"- mentaliteeetti on tässä puolisosialistisessa maassa edelleen vahvasti vallalla.
Niin, tällä ACN:n edustajalla ei tietenkään ollut omaa lehmää ojassa? Ehkä kaikki eivät vain arvosta hintaa tuotteissa. "Hinta on huono kilpailuvaltti pitkässä juoksussa", niinhän sitä sanotaan. Mutta vm-hörhölle tämä tuskin menee läpi kun on pakko vain saada myytyä mahdollisimman paljon ennenkuin homma kusee.

Ja tämä ACN:n touhuhan menee ihan pelleilyksi. Nyt on jo rajat (huikeat 18min/päivä) mitä saa puhua vaikka kuukausi sitten väitettiin aivan päinvastaista. Upeaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti heki
Ainoa, mitä hän pystyy, on pörssinoteerattujen firmojen dissaaminen mm. junttius-kahvaus-kateus- teemoilla.

Saman olen pannut merkille minäkin myös muidenkin kirjoittajien kohdalla. Itse tunnustaudun Saunalahden liittymän omistajaksi, mutta tämän keskustelun perusteella se on asia, jota pitäisi lähes hävetä. Minulle kännykkäliittymä ei ole kuitenkaan mikään juttu joka herättäisi suuria tunteita ja saisi nousemaan barrikaadeille. Vaihdoin 7 vuotta hyvin palvelleen Soneran liittymäni Saunalahteen syksyllä ihan pelkästään hintasyistä. Mitään ongelmia Sauniksen kanssa ei ollut (mitä nyt SIM-kortti tuli postissa vasta pari päivää sen jälkeen, kun Sonera-korttini oli lakannut toimimasta. En halunnut olla ilman puhelinta kahta päivää, joten hain toimivan SIM-kortin Saunalahden läheisestä myyntipisteestä ja aikaa meni 10 minuuttia). Sen takia en ymmärräkään mistä kaikki Saunalahden vastustus kumpuaa? Minä käytän liittymää niin kauan kuin olen siihen tyytyväinen. Jos joku parempi ja halvempi liittymä tulee markkinoille, vaihdan siihen ilman omantunnontuskia.

Viestin lähetti heki
Niin ja mitä keskisuomalaiseen tulee, niin lehtihän ei voi välittää virheellistä tietoa, joka vahingoittaa kohteen liiketoimintaa (kuten tämä 500 min raja tekisi, jos se ei olisi totta). Tämä johtaisi takuuvarmasti vahingonkorvausoikeudenkäyntiin. Tässä mielessä olen vakuuttunut siitä, että lehden uutisoima raja on oikea.

Aivan. Yritykset ovat niin tarkkoja maineestaan, etteivät antaisi tuon kaltaisen tiedon mennä lehteen ilman seuraamuksia, ellei se olisi totta. Tuskin toimittaja tuota 500 minuutin rajaa on itsekään keksinyt.

On varmasti totta, että jotkut ovat tähän asti puhuneet maksutta enemmän kuin 500 minuuttia kuussa, mutta miten pitkään se onnistuu? Aikaisemmin firma on ottanut tuottoja myyntiedustajien värväämisellä, mutta kun se rahahana alkaa olla kiinni, on tulot sen jälkeen otettava liittymien omistajilta ja silloin tuo 500 minuutin maaginen raja otetaan käyttöön. Firman kannalta on vaan ollut parempi, jos rajaa ei olla tähän asti käytetty, koska silloin ACN-liittyjien omistajat ovat helpommin lähteneet hehkuttamaan liittymiä kaveripiireissään ja siten hankkimaan uusia potentiaalisia asiakkaita. Usko rajattomiin ilmaisiin puheluihin on kova, koska vielä 500 minuutin kuukausirajan tultua luotettavan tiedotusvälineen kautta julkisuuteen, jaksetaan uskoa ACN täydellisyyteen ja aletaan arvostelemaan tiedotusvälinettä sen pienuudesta. Keskisuomalainen on kuitenkin levikiltään Suomen suurimpia sanomalehtiä. Edelle taitavat mennä vain HS, Iltapäivälehdet, Aamulehti, Turun Sanomat ja Kaleva.

Jos juttu olisi julkaistu esim. Hufvudstadsbladetissa, niin olisiko JHag luottanut siihen paremmin, koska lehti on Helskinkiläinen? Ja olisiko silloin vaikuttanut asiaan enää se, että HBL:n levikki on 30% pienempi kuin Keskisuomalaisen?

Entä jos juttu olisi ollut Kauppalehdessä, jonka levikki on samaa luokkaa Keskisuomalaisen kanssa?

Edelleenkin tätä keskustelua on mielenkiintoista seurata. Ymmärrän, että monilla on henkilökohtainen suhde omaan autoonsa, mutta se yllättää, että kännyköiden SIM-kortitkin herättävät monissa niin suuria tunteita.

edit. typo
 

Tuamas

Jäsen
Helppo Acn:n on silti toimia, kun on likemmäs kymmenen tuhatta IE:tä (itsenäistä edustajaa), jotka ovat kaikki pulittaneet yritykselle aloitusmaksun sekä siihen päälle vielä markkinointimateriaalista maksettavat maksut.

Tuo 500min/kk on naurettavan alhainen raja, jos tuota aletaan aikuisten oikeasti toteuttamaan, niin aikamoinen joukkopako Acn:stä tulee. Nyt jo Sonera, Radiolinja ja Saunalahti ovat kertoneet, kuinka asiakkaat ovat hyvinkin nopeasti vaihtaneet takaisin Acn:stä. Noh, kuukauden sisään nähdään se, kuinka paljon Acn:llä on oikeasti asiakkaita, itse en usko pätkääkään siihen, että firmalla olisi 200 000 aktiivista liittymää, Numpacin alustavien tietojen perusteella oikeampi määrä aktiivisia liittymiä olisi alle 50 000. Varmistus tähän tulee, kun Sonera ja Saunalahti julkaisevat tuloksensa ja asiakasmääränsä tai kun Acn ja Numpac saavat toimintansa yhteensovitettua.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kahden päivän acn-harharetken jälkeen paluu dna:han. Sain samalla vaihdettua uuden numeron, jotain positiivista.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti mirasane
Sen takia en ymmärräkään mistä kaikki Saunalahden vastustus kumpuaa?

En tiedä, mutta luulisin tämän johtuvan Rytsölän veljeksistä ja Jippii -internetliittymistä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ole keskisuomalainen enää ainoa lähde, joka väittää 500 min. rajan olevan totta. Tässä lisää yksi nettijulkaisu:

http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=...29172

ACN:lle kuluttajaviraston vaatimus rajan asettamisesta on itseasiassa varmasti vain hyvä juttu. Perustelut on se, että ACN:n kasvu perustui edustajien antamiin lupauksiin ilmaisista rajoittamattomista puheluista (pl. väärinkäyttö itkuhälyttiminä). ACN epäilemättä saikin paljon asiakkaita, mutta ei sellaisia, joita he olivat toivoneet, mutta sen sijaan niitä ilmaispuheluiden kärkkyjiä tuli enemmän mitä ajateltiin. Näin ollen ACN:n kannalta tilanne oli huono. ACN joutuu maksamaan TS:lle ilmaispuheluista kuukausittain varmaan melkoisia summia. Olen aika varma myös siitä, että liittymien avauksien hitaus oli tietoista viivytystä ACN:ltä, koska liittymien avaus oli heidän kannaltaa varmaan tappiollista sen vuoksi, että liittymillä puhuttiin liikaa ilmaispuheluita. Viivyttelyllä pitkitettiin ja minimoitiin tappioita.

Kuluttajaviraston vaatimus rajan asettamisesta antoi ACN:lle edes jonkunlaisen takaportin paeta tappiollisesta rajaamattomasta tilanteesta, jolla hankittiin suuri asiakaskunta. ACN voi yrittää vierittää syyn kuluttajaviranomaisten ja Saunalahden niskaan, ja sanoa olleensa pakotettu asettamaan raja. Mutta miksi rajaa ei asetettu edes siihen 1000 min/kk tai 2000 min/kk? Miksi asettaa noin tiukka raja, jos sitä ei ole tarkoitus valvoa jatkossa? Minä en keksi yhtään syytä, miksei ACN olisi laittanut rajaksi yli 1000 minuuttia, jos rajaa ei olisi tarkoitus käytännössä valvoa. Olen vakuuttunut, että jatkossa 500 min. rajaa tullaan valvomaan, koska muutoin heidän imagon kannalta noin tiukan rajan vetäminen olisi todella tyhmää.

Mahtaa nyt 9000 edustajaa hävettää, kun on suu vaahdossa meuhkannut, ettei mitään rajaa ole. Tämä on niin tuttua vm touhua, ettei moiselle penailulle voi kuin nauraa.

EDIT: kahvasuomalainen, voiko enää huonompaa ja epätoivoisempaa läppää olla. Huomaa, että alkaa asia-argumentit loppua ja hätä olla suuri, kun yritetään väistää faktat naurettavilla provoilla. Koko JHag:n uskottavuus on karissut moisten naurettavien pohjanoteerausten vuoksi täysin.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti heki
Mahtaa nyt 9000 edustajaa hävettää, kun on suu vaahdossa meuhkannut, ettei mitään rajaa ole. Tämä on niin tuttua vm touhua, ettei hoiselle penailulle voi kuin nauraa.

Katselin netistä suomalaisten ACN-edustajien sivuja ja aika moni mainostaa edelleen ilmaisia puheluita. Nyt kun tuo puheajan rajoituskin on jo julkistettu, niin eikö ilmaisina liittyminä ACN:ää kauppaavat tumpelot myyntiedustajat voi joutua ongelmiin, kun mielestään ilmaisen liittymän ostanut asiakas saa ensimmäisen laskunsa ja huomaa sen olevan moninkertainen odotettuun verrattuna?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti JHag
Mitä tulee Keskisuomalaisen, joka oli muuten mukavalla tavalla esillä talousuutisissa tällä viikolla liittyen osinkojen maksuihinsa, niin lehteä ei käsittääkseni pidetä varsinaisena valtamediana Helsinki-keskeisessä maassamme?

Keskisuomalainen on Keski-Suomen ykkösmedia ja sen painoarvo suomalaisessa mediakentässä on kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Yksi merkittävimpiä tekijöitä tässä on ollut lehden Sunnuntaisuomalainen -sunnuntaisivut, jotka julkaistaan sellaisenaan myös Savon Sanomissa, Ilkassa, Pohjalaisessa ja Karjalaisessa ja jolla on lukijoita yli 800 000. Toinen Keskisuomalaisen arvostukseen vaikuttanut juttu on lehden oma aktiivinen uutishankinta. Lehdessä on siis muitakin kuin STT julkaisemia ja kaikkiin maakuntalehtiin päätyneitä uutisia. Tämän takia Keskisuomalainen on aamutelevision uutisosuuksissa monesti esillä kohdassa, jossa toimittajat lukevat eri lehtien kiinnostavia uutisia.

Ja selvennykseksi vielä. Minulla ei ole mitään suhdetta kyseiseen lehteen. En saa provikkaa siitä, jos joku innostuu lehden tilaamaan, enkä värväämässä Keskisuomalaiselle jälleenmyyjiä tai kokoamassa mitään muutakaan pyramidia. Itse en edes kauheasti pidä Keskisuomalaisesta, mutta silti en lähde kiistämään lehden painoarvoa mediana.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Käynpä minäkin sitten ehtiessäni haaskalla ja irtohuomiona asioita:

- ACN-edustajien kommentteja täällä ei ole vähään aikaan näkynyt.Viesteistä päätellellen heitäkin on on mukana ollut.
- Henkilökohtaisella kokemuksellani valtamedioista en virhetietoja ihmettelisi,tarkoitan siis Keski-Suomalaista.Erinomaisen mielenkiintoista olisi myös tietää HS:n ja Ylen lähde 200 000 ACN-liittymästä.Näistä medioista kuitenkin aika suuri porukka hakee´totuuden´
-sinnehän ne ACN-mainokset ilmestyivät myös punttisalin seinälle.Vaihdan salia, tosin monesta muustakin syystä.
- heti kun minulla on ylimääräistä aikaa,niin vastustan ja paheksun asioita.Tällä kertaa vaihteeksi taas ACN:ää täällä.
-Saunalhdesta on henkilökohtaisia kokemuksia ja aivan helvetin huonoja.

edit:
- pienen keskeytyksen jälkeen(ja monen maanantaimailin) ehdin jo pistää tähänkin kohteliaan lopputervehdyksen ja nimeni.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Viestin lähetti JHag
Mitä tulee Keskisuomalaisen, joka oli muuten mukavalla tavalla esillä talousuutisissa tällä viikolla liittyen osinkojen maksuihinsa, niin lehteä ei käsittääkseni pidetä varsinaisena valtamediana Helsinki-keskeisessä maassamme?"

Ettei tässä vain olisi kateus taustalla, kun keskisuomalainen kehtasi ihan velkapääomalla maksaa osinkoja. Sehän on törkeää, että yritys kehtaa muuttaa pääomarakennettaan paremmin vastaamaan omistaijen tarpeita. Verosuunnittelu on ilmeisesti joillekin sama kuin veronkierto ja talousrikos. Tiedoksi vain, että verosuunnitelu on ihan laillista ja järkevää toimintaa, joka pohjautuu kannattavuuslaskelmiin. Ai niin, vm:ssä ei tehdä kannattavuuslaskelmia.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt on taas kaikunut tietoja, että kuluttajavirastosta ei koskaan olisi mitään tietoja "500min per kuukausi" Keskisuomalaiselle lähetetty, mutta mistäs näitä tietää...
Tämäkin tieto on epävarma. :)
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Käynpä minäkin sitten ehtiessäni haaskalla ja irtohuomiona

- Henkilökohtaisella kokemuksellani valtamedioista en virhetietoja ihmettelisi,tarkoitan siis Keski-Suomalaista.Erinomaisen mielenkiintoista olisi myös tietää HS:n ja Ylen lähde 200 000 ACN-liittymästä.Näistä medioista kuitenkin aika suuri porukka hakee´totuuden´


- Tuo n. 200 000 asiakasta pohjaa vain ja ainoastaan ACN:n omaan ilmoitukseen, joka luki lehdistötiedotteessa kun ACN ilmoitti viimeksi, ettei minuuttirajaa ole olemassakaan tai jos on, on se vähintäänkin riittävä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Tenho
Nyt on taas kaikunut tietoja, että kuluttajavirastosta ei koskaan olisi mitään tietoja "500min per kuukausi" Keskisuomalaiselle lähetetty, mutta mistäs näitä tietää...

Sama näyttää kuitenkin olevan myös täällä: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=...29172

Hassu sattuma jos kaksi mediaa olisi omasta päästään keksinyt täsmälleen samanlaisen uutisen, eikö? :D
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti mirasane
Sama näyttää kuitenkin olevan myös täällä: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=...29172

Hassu sattuma jos kaksi mediaa olisi omasta päästään keksinyt täsmälleen samanlaisen uutisen, eikö? :D

Niin ja mistähän luulet Digitodayn saaneen tuon asian tietoonsa? Luit ilmeisesti tuon jutun vai? No melko alussa jo sanotaan, että "kertoi sunnuntain Keskisuomalainen." Hassu sattuma, eikö?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti seisnauraa
Niin ja mistähän luulet Digitodayn saaneen tuon asian tietoonsa? Luit ilmeisesti tuon jutun vai? No melko alussa jo sanotaan, että "kertoi sunnuntain Keskisuomalainen." Hassu sattuma, eikö?

Heheh, kieltämättä hassu sattuma! :D

Myönnän, en lukenut digitoday juttua läpi, vaan kurkkasin sen verran, että huomasin sen käsittelevän samaa aihetta.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Uutisissahan nimenomaan lukee, että ACN on ehdottanut rajaksi 500 min/kk, mutta kuluttajaviranomaisten kanta on, että muutos on liian suuri, jotta ACN voisi yksipuolisesti muuttaa sopimusehtoa noin paljoa.

Eli 500 min/kk ei ole virallinen raja tällä hetkellä sen vuoksi, että kuluttajaviranomaiset eivät tätä hyväksyneet. Olen kuluttajaviranomaisten kanssa samaa mieltä, että jos kerran tuotetta on markkinoitu lähes rajattomilla ilmaispuheluilla, niin ei sitä tulisi voida muuttaa 500 min/kk yksipuolisesti. ACN:lle tuo raja sopisi mainiosti (lue yltä perustelut).

Aloitteellinen osapuoli rajassa on siis ollut ACN, ei kuluttajaviranomaiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös