”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 371 402
  • 1 778

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mutta sanoit aikaisemmin että touhu on tekopyhää. Sitä kysyin että mikä siinä on tekopyhää?
Pointin kirjoitin aiemmin epäselvästi, kun täälläkin jatkuvasti arvostellaan valmiiseen pöytään astumista ja muuta. Tuosta klackeninkin päädystä ei päästä edes sataan, kuka on seurannut rämpimistä kakkosen ja kolmosen välillä. Totuus on se, että peleissä käydään, koska meininki suuriltaosin on mainiota päädyssä, eilen klackeni täyttyi nousumahdollisuuden vuoksi ja derbyissähän on sama juttu tosin vain paikallisvastustajan vuoksi! Kaikki tehköön omat ratkaisunsa mistä saa iloa elämään, joten tekopyhyys oli ehkä hiukan väärin kirjoitettu. Kyllä mä silti IFK:n puolella olen ja joitain pelejäkin tullut katsottua, kun yhteyksiä siihen suuntaan on ja hyvä meininkihän siellä aina on.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Henkkoht mä tykkäisin noista punaisista savuista, haluaisin joskus kokeilla, mutta se pitäisi toteuttaa niin, että järkkärit näyttää paikan missä ne voisi käryttää ennen halliin menoa. Kasvomaalit on se verran testattu vuosien varrella Mömmöm kisoissa, että ollaan päästy Suomea vähän suurempien maiden päälehtien urheilusivujen etukuvaan koko sivun kuvalla :)
Siis kaikki mikä tapahtuu omalla paikalla ja ei riko sääntöjä on ok. Kaikki saa huutaa mitä haluaa, kun joku järki pysyy huudoissa... Isot kuitit vastustajalle on jopa hävinnyt halleista ja niitä pitäisi taas elvyttää....

Kyselen näitä vain siksi, että monelle ihmiselle on tullut todella vääristynyt kuva mitä HIFK:n matseissa tapahtuu. Itse katsomossahan ei siis tapahdu mitään typeryyksiä, vaan Klackenissa on niin kevyesti Suomen paras meno, että seuraavaa ei näy ihan kintereillä.

Telian aikana, siis neljässä kaudessa olen nähnyt yhden hepun niputuksen yhdessä Derbyssä myyntialueella, en ole varma mitä tapahtui. Suurin idioottimaisuus on ollut metallipöytien alasheittely, kun pudottiin viime kaudella, täysin järjetöntä.

Isot otsikot ovat saaneet muutaman idiootin touhut ulkopuolella. Ikävää, mutta saaneet aivan suhteettoman osan julkisuudesta, verrattuna kaikkeen hyvään.

Sääntöjen osalta. No, säännöt toki kieltävät soihdut ja pommit. Tässä kohtaa itse hyväksyn sääntöjen rikkomisen. Derby-marssit olivat hienoimpia kokemuksia mitä olen kannattamisen osalta kokenut. Toivotaan että ne jatkuvat.

Kaikenkaikkiaan verrattuna Nordiksen "hitusen" pölyttyneeseen kannatuskulttuuriin, Fudispuolen meno on todella mahtavaa. Mitään pois ottamatta fanikulmalta.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pointin kirjoitin aiemmin epäselvästi, kun täälläkin jatkuvasti arvostellaan valmiiseen pöytään astumista ja muuta. Tuosta klackeninkin päädystä ei päästä edes sataan, kuka on seurannut rämpimistä kakkosen ja kolmosen välillä. Totuus on se, että peleissä käydään, koska meininki suuriltaosin on mainiota päädyssä, eilen klackeni täyttyi nousumahdollisuuden vuoksi ja derbyissähän on sama juttu tosin vain paikallisvastustajan vuoksi!

Itse olen ainakin iloinen että eilen oli niin paljon jengiä. Kerrankin matsikin alkoi niin aikaisin että Klackeniin paistoi aurinko. Tällä kaudella yleisömäärät ovat pyörineet siinä 1000 päällä, niin on ollut aika tyhjän oloista.

Ei itseäni haittaa että erikoismatsit vetää jengiä paikalle. Kyllä niitä sitten tulee jatkossakin, jos hommat hoidetaan hyvin. Jos eilen oli ensikertalaisia paikalla, niin matsi toimi loistavana näyteikkunana.

En jaksa innostua musiikkipuolelta tunnetusta: "eka demo oli paras, sen jälkeen pelkkää paskaa"-ajattelusta, jota "originaali-fanit" harrastavat kun bändistä tulee suosittu.
Itse kävin etenkin aiemmin paljon katsomassa divari-fudista, ja kyllä jalkapallo todella on parasta livenä, tasosta riippumatta.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain huhua oli, että tulisi uusi osakeanti "suunnattuna" Eli onkohan sieltä tulossa joku varakkaampi omistaja. Saas nähdä, rahaahan tuo touhu tarvitsee kun pohjat on mitä on.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jotain huhua oli, että tulisi uusi osakeanti "suunnattuna" Eli onkohan sieltä tulossa joku varakkaampi omistaja. Saas nähdä, rahaahan tuo touhu tarvitsee kun pohjat on mitä on.

Joo, näinhän siinä tapahtunee. Kunhan tulisi vähän laajempi omistuspohja kuin joku yksittäinen oligarkki.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Joo, näinhän siinä tapahtunee. Kunhan tulisi vähän laajempi omistuspohja kuin joku yksittäinen oligarkki.
Yksittäinen oligarkkihan oli kiinnostunut aiemmin IFK: hon sijoittamaan, mutta IFK kylmästi ilmoitti ettei ole kiinnostusta ja etsi toisen seuran, joka päässyt jo haistelemaan europelejäkin. Tuon myötä vähän hätäratkasuna alettiin kannattajilta keräämään rahaa ns "omistan palasen seuraa" ja tuohan käytännössä pelasti seuran täydeltä mahalaskulta. Toivottavasti oltaisiin viisaampia nyt, vaikka sieltä tulisikin pelkkä yksityinen oligarkki, jos halutaan pohjaa rakentaa ja jonkinlaista pysyvyyttä liigan suunnalle.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Yksittäinen oligarkkihan oli kiinnostunut aiemmin IFK: hon sijoittamaan, mutta IFK kylmästi ilmoitti ettei ole kiinnostusta ja etsi toisen seuran, joka päässyt jo haistelemaan europelejäkin.

Tarkoitin oligarkilla ihan oikeaa sellaista, kuten narreilla on. Kyllä Sarajärvi olisi minulle kelvannut.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksittäinen oligarkkihan oli kiinnostunut aiemmin IFK: hon sijoittamaan, mutta IFK kylmästi ilmoitti ettei ole kiinnostusta ja etsi toisen seuran, joka päässyt jo haistelemaan europelejäkin.
Jep, SJK:lla ei kuitenkaan ihan nappiin ole rahasta huolimatta mennyt. Eli kyllä se menestys pitää rakentaa rahan lisäksi myös jollain muulla.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Mahtavaa tosiaan, että KPV kaatui lopulta, vaikka yhden antoivatkin eteen alussa. Täytyis joskus itekkii tulla haistelemaan sitä tunnelmaa paikanpäälle täältä pöndeltä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mahtavaa tosiaan, että KPV kaatui lopulta, vaikka yhden antoivatkin eteen alussa. Täytyis joskus itekkii tulla haistelemaan sitä tunnelmaa paikanpäälle täältä pöndeltä.

Hieman kummalliset sanavalinnat nuo boldaamani, sillä kaikki kolme maalia taisivat tulla ryppäänä siinä noin 5-15min kohdalla eli kymmenen minuutin sisällä.

Mahtavaa tosiaan, että KPV kaatui. Tasapeli viimeisestä pelistä, tai KPV:n pistemenetys omastaan, riittää suoraan nousuun. Pullat ovat hyvin uunissa - ja nakit pakkasessa.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Hieman kummalliset sanavalinnat nuo boldaamani, sillä kaikki kolme maalia taisivat tulla ryppäänä siinä noin 5-15min kohdalla eli kymmenen minuutin sisällä.

Mahtavaa tosiaan, että KPV kaatui. Tasapeli viimeisestä pelistä, tai KPV:n pistemenetys omastaan, riittää suoraan nousuun. Pullat ovat hyvin uunissa - ja nakit pakkasessa.
Anteeksi sanavalintani, mutta siinä tapahtu kaikenlaista meidän johtomaalin ja loppuvihellyksen välillä ja siks laitoin, että lopulta. Mun sanavalinnat nyt ei varmaa ollu se asian pääpointti vaan HIFK:n voitto..
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Anteeksi sanavalintani, mutta siinä tapahtu kaikenlaista meidän johtomaalin ja loppuvihellyksen välillä ja siks laitoin, että lopulta. Mun sanavalinnat nyt ei varmaa ollu se asian pääpointti vaan HIFK:n voitto..

Pääpointti on ilmanmuuta IFK:n voitto. Ja toki oli tapahtumarikas ottelu - alussa ja lopussa KPV kävi päälle kuin yleinen syyttäjä, puolustus oli kovilla ja Kuusijärvi otti punaisen. Mutta suurinta osaa ottelusta IFK hallitsi.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyselen näitä vain siksi, että monelle ihmiselle on tullut todella vääristynyt kuva mitä HIFK:n matseissa tapahtuu. Itse katsomossahan ei siis tapahdu mitään typeryyksiä, vaan Klackenissa on niin kevyesti Suomen paras meno, että seuraavaa ei näy ihan kintereillä.

Telian aikana, siis neljässä kaudessa olen nähnyt yhden hepun niputuksen yhdessä Derbyssä myyntialueella, en ole varma mitä tapahtui. Suurin idioottimaisuus on ollut metallipöytien alasheittely, kun pudottiin viime kaudella, täysin järjetöntä.

Isot otsikot ovat saaneet muutaman idiootin touhut ulkopuolella. Ikävää, mutta saaneet aivan suhteettoman osan julkisuudesta, verrattuna kaikkeen hyvään.

Sääntöjen osalta. No, säännöt toki kieltävät soihdut ja pommit. Tässä kohtaa itse hyväksyn sääntöjen rikkomisen. Derby-marssit olivat hienoimpia kokemuksia mitä olen kannattamisen osalta kokenut. Toivotaan että ne jatkuvat.

Kaikenkaikkiaan verrattuna Nordiksen "hitusen" pölyttyneeseen kannatuskulttuuriin, Fudispuolen meno on todella mahtavaa. Mitään pois ottamatta fanikulmalta.
Mä allekirjoitan kyllä tämän kaiken, ihan pölyttyneestä alkaen *naurua*....
Poikkeuksia mahtuu joka porukkaan, joka musta maalaa koko jengin. Voin olla ihan kujalla, mutta hämäriä muistikuvia tv välityksellä, että Klackenissa soihtuja palanut, sieltä hypitty kaiteen yli lähemmäs kenttää... mutta ei mitään övereitä muualla kuin stadikan ulkopuolella ja vierasmatseissa....
Itse olen periaatteesta passannut derdyt, koska en jotenkin halua kannattaa HJK:ta IFK:ta vastaankaan, vaikka en futis IFK:ta kannata. Otetaan ne stadikkatunnelman parhaat kiksit europeleistä :)
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jep, SJK:lla ei kuitenkaan ihan nappiin ole rahasta huolimatta mennyt. Eli kyllä se menestys pitää rakentaa rahan lisäksi myös jollain muulla.
Ei ole, kun koko seuran toiminta on kiinni ainoastaan edarista! Hieno areena isolla rahalla, kovia hankintoja ja tuon vaara on käydä kylmästi ja homma kaatuisi pelkkään SJK: tippumiseen. IFK:lla olisi mahdollisuudet kuitenkin, ottaen huomioon junioripuolen, jossa tehdään nyt jo talkootyönä hyvää duunia ja joukkueita on jokaiselle ikäluokka tasolle, joskin vetovoima ei kummoinen ole ja B-A puolella homma onkin keskinkertaista pelaajien valitsiessa stadista joko PK-35 tai klubin ja vieressä on honkaa ja muuta. Yhden ison sijoittajan tuo vaatii, mutta en tiedä onko johdossa halua tuota mahdollisuutta hyödyntää. Seurauskollisuutta löytyy ja on hienoa nähdä, että moni pelaaja valinnut näinä vuosina silti IFK:n vaikka rahkeet riittäisi pelaamaan Liigaa ja tekemään siellä uraa liigajyränä, tosin omia valintoja ja ei ehkä taloudellisesti kannattavia, mutta se nyt onkin kaikkien henkilökohtainen asia.
 
Viimeksi muokattu:

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
IFK:n kannattaa kyllä ottaa varman päälle talouden kanssa. Edellinen Helsinkiläinen veikkaukseen noussut jengi otti taloudellisesti vuoden visiitistä turpaansa että skulaa nyt kakkosta (Viikingit) eikä noita edellisiäkää oo hirveen hyvillä tarinoilla siunattu. PK-35: Rahat loppu ja myytiin Hjallikselle. FC Jokerit: Noh. Kaikki vähänki suomifutista seuranneet muistaa tämän katastrofin. Atlantis: Rahat loppu, myytiin Vantaalle. Ja kaikki muistaa mitä Allianssille kävi.
Klubilla on valitettavasti jäätövä stranglehold Helsingin Jalkapallossa, mutta jos jollain on mahiksia sitä rikkoa tai edes horjuttaa se on HIFK
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En kyllä ymmärrä että miksi nää futis-jutut on täällä. Ollaan kuitenkin kotimaisen jääkiekkokeskustelun ja vielä tarkemiin liiga otsikon alla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En kyllä ymmärrä että miksi nää futis-jutut on täällä. Ollaan kuitenkin kotimaisen jääkiekkokeskustelun ja vielä tarkemiin liiga otsikon alla.

Tokihan muun urheilun puolella on oma ketjunsa fotbollille, mutta lue nyt tämän ketjun otsikko vielä uudelleen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Klubilla on valitettavasti jäätövä stranglehold Helsingin Jalkapallossa, mutta jos jollain on mahiksia sitä rikkoa tai edes horjuttaa se on HIFK

Tämä on totta. Toki Klubin valta-asemaa on vaikeaa horjuttaa, mutta toivoisin että HIFK olisi 10 vuoden kuluessa vakava haastaja. Se edellyttää että juuri nyt tehdään oikeita ratkaisuja ja nousu liigaan tapahtuu nyt. Ykkönen on niin ailahteleva sarja, että kahden joukossa oleminen ensi vuonna ei ole mikään automaatio.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tokihan muun urheilun puolella on oma ketjunsa fotbollille, mutta lue nyt tämän ketjun otsikko vielä uudelleen.
No ei tuolla sinun edellisessä postauksessa ole mitään ketjun aiheeseen liittyvää, vaan potkupallojengin talousjuttua. Sinänsä @mixu on ihan oikeilla linjoilla, että futisjengin keskustelu ei kuulu tänne.
Sen verran tämä pelkkä futiskeskustelu alkoi kiinnostaa, että kävin ensimmäistä kertaa eilen katsomassa siellä toisessa ketjussa, mitä siellä kirjoitetaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ei tuolla sinun edellisessä postauksessa ole mitään ketjun aiheeseen liittyvää, vaan potkupallojengin talousjuttua. Sinänsä @mixu on ihan oikeilla linjoilla, että futisjengin keskustelu ei kuulu tänne.

Ketjun avausviesti on melkein pelkkää jalkapalloa, mutta eihän avauksia kukaan lue, jos ketjussa on edes muutama sivu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Puolen tunnin päästä alkaa ja piste tarvitaan Veikkausliigaan nousuun eikä ole edes pakollista, jos joku muu ei voita.

Aivan mahtavaa seurata Kiben juhlia, mutta samaan aikaan ymmärtääkseni on jotain todella hienoa muuta seurattavaa meidän perheessä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mahtava homma, toivottavasti fudiksen puolella saataisiin myös oma stadion ja homma lähtisi nyt myös siellä rullaamaan paremmin! Lätkän puolellakin ollaan toki odotettu turhan kauan tuota uutta hallia...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Onpa ollut mahtava viikonloppu HIFK-kannattajana. Sydämeni pakahtuu. Kiitos. Tack tack.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös