Ässät - TPS Su 16.1.2005

  • 54 801
  • 358
Tila
Viestiketju on suljettu.

JanJ

Jäsen
Re: Re: Macena

Viestin lähetti Jet-Ace
Ketjun lukemalla näkee, että tässä otteluketjussa ei heitä ainakaan ole. Enkä ihmettele yhtään.
Aika moni, minä mukaan lukien, taitaa olla jo luovuttanut palstan suhteen. Laadukas keskustelu on täällä jo mahdottomuus. Aikana "alle tuhat kirjoittajaa" täällä oli vielä älykästä elämää, mutta nyt on määrä korvannut laadun.

Kahakasta sen verran, että mielestäni Williams heitti hanskat heti kun Levokarikin, mutta Williams ei saanut minuuttiakaan. Näkikö kukaan samoin? No, toisaalta Williams ei osallistunut muutoin kuin pitämällä TPS-pelaajaa loitolla kahakasta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jopas on pitkä ja vihainen ketju, mitäköhän tapahtuisi jos Tepsissä olisi joku joka osaisi oikeasti tapella, ei taitaisi 10 sivua riittää. Nojoo, vakavasti ottaen juuri sellanen tilanne mitä NHL:ssä on noin 3 kappaletta joka matsissa, tuo sopivasti lisää tunnetta & fiilistä tähän niin aneemiseen SM-liigaan joten mielestäni on aivan turha mussuttaa kuka teki ja mitä, olkaamme iloisia että tunteiden palo pääsee vielä välillä purkautumaan Urpovaara-Järvelä voimakaksikon punoman tasapaksun suojaverkon läpi.

Ja erikoispisteet Kruusille joka jälleen kerran todisti olevansa Suomen paras tuomari, hyvää dumarointia ja tästäkään kahakasta ei annettu mitään OR:riä toisin kuin eräs ns. kovana pelaajana kunnostautunut sekundadumari tuppaa tekemään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L-Mies
Nyt esimerkiksi Isaksson voi mennä itseensä omien naurettavien yleistystensä kanssa.
L

Minulle on ihan turha tulla kertomaan, ettei kaikki turkulaiset ole samanlaisia. Minulle ovat, ja täysin riippumatta siitä, mitä tänne kirjoittavat. Turkulainen on minulle aina monikko eikä antipatiani tai sympatiani ole missään tekemisissä sen kanssa kuka heistä kirjoittaa mitäkin ja milloin. En siis yleistä, minulle ei ole olemassa kahta erilaista turkulaista, niin yksinkertaista se on.

Sen sijaan syöpä ja muut tuon tason jutut voisi jättää pois näistä kirjoituksista.

Tais mennä vähän OT, joten lisätään vielä, että toivottavasti Nielikäinen pitää sanansa ja Rivetin uho päättyy ennenkuin se kunnolla alkaakaan.
 

Ääninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Suomen A-mj.
QUOTE]Viestin lähetti JanJ
Aika moni, minä mukaan lukien, taitaa olla jo luovuttanut palstan suhteen. Laadukas keskustelu on täällä jo mahdottomuus. Aikana "alle tuhat kirjoittajaa" täällä oli vielä älykästä elämää, mutta nyt on määrä korvannut laadun.

[/QUOTE]

On sentään hyvä, että sinä jaksat kirjoitella ja pitää laadukkaan kirjoittamisen lippua korkealla kuten on tässäkin otteluketjussa nähty....

No anyway, koska se on sinulle niin tärkeää, myönnän kernaasti Ässien lyöneen TPS:n näyttävästi ja sen, että Koivu oli todella yössä tasoonsa nähden ja turhautuneensa lopun matsissa. Kysymys on vain siitä, että hän itse ( ja eiköhän myös noin 80 prossaa jääkiekkoa seuraavista suomalaisista ) tietää pystyvänsä parempaan. Sehän siinä niin korpeaakin.

Hauskaa tässä Koivu-dissauksessa onkin se, että Sakun paluu Tepsiin on herättänyt uudelleen nämä "Saku on rotta"- puheet alun "kuherruskuukauden" jälkeen. Onhan hän aina käynyt kuumana ja kalastanut jäähyjä ym. Se on vaan päässyt unohtumaan meiltä, koska hän on nyt jo vuosia ollut meidän suomalaisten puolella arvokisoissa. Ja totuuden nimessä, tämä rotta-pelityylihän meitä kusipää-turkulaisia niin viehättääkin maagisten pelitaitojen lisäksi. Odotellaan vaan kun Saku saa pelinsä kuntoon kevään korvilla. Peace!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti JanJ
Katsomossako se oli?

No, tepsi nöyryytettiin kentällä, katsomossa ja vaihtoaitiossa. Vain paikallisradio meni tasan, kun Jukka "vitu homoo" Koivu totesi että parempi voitti.



Buk taitaa olla tässä se wannabe-nhl gooni. Kun The H11nttiä otettiin kentän pienimmän toimesta, niin eikös tämä käy kentän pienimmän päälle. Olisi antanut The H11ntin itse hoitaa hommansa, mutta kun on kilpailu J.Ruudun kanssa samasta tontista änärissä, niin telkussa on hyvä antaa "näyttöjä".

Sulla on nämä pakoputkiasiat hallussa...kokemuksia?
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Isaksson
Minulle on ihan turha tulla kertomaan, ettei kaikki turkulaiset ole samanlaisia. Minulle ovat, ja täysin riippumatta siitä, mitä tänne kirjoittavat. Turkulainen on minulle aina monikko eikä antipatiani tai sympatiani ole missään tekemisissä sen kanssa kuka heistä kirjoittaa mitäkin ja milloin. En siis yleistä, minulle ei ole olemassa kahta erilaista turkulaista, niin yksinkertaista se on.

Se asia on tullut vuosien saatossa hyvin selväksi. Isaksson, olet todella vastenmielinen tyyppi ja jokaisen kirjoituksesi lukeminen on kärsimys.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Ääninen

On sentään hyvä, että sinä jaksat kirjoitella ja pitää laadukkaan kirjoittamisen lippua korkealla kuten on tässäkin otteluketjussa nähty....
Hmm.... Suomen kieli ei ilmeisesti sinulta onnistu, enkä osaa turgua joten annetaan olla. Kuitenkin suomen kielen rautalankaa käyttäen totesin juuri että kirjoitusteni taso ei päätä huimaa.

Jukka Koivu oli tunnettu junnuvalmennusaikana siitä että huusi koko ajan turun murteen nuotilla "vitu homoo" lähes jokaiselle vastustajan pelaajalle.


Saku Koivusta en ole ikinä pitänyt, koska hän ei ole pelannut Ässissä. Yksinkertaista.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: Macena

Viestin lähetti JanJ
Aika moni, minä mukaan lukien, taitaa olla jo luovuttanut palstan suhteen. Laadukas keskustelu on täällä jo mahdottomuus.

No johan on aikoihin eletty! JanJ peräänkuuluttaa laatua palstalle!

Täytyy kyllä sanoa, että tuo Sakun syövän vetäminen "keskusteluihin" oli kaikkien aikojen rimanalitus tällä palstalla. Paljonkaan alemmas ei voi vajota. Odotettavissakin tosin oli, että se jossakin vaiheessa mukaan vedetään. Ja mistään suuresta yllätyksestä ei voida puhua, kun se vedettiin mukaan juuri porilaisen toimesta. Aika tyypillistä.

Melkoista perseilyä tosin tämä Jatkoaika muutenkin nykyään. Palsta on nykyään enemmänkin punaniskojen pippelinvenytysfoorumi, kuin mikään "keskustelupalsta". Moderaattoritouhut lähinnä naurattavat, puhumattakaan niistä helvetin "sääntöpykälistä", mihin aina tasaisin väliajoin tartutaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Piis, "brothers"!

Jopas nyt. Ihan WWE-pohjaltahan tuota aggroa on kehiin heitetty. SM-liiga tarvitsee viihdettä ja pienet uhoavat matsiplugit tyyliin J. Ruutu, C. Rivet tai P. Nielikäinen ovat aina paikallaan. Vompatti ei käy, koska sille kaikki NAURRAA muutenkin.

Ei tässä mistään elämää suuremmasta ole kyse. Pelaajatkaan eivät yleensä vedä noita läppiä ihan satanolla-pohjalta. Taiston tauottua ovat yleensä yli ja ohi seurarajojen hyvinkin frendipohjalta liikkeellä.
 

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Macena

Viestin lähetti domy
No johan on aikoihin eletty! JanJ peräänkuuluttaa laatua palstalle!
Enpä taida peräänkuuluttaa, vaan totean palstan tason.

Ilmeisesti kiekkomaailmassa on pari tabua. Sakun sairaus, ja Niskalan polvi tulee äkkiä mieleen. Mutta sen sijaan Oksan sairaus, Martikaisen diabetes ja muutama muu tapaus eivät ole. Siksi on hyvä ravistella keskustelussakin hieman, ja katsoa kuka ärähtää ja kuka ei.
 

Ääninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Suomen A-mj.
Viestin lähetti JanJ

Saku Koivusta en ole ikinä pitänyt, koska hän ei ole pelannut Ässissä. Yksinkertaista.

Provohan toi, mutta vastataan. Meitä on vaan ilmeisesti niin moneen junaan. Minä olen aina pitänyt esim. Korpisalosta, vaikka hän ei ole koskaan pelannut TPS:ssa. Minua ei myöskään haittaa vaikka maajoukkueessa joku Ässä-pelaaja tekisi ratkaisumaalin esim. World Cupissa. Eikä minulla ole harhaluuloja Sakun luonteesta yms. , satun vain pitämään häntä eräänä parhaimmista pelaajista mitä tämä maa on tuottanut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tepsin kannattajien toivoisi huomaavan sen faktan, että Saku Koivun hiukan mauton ja lapsellinenkin arvosteleminen kertoo todellisuudessa Sakun kovasta arvostuksesta ja kovista odotuksista Koivua kohtaan. Hänestä puhutaan ja kirjoitetaan siksi, että hänellä on merkitystä.

Rivetista sen verran, että siinä on tasokas puolustaja SM-liigaan. Tekee pisteitä kuin Campbell, mutta on sen lisäksi hyvä ja fyysinen puolustuspäässä. Kaikki täällä tosin riippuu Rivetin kunnosta ja halusta taistella tepsin puolesta. Sen kuitenkin oikaisen, että Rivet ei ole missään nimessä gooni, vaikka hanskannut onkin. Hän osaa ennen kaikkea pelata kiekkoa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti cobol
Sen kuitenkin oikaisen, että Rivet ei ole missään nimessä gooni, vaikka hanskannut onkin. Hän osaa ennen kaikkea pelata kiekkoa.

Javisst! Kova mutta kiekollinen(kin). Gooniosastoa Turkuun ei olla nyt eikä tulevaisuudessa roudaamassa. Sanon näin vaikka Bouckin rooli onkin näköjään ihan klassinen tähtipelaajan suojelu. Pelaamallahan hänen paikkaansa Koivun laitana on hankala perustella.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti cobol
Sen kuitenkin oikaisen, että Rivet ei ole missään nimessä gooni, vaikka hanskannut onkin. Hän osaa ennen kaikkea pelata kiekkoa.

Mikä on aivan helvetin hyvä asia, juuri sitä mitä haluttiin, tilattiin ja Sakun kautta siis saatiin.
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässät vei Tepsi vikisi, no ei sentään. Mutta koko illan voisi kiteyttää tilanteeseen, jossa Hulkkonen ryssi. Taklaus ohi ja taululle lukemat 4-1. Eli tepsi oli koko ajan hiukan myöhässä.

Tuli elettyä aika hyvin mukana ottelussa, taas. Äänestä paras terä jäi hallille. Loistava matsi mielestäni. Suuria tunteita ja voitto! Ei sitä paljon enempää voi eikä osaa vaatia. Nissiselle vielä nollapeli palkinnoksi hyvästä matsista ja ilta olisi ollut täydellinen. Nisse osallistui peliin hyvin, oli aktiivinen eikä ottanut turhia aloituksia omaan päähään. Maalivahtityöskentelyssä Ässät oli eilen valovuoden tepsiä edellä. Upilla on hommia.

Ässät sai otteluun sellaisen alun, kuin se halusi. Nopeassa tahdissa 2-0 johtoon ja mielessä soi Rock around the clock. Vanhan ajan meininkiä. Molempien kassien arkkitehtinä oli sama mies, Jason Williams. Ensimmäinen maali oli loistava osoitus ykköskentän pelistä. Toinen maali syntyy laukauksella, joita harvoin näkee: kova ja helvetin tarkka ranne putken alle. Olen jo välillä ollut hieman turhautunut siihen, että Jason säästelee kutiaan. Sekä ranne, että lämäri lähtevät kuin tykin suusta. Enemmänkin maaleja miehellä voisi olla.

Ensimmäisen erän loppuun TPS sai kavennuksen aikaiseksi. Mitä tilanteessa tapahtui? Nissinen ei oikeastaan tehnyt tilanteessa kunnon torjuntaliikettä lainkaan. Takaiskun aikana kentällä Classenin kenttä, Greg itse (?) ei saanut miestään kiinni Sorokinsin huono purun jälkeen ja Aho (ei Jussi) pääsi iskemään. Tilanteesta 2-1 tauolle.

Toiseen erään ajattelin ottelun käsikirjoituksen muuttuvan. Kuvittelin turkulaisten piristyvän, mutta hiljasta oli! Ässät ei saanut toiseen erään jäähyn jäähyä ja viidellä viittä vastaan ei hätää ollut. Ässät sai erässä pelata ylivoimaakin ja se tuotti tulosta. Ei niin tyypillinen yv-maali, mutta kaikki lasketaan. Oma ikonimme käytti Sakun nukahduksen ja iski limpun verkkoo. Korppi is back. Lämäri p-pisteen kaarelta takakulmaan ja hommassa oli jo ratkaisun makua. Sen verran onnetonta ja turhautunutta TPS:n peli oli. Nissisellä erässä muutama hyvä torjunta ja pelin luku.

Kolmannessa erässä Nissiselle 12 torjuntaa. Muutama kuorrutettu hanskakoppi ja kiekkoa nopeasti peliin. Tepsi oli tilastojen mukaan kolmannessa erässä se hallitsevampi osapuoli, mutta missään vaiheessa ei mitään suuria paniikkejä Padalla ollut. Tai sitten minulla oli taikalasit. Ottelun lopullinen niitti hiukan ennen erän puoliväliä. The Hulk hakee persetaklausta, mutta Classen ehtii alta pois. Ajo maalille ja kiekko reppuun. 4-1, kiitos.

Ajassa 54. minuuttia kylvettiin siemen tapahtumalla, josta täälläkin on lässytetty riittävästi. Oleg oli menossa omaan vaihtoaitioon, kun häntä vastaan tuli turhautunut NHL-pelaaja. Saku Koivu jostakin kumman syystä alkoi riehumaan Olegille ja Kruus palkitsi pojat kakkosilla. Kakkosten loputtua toinen NHL-pelaaja oli merkannut Sorokinsin. Bouck seurasi katsellaan Olegia siitä lähtien, kun mies boksista pääsi. Mielessä ei ollut kiekon pelaaminen vaan Sorokinsin kouluttaminen, Saku on pyhä. No olisin asian ymmärtänyt jos Oleg olisi tilanteessa oikeasti koiraillut. Koko kahakka menee täysin S. Koivun piikkiin.

Muutama muukin asia liittyen tähän vääntöön pitää sanoa. Pauli meni kyllä kolmantena ukkona mukaan kahakkaan, mutta ei todellakaan tullut mukaan vaihtoaitiosta. Penkillä oli kyllä eräs mies, ketä olisi kiinnostanut laatikkoon hypätä. Sorokins olisi Tylerin toimesta piesty se on varma. Pauli puolusti omiaan ja sen hyväksyn. Huomattuaan tilanteen kehittyneen S. Koivu päätti vielä näyttää. Pelin lentävin suoritus ja Koivu oli kahinan keskipisteessä. Kultakypärämme tuli tilanteeseen puolihuolimattomasti ja hyppyään yhä ihaillut Saku laskeutui kiltisti Patun jalkojen juureen. Yritti noustakin, mutta Tuominen kielsi. Paikka.

Muutama juttu vielä. Ketola pelasi hyvän pelin. En ole miehen suuri fani, mutta onnistuminen eilen nosti kaverin osakkeita silmissäni. Mieshän jopa uskalsi pelata kiekon kanssa ja sai muutaman kerran ketjukavereidensa kanssa paineen TPS päätyyn. Vaarallisia paikkoja jätkät eivät luoneet, mutta hyvää peliä pelasivat kyllä. Nissistä jo kehuinkin, mutta pakko vielä mainita, että kaveri pelasi todella kypsästi. Järki mukana toiminnassa, kiekkoa nopeasti peliin ja torjui kiekkoja kulmiin, jolloin vaarallisia reboundeja ei tullut. Uusikartanon hypätessä laatikkoon oli tiedossa, että mies ei pysty koko peliä pelaamaan. AUK:ta olen kehunut kauden aikana moneen otteeseen ja teen sen taas: Joukkuepelaaja, Taistelija, Voittaja.

Heino Ja Niemi eivät mahtuneet pelaavaan kokoonpanoon. Ei yllätä. Rivien välistä on ollut luettavissa, että Niemeen ei valmennusjohdossa olla tyytyväisiä. Kiekollinen peli ei ole sillä tasolla, kuin miestä hommattaessa kuviteltiin. Heino on parantanut viime aikoina, mutta on todella pehmeä omassa päässä. Kukaan ei varmasti pidä suurena vääryytenä Archibaldin penkittämistä. Paitsi ehkä Hämeenlinnalaiset...

Saku Koivu. En tiedä miehen nykykunnosta, mutta ei ollut kaksinen esitys. Huomasin miehen vain silloin, kun hän sai jäähyn. Ihmeellistä tökkimistä koko pelin ajan, jonkun mielestä varmasti "hyvää psyykkausta", minun mielestäni ei. Onneton peli ja hermokontrolli nollassa. Saku oli pettymys. Aloitti sodan, mutta ei ollut valmis taisteluun.

En tiedä, mitä Ässille oli tapahtunut Helsingin konttaamisen jälkeen. Pääasia, että peli kulkee. Ehkä tosiaan kaikki olivat tuijotelleet sinne kuuluisaan peiliin ja löysivät sieltä syyn huonoon peliin.

Tämä voitto tuli kyllä tarpeeseen. Olettaahan voi, että takana ainakin Tappara piristyy hetkellisesti Saarisen vaihduttua Saariseen. Kolme pistettä on helvetin paljon. Muutama voitto peliajalla ja taas hymyilyttää.

Olen onnellinen.

Ei muuta, hei hei.
 
Viimeksi muokattu:

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Re: Re: Re: Re: Re: Macena

Viestin lähetti JanJ
Enpä taida peräänkuuluttaa, vaan totean palstan tason.

Voisit JanJ omalta osaltasi parantaa tämänkin palstan tasoa lopettamalla kirjoittamisen tänne. Kirjoittaminen (varsinkaan älyllinen) kun ei näytä sinulta onnistuvan. Tämä palsta ei todellakaan ole tarkoitettu toisten haukkumiseen etc.
Pysy siellä Suomi24 palstalla, joka on lähempänä sinun kirjoitus/ älyn lahjojasi.
 

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macena

Viestin lähetti Jukka L
Pysy siellä Suomi24 palstalla, joka on lähempänä sinun kirjoitus/ älyn lahjojasi.
Hmm... Erittäin viiltävä analyysi illan ottelusta. Kiitos! Avasi todella silmäni. En tajunnutkaan kaikkia kuvioita ennen tätä kommenttia.

Suomi24? Joku keskustelupalstojen Mestis, mistä ei voi nousta vaikka olisi miten jukuri?

No joo, onkohan tästä matsista kaikki jo jauhettu. Saku oli säälittävä, TPS hävisi ja Rivet nolasi itsensä. Seuraavaa matsia odotellessa...
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Raportista

Hiukan siellä on näköjään patalasit on silmillä, "Bouck hyökkää pienen Sorokinsin päälle ja Levokarin on suorastaan pakko tulla auttamaan lutuista pygmiämme" tmv. Bouck on 183/88, Sorokins 178/80. Eli ei tuo ero ihan otteluraportin paatoksen suuruinen ole?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Re: Raportista

Viestin lähetti Pressiboxi
Hiukan siellä on näköjään patalasit on silmillä, "Bouck hyökkää pienen Sorokinsin päälle ja Levokarin on suorastaan pakko tulla auttamaan lutuista pygmiämme" tmv. Bouck on 183/88, Sorokins 178/80. Eli ei tuo ero ihan otteluraportin paatoksen suuruinen ole?

Bouckhan on hommattu TPS ns. voimahyökkääjäksi taklaamaan ja häiritsemään. Sorokins on hommattu Ässiin pelkästään kiekolliseen rooliin.

Noista voi päätellä että Bouck on hieman rotevampi kuin Sorokins, pelkällä pituudellahan ei pärjää vaan voimaakin pitää olla!

Kukaan ei ois sanonut mtn jos Sorokins olisi rakenteeltaan (pituus täsmää lähestulkoon) kuin Tie Domi... ;)
 

JanJ

Jäsen
Re: Raportista

Viestin lähetti Pressiboxi
"Bouck hyökkää pienen Sorokinsin päälle ja Levokarin on suorastaan pakko tulla auttamaan lutuista pygmiämme" tmv. Bouck on 183/88, Sorokins 178/80. Eli ei tuo ero ihan otteluraportin paatoksen suuruinen ole?
Vähän kuin jos Nielikäinen kävisi saman pituisen Arttu Virtasen tai pari senttiä lyhyemmän Marko Kiprusoffin päälle. Apua siinä kaivattaisiin, ja jos Bouck menisi väliin kun Pasi rankaisee Markoa, olisiko Bouck The Sankari?

Miettikääpä sitä.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Isaksson
Minulle on ihan turha tulla kertomaan, ettei kaikki turkulaiset ole samanlaisia. Minulle ovat, ja täysin riippumatta siitä, mitä tänne kirjoittavat.

Ja täysin riippumatta siitä, mitä kentällä on oikeasti tapahtunut, teikäläisen Tepsiä koskevat kirjoitukset ovat vuodesta toiseen samaa yksisilmäistä paskaa. Kunnioitus vastustajaa kohtaan puuttuu näistä kirjoituksista täysin.

Jotenkin luulisi, että useaan otteeseen mainostamasi 30 vuoden kokemus jääkiekon seuraamisesta korreloisi henkisen kypsyyden kanssa, mutta tosiasiassa suhde näyttää olevan kääntäen verrannollinen. Joskus vielä arvostin sinua kirjoittajana, mutta nykyisin joudun jakamaan Jet-Acen mielipiteen. Valitettavasti.


Itse kahakasta tulee mieleen lähinnä se, että SM-liigassa pitäisi kieltämättä tapella paljon enemmän. Tällöin eilisen kaltaisista nujakoistakin tulisi ehkä niin arkipäiväisiä, ettei jokainen vaatimatonkin yhteenotto aiheuttaisi Jatkoaikaan yli kymmenen sivun otteluketjua. Yleisesti ottaen on toki positiivista, että tunteet ovat pinnassa: ehkä seuraavaan Ässä-peliin saadaan myytyä jokunen lippu enemmän. Levokarista tekisi mieleni sanoa paljonkin, mutta tunteet ovat koneen ääreen pääsyä odotellessa laskeneet sen verran että jääköön toiseen kertaan. Joka tapauksessa onnittelut Poriin kolmesta pisteestä: kokonaisuudessaan vahva esitys.

Itse ottelu oli Tepsin kannalta kuin prototyyppi Jukka Koivun valmennusaikana kärsityistä tappioista: vastustajan salama-alku, jonka tuloksena maalivahtia vaihdetaan. Tilalle tullut kassari pelaa vähintään yhtä haparoivasti ja joukkueen pelissä ei tunnu olevan minkäänlaista ideaa. Ottelun päätyttyä valmentaja suomii itseään huonosta valmistautumisesta. Poikkeavaa oli ainoastaan se, että se aloittanut ja saman tien pois vaihdettu kassari oli Lassila eikä Karjalainen.

Viime ajoille tyypillistä oli myös se, että vastustajan maalivahti kyettiin ohittamaan peräti yhden kerran. Ja tässä on edelleenkin se suurin ongelma: viimeisessä kuudessa ottelussa TPS on tehnyt huikaisevat kymmenen maalia, joista yksi rankkarimaali ja kaksi tyhjiin. Siis seitsemän "oikeaa" maalia. Miettikääpä sitä, kuten Anu sanoisi. Elorannan korvaajalle olisi siis edelleenkin elämää suurempi tarve, mutta toisaalta kannattaa muistaa, ettei yksi pääsky kesää tee (joskin sen puuttuminen voi tehdä aikaisen kesäloman). Vaikka mahdollisesti saapuva Recchi tai mikälie tekisi maalin joka ottelussa, se ei merkittävästi nykyistä tilannetta parantaisi. Verkon on alettava heilua nykyiselläkin kalustolla, tuli vahvistuksia tai ei. Ja siihen on myös edellytyksiä, sillä Vahalahden tervehdyttyä meiltä löytyy kyllä riittävästi tasokkaita pelaajia kahteen ensimmäiseen ketjuun. Sitäpaitsi esim. eilinen ykkösketju Nurminen-Aalto-Alatalo on potentiaalisesti niin kova nippu, että jo sen avulla pitäisi pystyä huomattavasti parempaan, pelasi kakkosketjussa kolmosketjutason Bouckeja tai ei.

Anyway, nyt ne äijät pitää saada tekemään maaleja. Vaikka meillä onkin tällä sektorilla selkeä rakenneongelma, eli Nurminen on liian yksin, tahtia on ehdottomasti kyettävä parantamaan nykyiselläkin miehityksellä. Näillä esityksillä on turhaa haikailla parempien maalivahtien perään; sama vaikka maalissa pelaisi Kiprusoff tai vaihtoehtoisesti Svoboda, Lundell tai Elliot, keväällä ei montaa ottelua tulla voittamaan mikäli maaleja pystytään tekemään keskimäärin yksi per ottelu.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Nielikäinen #25

Sitten Koivu ja Bouck saivatkin kuningasajatuksen kostaa Sorokinsille, josta syystä Levokari lähinnä tuli mielestäni väliin.
Tätä objektiivisempaa kommenttia saa varmasti etsiä.

Ensinnäkin Koivu ei ollut lähelläkään kun Bouck ja Sorokins rupesivat tappelamaan. Toisekseen Levokarin väliintuleminen tapahtui takaapäin takomalla jo tappelussa olevaa Bouckia. Kolmannekseen Koivu tuli mukaan nelikosta viimeisenä, eikä suinkaan Sorokinsin päälle vaan Levokarin.

Jos NHL:ssä hyökkäät tähtipelaajan kimppuun, niin siellä melko varmasti tappelija tulee heti suojelemaan tätä tähtipelaajaa.
Jos NHL:ssä kaksi pelaaja tappelevat keskenään, niin siihen ei kolmas pelaaja saa mennä väliin. Jos NHL:ssä tuomari tulee tappeluun väliin, loppuu lyöminen siihen.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti cobol
Tepsin kannattajien toivoisi huomaavan sen faktan, että Saku Koivun hiukan mauton ja lapsellinenkin arvosteleminen kertoo todellisuudessa Sakun kovasta arvostuksesta ja kovista odotuksista Koivua kohtaan. Hänestä puhutaan ja kirjoitetaan siksi, että hänellä on merkitystä.

Arvostusta kyllä löytyy täälläkin. Kuuluu varmasti parhaimpien livenä näkemieni pelaajien TOP3:een.
Silti minusta tuntuu, että hänestä ei nyt saatu Turkuun sitä Messiasta, mitä sinne odotettiin. 1 maali tyhjiin, 1 rankkarista ja pari syöttöä kuudesta pelistä. TPS ei ole tehnyt yv-maalia kuuteen peliin ja Saku on pelannut kuusi peliä. Hmm-hmm.
Ilman TPS:n #11 paitaa hänet voisi tällä hetkellä uskoa minkä tahansa liigajengin 3-4-ketjun jyräksi.

Toivotaan, että tahti muuttuu ja Mess11aksesta tulee Messias.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Power
Ja täysin riippumatta siitä, mitä kentällä on oikeasti tapahtunut, teikäläisen Tepsiä koskevat kirjoitukset ovat vuodesta toiseen samaa yksisilmäistä paskaa. Kunnioitus vastustajaa kohtaan puuttuu näistä kirjoituksista täysin.

Ihan alkuun täytyy todeta, etten esimerkiksi tässä ketjussa ole kirjoittanut tavullakaan teikäläisten tepsistä. En luultavasti missään muussakaan. Olen kommentoinut ainoastaan turkulaista kiekkofania ja hänen äärimmäisen pistämätöntä logiikkaa. Se ei todellakaan ansaitse kunnioitusta, joten sitä voit odotella maailman tappiin saakka.
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Isaksson
Olen kommentoinut ainoastaan turkulaista kiekkofania ja hänen äärimmäisen pistämätöntä logiikkaa. Se ei todellakaan ansaitse kunnioitusta, joten sitä voit odotella maailman tappiin saakka.

Esimerkki nimimerkki Isaksonin pistämättömän logiikan hengen tuotteesta:

"Turkulainen kiekkofani - > täys ääliö, mutta ei mitään uutta."

Aika ihmeellistä, että aikuinen ihminen jaksa tulla kirjoittamaan vain tuollaista. Onko sinua joku turkulainen kiusannut koulussa/työpaikalla vai vienyt naisesi vai mistä ihmeestä tuo katkeruus kumpuaa? Joku turkulainen vienyt pelipaikkasi joskus?

No, ei siinä ihan mitään. Pitää kai olla immarteltu, että asia noi paljon vaivaa ja TPS ja Turku ottaa noin koville aikuisella miehellä.

Ehkä olisi kannattanut tehdä elämässä muutakin kuin seurata jääkiekkoa 30vuotta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös