Ässät-HIFK, Isomäki 30.12.2003

  • 29 483
  • 265

menthos #75

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFKSympatiat: Kärpät, Blues
Viestin lähetti aceman81
On se nyt vittu kun jostain keskisormesta jaksetaan jauhaa monta päivää
Kyllä taisi sinullakin sitä intoa olla, ainakin kommenteista päätellen. Kannattaisi tästä lähtien mietti mitä kirjoittelet näille palstoille.

Ja olisi se ANTEEKSIPYYTÖ paikallaan, vai eikö sulla ole siihen sitä tarvittavaa selkärankaa?
 

Ahwenlampi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä jo ihmetyttää miten pienestä sormimerkistä ja mailanvemputtamisesta saattaa nousta näin iso haloo. Kun 80-luvulla menin ensimmäisen kerran Isomäen halliin niin ihastuin oitis kovaan ja rempseään kiekkoon, mitä Ässät tarjosi. Sitä show'ta oli ilo katsoa vuosien ajan. Vaikka viimeiset vuodet ovatkin omalla kohdalla menneet Porin ulkopuolella satunnaisia vierailuja lukuunottamatta, niin olen aina ollut siinä uskossa, että värikkyyttä osataan Porissa arvostaa.

Nykyinen Ässäfanisukupolvi taitaa olla melkoisia nössöjä, jos mielenrauha järkkyy tällä tavalla mokomasta. Kymmenen vuotta sitten oltaisiin pelin jälkeen istuttu kapakassa ja naureskeltu Vopatille tyyliin "kuinka hyvä jätkä se onkaan. Tulisipa Ässiin."

Tästä vanhasta kunnon värikkyydestä on meillä jäljellä enää Korppi. HIFK:lla sentään koko lauma muita koheleita, joille täytyy vain toivottaa vaan hienoa jatkoa kaudelle 2003-04. HIFK on sentään joukkue jota jaksaa aina seurata, jos oma sakki on alamaissa.

Jos jotain "jatkotoimenpiteitä" pitäisi seurata, niin seuraavassa HIFK-pelissä Porissa (koska lieneekään) nouskoon sitten vaikka 4000 keskisormea tervehtimään Vopatia... mutta vain ja ainoastaan hyvällä HUUMORIMIELELLÄ! Sitä nähtävästi tarvittaisiin enemmän. Eipä muuta kuin nyt lähdetään nakkeja ja perunasalaattia hakemaan ja samalla toivotetaan oikein hauskaa uutta vuotta kaikille.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Viestin lähetti Simon
Sieltähän se Mr Prick ilmestyi nasevine kommentteineen jälleen. Tosin ei näytä reagoivan mitenkään häntä kohtaan osoitettuun kritiikkiin. Toivoisin totisesti, että aceman81 menisi puhumaan suunsa puhtaaksi suoraan Roman Vopatille, kasvokkain.

Säälittävä paskasäkki.

Kukas sun muroihin on kussu, mitä asiaa mulla ois muka jolleki Roman Vopatille? Jos menisin ilmaisemaan mr. Vopatille aikaisemmin ilmasemani asiat niin mitä, löiskö se mua, pyörittelis palloks ja heittäs kuuhun, niinku sarjakuvissa?

Simon, melkeen onnistuit pilaamaan mun uudenvuodenvaihtofiiliksen, mikä sua vaivaa? Eikö kaikki vois vaan tulla toimeen?
 
Nyt rauhoitutaan

Tämä otteluketju asiattomuuksineen on saavuttanut nyt sellaisen tason, että moderaattorit eivät tule katsomaan tätä menoa toimettomina sivusta.

Tästä eteenpäin tässä ketjussa keskustellaan asiallisesti itse ottelusta ilman hyökkäävää käytöstä. Tämä on viimeinen varoitus.


Moderaattorit
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Viestin lähetti aceman81
Kukas sun muroihin on kussu, mitä asiaa mulla ois muka jolleki Roman Vopatille? Jos menisin ilmaisemaan mr. Vopatille aikaisemmin ilmasemani asiat niin mitä, löiskö se mua, pyörittelis palloks ja heittäs kuuhun, niinku sarjakuvissa?

Simon, melkeen onnistuit pilaamaan mun uudenvuodenvaihtofiiliksen, mikä sua vaivaa? Eikö kaikki vois vaan tulla toimeen?

Oot aika kova jätkä kun täällä keskustelupalstalla auot päätäsi. Ja jos menisit Vopatille päin naamaa mussuttamaan hänen kuolleesta lapsestaan niin saisit kyllä kunnon turpasaunan. Olisit jo hiljaa.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiitoista ajatustenvaihtoe Vopatista. Joidenkin mielestä keskisormen näyttely ja runkkausliikkeet tuovat mukavaa väriä kaukaloon harmaiden persoonien rinnalle. Jaa. Jos pelaaja tuolle linjalle lähtee, ei se nyt kovin ylevää kuvaa kaverista anna. Katsojat huutelee, mitä muutakaan ne voi pelissä tehdä? Pelaajat pelaa ja hiljentää vastustajan fanit pelisuorituksillaan, sitä ne siellä tekevät. Jos antaa katsojien vaikuttaa itseensä ja vielä näyttääkin sen, on pelaaja hävinnyt sen pelin.

Toinen asia on, jos katsomosaa on vajottu niin alas, että kommentoidaan Vopatia kohdannutta tragediaa. Itse pienen pojan isänä voin sanoa, että hermostuisin itsekin, vaikka rauhallinen mies olenkin. Kiipeäisin varmaan katsomoon taputtelemaan moista huutelijaa.. Mutta asiallista väriä otteluun tuodaan taklauksilla ja hyvillä pelisuorituksilla, ei tuolla tavalla.
 

menthos #75

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFKSympatiat: Kärpät, Blues
Viestin lähetti HN
Viimeisten varoitusten sijaan olisi paikallaan vaatia aceman81:ltä anteeksipyyntö tämän uskomattoman typerästä kommentista, joka koski Vopatin perheasioita. Anteeksipyynnön jälkeen kirjoitusoikeudet kahdeksi viikoksi narikkaan ja ilman anteeksipyyntöä lopullisesti.
Kannatetaan, sama kohtelu voisi sopia myös nimimerkki Järvi T:lle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos oisinki ehkä tajunnut lausumani arkaluontoisuuden ja mahdollisen mauttomuuden niin auttaisko sitten joku kirjotettu anteeksipyyntö, muuttaisko se mitään asioita?Luuletteko että Roman Vopat käy paljonki lukemassa tätä palstaa?Vai pitäskö muka mun jotenki ajatella sellasten ihmisten mielenrauhaa jotka isällisten kehotusten sijaan myöskin jakavat ala-arvoista palautetta kirjoituksistani?

Ja eikö moderaattorien mukaan peli vihelletty poikki, haloo!
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anteeksi vaan jos täältä sivusta tulen mussuttamaan tähän ketjuun mutta itse kukin voisi lukea tuon Mensongen viestin. Siinä on sanottu kaikki oleellinen ilman provoilua. Lähes kaikki muut viestit tässä ketjussa ovatkin sitten sitä kuuluisaa penailua, osa erittäin ala-arvoisiakin. Vastaamalla niihin samaan malliin tuskin on kenellekään eduksi.

Mutta tästä Vopatin suorittamasta porilaisyleisön riiauksesta taisi tulla se josta vuoden 2003 SM-liiga muistetaan. Muuten olisikin ollut vaarana että koko vuosi jää unholaan.
 
Moderoinnista

Otteluketjut eivät ole oikea paikka ilmaista mielipiteitä moderoinnista, vaan ne tulee kanavoida oikein eli sille varattuun ketjuun tai suoraan yksityisviestinä moderaattoreille. Palaute on tervetullutta.

On täysin väärin kuvitella, etteivät moderaattorit ketjuihin laittamiensa viestien lisäksi pohtisi jatkotoimenpiteitä.

Täällä otteluketjuissa tällaisia asioita ei puida. Ei kenenkään toimesta.


Moderaattorit
 
Todettakoon selvennykseksi, että minä en tiedä mistä johtuen Vopat kimpaantui. Siellä missä itse istuin, ei huudeltu mitään erityisen törkeää. Ja jos huudeltiinkin, niin kohteena oli Jere Karalahti.

Aika todennäköistä kuitenkin lienee, että jotain ala-arvoista Vopatille on huudettu. Eihän ammattilaiskiekkoilija ihan pienestä voi noin totaalisesti itsehillintäänsä menettää. Eihän?
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Viestin lähetti porin_karhu
Todettakoon selvennykseksi, että minä en tiedä mistä johtuen Vopat kimpaantui. Siellä missä itse istuin, ei huudeltu mitään erityisen törkeää. Ja jos huudeltiinkin, niin kohteena oli Jere Karalahti.

Aika todennäköistä kuitenkin lienee, että jotain ala-arvoista Vopatille on huudettu. Eihän ammattilaiskiekkoilija ihan pienestä voi noin totaalisesti itsehillintäänsä menettää. Eihän?

En minäkään usko että Vopat tyhjästä kilahtaisi. Eiköhän joku ole jotain törkeätä huutanut, esim jotain perhetragediaan liittyvää. Silloin ymmärrän Vopatin reaktion täysin.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Suokaa anteeksi, että kuokin hieman hämmästyneenä...

Perhetragedia näköjään puhuttaa...

Ne, jotka eivät tunne tai voi kuvitella tuskaa, joka esim. seuraa lapsen menetyksestä, niin voivat esim. tutustua aiheeseen seuraavassa linkissä.

Eliksiiri

Uskon HIFKIN vievän voiton Ässistä. Ässien ainoa mahdollisuus on siinä, että se saa HIFKIN ykkösketjun kuriin.

Varmasti ässätkin tulee kovaa ja HIFKIE ei välttämättä ole Pori kaikkein helpoimpia pelipaikkoja.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Lukon metsästäjä


Uskon HIFKIN vievän voiton Ässistä. Ässien ainoa mahdollisuus on siinä, että se saa HIFKIN ykkösketjun kuriin.

Varmasti ässätkin tulee kovaa ja HIFKIE ei välttämättä ole Pori kaikkein helpoimpia pelipaikkoja.

veikkaan, että IFK voittaa 2-3. Maalit voisi tehdä Kuhta, Vopat ja Pärssinen. Stathosille about 27 torjuntaa ja Porin halliin valuu porukkaa n.3258
:)
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Käväisin kysymässä paikallaolleeta, mikä Woman Ropatille oikein tuli. Kansainvälistähän yleisö oli sille näyttänyt ja ei ollut tätä sulattanut, vaan keitti yli. Sori tää chat.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Omiin korviin ei myöskään kantautunut mitään Vopatin perheeseen ym. huudeltuja kommentteja..

Tuskin moni edes tiesi kyseisestä tapauksesta.

Vopatin sormileikit alkoivat kun pelissä oli pitkä tauko tuomarin arpoessa edellisestä nujakasta jäähyjä, taisi Roman näytellä sormillaan kolmea yhtä mikä oli tuloksena tuossa vaiheessa.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti aceman81
Jos oisinki ehkä tajunnut lausumani arkaluontoisuuden ja mahdollisen mauttomuuden niin auttaisko sitten joku kirjotettu anteeksipyyntö, muuttaisko se mitään asioita?Luuletteko että Roman Vopat käy paljonki lukemassa tätä palstaa?Vai pitäskö muka mun jotenki ajatella sellasten ihmisten mielenrauhaa jotka isällisten kehotusten sijaan myöskin jakavat ala-arvoista palautetta kirjoituksistani?

Ja eikö moderaattorien mukaan peli vihelletty poikki, haloo!

Ajattele sä vaan omaa parasta, mutta kannattaa muistaa sekin ettet anna kovin urheilijamaista kuvaa Ässien kannattajista.

Kenenkään perheasioista ei helvetti soikoon ruveta heittämään vitsiä jossain lätkäpalstalla.

Porilaiset on fiksua porukkaa, edellisessä Ässät - HIFK ketjussa jauhettiin huumeista. Olikohan ass-man silloinkin asialla?

Ehkä sun jotenki pitäs ajatella. Joitakin nämä asiat oikeasti koskettaa.
 

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Roman Vopat#38
En minäkään usko että Vopat tyhjästä kilahtaisi. Eiköhän joku ole jotain törkeätä huutanut, esim jotain perhetragediaan liittyvää. Silloin ymmärrän Vopatin reaktion täysin.
Kyllä Vopat näytteli ja elehti sen verran hymy huulessa, että tuskin mitään kovin vakavaa oli huudeltu. Pikemminkin sen oli kai tarkotus olla sitä show-meininkiä Vopatilta. Ei vain oikein osannut lopettaakaan. Aluksi Vopat siis huuteli junnu-Kupariselle avoimesta jäähyaition ovesta ja näytti haluavansa tapella... Vieressä nojaillut Korpisalo ja paikalle liukunut Glad kuiskivat jotain Vopatin korvaan ja tämä lähti loitommalle. Silloin kai sitten yleisöstä huudettiin jotain johon Vopat vastasi kuten edellä on käynyt selväksi.

Tunnelmaa riitti siinä vaiheessa jo ilman Vopatiakin ja peli oli varsin jännitävää katseltavaa loppuun asti. Ketolan ja Vopatin "tappelu" oli lähinnä Vopatin riuhtomista ja yksi lyönti. Häppölä ja Kuparinen kävivät agressiivisemmin toistensa kimppuun, mutta tuomarit pääsivät väliin niin nopeasti, ettei siinäkään mitään ehtinyt tapahtua.

Lassila saattaa hyvinkin paikata Langkown kokoisen aukon maalilla. Ainakin melkein, toisin kuin Tervo. Lankun sairasloma vain taitaa kestää kauemman, kuin Lassilan vuokrasopimus. Mitäs sitten?
 
Minä satuin itse asiassa istumaan juuri siinä katsomonosassa, jonka kanssa Vopat alkoi ensimmäiseksi kommunikoida. Vopat seisoi muutaman metrin päässä suoraan edessäni, kun runkkailut ja keskisormen heiluttelu alkoivat.

Tuosta pääistumakatsomon osasta huudeltiin Vopatille lähinnä "runkkaria" ja "vitun paskaa" eli näitä normaaleja ylevyyksiä, jotka Vopatkin on ilmeisesti oppinut Suomen-vuosiensa aikana ymmärtämään. Mitään "helvetin bolsevikkia" henkilökohtaisempaa ei omiin korviini kantautunut, joten sikäli Vopat tuntui kimpaantuvan aika pienestä. Kukaan meistä ei kuitenkaan tiedä, mitä miehelle oli huudeltu aiemmin samassa ottelussa. Siinä saa nimittäin olla melkoinen supersankari, että kuulee eri puolilta hallia ja eri katsomonosista lauottavat huudot. Totuuden tästä asiasta osaisi kertoa vain Roman Vopat itse, mutta hän ei taida palstalla vaikuttaa eräästä läheltä liippaavasta nimimerkistä huolimatta.

Omalta osaltani jätän asialla spekuloinnin tähän viestiin. Eiköhän tässä vaiheessa olisi muutenkin aiheellista ryhtyä miettimään jo tulevia matseja?
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Simon
Mikä lienee onomoron suosikkijoukkue? Sen tietäminen kun kummasti aina hieman vaikuttaa kirjoitusten tulkintaan.

IFK-fanien kaksinaismoralismia??? "Me saadaan vahingoittaa muita fyysisesti"??? Kova, fyysinen peli, taklaukset, kaukalotappelutkin ihan jees, mutta muiden vahingoittaminen? Mistäs tämä hevonpaska kumpuaa? Omasta mielestäni kyse on siitä, että katsomosta saa vapaasti huudella mitä mieleen juolahtaa, mutta on se raja johonkin vedettävä, tässä tapauksessa Vopatin perhettä kohdanneeseen tragediaan. Vain täysi mulkku lähtee moisesta asiasta huutelemaan tai huomauttelemaan. Vitsiäkin voi vääntää melkein kaikesta, mutta ei ihan kaikesta.


Omat suosikkijoukkueeni liigassa ovat Lukko, HPK ja HIFK, koska kotikaupunkini joukkue ei liigassa pelaa.

Ja hifkiläisten maanmainioista tarkoituksellisista vahingoittamisista ensin nousee sm-liigan historian pahimman maito-rotan Marek Zidlickyn laukaus Kai Nurmisen jalkaan, Levokarin tönäisy maalia päin. Nämä onnistuneina. Sitten on paljon jotka ovat jääneet onneksi vain yrityksiksi. Ja niistä kaukalotappeluista. ne on ihan ookoo jos ne ovat rehellisiä, itseasiassa ne ovat aivan suotavia. Mutta harvemmin olen nähnyt hifkiläisen tappelevan reilusti, edestä päin haastaen.

Siinä olet oikeassa, että täysi mulkku on kaveri joka Vopatille huuteli. Tahdoin sitä vain viesteilläni sanoa, että samalla tavalla kuin te toitotatte Vopatin värikkyyttä, niin miksi keskustelun pitäisi olla väritöntä. (siis muiden kuin hifk-fanien toimesta)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kaksinaismoraalista

Mielestäni se on ihan ok jos omien temppuja pidetään ihan hyväksyttävinä mutta vastaavia muilta ei.
Näin on aina joukkuurheilussa ollut ja niin sen pitääkin olla.

Mutta viime aikoina on alkanut ilmestyä kaikkiviisaista joiden mielestä kaikkeen mitä kentällä tapahtuu pitäis suhtautua tasapuolisesti.
Ymmärrän että pääsykokeissa johonkin oppilaitokseen pitää kaikkiin suhtautua tasapuolisesti mutta lätkäfanien ei tarvitse ymmärtää muita kuin omiaan.Siinä mielestäni koko faniuden idea on.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vopatille yhden ottelun pelikielto

Eli siinä kävi juuri niinkuin arvelin käyvän, eli yhden pelin pannahan sieltä tuli. Mielestäni täysin naurettava tuomio, juuri sen takia, että näitä (keskisormia yms.) on nähty niin monia kertoja aikaisemminkin. Mutta toisaalta turha tuosta päätöksestä on sen enempää urputtaa, päätetty mikä päätetty. Toivottavasti linja pysyy sitten tulevaisuudessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
No voi helvetti sentään mitä pelleilyä! Ei näistä ennenkään mitään ole annettu. No näin pidetään Liiga varmasti tylsänä ja värittömänä.PRKL
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Roman Vopat#38
No voi helvetti sentään mitä pelleilyä! Ei näistä ennenkään mitään ole annettu. No näin pidetään Liiga varmasti tylsänä ja värittömänä.PRKL
Ei tuo nyt ihan ennenkuulumatonta kuitenkaan kai ole. Eikös Mäkiahokin joskus tappeluvoittoa tuuletellessaan saanut lisäpenalttia. Ja hatarassa muistissani kummittelee jotain vastaavia muitakin katsomolle kohdistettuja tunteenpurkauksia joista rangaistuksia on jaettu.

Ja ihan oikein tämäkin tuomio meni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös