Ässien markkinointi ja ottelutapahtuma

  • 356 583
  • 1 982
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
. Et ilmeisesti ole ollut tekemisissä markkinoinnin kanssa paljoa?

Juu, mä teen tulosta, en markkinointia työkseni.

Idiootteja ja epätoivoisia sanon minä. Ota huviksesi talteen ensi kesän tuloskimaraa varten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, mä teen tulosta, en markkinointia työkseni.

Idiootteja ja epätoivoisia sanon minä. Ota huviksesi talteen ensi kesän tuloskimaraa varten.

Nyt kannattaa laittaa korkki tai kone kiinni, tulee sen verran värikästä tekstiä, aamulla harmittaa. Ässien markkinointiosasto oli tyytyväinen viime kauden hallin täyttöasteeseen ja erilaiset lipputarjoukset olivat positiivisia. Halliin saatiin hyvää pöhinää alavireisestä kaudesta huolimatta, mikä on näkynyt myös kassassa.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, mä teen tulosta, en markkinointia työkseni.

Idiootteja ja epätoivoisia sanon minä. Ota huviksesi talteen ensi kesän tuloskimaraa varten.
Vasalandiassa on eurot nähty viisaammaksi sijoittaa potkupalloon, ei näköjään siellä uskota lätkään. Koskas sitä betonibunkkeria olisi tarkoitus siirtää edes 1980 luvulle?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Nyt kannattaa laittaa korkki tai kone kiinni, tulee sen verran värikästä tekstiä, aamulla harmittaa. Ässien markkinointiosasto oli tyytyväinen viime kauden hallin täyttöasteeseen ja erilaiset lipputarjoukset olivat positiivisia. Halliin saatiin hyvää pöhinää alavireisestä kaudesta huolimatta, mikä on näkynyt myös kassassa.
Ei saatana! Kuka sun nimimerkillä nykyään kirjoittelee?

Missä vitun kassassa!? Te teitte taas ihan vitunomoiset tappiot.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Te teitte taas ihan vitunomoiset tappiot.

Kyllä, halliremontin budjetti meni pitkäksi hankintojen osalta ja urheilullinen tulos oli surkea, siinä ne suurimmat syyt. Tästä huolimatta uusittuun halliin saatiin hyvää tunnelmaa, parasta markkinointia tulevaisuutta silmällä pitäen. Halvat seisomakortit eivät välttämättä näy välittömästi kassassa, mutta kun uusittuun halliin saadaan uutta väkeä tutustumaan, satsaus näkyy tulevaisuudessa.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei saatana! Kuka sun nimimerkillä nykyään kirjoittelee?

Missä vitun kassassa!? Te teitte taas ihan vitunomoiset tappiot.
Kyllä, halliremontin budjetti meni pitkäksi hankintojen osalta ja urheilullinen tulos oli surkea, siinä ne suurimmat syyt. Tästä huolimatta uusittuun halliin saatiin hyvää tunnelmaa, parasta markkinointia tulevaisuutta silmällä pitäen. Halvat seisomakortit eivät välttämättä näy välittömästi kassassa, mutta kun uusittuun halliin saadaan uutta väkeä tutustumaan, satsaus näkyy tulevaisuudessa.
Tämä pitäisi Vaasassakin ymmärtää, uutta katsojaa on vaikea houkutella homeiseen bunkkeriin. Ja se remppa on pakko pian olla edessä sielläkin päin. Katellaanko sitten niitä tuloksia.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Missä vitun kassassa!? Te teitte taas ihan vitunomoiset tappiot.
En ole varma huomasitko, mutta Ässät toteutti halliremontin jonka kustannukset olivat kahdeksannumeroinen summa. Sen on pakkokin näkyä kassassa, ja sen päälle vielä kun mietitään, että halli oli vain 10 pelin ajan täysin valmiina oheiskojuineen, varmasti menetettiin tuhansia euroja. Katsojakeskiarvo oli kuitenkin yli 5000 (Vaasassa tuskin koskaan tulette saamaan samaa, näin sivuhuomiona) ja Ässät oli sijalla 12. Ensi kaudella kun Ässät sijoilla 6-10., niin ei tarvitse olla suuri ennustaja jos näkisi tuon budjetoidun tavoitteen toteutuvan uudelleen. Jos ollaan jossain ihan muualla, niin tuskin toteutuu.

Nämä "vitunomoiset tappiot" pitäisi ymmärtää katsomalla hiukan muitakin seikkoja kuin 99-kausareita. Ei tarvitse esittää tietäjää jos on kaukana tietäjästä.
 

Kafrom

Jäsen
Nämä "vitunomoiset tappiot" pitäisi ymmärtää katsomalla hiukan muitakin seikkoja kuin 99-kausareita.
Taitaa olla, että Patin agenda on nyt tuo 99-kausareille nauraminen ja kaikki on niiden syytä. Onneksi sentään Sportilla on hei parempia näyttöjä taloudenhoidosta, kuin Ässillä.

Parin vuoden päästä tämä halliremontti alkaa tuottamaan Ässille hedelmää kassan kannalta, sitä ei ilmeisesti Pat pysty ymmärtämään.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyllä, halliremontin budjetti meni pitkäksi hankintojen osalta ja urheilullinen tulos oli surkea, siinä ne suurimmat syyt. Tästä huolimatta uusittuun halliin saatiin hyvää tunnelmaa, parasta markkinointia tulevaisuutta silmällä pitäen. Halvat seisomakortit eivät välttämättä näy välittömästi kassassa, mutta kun uusittuun halliin saadaan uutta väkeä tutustumaan, satsaus näkyy tulevaisuudessa.
Ei vittu?! Sulle (arvostamalleni nimimerkille) en koskaan olisi uskonut tätä kirjoittavani, mutta nyt on pakko sanoa että kuusaalla ollaan ja pahasti. Tunne on ottanut vallan ilmeisesti tai sitten se korkki on auki juuri siellä päässä? Ei teillä ole mitään tuotetta, jota markkinoida pitkäjänteisesti ja tiedät se itsekin. Kiekko on elämysviihdettä, jota tehdään vallitsevassa tilassa ja tiedät tämän kyllä hyvin.

Tunne ei ole synonyymi rahaan tai talouteen.
Puhumattakaan tulokseen. Tämä "business" ei ole ollut koskaan tuottoisa, eikä tule olemaankaan. Tätä pitää pyörittää season by season.

Perspekstiiviksi näille muutamille muille nimimerkeille, joilla suu vaahtoaa.
Voin nyt kertoa tämän kerran, että olen toiminut kolmikirjaimisessa kohta 20-vuotta ja työtehtävänä aina ollut enemmän ja vähemmän tuloksen varmistaminen. Viime vuoden enemmän vastuussa tuloksenteosta. Sen verran olen ammattiylepeä, että voinen kutsua itseäni näiden Ässien ja miksi ei muidenkin kiekkoseuorjen "ammattilaisten" rinnalla ammattilaiseksi. Me sentään tehdään VIIKOSSA ihan minimissään ison Liigaseuran VUODEN liikevaihdon verran liikevaihtoa ja vuotuinen ebita on ollut aina mun aikana yli 17%. Jos termit ja luvut ei kerro mitään, ei mitään, toivotan hyvää kiekkokautta ja unohtakaa. Mutta ihan vitun turha tulla kertomaan mulle, kuinka joku amatööri osaa. Ei ne vaan osaa!
 

Kafrom

Jäsen
Sen verran olen ammattiylepeä, että voinen kutsua itseäni näiden Ässien ja miksi ei muidenkin kiekkoseuorjen "ammattilaisten" rinnalla ammattilaiseksi.
Juu laitahan nyt se korkki kiinni. Ihan hienoja voimafantasioita keksit, mutta kyllähän sun kirjoitusten tasosta näkee läpi, että et ole koskaan käynyt lähelläkään mitään finanssialaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei vittu?! Sulle (arvostamalleni nimimerkille) en koskaan olisi uskonut tätä kirjoittavani, mutta nyt on pakko sanoa että kuusaalla ollaan ja pahasti. Tunne on ottanut vallan ilmeisesti tai sitten se korkki on auki juuri siellä päässä? Ei teillä ole mitään tuotetta, jota markkinoida pitkäjänteisesti ja tiedät se itsekin. Kiekko on elämysviihdettä, jota tehdään vallitsevassa tilassa ja tiedät tämän kyllä hyvin.

Tunne ei ole synonyymi rahaan tai talouteen.
Puhumattakaan tulokseen. Tämä "business" ei ole ollut koskaan tuottoisa, eikä tule olemaankaan. Tätä pitää pyörittää season by season.

Perspekstiiviksi näille muutamille muille nimimerkeille, joilla suu vaahtoaa.
Voin nyt kertoa tämän kerran, että olen toiminut kolmikirjaimisessa kohta 20-vuotta ja työtehtävänä aina ollut enemmän ja vähemmän tuloksen varmistaminen. Viime vuoden enemmän vastuussa tuloksenteosta. Sen verran olen ammattiylepeä, että voinen kutsua itseäni näiden Ässien ja miksi ei muidenkin kiekkoseuorjen "ammattilaisten" rinnalla ammattilaiseksi. Me sentään tehdään VIIKOSSA ihan minimissään ison Liigaseuran VUODEN liikevaihdon verran liikevaihtoa ja vuotuinen ebita on ollut aina mun aikana yli 17%. Jos termit ja luvut ei kerro mitään, ei mitään, toivotan hyvää kiekkokautta ja unohtakaa. Mutta ihan vitun turha tulla kertomaan mulle, kuinka joku amatööri osaa. Ei ne vaan osaa!

Lainaan koko viestisi, koska epäilen, että aamulla taidat siivoilla illan ja yön jälkiä. Kuten eräs kapiainen tapasi sanoa, aamu nauraa yön touhuille.

Ässät on yksi liigan parhaista organisaatioista taloudellisesti, huolimatta kahdesta peräkkäisestä tappiollisesta vuodesta. Osakeyhtiö on jakanut omistajilleen osinkoa ainakin kerran, joten kyllä tulostakin on tehty. Jääkiekko on huono bisnes ja monella tavalla poikkeuksellinen, mutta väitteesi toiminnan pyörittämisestä season by season on vanha aikaista ajattelua. Olet ehkä käynyt Tammisen luennoilla turhan monta kertaa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa

Levollinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä onko ABC:llä ollut myyjien, tai siis tuloksentekijöiden, virkistäytymisilta vai mikä, mutta kaukana mennään taas ketjun aiheesta.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Osakeyhtiö on jakanut omistajilleen osinkoa ainakin kerran, joten kyllä tulostakin on tehty.....mutta väitteesi toiminnan pyörittämisestä season by season on vanha aikaista ajattelua.
Vielä typerämpää. Kuka olettaa saavansa yhtenä tai kahdenkaan voitokkaan vuoden päästä kiekkobisneksessä tai mistään urheilu"busineksesta" osinkoa, tai sitä edes tyrkytettävän? En ainakaan minä oleta saavani, vaikka Sport tekisi vielä useammankin vuoden posia.

Perustele edes hieman tuota seuraavaa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vielä typerämpää. Kuka olettaa saavansa yhtenä tai kahdenkaan voitokkaan vuoden päästä kiekkobisneksessä tai mistään urheilu"busineksesta" osinkoa, tai sitä edes tyrkytettävän? En ainakaan minä oleta saavani, vaikka Sport tekisi vielä useammankin vuoden posia.

Perustele edes hieman tuota seuraavaa?

HC Ässät Oy:n omistaa pääosin Porin Ässät ry eli liigajoukkueen tuottoja siirrettiin junioritoimintaan. Tämä on sellaista tulevaisuuteen tähtäävää ajattelua, ei tammismaista season by season ajattelua...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
HC Ässät Oy:n omistaa pääosin Porin Ässät ry eli liigajoukkueen tuottoja siirrettiin junioritoimintaan. Tämä on sellaista tulevaisuuteen tähtäävää ajattelua, ei tammismaista season by season ajattelua...
Okei! Tätä en tiennyt, että juniorit omistaa ison siivun ja hyvä idea, jos näin on tehty.

Saaako udella, paljonko tuo "pääosin" on ja mikä on junnujen omistuspohja?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tämä "business" ei ole ollut koskaan tuottoisa, eikä tule olemaankaan. Tätä pitää pyörittää season by season.
Ja jos näin on, sitä suuremmalla syyllä tällä 99-kampanjalla yritetään saada haaviin uusia faneja jotka tulevat kausi toisensa jälkeen uudelleen hallille, maksaen oman osansa ottelutapahtumasta.

Yritätkö väittää, että ottelutapahtuma joka kerää 3800 silmäparia kalliimmilla hinnoilla on jotenkin parempi vaihtoehto kuin se, että yksi osa ihmisistä tulee halliin halvemmilla hinnoilla ja yleisömäärä on 5000 tienoilla? Sponsorisopimuksiakin on monenlaisia, ja varmasti mitä enemmän ihmisiä näkee mainoksia sen enemmän rahaa seuran kassaan kilahtaa. On syytä huomata, että A) kaikki katsojat eivät ole hallissa 3,3 euron ottelukohtaisella lipulla, B) yleisömäärä vaikuttaa ottelutapahtuman tuottoon mainonnan avulla, vaikkei ihmisiä kävisikään tuhlaamassa rahojaan ympäri hallia sekä C) katsoja joka sattuu olemaan maksanut kerralla 99euroa kortista, on varmasti valmiina tuhlaamaan rahaa oheismyyntiin enemmän kuin se katsoja joka on tunti sitten maksanut 15euroa yhdestä seisomakatsomon irtolipusta.

Näyttää vähän siltä, että yrität vetää yhtä kuin -merkkiä halpojen kausarien ja tappioiden välille. Tilanne ei nyt kuitenkaan ole ihan näin yksiulotteinen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En tiedä onko ABC:llä ollut myyjien, tai siis tuloksentekijöiden, virkistäytymisilta vai mikä, mutta kaukana mennään taas ketjun aiheesta.

Mitä ilmeisimmin vaasalaisella on mennyt ABB ja ABC sekaisin mutta se on ihan ymmärrettävää, eihä noissa ole kuin yhden kirjaimen ero. Ja ne ovat vielä aakkosissa peräkkäin. Hyvää viihdettä tarjolla tässä ketjussa.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tappiollinen tilikausi ei johtunut halvoista kausareista.
Urheilullisesti jäätiin tavotteista ja halliremppaan menikin enemmän.

Turha vääntää asiasta sen enempää, väitän että Ässät tekee tällä kaudella voitollisen tuloksen. 99 kausareilla on saatu hyvä pöhinä Ässien ympärille, Ässät todellakin kiinnostaa porilaisia.

Pat ojentelee kauluksiaan kuin Tami konsanaan. Se leikki on jo nähty...
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä onko @Pat_LaFontaine :lta jäänyt huomaamatta, mutta Ässien budjetissa lipputulot on Liigan kolmanneksi korkeimmat HIFK:n ja Kärppien jälkeen. Eli ei Isomäessä väki ihan ilmaiseksi kuitenkaan käy, vaikka seisomaan halvalla pääseekin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Upeaa Pori!

Mitä ilmeisimmin vaasalaisella on mennyt ABB ja ABC sekaisin mutta se on ihan ymmärrettävää, eihä noissa ole kuin yhden kirjaimen ero. Ja ne ovat vielä aakkosissa peräkkäin. Hyvää viihdettä tarjolla tässä ketjussa.
Nyt saatana! Toinen noista on työnatajani ja se ei tod. ole ABC!
Mutta jos ei tuon vertaa ole yleissivistystä, niin antaa olla. Onhan se muuten kiva ihmetellä Tappara-kannattajankin, miten ABC-huoltoasema kirjoitetaan väärin ja vuosi toisensa jälkeen.


Mun osalta tää oli tässä.. Tsemiä Ässille kauteen! Toivottavasti tulos on ennen kaikkea urheilullisesti, mutta myös tuloksellisesti hyvä. Hienoa seura, hieno kaupunki ja mahtavat ihmiset! Mitään en edellämainituista ota pois. Over and out!
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vai meinaatko, että kun katsoja on saanut halvalla kausikortin, tuntee hän velvollisuutta ostaa tarvitsemaansa enempää oheistuotteita? Voin sanoa että ei todellakaan ainakaan suomessa.
En voi puhua kuin itseni puolesta, mutta vastaanpa kuitenkin.

En tunne "velvollisuutta" ostaa yhtään enempää oheistuotteita, mutta teen sen kuitenkin ja kerron nyt miksi: Ostin keväällä halvan kausarin ja näin ollen peleihin meno on itselleni koko kauden "ilmaista". Kun ei tarvitse ostaa pääsylippua, sitä rahaa jää kummasti enemmän muuhun touhuun hallilla. Jos on taskussa pari-kolmekymppiä löysää, niin kyllä se halliin jää. Otan muutaman bissen ja sellaista. Varsinkin kun se on nykyään niin paljon helpompaa kuin aiemmin. Ja uskon että en ole ainoa, vaan on siellä ehkä muutama muukin joka ilta, jotka tekevät samoin. Totta on se, että tulevalla kaudella pelipäivät eivät osuneet ehkä ihan niin hyvin kuin olisi odotettu, mutta käsittääkseni homman on tarkoitus toimia juuri näin miten minä sitä toimitan. Kerro ihmeessä jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

Edit. Ilmeisesti Pat oli väitteineen kovassa humalassa. Joten ymmärrän yskän :) Zemiä Vaasaan! Kateus kunniaan ja Tamille patsas!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös