ÄTPPOMK Online 24h – raportoi tänne tönimisistä!

  • 326 908
  • 2 488

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti JHag
Johanneksen kertomuksen, jonka muistan itsekin kuulleeni, innoittamanahan meidän tulee antaa penailupalkinto tälle Hassisen Kone -liikkeen omistajalle!

Samaa piti Turkussen ÄTPPOMK:nkin todeta mutta tukijalka petti ja JHag ehti ensin. Mitäpä pienyrittäjä satojen tuhansien ilmaisella mainoksella - "meillä ei ole käyttöä!". Kättä lippaan!
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti JHag
Kaveri osoitti legendaarista pelisilmää ja oikea-aikaisuutta eli sanalla sanoen - penaili!

... tai sitten äijä oli umpikiero ja mokasi täysillä & tahallaan tietäen saavansa joskus hamassa tulevaisuudessa legendaarisen ÄTPPOMK-kerhon jakamattoman kunnioituksen tempullaan. Mitä tuollainen ilmainen mainos nyt on tähän verrattuna? Kysyn vaan!

Saako siis ÄTPPOMK:in hallitus itse vuoden penailupalkinnon mennessään metsäkyläläisen kodinkonekauppiaan ammoiseen miinaan täydellä höyryllä?

Niin... eikä hiihtokausi ole vielä alkanut, joten ei hosuta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hälytystila 2

Täällä meidän kulmillamme asuu muuan Pentti, vanhapoika ja takuulla aito Pentti 58 vuoden kokemuksella.
Pentti on myös esimerkillinen veronmaksaja, mainittakoon esimerkkinä useat Lauantai iltapäivät, kun Pentti saapuu kotiin.
Verorahoilla rakennetusta maantiestä on takuulla, joka metri- laidasta laitaan käytössä, joskus hän esimerkillisesti, jopa röhnöttää maitipuoli alaspäin ja kädet levällään maantiellä, jotta kaikki tie olisi käytössä.

No asiaan, kuulin 5 minuuttia sitten, että paikallisessa rantaravintolassa, joku mulkku oli vetänyt Penttiä juhannuspäivänä kuokkaan ja Penttiin oli arvauskeskuksessa asennettu 8 (kahdeksan) tikkiä ja vielä otsaan, jo on otsaa.
Poliisi on kuulemma voimaton(kuten aina), koska eivät tiedä kuokkijan nimeä, mutta minulle Pentti kertoi tämän salaisuuden.

Kertokaa nyt jumalavite hälyytystilassa olevalle klubilaiselle, kuinka menettelen, kun hevosenpää varastonikin on tyhjä, vaikka sieltä etelästä piti tulla täydennystä jouluksi, mutta ei ole näkynyt.

Neuvoa odotellen ja valmetin pumppua putsaten.

Olkku
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Hälytystila 2

Viestin lähetti Olkku

Kertokaa nyt jumalavite hälyytystilassa olevalle klubilaiselle, kuinka menettelen, kun hevosenpää varastonikin on tyhjä, vaikka sieltä etelästä piti tulla täydennystä jouluksi, mutta ei ole näkynyt.

Neuvoa odotellen ja valmetin pumppua putsaten.

Olkku

No ensinnäkin lähetän Turun hevonpäävarastolta viiriäisenpään Rauman hevonpäävarastolle pikapikaa. Taksi tuo. Viet sitten sen kaikkien taiteen (ei Dali) sääntöjen mukaan Pentin rusikoitsijalle. Luulisi mokoman epäkelvon pelästyvän tuota hirvitystä ilman Valmettiakin. Varmuuden vuoksi voit tehostaa kostotoimenpidettäsi antamalla hemmolle Ässien lipun varustettuna J. Tammisen omakätisellä nimikirjoituksella.

Aika kauhea on siis rangaistus, mutta karmea oli tekokin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Hälytystila 2

Viestin lähetti Oloneuvos
No ensinnäkin lähetän Turun hevonpäävarastolta viiriäisenpään Rauman hevonpäävarastolle pikapikaa. Taksi tuo.Varmuuden vuoksi voit tehostaa kostotoimenpidettäsi antamalla hemmolle Ässien lipun varustettuna J. Tammisen omakätisellä nimikirjoituksella.

Aika kauhea on siis rangaistus, mutta karmea oli tekokin.

Aion käyttää kyseistä taksia loppuillan klubin piikkiin. (aitoa Penailua?) Pelkään saavani mainitsemastasi lipusta allergisia oireita, mutta ehkäpä kyseinen taksiajelu lievittää niitä, huomiseen tai ylihuomiseen jatkuva ajelu auttaa ainakin unohtamaan kyseisen lipun.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ismo Alangon kotisivulta...

PENTTI NÄKEE PÄIVÄNVALON

Ensimmäiset maistiaiset tulevalta albumilta saadaan 11.6., kun uusi single "Pentti" ilmestyy kauppoihin. Luvassa on glamrock-henkistä rymistelyä ja mielenkiintoinen tarina myyttisestä hahmosta nimeltään Pentti. "Detroit rhythm devil onkin meidän Pentti". Hallelujaa ja hauskaa on!

http://www.ismoalanko.com/fi/ismoalanko/index.php

Tuo ylläoleva on suora copy/paste Ismon kotisivuilta tästä kulttuuriteosta. Tuo mistä en saanut selvää itse on juurikin tuo lainausmerkeissä oleva pätkä.

Pentti aka Hillokuningas aka Detroit rhythm devil.

Ismo on arvostanut Penaa ennenkin teksteissään, mutta tämä oli ensimmäinen täysin Penalle omistettu kappale. Taiteilijaelämää -kappaleen katkelman "Niinkuin Eino, Pena sekä John" tietävät varmasti kaikki. Kappaleessa Datsun Ismo myös muistaa Penaa:

"Vanha paha Datsun on hiljaa,
Pena makaa penkeillä huokaillen.
Kaikki näkee sen.
Tänä yönä ei saatu naista
Tänä yönä ei saatu turpaankaan
Mikä huvittaa?"

Selvää on, että Suomi-Rockin vertauksillapuhuja tarkoittaa lauseella "Tänä yönä ei saatu naista", että megakaappaus jäi tekemättä, vaikka kuinka yritettiin. "Tänä yönä ei saatu turpaankaan" tarkoittaa taas sitä, että myöskään mitään Yorick Treilleä ei tultu vahingossa hankittua. Eli siis näillä mennään. "Mikä huvittaa?" on puolestaan kysymys Penaa suotta arvosteleville faneille. "Vanha paha Datsun" puolestaan vittaa Penan kenties hieman käytössä ikääntyneeseen faksiin, jonka oikeaa merkkiä ei voida mainostamissyytösten vuoksi laittaa levylle. Datsun, eli faksi on hiljaa, koska Pena on tehnyt kaikkensa ja kauppoja ei silti ole syntynyt.

Ja ihan off-topiciin: Hassisen Kone myi ainoastaan ompelukoneita. Ompelukone-myyjä Hassinen kielsi Koneen poikia käyttämästä liikkeensä nimeä, minkä vuoksi bändi keikkailikin parisen kuukautta Kassisen Koneena. Pian kuitenkin pojat päättivät, että yksi pieni ompelukonekauppias ei saa hetkauttaa heidän uraansa, joten he palasivat vanhaan. Ompelukonekauppias vaihtoikin liikkeelleen nimeksi "Joensuun ompelukone Oy" tai jotain hieman sinne päin.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti jpp
Naisfutis on laji sinänsä, mutta HJK:n riveissä pelaa ainakin sukunimeltään erittäin pätevä pelaaja.

Peppi

Eikä pärstältäänkään yhtään hullumpi. Pääseekö tällä nimellä ja pärställä jo ÄTPPOMK:n kunniajäseneksi?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti dude
Eikä pärstältäänkään yhtään hullumpi. Pääseekö tällä nimellä ja pärställä jo ÄTPPOMK:n kunniajäseneksi?

Entä Lemminkäisen asfalttikartellimies Heikki Pentti.
Palmbergin poliisitalourakkasotkuilla heikki pena noussee jopa tavoittelemaan Pena Trophyä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Hälytystila 2

Viestin lähetti Oloneuvos
No ensinnäkin lähetän Turun hevonpäävarastolta viiriäisenpään Rauman hevonpäävarastolle pikapikaa. Taksi tuo. Viet sitten sen kaikkien taiteen (ei Dali) sääntöjen mukaan Pentin rusikoitsijalle. Luulisi mokoman epäkelvon pelästyvän tuota hirvitystä ilman Valmettiakin. Varmuuden vuoksi voit tehostaa kostotoimenpidettäsi antamalla hemmolle Ässien lipun varustettuna J. Tammisen omakätisellä nimikirjoituksella.

Aika kauhea on siis rangaistus, mutta karmea oli tekokin.

Noniin, tulin juuri taksiajelulta, klubin piikkiin tietenkin ja mitä lukikaan paikallislehden yleisön osastolla.

Suoralainaus. "Minnä onneton en ole saanut nukuttua muutomaan yöhon, kun juhannus riehumisen takia helvetin enkelit toivat viiriäisenpään ovelleni ja vieressä oli Ässälippu J.Tammisen omakätisellä nimikirjoituksella varustettuna".

Eli taas meni kunnia lastentarha-asteiselle mopojengille, eikä ansaitusti meidän klubille, mitä tehdään?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti B1



Olen hankkimassa koiraa. Jos annan koiralle nimen Pentti (kai se on suotavaa?) ja Pentti-koirani ei tottele, niin saako siinä tapauksessa Penttiä töniä?


Ööh, siis pitikö sen pikkuruisen Pentin kuvan mukana olla jotakin tekstiäkin? Ei tämä minun kaasukäyttöinen "tietokoneeni" ainakaan suostunut suoltamaan muuta kuin Penan kuvan. Kaunis kuva tosin. Fleda ja viikset selkeesti ja oikeaoppisesti föönattuina.

Mutta sitten tuohon sinun kysymykseesi. Jos Pentti-niminen koirasi on tottelematon, niin ei sitä siltikään saa töniä.
Ehdottaisinkin, että annat koirallesi nimeksi Pentti Perkele. Tuota nimeä kun huudat pää punaisena, niin luulisi uppiniskaisimmankin dogin ainakin harkitsevan tottelemista.

Minutkin kasvatettiin kovalla sanan säilällä (12-vuotiaaksi asti luulin että nimeni on TURPA KII KUN MULLE PUHUT) ja minusta kehittyi ihan kelpo ihmisentapainen.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti dude
Eikä pärstältäänkään yhtään hullumpi. Pääseekö tällä nimellä ja pärställä jo ÄTPPOMK:n kunniajäseneksi?

Jos ei pääse, voitte lähettää tämän tapauksen pikapaketissa Ouluun. Osoitteen saa yv:nä. Lähettäjälle rahapalkinto.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti B1
Salaliiton ainekset koossa. Mitä tämä tarkoittaa?
http://www.ilves.com/phpBB2/images/avatars/18497581923ee64993de9c6.jpg

Näyttää uhkaavasti siltä, että Pena on kaapattu Pirkanmaalle pahoissa tarkoituksissa? Tammerfestissä pistävät tanssimaan kissanpolkkaa ja laulamaan "...poikia viiksekkäitä"? Sattana, pitäiskö asialle tehdä jotain? Jos ei niin ei se mitään.

Lisäksi kysymys hallitukselle.
Olen hankkimassa koiraa. Jos annan koiralle nimen Pentti (kai se on suotavaa?) ja Pentti-koirani ei tottele, niin saako siinä tapauksessa Penttiä töniä?

Penailun hengessä kommentoin, vaikken olekaan kuin kapinen rivijäsen. Elä perkele hanki koiraa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pena havainto

Ilmoitan havainneeni Penan. Tämä kaikkien käkkärätukkien sankari löytyi eilen Tallinnan Citymarketista ostoksilta. Käsittääkseni kyse oli ö-luokan matkasta vaimo mukana. Jos kyseinen lady ei ollut vaimo, matkaluokka tietenkin muuttuu.

Siinä mielessä kaikki hyvin, ettei kukaan lisäkseni tainnut Penaa kaupassa noteerata. Tukka oli hyvin ja kukaan ei töninyt Penttiä. Mielessäni kävi kampitus, mutta kun katselin machon ilmettä todennäköisen vaimonsa vierellä, niin sääli voitti alaa.

Hifk:n pelaajahankinnoista kiinnostuneille tiedoksi. Pentilla oli eilen vaimon lisäksi mukana todella iso mies. Saattaa hyvin olla kaipaamanne kakkossentteri tai veskari, kokoa miehellä ainakin oli. Slovakialaisten koirien osoittautuessa heikoiksi vahvistuksiksi, the Pentti on nyt siis siirtänyt katseensa ja vienyt katiskansa Baltiaan. Taisi tukkajumala nytkin olla katsastamassa jotakin potentiaalista virolaista vahvistusta, tiedä häntä. Se lienee kuitenkin varmaa, että Penan reissu on yltänyt Latviaan asti ja sieltä taitaa mukaan tarttua joku Aigars tms.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
bozik, matkojen luokituksethan menevät niin, että
A-luokan matka = mukana kaverit
B-luokan matka = vaimo
C-luokan matka = oma vaimo
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti dana77
bozik, matkojen luokituksethan menevät niin, että
A-luokan matka = mukana kaverit
B-luokan matka = vaimo
C-luokan matka = oma vaimo

D-luokan matka = oma vaimo ja lapset

(Frank Sinatra: "Love and marriage, go together like a horse and carriage")

Bill Pullman sanoi äsken TV:ssä Lena Olinille "Oletko saanut koodin Penabadilta".
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tai...

A - mukana kaverit
B - matkalla naispuoleisen kanssa
C - matkalla itse
D - oma vaimo reissussa
E - toisen vaimo reissussa
F - oma vaimo ja lapset reissussa
G - vaimon ja lasten kanssa reissussa
H - toisen vaimon ja lasten kanssa reissussa...jne.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ÄTPPOMK:n johtokunnan kokous Stadin Tervasaaressa eilen perjantaina 30.7.2004 klo... jotakin... ei tarkkaa muistikuvaa.

Jumaliste! Johtokunnan virallinen kokous ja VAIN minä olin yksin paikalla! Eikä se sitten ole mikään puolustus, ettei aiasta oltu sovittu mitään etukäteen. Antennien on oltava ylhäällä koko ajan, tikapuuhermoston on toimittava ja nenän värekarvojen on kyettävä imaisemaan ilmasta pieninkin mahdollinen vihje johtokunnan kokoontumisesta.

Noh, jouduin sitten yksin toimimaan kokouksen puheenjohtajana, istumaan sihteerinä puheenjohtajan hekumallisella polvella ja jouduin myös laskemaan äänestyksien äänet. En yhtään muista mistä äänestettiin, mutta taksikuittien mukaan joku ääni käytiin antamassa Punavuoren kaupunginosassa?

Kokouksen asialistalla oli ainakin nämä:

- juomien tilaaminen
- Rick Strachanin hankinta IFK:n tappelujaostoon
- juomien tilaaminen
- ryhmätöitä vesisateessa ja juomien tilaaminen (ryhmätöiden aiheista ei mitään hajua)
- juomien tilaaminen
- silmäys hevosenpäävaraston kokonaistilanteeseen kautta 2004-2005 odotellessa
- juomien tilaaminen
- kansalaiskeräyksen aloittaminen Matti Murron ja Stig Wetzellin hiustupeita varten
- juomien tilaaminen
- yritys tavoittaa Esa Tikkanen kännykällä - ei onnistunut, kai
- jumein tlaaminem jne.

ps. eiliseen touhupäivään sisältyi muuten myös Suomenlinnassa käynti. Olihan siihen Jatkoaikalaisten tapaamiseen pakko saapua ihan uteliaisuudesta, vaikka keli olikin aika kamala.
MUTTA, en minä siellä yhteenkään jatkoaikalaiseen törmännyt! Ihme tyyppejä te olette. Ensin luvataan tulla ja sitten kun vähän sataa, niin menee luu kurkkuun! Oletteko te sokeria ja pelkäätte sulavanne pienessä kevyessä kenttäsateessa, hä?

Ihme penailijoita koko porukka.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Predator
ÄTPPOMK:n johtokunnan kokous Stadin Tervasaaressa eilen perjantaina 30.7.2004 klo... jotakin... ei tarkkaa muistikuvaa.

En yhtään muista mistä äänestettiin, mutta taksikuittien mukaan joku ääni käytiin antamassa Punavuoren kaupunginosassa?

Muistatko, suostuiko johtokunta maksamaan minun taannoisen vaatimattoman 1778 euron taksiajelun, kun olin viemässä Oloneuvoksen toimittamaa viiriäisen päätä erään Pentin tönijälle.

Vai tulekoo eilinen johtokunnanjäsenen taksiajelu minun maksettavakseni, kun kerran on kokemusta, näin siinä tietysti käy ja taas muija joutuu painaan ylitöitä, että saadaan pennuille safkaa ja mulle olutta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Olkku
Muistatko, suostuiko johtokunta maksamaan minun taannoisen vaatimattoman 1778 euron taksiajelun, kun olin viemässä Oloneuvoksen toimittamaa viiriäisen päätä erään Pentin tönijälle.


Ensinnäkin, Johtokunta maksattaa kaikki ajelunsa (myös parran ja tukan) klubin jäsenillä. Tämä ei ole mikään demokratia, jossa laskut ja kuitit pannaan piikkiin odottamaan syksyistä eräpäivää - ei todellakaan. Johtokunta perii klubilaisilta kaiken heti eikä viidestoista päivä. Ja jos ei sitä fyffee löydy, niin postiluukusta kolahtaa lattialle hevosenpää, noin niinkuin muikkarina.

Siispä Johtokunta ei missään tapauksessa suostu maksamaan minkään viiriäisenpään kuljetuskuluja. Sitäpaitsi a.o. linnunpää ei kuulu ÄTPPOMK:n ns. viralliseen varoittelupäiden lähetyslistaan. Tuo viiriäinen on jotakin outoa länsirannikon "huumoria", täällä pääkaupungissa emme sitä ymmärrä ollenkaan. Jos päidenlähettelylinajalle joudutaan, niin kyllä sen lähetetyn objektin pitää olla vähintään pienjyrsijäluokkaa. Viiriäisenpää ei aiheuta vastaanottajassa minkäänlaista kulmakarvojen värähdystä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Predator
Ja jos ei sitä fyffee löydy, niin postiluukusta kolahtaa lattialle hevosenpää, noin niinkuin muikkarina.

Tota, kun mulla ei ole postiluukkua, mulla on näes postilaatikko, se on tuolla portinpielessä.

Pitäiskö mun sahata oveen luukku, että tulis jäsenvelvoitteet hoidettua.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Olkku
Tota, kun mulla ei ole postiluukkua, mulla on näes postilaatikko, se on tuolla portinpielessä.

Pitäiskö mun sahata oveen luukku, että tulis jäsenvelvoitteet hoidettua.

Ei tarvitse, hallitus saapuu paikalle oman moottorisahan kanssa joku yö, buahhah-haa, (jos ei siis jäsenmaksut tule tilillemme ajallaan.)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Olkku
Tota, kun mulla ei ole postiluukkua, mulla on näes postilaatikko, se on tuolla portinpielessä.

Pitäiskö mun sahata oveen luukku, että tulis jäsenvelvoitteet hoidettua.

Ei tarvitse sahata oveen mitään luukkuja. ÄTPPOMK käyttää ihan omaa kuljetuspalvelufirmaa nimeltä WWB (World Wide Bastards) ja tarvittaessa WWB:n neuvokas lähettipoika avaa oven käyttämällä kertasinkoa. Sitten siitä ovesta mahtuu isompikin pää.

Oven korjauskulut peritään Klubin jäseniltä. Pitääkä sanoa, että minkä uhalla?

edit: jaaha, Brother Johannes jo esittikin tämän ns. vaihtoehtoisen toimintamallin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös