Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2015–2016

  • 83 380
  • 534

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Kouvolassa vedettiin yllättävän hyvin. Huomenna jatkuu Lappeenrannassa.

"Paidat ovat lähteneet vähän turhankin suurella prosentilla porilaiskatsomossa... Toivottavasti housut pysyvät jalassa"
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienoa, että vastasit. Suoltaa nimittäin sellaista paskaa tämä @Mush , että meinasin kirjoittaa juurikin saman, kun @Zicco yllä.

Tuskin tää Mush kuitenkaan ihan omasta päästä tätä vierasreissu hommaa keksi? Ei savua ilman tulta?
En tiedä, mistä Mush tämän on keksinyt, mutta mikäli alkaisimme rajaamaan jäseniä ja kannattajamatkalle lähtijöitä millään tavalla, niin todennäköisesti koko Pataljoonaa ei olisi pian enää olemassakaan. Täysin totta kuitenkin on, että toivomme jäsentemme lähtevän mukaan aktiiviseen kannatukseen, mutta jokainen matkallelähtijä toimii kuitenkin aina niinkuin itse haluaa. Vaikka olisi ensimmäisestä aloituksesta loppusummeriin asti baarissa. Tarkoituksenamme on kehittää kannattajatoimintaa ja yhdistystämme niin, että lähivuosina olemme maamme suurin kannattajayhdistys. Tähän päämäärään tarvitsemme jokaista Ässistä ja kannatustoiminnasta kiinnostunutta Patasydäntä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä, mistä Mush tämän on keksinyt, mutta mikäli alkaisimme rajaamaan jäseniä ja kannattajamatkalle lähtijöitä millään tavalla, niin todennäköisesti koko Pataljoonaa ei olisi pian enää olemassakaan. Täysin totta kuitenkin on, että toivomme jäsentemme lähtevän mukaan aktiiviseen kannatukseen, mutta jokainen matkallelähtijä toimii kuitenkin aina niinkuin itse haluaa. Vaikka olisi ensimmäisestä aloituksesta loppusummeriin asti baarissa. Tarkoituksenamme on kehittää kannattajatoimintaa ja yhdistystämme niin, että lähivuosina olemme maamme suurin kannattajayhdistys. Tähän päämäärään tarvitsemme jokaista Ässistä ja kannatustoiminnasta kiinnostunutta Patasydäntä.

Kiitos vastauksesta. Selkeytti paljon asiaa!

Mush:lle taitaa olla tärkeintä, että pääsee riisumaan itsensä ihmisten edessä. Jonkin verran tullu ympäri maailmaa eri lajien ympärillä kierrettyä ja pakko kertoa, että missään en ole törmännyt siihen, että "mahatifo" olis tärkein juttu kannatuksessa. Mutta jokainen tyylillään. Hän ja muutama muu olkoon oikeutettu siihen ihan yhtälailla kuin ne keski-ikäiset "väärin" kannattavat naisetkin.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Aijaahas. No se on sitten just niin. Mulla ei ole mitään lisättävää tähän keskusteluun. Myrvoldin johtopäätöksille lähtee täältä silti peukku. Ylempi viesti kun ei voisi enempää olla väärässä.

Ollaan muuten pelattu 4 matsia ja tässä ketjussa on 10 sivua viestejä. Ainakin tämä aihe puhuttaa Porissa jos ei muuta.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aijaahas. No se on sitten just niin. Mulla ei ole mitään lisättävää tähän keskusteluun. Myrvoldin johtopäätöksille lähtee täältä silti peukku. Ylempi viesti kun ei voisi enempää olla väärässä.

Ollaan muuten pelattu 4 matsia ja tässä ketjussa on 10 sivua viestejä. Ainakin tämä aihe puhuttaa Porissa jos ei muuta.

Näytä mulle yksikin kova faniporukka lätkän puolelta missä heilutaan ilman paitaa?

Pohjalaiset (itseni mukaanlukien) on juntteja, varsinkin vaasalaiset. Edes he ei ilman paitaa hallissa hypi. Ja väitän, että Red Army vielä valovuoden kuitenkin Pataljoonaa edellä. Toivottavasti ei kauaa.

Arvostan erittäin paljon Pataljoonan työtä ja myös henkilökohtaisesti Mush (vaikka en tunne) sinun kannatustasi, mutta näitä mahatifoja pidän junttien touhuina. Mutta kuten sanotaan; jokainen tyylillään. Ja jos se järjestäjälle on fine, niin saa minullekin kelvata.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ja vielä ihmetellään miksei Etulinjasta tullut koskaan mitään...

Pataljoonan toiminta on toivottavasti maanläheisempää, Etulinjan elitistinen ja ainoa oikea kannatustyyli on toivon mukaan kuopattu.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jäsen Mush näyttäisi ylläpitävän Etulinjan arvoja. Hyvä juttu, että jäsen Fandul puuttui Pataljoonan puolesta, silti ärsyttää. Vuosia olen minäkin maksuni maksanut. Paita pysyy päällä jatkossakin. Onneksi en ole keski-ikäinen nainen, uskallan lähteä vielä joskus reissuun mukaan?
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosiaan tämä Fandul ja minä ollaan niitä, jotka puhuu Pataljoonan suulla. Minä en ole ollut mukana missään linjauksissa missä yömatkaa kuopattaisiin. Sehän on legendaarinen reissu. Pataljoona tulee keskittymään modernimpaan kannattamiseen mutta kyllä kannattajamatkoille ovat ihan kaikki tervetulleita. Mitä enempi sakkia, sen parempi. Mun aikana Pataljoona ei rupea ketään hylkimään. Olin viikonlopun mökillä ja sain paljon viestejä ja avunpyyntöjä koskien ihan turhia huhuja missä mm. naisilta on kielletty osallistuminen kannattajamatkoille. Ihan tuulesta temmattuja käsittämättömiä juttuja. Olkaa nyt rauhassa. Kyllä täällä on kaikki ihan hyvin. Tämä uusi kannatussetti herättää nyt kovasti keskustelua ja tämä on ainakin mulle ihan uusi juttu. Raumalaisilta opittiin että tähän liittyy joku skenejuttu missä on ok pölliä toisilta kamaa. Me emme kuitenkaan moiseen lähde.

Sitten @Mush on pioneeri tässä uudessa kannatussetissä mutta hänellä ei ole virallista asemaa Pataljoonassa. Vaikka ollaan isosti mukana ydinmeiningissä, niin tänne kirjoittamiseen liittyy vastuu. Ässät on valtakunnan kiinnostavimpia urheiluseuroja ja sen kannattajat ovat valtaosin pirun herkästi reagoivaa sakkia, joten tarkkana pitää olla ettei rupee ampumaan yli. Mush tekee hyvää duunia mutta nuoret joutuu maksamaan usein oppirahoja. Kiinnostus on niin kova, että joskus ajatukset tulee hiukan jälkijunassa. Älkää lynkatko kaveria.

Jos joku asia askarruttaa tai vituttaa ni kysykää multa. Minä kerron millai asiat oikeasti ovat.
 
Viimeksi muokattu:

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Täytyy nyt itseäni tulla vielä vähän puolustamaan. Jälkikäteen katsottuna nuo viestit olisi voinut jättää lähettämättä. Tästä eteenpäin en pidä kaikkea kuulemaani faktana... Jätetään se siihen.

Nuo viestit ymmärrettiin silti täysin väärin tietyissä piireissä tai käytin huonoja sanavalintoja. Niissä en koskaan esimerkiksi kieltänyt jotain lähtemästä kannattajamatkalle. Toki nyt ehkä totesin että nuorisosta lähtisi enemmän ääntä mutta se nyt on ihan toissijaista. Kaikkia tarvitaan, eikä kenelläkään ole varaa valita jäseniään.

Se porukka, mitä matkalla oli mukana, oli yllättävänkin myönteisesti mukana toiminnassa. Niin lauluissa kuin kaikessa muussakin. Siitä lähtee täältä todella iso kiitos! Täältä noustaan vielä.

Henkilökohtaisesti harmitti todella paljon, kun onnistuneen Kouvolan visiitin jälkeen Lappeenrannassa kannattaminen palasi vanhan hallituksen tasolle. Mutta tähän suurin syy löytyy kaukalon puolelta. Ymmärrän enemmän kuin hyvin sen, että fiilis laskee kun joukkue häviää jokaisella osa-alueella 400 kilometrin (ja sama takaisin) matkustamisen jälkeen. Itsehän olen ollut paikalla jokaisessa viidessä pelissä. Kyllä siinä käy mielessä tehdä vaikka mitä kun taas hävitään.

Mutta niin vain vaasalaiset, espoolaiset ja raumalaiset laulaa läpi ottelun. Siihen täytyy nyt panostaa että edes seistään joukkueen tukena, hävitään tai voitetaan.

Sen verran sanon vielä, että Etulinjassahan oli mukana naisia, ja se oli mielestäni todella hienoa. Ovat edelleen kantamassa kortensa kekoon kannattajatoiminnan vuoksi.

Loppuun vielä matkan ehdottomaksi klassikoksi noussut:
"Oi munavoi, Laitilan munavoi. Nam".
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihan fiksu kirjoitus Mushilta ja voin haudata ajatukseni uudesta Vellihoususta konepistooleineen päivineen. Kyllä kiihkoa pitää nuorilla miehillä olla ja itse asiassa se voi olla hyväkin syy siihen, että mature-osastoa alkaa reissuille ilmaantua enemmänkin...
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäsen Mush näyttäisi ylläpitävän Etulinjan arvoja.

Tämä nyt vielä kalskahti kaikkien korjailuiden jälkeen. Mitä ihmeen arvoja? Arvot tosiaankin olivat, että joukkueen takana seistäisiin tilanteessa kuin tilanteessa ja kannatetaan loppuun asti monipuolisella arsenaalilla. Kaikki olivat Etulinjan toimintaan tervetulleita. Kyllä se arvostelu esim. Etulinjan koostumuksesta lähti aivan jostain muusta suunnasta ja paineistusta sen muuttamiseen. Nyt sitten kun näiden marinoiden seurauksena samoja seikkoja on menty nostamaan pintaan aikojen päästä (tarpeettomasti), niin ollaankin aivan kauhuissaan. Toki mielestäni edelleen ollut aivan absurdia veivata koko asiaa alun alkaen. Omasta puolestani olen pystynyt ryhmittymissä toimimaan, ovatpa koostumukset olleet lopulta mitä hyvänsä.

Vaikkei Etulinjasta koskaan olisi itsessään tullut mitään, niin sen myötä kuitenkin saatiin arvokasta kokemusta kulttuurin edistämisestä, ja vuosien saatossa hyvää rutiinia itse käytännön toiminnasta. Pataljoonan uudessa tulemisessa myös Etulinjan vanhat aktiivit ovat merkittävässä osassa.

Paljon ehti Kokemäenjoessa virrata vettä, ennen kuin näkymä oli se, mitä Raumalla saatiin kauden avauksessa aikaiseksi. Ja siinä monet varmasti viimeistään huomasivat, että kun parhaimmillaan kolminumeroinen massa oli mukana, niin koostumuksella ei ole mitään merkitystä, vaan kaikki konkreettinen apu on kotiin päin.

Kun mietitään kannattajamatkoja, niin ilman muuta kukin tekee yksilönä mitä huvittaa. Mutta on toki selvää, että jos tulevina vuosina mielitään aivan kärkiryhmittymien tuntumaan, niin tuolloin olisi hyvinkin mielekästä, että jengiä saataisiin mahdollisimman hyvin katsomossa motivoitua mukaan, sen sijaan että katsomosta haihtuminen tuntuisi mielekkäämmältä vaihtoehdolta. Näkisin kuitenkin, että paljon riippuu myös siitä mitä itse kannattajatoiminnalla on tarjota. Omaan silmään näytti siltä, että esim. Raumalla kun meininki oli hyvinkin pirteää aikaisempiin reissuihin verrattuna, niin porukka myös paremmin viihtyi siellä katsomossa ja osallistui. Aiemmin taasen pistänyt merkille, että jos siellä omassa loossissa on vain passiivisesti seurailtu peliä lähinnä haukoitellen, niin tuossa vaiheessa monet mieltävät sen olevan samantekevää, että missä sitä ottelua seurailee.

Eli vähitellen kun ydintä saadaan jatkuvasti vahvistettua paremman rutiinitason omaavaksi, niin uskon vakaasti että sitä kautta houkuttavuus nousee ja se porukka alkaa sitä kautta paremmin viihtymään myös katsomossa omaehtoisesti, saati että ottelun seuraaminen vaikka käytävä-tv:stä tuopposen äärellä tuntuisi otollisemmalta vaihtoehdolta.

Nyt toivotaan, että tämä hyvä pöhinä tässä ympärillä saadaan pidettyä yllä sekä tasainen nousujohteisuus kaikilla osa-alueilla itse kannattajatoiminnassa. Toivottavasti myös itse joukkueen kurssi tuosta lähtisi kääntymään pikaisesti parempaan suuntaan.

B
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tämä nyt vielä kalskahti kaikkien korjailuiden jälkeen. Mitä ihmeen arvoja? Arvot tosiaankin olivat, että joukkueen takana seistäisiin tilanteessa kuin tilanteessa ja kannatetaan loppuun asti monipuolisella arsenaalilla. Kaikki olivat Etulinjan toimintaan tervetulleita. Kyllä se arvostelu esim. Etulinjan koostumuksesta lähti aivan jostain muusta suunnasta ja paineistusta sen muuttamiseen. Nyt sitten kun näiden marinoiden seurauksena samoja seikkoja on menty nostamaan pintaan aikojen päästä (tarpeettomasti), niin ollaankin aivan kauhuissaan. Toki mielestäni edelleen ollut aivan absurdia veivata koko asiaa alun alkaen. Omasta puolestani olen pystynyt ryhmittymissä toimimaan, ovatpa koostumukset olleet lopulta mitä hyvänsä.
Kitinää kitinää. Itseppä asianne perseilitte, eikä ainakaan käyttäytymisestä kannata sanoa yhtään mitään. Jos emme toki mekään käyttäytyneet sen paremmin kun kerran vastaukset oli mitä oli. Koostumuksesta en ole koskaan paljoa vittuillut, sama se mulle on onko siellä 15-vuotiaita poikia vai nelikymppisiä rouvia. Eiköhän se lopullinen naurunkohde syntynyt siinä kohtaa kun Holisti liittyi joukkoon.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka pelit menee päin helvettiä, niin ei tietenkään aljeta himmailemaan. Lauantaina olis sitten kimppakivaa tiedossa. Tästä linkistä voit tsekata uutisen Pataljoonan kotisivuilta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka pelit menee päin helvettiä, niin ei tietenkään aljeta himmailemaan. Lauantaina olis sitten kimppakivaa tiedossa. Tästä linkistä voit tsekata uutisen Pataljoonan kotisivuilta.

Missä Astora Areenalla tuo tilaisuus on? Kaukalossa pelataan kuitenkin A-nuorten peli 16:00 Ässät-Ilves.

Harjotteletteko kenties uutta materiaalia nuorten pelin aikana? Saataisiin sinnekin otteluun vähän pöhinää.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Rappuset ylös ja oikealla kioskin vieressä on huone projektorineen. Ei hullumpi idea tuokaan.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä Astora Areenalla tuo tilaisuus on? Kaukalossa pelataan kuitenkin A-nuorten peli 16:00 Ässät-Ilves.

Harjotteletteko kenties uutta materiaalia nuorten pelin aikana? Saataisiin sinnekin otteluun vähän pöhinää.


Tämä. Ajattelin itsekin tulla mukaan, kun viikonlopuksi Satakuntaan suuntaan. Kannatan ehdottomasti A-nuorten peliin menemistä ja sitä kautta uuden materiaalin harjoittelua siellä. A-nuorten pelin jälkeen ehtii vielä katselemaan kolmannen erän edustuksen pelistä.

Joka tapauksessa peukkua uuden hallituksen toimenpiteille, hyvin on saatu hommaa eteenpäin!
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hieno homma, että tällainen tapahtuma järjestetään. Harmi, etten ole viikonloppuna Porissa, muuten osallistuisin. Näitä on kyllä tulossa lisääkin, ensi kerralla mukana ollaan.

Lippu-gate on sitten päättynyt. Enpä olisi uskonut, että aikuisten (?) kanssa asioidessa lippujen kohtalo jäisi arvoitukseksi, kun kerran tämä fiksu ryhmittymä oli jo liput onnistunut kuvaamaankin. Iso sulka RB:n hattuun, hienosti te vedätte. Ala-astetason touhua.

Hyvä nyt kuitenkin Pataljoonan puolesta, että eivät jää kakaroiden kanssa kinaamaan. Siellähän hykertelevät, toivottavasti joskus ymmärtävät hävetä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hieno homma, että tällainen tapahtuma järjestetään. Harmi, etten ole viikonloppuna Porissa, muuten osallistuisin. Näitä on kyllä tulossa lisääkin, ensi kerralla mukana ollaan.

Lippu-gate on sitten päättynyt. Enpä olisi uskonut, että aikuisten (?) kanssa asioidessa lippujen kohtalo jäisi arvoitukseksi, kun kerran tämä fiksu ryhmittymä oli jo liput onnistunut kuvaamaankin. Iso sulka RB:n hattuun, hienosti te vedätte. Ala-astetason touhua.

Hyvä nyt kuitenkin Pataljoonan puolesta, että eivät jää kakaroiden kanssa kinaamaan. Siellähän hykertelevät, toivottavasti joskus ymmärtävät hävetä.

Mä jopa jossain määrin ymmärrän tuon "lipunryöstön" pienenä vinoiluna, mutta sitä en ymmärrä, miksei lippuja voi nyt lopulta palauttaa. Aika naurettavaa touhua.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä Astora Areenalla tuo tilaisuus on? Kaukalossa pelataan kuitenkin A-nuorten peli 16:00 Ässät-Ilves. Harjotteletteko kenties uutta materiaalia nuorten pelin aikana? Saataisiin sinnekin otteluun vähän pöhinää.

Loistava idea. Emme olleetkaan huomanneet tuota junnujen peliä. Siinähän ehtisi vetää ainakin ekan erän kunnon settiä ennen kuin edustuksen peli alkaa. Sais junnutkin hyvän draivin matsiin.

Tilaisuus itsessään pidetään siellä kioskin takana isossa neukkarissa. Siellä on videotykki ja takaseinälle saadaan syötävät nättiin riviin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä jopa jossain määrin ymmärrän tuon "lipunryöstön" pienenä vinoiluna, mutta sitä en ymmärrä, miksei lippuja voi nyt lopulta palauttaa. Aika naurettavaa touhua.

Nimenomaan, taatusti olisin heidän asemassaan itsekin liput kuvannut ja asialla hassutellut. Tuon jälkeen vitsi on kuitenkin äkkiä naurettu loppuun, ja toisen omaisuudesta puhuttaessa tavara tulisi toimittaa omistajalleen.

Juntit.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö priorisointi pitäis olla ennemmin niin, että antaisi A-nuorille täyden tuen 60min (koko peliä tarkoittaen) ja sen jälkeen mussuttaisi lämpiössä poppareita sen, mitä edustuksen pelistä on jäljellä? Noin jos itse toiminnan edistymistä ajatellaan. Ei toki sillä, etteikö tämä olisi hyvä idea ollut seurata porukalla matsia telsusta, mutta nyt kun tällainen päällekkäisyys sattui ja vieläpä samoihin tiloihin, niin eikö livetapahtuman pitäisi kuitenkin vetää pidemmän korren. Mielestäni sekin tuntuu oudolta, että ensin yhden erän verran jengi vetää täysillä katsomossa ja sen jälkeen vetäydytään neukkariin hengailemaan. Näin nyt vain omakohtaista pohdintaa, porukka tietysti itse päättää mitä tekee ja kun valitettavasti itse en ole pääsemässä paikkeille.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen myös sitä mieltä, että koko A-nuorten peli seurataan katsomossa ja kannatetaan aktiivisesti. Se on sitä kulttuurin luomista parhaimmillaan, että kannatetaan koko seuraa junnuja myöten. Ja tuolla uskoakseni aika tyhjässä hallissa varmasti chäntit raikaa komeasti. Tuntuisi tyhmältä junnujen puolesta, jos ekan erän jälkeen häivytään katsomosta.

Mielestäni tässä aktiivisesti kannattamisessa livetoiminnan tulisi olla kaiken keskiössä.

Ymmärrän, että jo tehtyjä suunnitelmia on ikävä muuttaa, mutta tämä näin rivijäsenen toiveena :) Joka tapauksessa tulen mielelläni paikalle lauantaina.
 

Lättykone84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Colorado Avalanche, West Ham, FC Jazz
Itse oon kanssa sitä mieltä että turha yhden erän ajaksi mennä A-junnuille chanttaamaan. Mulla kyllä edustuksen peli menee rankasti A-junnujen edelle. Mutta tehkää kuten haluatte! Itse aion katsoa edustuksen pelin kokonaan. :D
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tehkää arvon toverit niin, että A-nuorten peli kokonaisuudessaan katsomossa. Pelin jälkeen katsotte Kalpa-Ässät edustuksen pelin kokonaisuudessaan, pitäkää itsenne pimennossa mitä pelin tilanne on niin käytännössä saa katsoa kaksi kiekkomatsia putkeen livenä. Sieltä voi vielä kuuluttajalle laittaa toiveen että ei ilmoita ottelun tilannetta lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös