”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 595
  • 2 195

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
HK Englannin pekoni

Mua tökkii tässä Englannin versiossa aavistuksen tuoteselosteesta löytyvä:

HK kirjoitti:
Valmistettu Puolassa suomalaisesta lihasta.

Jollaista mainintaa siis ei ihan perinteisen Amerikan serkun kohdalla ole. Noh, eihän siinä, kyllähän moni meistä tykkää vähän enemmän reissanneesta lihasta.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Mua tökkii tässä Englannin versiossa aavistuksen tuoteselosteesta löytyvä:



Jollaista mainintaa siis ei ihan perinteisen Amerikan serkun kohdalla ole. Noh, eihän siinä, kyllähän moni meistä tykkää vähän enemmän reissanneesta lihasta.
Kyllä HK:n kaikki pekonit leikataan ja pakataan Puolassa.
Atrian Suomalainen pekoni puolestaan valmistetaan Ruotsissa.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Oma suosikkihellejuoma on sasqiaa (sinisestä pullosta), vettä ja tujaus sitruunamehua. Voi pistää myös jääpaloja jos sattuu hurjaksi äitymään. Ei tosin ole mikään tuore löytö elintarvikkeiden saralla, mutta en ole tuota lidlin kivennäisvettä parempaa vielä ainakaan normikaupoista löytänyt.
Vodkaa vielä töräys sekaan niin avot!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
En epäilä tätä, mutta kuten sanottua, jännä ettei sitä lue esim. juuri tuon Amerikan pekonin ainesosien yhteydessä.


Vaikea sanoa varsinaisista pakkauksista, mutta tuo ero löytyy ainakin noista netin tuoteselosteissa.

Kun tuon sivulla olevan kuvan pakkauksen naamapuolesta avaa isompana, niin kyllä se siinä paketissa lukee. http://hkruokatalo.studio.crasman.fi/pub/Kuvat/Tuotekuvat2/4628.jpg

Oisko tähän uuteen laitettu vaan teksi pakkauksessa eri kohtaan ja sitämyöten on tullu copy-pasten mukana "ainesosaluetteloon".
Ja joo ei ole näillä isoilla (HK, Atria) pekonivehkeitä suomessa ollenkaan vaan jotai keskitettyä hommaa, jossa ruhoja/lihanpaloja kuskataan kivasti maasta toiseen ja takaisin. Näistä oli ihan mediassa juttua joskus muutama vuosi sitten, kun kohistiin siitä mikä kaikki "suomalaisilla tuotemerkeillä" myytävä ei olekaan oikeasti niin kotimaista kuin annetaan ymmärtää. Liha raaka-aineena on kaiketi kotimaista säännösten mukaan kun elukka on täälä kasvatettu ja hengiltä otettu. Sen jälkeen voi sitten kuljettaa prosessiin minne vaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Aiheesta pekoni: ottakaas joskus testiin Tulip- merkinen loistotuote Tulip 125g alkuperäinen pekoni, Tulip - Foodie.fi Ainakin omaan makuun pesee täkäläiset tuotteet kevyesti. Jännä muuten että HK, Atria jne eivöt osaa tehdä pekonia ilman savuaromia. Harmi vain etten ole löytänyt muualta kuin viherkorttimafian myymälästä.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lidlin kreikkalaiset jogut ovat myös parhautta ja varsinkin hunajalla maustetut. Kandee testata ehdottomasti.

Lidlistä löytyy mansikka- , vadelma- ja uuniomenahillolla maustetut kreikkalaiset jogurtit. Hunajaversiota en löytänyt. Näissä siis hillo erillisenä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olisi tarkoitus tehdä härkäruukku tuossa tulevana viikonloppuna. Suositelkaas jotain naudanlihasuikaleiden merkkiä jonka hinta/laatu-suhde ns. kohtaa. Eli ei halvinta purkkaa, mutta ei mitään kalleintakaan mahdollista.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olisi tarkoitus tehdä härkäruukku tuossa tulevana viikonloppuna. Suositelkaas jotain naudanlihasuikaleiden merkkiä jonka hinta/laatu-suhde ns. kohtaa. Eli ei halvinta purkkaa, mutta ei mitään kalleintakaan mahdollista.
Osta sopiva pala ja leikkaa itse mieluista siivua, kyllä sen verran puukko miehen kädessä pysyy ettei sormia sekaan silppua.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Osta sopiva pala ja leikkaa itse mieluista siivua, kyllä sen verran puukko miehen kädessä pysyy ettei sormia sekaan silppua.
Tässähän se mitä pitäisi tehdä. Tulee vaan todennäköisesti käytyä sellaisessa kaupassa jossa ei lihatiskiä ole, mutta laitetaan korvan taakse.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Olisi tarkoitus tehdä härkäruukku tuossa tulevana viikonloppuna. Suositelkaas jotain naudanlihasuikaleiden merkkiä jonka hinta/laatu-suhde ns. kohtaa. Eli ei halvinta purkkaa, mutta ei mitään kalleintakaan mahdollista.

Itse leikaten paras, mutta Veljekset Rönkä ei yleensä ole pettänyt vaikka ulkopaistia taitaa ollakin. Tosin ei taida sieltä suomineidon eteläisemmistä osista oikein saada koko tuotettakaan. HK:lla on semmonen ohut sisäpaistisuikale, mutta ne on semmosta ohutta roipetta ja taitaa kilohinnaltaankin olla ihan samoissa sisäpaistipalan kanssa.

PS. cittareissa on mammuttimarkkinat menossa ja en pitäisi ollenkaan yllättävänä jos ensi viikonlopuksi tulee jokin naudanpaistipala sinne tarjoukseen - on nimittäin tosi useasti ollut ko. tarjouspäivien jälkimmäisenä viikonloppuna...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vähemmän yllättäen voitti HS:n raejuustotestin. En tiedä johtuuko kysynnästä vai mistä, mutta yllättävänkin hankalaa löytää muutamaa Keskon kauppaa ja Prismaa lukuunottamatta.

Itse olen käyttänyt jo vuosia Valion Arkiraetta, aina löytyy jääkaapista. Kilohinnan ero tuohon luomuun 3€ joten varmaan jatkankin tuolla Arkirakeella jonka koostumus on hyvä ja maku neutraali, sopii vaikka mihin lisäämään proteiinia esim sosekeittoihin, salaatteihin, natu juguun, sellaisenaan iltapalaksikin tulee syötyä jos ei haluaa hiilaripommia mahaan ennen yötä.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Herkuttelu hymyilyttää. Hakiksen hallista haettuja, savustettuja nahkiaisia nautiskelemassa.

Siirsin IFK-osiosta tämän. Oon monesti miettinytkin saako savustettuja nahkiaisia täältä stadista mistään? Onko muita paikkoja tiedossa?

Aikoinaan kasarilla tuttavaperhe toi aina näitä jostain porin suunnalta kun tulivat sieltä kyläilemään meille.

_
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Jupe Helpointa on mennä lähimpään K-supermarketiin ja pyytää tiskiltä että tilaavat sulle haluamasi määrän. Hinta on tuo sama 3e kappaleelta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Jupe Helpointa on mennä lähimpään K-supermarketiin ja pyytää tiskiltä että tilaavat sulle haluamasi määrän. Hinta on tuo sama 3e kappaleelta.
Katos perkele, onko se tosiaan näin helppoa, lähin K-supermarket 400 metrin päässä himasta joten iso kiitos tästä vinkistä!

_
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Katos perkele, onko se tosiaan näin helppoa, lähin K-supermarket 400 metrin päässä himasta joten iso kiitos tästä vinkistä!

_
Heitäs vielä mikä suppari on kyseessä niin annan sisäpiiriläisen arvion palvelun laadusta. Periaatteessa pitäisi onnistua kaupasta kuin kaupasta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Heitäs vielä mikä suppari on kyseessä niin annan sisäpiiriläisen arvion palvelun laadusta. Periaatteessa pitäisi onnistua kaupasta kuin kaupasta.
Mankkaa ja Pekka Iho, ainakin omasta mielestä laajentanut ja panostanut kauppaan ihan hemmetin paljon, oon jutellutkin hänen kanssaan jokusen kerran. Sekä muutamia erittäin asiantuntevan oloisia vanhoja lihamestareita tiskin takana, toki kotikokki vain olen mutta paljon saanut hyvää palvelua mm rasvapolttoon littyen, pataruokiin jne. Saa toki heittää pyyhkeitäkin ja pitääkin jos jotain vialla.

_
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mankkaa ja Pekka Iho, ainakin omasta mielestä laajentanut ja panostanut kauppaan ihan hemmetin paljon, oon jutellutkin hänen kanssaan jokusen kerran. Sekä muutamia erittäin asiantuntevan oloisia vanhoja lihamestareita tiskin takana, toki kotikokki vain olen mutta paljon saanut hyvää palvelua mm rasvapolttoon littyen, pataruokiin jne. Saa toki heittää pyyhkeitäkin ja pitääkin jos jotain vialla.

_
Mankkaa on hyvän kaupan maineessa. Varmasti onnistuu jos soitat sinne tai käyt henkilökohtaisesti paikalla. Nahkiaiset ovat tietysti suppean tarjonnan tuote, mutta useimmilla tiskeillä on hyvät kontaktit suoraan tuottajiin. Ei siis välttämättä onnistu ihan heti, mutta kärsivällisyys kyllä palkitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös