”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 464
  • 2 195

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Forssan Lounassalaatti. Kyseinen einessalaatti oli lempisalaattejani silloin kun olin lapsi.

Sitten lopettivat lounassalaatin valmistuksen moniksi vuosiksi. Syystä jota en tiedä.

Tänään oli ilo huomata, että lounassalaattia saa taas.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Forssan Lounassalaatti. Kyseinen einessalaatti oli lempisalaattejani silloin kun olin lapsi.

Sitten lopettivat lounassalaatin valmistuksen moniksi vuosiksi. Syystä jota en tiedä.

Tänään oli ilo huomata, että lounassalaattia saa taas.
Onko tämä sitä missä on olevinaan muka jotain lihaa, mitä siis oikeasti ei ole, vaan sekin on jotain "kinkku"suikaletta, eli siis 5% salaatista lihaa ja siitä "lihasta" 50% on jotain vehnäjauhoja ja muuta moskaa ja sitten se on vieläpä upotettu "majoneesiin". Majoneesiin mikä ei edes ole majoneesiä, vaan jotain kamalanmakuista einesmoskaa, mikä saatu jollain ilveellä valkoiseksi ja edes etäisesti muistuttamaan majoneesia, niin näöltään kuin koostumukseltaankin. Maku vaan unohtui jonkun testata, mutta eihän noita ruokia maulla myydäkkään.
 

Nick Neim

Jäsen
Eilen oli jonkin sortin sukulounaan tynkää mutsin luona, ja se oli sitten pistänyt pöytää koreaksi. Ajattelin sen itse väsänneen kiusausta pöytään, mutta sivummalla valmistusvinkkejä kysyessäni paljastuikin Kokkikartanon tuotteeksi. Oli muuten aivan saatanan hyvää tuollaiseksi valmistuotteeksi, eikä pöydästä kukaan sitä sellaiseksi tunnistanut ennen paljastusta. Ehdottomasti menee ostoslistalle tulevaisuudessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näissä ja monissa muissakin eineksissä jos niihin päätyy täytyy muistaa lämmitellä uunissa maltilla sapuskat. Näistäkin saa ihan hirveää sontaa kun vetää 1000w mikroon ja 3 minuutissa kuivaksi.
Sama pätee aika moneen muuhunkin, jotkut eines pinaattiletut mitä skidi syö joskus niin kuivuu mikrossa ja se ei suostu syömään mutta kun laittaa tilkan oliiviöljyä pannulle ja keskilämmöllä siinä niin voidaan puhua jopa mehukkaastakin mausta. Ainakin jos ei kuliranistiset odotukset ole ihan tapissa.

_
 

Nick Neim

Jäsen
Ainakin jos ei kuliranistiset odotukset ole ihan tapissa.
Nimenomaan näin noiden valmisaterioiden suhteen täytyy ajatella, jos niitä jostain syystä ostaa. Siinä mielessä tuo yllämainittu oli todella positiivinen yllätys.

Juuri tänään viimeksi sai kuunnella duunissa itkua siitä, kun ei se euron lihapullasetti ole mitään kummoista. No älä vitussa? Kannattaa varmaan panostaa hieman sitten niihin eväisiin, jos odottaa sen ruoan maistuvan edes kelvolliselta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kokkikartanolla on hyviä tuotteita eineksiksi, vaikka on einesten laatu noussut muutenkin. Enkä puhu nyt jostain roiskeläpistä ja euron burgereista, vaan siitä, että tuoteselosteita lukemalla sieltä voi ihan hyviä arjen pelastajia löytää, jos ei ala kilohintaa laskemaan. Sama homma puolivalmisteissa - kyllä mä joskus ostan sen peruna-sipulisekoituksen, kermaa ja kylmäsavulohta, ja väsään helpon kiusauksen, ellen peräti osta tuota Kokkikartanoa suoraan (paitsi etten pidä heidän lohikiusauksestaan). Joskus tuli työpaikalla puhetta näistä ja sain paheksuntaa osakseni, kun kuulemma itse tehty on se juttu. Silti samat tyypit syövät koulun ruokalassa ja mä puolestani teen 90% omat sapuskani kotiin ja duuniin. Ehkä siinä voi satunnaisesti valmisruoankin ostaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onko sekin muka huijausta jos käyttää valmista perunasipulisekoitusta? Mä ainaki käytän sitä oikeastaan aina jos teen kiusausta yms.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Selvä peli. Ehkä köyhdyn sen ~3 euroa ja harmittelen huonoa ostosta myöhemmin.
Vinkkejä laadukkaampaan nyhtöön? (Ja suoraan lihanjalostajan tiskiltä ei lasketa. ;) )
Kivikylä on siitä kätevää, että on jo valmiiksi kypsää. Saa jotain pikasafkaa heti tehtyä.

Pullet Beeg on taivaallista. Teen siitä joskus burgereita. En tosin muista valmistajaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kivikylän "pulled pork" purkki (250g).

Kokemuksia?
Ihan ok grillivastuksilla kun pienen rapeuden hakee pintaan. Tai minä ainakin tykkään niin.

Tuosta Kivikylän matskusta tukee toisinaan tehtyä sellaista mättöä, että revin jotain vanhaa vaaleaa leipää vuoan pohjalle, kostutan milloin milläkin, esim. tomaattikastikkeella ja öljyllä himpan verran, päähän hetken uunissa ja revin mozzarellaa sekaan, sitten jotain sipulia, tomaattia, milloin mitäkin piristävää ja vielä pp päälle. Sitten lämpöä kuumalla grillivastuksilla siten, että liha hiukan repeutuu ja juusto sulaa. Ei liian kuivaksi muttei märäksikään mössöksi saa valmistaa. Päälle hickorykastiketta. Hyvää mättöä, kylkeen halpa lager.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Selvä peli. Ehkä köyhdyn sen ~3 euroa ja harmittelen huonoa ostosta myöhemmin.
Vinkkejä laadukkaampaan nyhtöön? (Ja suoraan lihanjalostajan tiskiltä ei lasketa. ;) )

Lidlin pulled pork on kypsä pala, mikä itse hienonnetaan, tullut grillattua ja paistettua. Mielestäni näistä valmiista seteistä parhaan makuinen ja koostumukselta loistava. Kivikylän purkista en pitänyt, jotenkin jauhoinen koostumus kun valmiiksi nyhdettyä paistaa ja hieman mautonta.
Kaikkein parhaan olen kuitenkin tehnyt ihan raa'asta kasslerpalasta itse marinoimalla, mutta tämä vie aikaa eritavalla.

Tosiaan nuo kokkikartanon valmisuoat on ihan loistavia. Ihan sikahintaisia ja tuohon hintaan tekee itse myös ison satsin ruokaa, mutta näin yleensä valmisruokia inhoavana nuo kyllä maistuvat. Varsinkin aurajuustokinkkukiusaus oli erittäin maistuvaa.
Lidlistä löytyvät Koskikylän valmislootat ovat noita samoja settejä ja hieman huokeampia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus tuli työpaikalla puhetta näistä ja sain paheksuntaa osakseni, kun kuulemma itse tehty on se juttu. Silti samat tyypit syövät koulun ruokalassa ja mä puolestani teen 90% omat sapuskani kotiin ja duuniin. Ehkä siinä voi satunnaisesti valmisruoankin ostaa.
Ylipäätänsä nämä "itse tehty" ja "terveellinen kotiruoka" -jargonia jauhavat tyypit ovat yleensä itse läskejä eivätkä ymmärrä mitä suuhunsa laittavat. Sillä missä ruoka on tehty ei ole väliä.

En itse ole moneen vuoteen syönyt eineksiä (jos ei lasketa krapulapizzaa silloin tällöin), mutta opiskeluajoilta muistan kyllä nuo kokkikartanon tuotteet. Olivat oikeasti hyviä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pulledeista tuli mieleeni että ne Atrian Bravuuri Pulled Pork ja beef ovat oikein oivia tuotteita. Tai eihän tuo nyt kummia vaatisi ns iha ite tehdä, mutta kätevä ne on heittää pakkauksessaan uuniin ja neljän tunnin päästä pois, varsinkin kun maku on erittäin hyvä.
Noista kypsistä en tykkää. Tai kokeillut olen Tulipia (kammottava) ja Kivikylää (kehno).
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko moni muuten Ruoveden Herkun tuotteita? Jos ei, suosittelen.

Tuli ostettua chipotle-majoneesia tällä kertaa. Kiva maku ja pienen potkun antaa suuhun tulisuudessa. Myös se chilimajoneesi on hyvää, kuten myös valkosipulimajoneesi noilta. Valkosipulisinappiakin tekisi mieli ostaa, oli aika perhanan hyvää kun maistoin joulutorilla tuota.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Downtown ice cream ja makuna craving for liquorice. Todella hyvää jäätelöä, jossa on Kingismäisiä lakun paloja jäätelön seassa. Toivottavasti tuovat Suomeen enemmänkin makuja.
 

A Siente

Jäsen
Rainbowin esipaistetut ranskalaiset sämpylät olivat yllättävän hyviä. Todella rapeita ja maukkaita kun suoraan uunista söi. Ovat sopivasti pakattu 6+6 pakkaukseen, niin ei tarvitse kaikkia paistaa kerralla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy kyllä todeta että parissa vuodessa maustamattomasta turkki/kreikkajugusta on tullut elintarvike jota on aina oltava jääkaapissa. Aluksi se oli joka aamuista smuuthieta varten, sitten siiitä tehtiin välipaloja esim raejuuston ja myslin kanssa. Sitten tullut lisäksi kastikkeet ruoille, kun yleensä en kastikkeita käytä. Esim nopea ja aina toimiva kanalle on töräys srirachaa eli kukkossoossia turkkijuguun ja toimii erinomaisesti.
Lidlistä käytän sitä 1kg 2% rasvaa versiota, mutta paremman makuinen kohtuurasvaisista on Lindahlis partamies 3,5% versio.
http://d3vsgec5pd3juy.cloudfront.ne...ds/kt/sites/21/2014/10/Lidl_kreikjogurtti.jpg
http://cdn.mytaste.org/i?u=http://2...2C+hein%25C3%25A4+-13+023.JPG&w=330&h=270&c=1

Linkit kuviin juguista, josisain suomiblogeissa

_
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars

Itse kanssa tykästynyt noihin lähinnä joidenkin liharuokien kastikkeisiin yms. tacokastikkeisiin. Erittäin käyttökelpoista tavaraa, jolla saa hyviä makuja ruokaan. Itse käytän tuota kuvassa olevaa rasvaisempaa Lidlin versiota usein ja muutoinkin suosin jos muualta ostan kreikkalaistyyppistä. Esimerkiksi Valiolla on varsin hyvä jokin "Aito kreikkalainen jogurtti" tjsp, aivan ryöstöhintaista, mutta hyvää.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Lidlistä on tullut ostettua siskonmakkaroita melko usein kun noista saa tehtyä mielestäni parhaan arkikeiton. Eilen testasin sitten ensimmäistä kertaa noiden paistamista, kun pakettiin on laitettu myös paisto-ohje. Tuo tahnahan on pannulla käytettynä vallan jumalaisen makuista! Tolkuttoman rasvaista ja suolaistakin mutta myös hiton hyvää. Jatkanen kyllä todennäköisemmin useimmin keittolinjalla, siitä ei tiedosta miten töpäkästä tuotteesta onkaan kyse.

Ja avautui jälleen kerran että siskonmakkaroiden nimellä ei ole mitään tekemistä lähisukulaisten kanssa, tuo pitää aina tarkistaa kun paketista huomaa ruotsinkielisen nimen siskonkorv.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös