Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2015–2016

  • 83 274
  • 534

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä jos niitä ei enään ole tai ne on "hyödytetty" tulevaisuuden varalle?? Ei ikinä tiedä...

Eli siis liput on mahdollisesti hävitetty? Tiedätkö sinä asiasta jotain tarkempaa?

Ja mitä tuo toinen vaihtoehto "hyödytetty tulevaisuuden varalle" tarkoittaa?

Porissa ja varmasti monella muullakin paikkakunnalla faniyhdistykset eivät ainakaan kylve käteisessä. Pataljoonan pitää nyt käyttää rahaa uusiin härpäkkeisiin, mielestäni aika pikkumaista raumalaisilta asianosaisilta.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja mitä tuo toinen vaihtoehto "hyödytetty tulevaisuuden varalle" tarkoittaa?

Tarkoittaa sitä, että liput on jemmattu jonnekin ja niillä esimerkiksi pyyhitään raumalaista persettä yhteisessä pleijarisarjassa joskus. Tai sitten niitä ollaan kuvattu jossakin arveluttavissa olosuhteissa ja sittemmin "heitetty pesään" niinkuin twitterissä kertovat punamustille kamoille tekevänsä. Kuvat julkaistaan joskus sitten kun tulee tilanne, jossa meitä kannattaa pahasti ärsyttää. Kertaalleen niitä on jo kuvattu someenkin joten mitä vaan voi vielä tapahtua. Mikäli ne liput vielä hyppäävät silmille esimerkiksi matsissa, niin tuo kannattaa aika perin pohjin suunnitella pakoreitteineen päivineen...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielessä on käynyt jo aiemmin, että RB on jemmannut kamat ja käyttävät niitä jollain tavalla tulevilla Porin reissuilla provosointiin. Toivon todella, että näin ei ole.

Jos näin on, niin kehotan miettimään, tuolla voi syntyä kähinää.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielessä on käynyt jo aiemmin, että RB on jemmannut kamat ja käyttävät niitä jollain tavalla tulevilla Porin reissuilla provosointiin. Toivon todella, että näin ei ole.

Ei nekään voi olla niin typeriä.

Muutenkin jos alkavat käyttää niitä Ässät-Lukko peleissä, porissa tai raumalla niin ihan puhdasta typeryyttä. Tosin sitä koko case on ollut sen jälkeen kun ei varastettuja tavaroita ole palautettu.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Kyllä jaksaa suippokorvat läpättää. Te ryssitte ja hukkaistte kamanne. Ei Teillä olisi hajuakaan missä ne on ilman Twitteriä.

Huvittavinta oli muuten tuossa Dataljoonan hukkaamis ilmoituksessa, että pitäisi maksaa pesula lasku. Ihan vain mielenkiinnosta mitä helvettiä?

Jos nyt lähdetään tähän mitä on viety ja rikottu, niin aikaa enne Raumam Boikia eli 5-6 vuotta sitten kun Lukolla ei ollut Suomen top 3 fäniryhmää niin vedimme pienemmällä ryhmä ns. rumpuryhmällä matkoja. Kepitin porukkaa viimeiset kaudet ja hommasin rekvisiitan osan väen kanssa. Porissa meiltä revittiin sinä aikana kaksi iso lippua pillun päreiksi, 7 lipun vartta katkottiin, muutama rumpukapula varastettiin, kaadettiin olutta fäniryhmän kamoilla surutta, vararumpu kalvo viilettiin ja niin bussista rikottiin peili.

Missä vittu silloin oli kukkahattu tädit inisemässä ja vaatimassa korvauksia. Me maksoimme kaiken itse omista hilloista.

Laskin tuossa, että kamat + pesulalaskut abaut 500€ pelkästään tiäksää porista.

Niin eikös se ole sitten tasan.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Mikäli ne liput vielä hyppäävät silmille esimerkiksi matsissa, niin tuo kannattaa aika perin pohjin suunnitella pakoreitteineen päivineen...

Tätä vaihtoehtoa minäkin olen miettinyt. En tiedä sitten mitä tapahtuu jos esimerkiksi Porissa uskaltavat tuon tehdä... 2000 samassa katsomossa olevaa Porilaista jää varmasti toimettomaksi hehheh.

Tämä on vain kehotus käyttämään järkeä.
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tuskimpa raumalaiset nyt niin tyhmiä olisi että noita heiluttaisivat pelissä. Mutta nuo on todennäköisesti jo poltettu tai niille suunnitellaan jotain vastaavanlaista aktia, mutta eihän tässä raumalaisilla mitään osuutta ole. Hehän vain ottivat liput palauttamatta niitä. Ja näin. Haluaisin kyllä ihan mielenkiinnosta nähdä mitä tapahtuisi kun joku raumalainen heiluttaisi Isomäessä Pataljoonalta kadonnutta lippua.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä jaksaa suippokorvat läpättää. Te ryssitte ja hukkaistte kamanne. Ei Teillä olisi hajuakaan missä ne on ilman Twitteriä.

-

Veikkaan että siinä ei olisi ollut mitään ongelmaa, pataljoona mokasi, twitterissä hyvä kuittailu sille ja sitten tavarat voitaisiin palauttaa koska omistaja on tiedossa. Varastaminen on typerää, tieräks. Jopa raumalla luulisi lapsille opetettavan hyviä käytöstapoja jotta osaavat aikanaan käyttäytyä.

Miksi kannattajaryhmät eivät voi olla fiksusti keskenään? Miksei pelien aikana voida vittuilla haistatella yms kannustaa omia dissata vastustajia, sitten pelin jälkeen paiskataan rehdisti kättä. Joukkueetkin tuota tekevät, miksei kannattajaryhmät voi tehdä noin? Miksi pitää aiheuttaa turhaa vääntöä? Tuo olisi ollut helvetin hyvä jos olisi vain jätetty juttu tuohon kuittaamiseen ja palautettu tavarat pienten extra kuittailuiden myötä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eiköhän siinä todennäköisesti turpaan tulisi. :)
No kyllähän 1500+ porilaisesta muutama haastaja raumlaisille löytyy joo.

Ja tiedoksi vain Zalmonellalle ja muillekin trolleille, ei ketään ole kiistänyt etteikö toi Pataljoonan moka olisi, mutta jos on sitä mieltä että ne liput saa sitten löytäjä pitää niin täytyy olla korvien välissä jotain pielessä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eli siis liput on mahdollisesti hävitetty? Tiedätkö sinä asiasta jotain tarkempaa?

Ja mitä tuo toinen vaihtoehto "hyödytetty tulevaisuuden varalle" tarkoittaa?

Porissa ja varmasti monella muullakin paikkakunnalla faniyhdistykset eivät ainakaan kylve käteisessä. Pataljoonan pitää nyt käyttää rahaa uusiin härpäkkeisiin, mielestäni aika pikkumaista raumalaisilta asianosaisilta.

En tiedä niiden kohtalosta mitään. Kunhan arvailen.

Ja eihän raumalaisen tarvitse murehtia pataljoonan kassa-tilanteesta. Syyttävä sormi tulee osoittaa sitä joka jätti ne sinne autoon.

En tiedä miksei ole vastattu puheluihin tai viesteihin. Ihmettelen, että miksi edes pitäisi kun ei heillä ole edes penniäkään kiinni niissä saati heillä ei ole mitään läheisempää kosketuspintaa lippujen omistajinkaan.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Asiasta poiketen: onko faniristeilyä tiedossa tälle kaudelle? Nopealla selauksella en ainakaan löytänyt viikonlopulle osuvaa Turussa pelaavaa peliä.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asiasta poiketen: onko faniristeilyä tiedossa tälle kaudelle? Nopealla selauksella en ainakaan löytänyt viikonlopulle osuvaa Turussa pelaavaa peliä.

Faniristeilyä ei tälle kaudelle (Ässien toimesta) tule. Kauden päätteeksi on sen sijaan tulossa kauden päätösristeily. Toivottavasti iloisissa merkeissä.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
En tiedä miksei ole vastattu puheluihin tai viesteihin. Ihmettelen, että miksi edes pitäisi kun ei heillä ole edes penniäkään kiinni niissä saati heillä ei ole mitään läheisempää kosketuspintaa lippujen omistajinkaan.

Siksi että;
1. On yleensäkin kohteliasta vastata viesteihin
2. Molemmat osapuolet on satakuntalaisia
3. Harrastus (jääkiekon intohimoinen kannattaminen) yhdistää
4. Lippujen kanssa pelleileilleet ovat ainakin Lukko-faneja, mahdollisesti myös RB:n jäseniä

Mitä luulet, seuraako tästä todennäköisimmin pahaa vai hyvää?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Suuri yllätys mitkä kaksi iiroa trollaa tässäkin ketjussa. Ei tosiaan yllätä jos juuri nämä suippokorvat käyttävät Pataljoonan lippuja johonkin pissa- ja kakkaleikkinsä. Vuosi vuodelta tämä "kannattaminen" saa entistä lapsellisempia piirteitä eikä aikuisena ja perheellisenä pysty ihan ymmärtämään miten isot lapset käyttäytyy naamioituneena jääkiekon ympärille.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vuosi vuodelta tämä "kannattaminen" saa entistä lapsellisempia piirteitä

Yli kolmekymppisenä perheellisenä miehenä taistelen koko ajan tämän ajatuksen kanssa. Haluanko olla mukana jossakin leikkimisessä missä lippujen pölliminen on ok kun se kuuluu "tähän skeneen"? Mä en tiedä mistään skeneistä mitään enkä edes halua tietää. Tällä kaudella kun mä olen mukana, mitään tuollaista ei Pataljoonaan tule.

Mä haluan että tunnelma paranee ja meteliä tulee lisää. Mä haluan että Pataljoona ei ole mikään vitsi mitä se on ollut viimeiset kolme vuotta. Mä haluan että Ässät voittaa. Voitto on todennäköisempää kun porukka kannustaa. Sen takia mä olen talkoissa. Jossei fiilis parane ja täyttöaste nouse, meiltä lähtee seisomakatsomo alta. Sitten pönötetään kaikki penkeillä nakkimukien kanssa ja läpsytellään pahviviuhkaa. Siinä kohdin mä jään kotiin kattomaan Emmerdalea.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Yli kolmekymppisenä perheellisenä miehenä taistelen koko ajan tämän ajatuksen kanssa. Haluanko olla mukana jossakin leikkimisessä missä lippujen pölliminen on ok kun se kuuluu "tähän skeneen"? Mä en tiedä mistään skeneistä mitään enkä edes halua tietää. Tällä kaudella kun mä olen mukana, mitään tuollaista ei Pataljoonaan tule.

Tähän väliin muuten sanottava että kesällä Pataljoona oli tosi aktiivinen "rekrytoinnissa", mutta näistä yllä mainituista syistä johtuen en henk.koht. pysty tällä kaudella osallistumaan oikein mitenkään. Jokaiseen peliin lähtö/pääsy selvinnee pelipäivänä siinä iltakuuden aikaan ja lukuisat matsit mennee kotona pienten lasten kanssa. Lupaan kuitenkin antaa ääneni käyttöön silloin kun se on mahdollista. Hyvä kuitenkin kuulla että Pataljoonaan kuuluu edelleen tuollaiset arvot, ainakin vierasreisuilla meno on ollut aina "perinteistä" ja reilua. Toiset ottaa märkää enemmän kuin toiset, mutta mikään hönöily ei juurikaan kukoista. Hiotummat chantit on minulle ihan ok, mutta tosiaan ei ole liikaa aikaa perehtyä;)
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy sanoa, että koko ajan on ollut hyvä viba Pataljoonan uuden hallituksen aikaisista touhuista. Hyvin te vedätte, peukku sinne. Parille raumalaiselle ystävällemme kuittauksena: silmä silmästä on ilmeisesti Raumalla edelleen sivistynyt tapa käsitellä asioita? Uskomattoman tyhmältä näytätte temppujenne kanssa. Jos joku olisi minun omaisuuttani Raumalla tuhonnut/vahingoittanut, olisin kyllä tarpeen mukaan asiaan reagoinut, ja varkaudet varastetun tavaran arvon mukaan tietysti kuuluvat poliisille.

Mitä sitten menneisyydessä onkin tapahtunut, ei se oikeuta myöhempiin rikkeisiin tai rikkomuksiin. Tällainen toiminta on omiaan lisäämään vihaa faniryhmien välillä, kun mielestäni kaikkien etu olisi pysyä hyvissä väleissä ja tarpeen tullen vain naljailla vastustajalle hyvässä hengessä. Twitter-kuittailu tässä tapauksessa oli vielä sellainen. Kuten monesti olen todennut, joku porilaisista olisi saattanut vastaavassa tilanteessa tehdä ihan samoin, ja se vasta hauskaa olisi ollutkin. Kun tavaraa ei palauteta, muuttuu vitsi varkaudeksi.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yli kolmekymppisenä perheellisenä miehenä taistelen koko ajan tämän ajatuksen kanssa. Haluanko olla mukana jossakin leikkimisessä missä lippujen pölliminen on ok kun se kuuluu "tähän skeneen"? Mä en tiedä mistään skeneistä mitään enkä edes halua tietää. Tällä kaudella kun mä olen mukana, mitään tuollaista ei Pataljoonaan tule.

Niin, tämä on juuri se asia, joka pitäisi aina olla kirkkaana mielessä kokonaisuuden hahmottamisen kanssa. Huomaa, että osa seilaa lutuurin sumentamina ja kuten todettua, niin todellisuus alkaa hämärtymään. Eli ts. tuota kaikkea tötöilyä aletaan pitämään enemmän ja vähemmän hyväksyttävänä toimintana, koska lutuuri. Itse olen alunperinkin ollut sitä mieltä, että mikään ei pakota juuri imemään tätä kaikkea paskaa valmiina pakettina, vaan mielummin ne kirsikat sieltä kakusta eli kaikki positiivinen mitä tähän puoleen kuuluu ja nimenomaan edistää toimintaa sekä sen näyttävyyttä.

Valitettavasti on sitten aina sekin porukka, joka enemmän ja vähemämän haluisi toimintaan imeytyvän tätä harmaampaa puolta, mutta näissä peräänkuulutetaan nimenomaan toiminnan johtamista, ettei sekundapuolen kehittymistä katsella läpi sormien ja se pystyttäisiin kitkemään ajoissa.

Ei liity millään tavalla ketjun aiheeseen, mutta kirjoitin pientä raporttia Saksan matkastani Pataporisee-foorumille. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin siitä voi lukasta täältä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Siksi että;
1. On yleensäkin kohteliasta vastata viesteihin
2. Molemmat osapuolet on satakuntalaisia
3. Harrastus (jääkiekon intohimoinen kannattaminen) yhdistää
4. Lippujen kanssa pelleileilleet ovat ainakin Lukko-faneja, mahdollisesti myös RB:n jäseniä

Mitä luulet, seuraako tästä todennäköisimmin pahaa vai hyvää?

Niin, on kyllä kohteliasta mutta mikset sitten vastannut. Kun ei ole läheisempää kosketuspintaa niin miksi vaivautua? Helpommalla pääsee kun "inhokeille" saa luotua jonkinlaista mielipahaa.

Ja et kai sinäkään todellakaan voi kuvitella, että vaikka kuinka ovat satakunnasta niin näiden välillä olisi yhtäkkiä alkanut jonkinlainen solidaarisuus-velvoite joka velvottaisi tekemään yhtään minkäänlaista ystävällis-mielistä toimintaa toinen toiselle. Tälläistä väittämällä osoitat kyllä ihan muuta kuin omaavasi realisimia 2 kahden kaupungin väen välillä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ensi torstaina IFK Nordiksella. Onko Nordiksella joku tietty katsomo vierasfaneille? Olen näillä näkymin yksin menossa katsomaan matsia ja olisi mukavaa, jos ympärillä olisi muitakin faneja. Viime torstaina Baranolla satuin aivan tuurilla sellaiseen katsomo-osaan, jossa enemmistö tuntui olevan ässäläisiä.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Ensi torstaina IFK Nordiksella. Onko Nordiksella joku tietty katsomo vierasfaneille? Olen näillä näkymin yksin menossa katsomaan matsia ja olisi mukavaa, jos ympärillä olisi muitakin faneja. Viime torstaina Baranolla satuin aivan tuurilla sellaiseen katsomo-osaan, jossa enemmistö tuntui olevan ässäläisiä.

En tiedä onko varsinaista fanikatsomoa, mutta itse menen ainakin katsomoon C7 parin kaverin kanssa. Harmikseni nämä kaverit ovat IFK-faneja..

EDIT: Itse myös baronalla olin aikalailla ässäfanien ympäröimänä. Mahdettiin olla samoilla mestoilla. Et sattunut fistpumppeja heittämään maalien jälkeen randomin kanssa, joka piti Armian paitaa päällä?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
EDIT: Itse myös baronalla olin aikalailla ässäfanien ympäröimänä. Mahdettiin olla samoilla mestoilla. Et sattunut fistpumppeja heittämään maalien jälkeen randomin kanssa, joka piti Armian paitaa päällä?
Ei tullut fistpumppeja heitettyä, mutta ylävitoset kylläkin voiton kunniaksi jonkun ässäfanin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös