Ässähuhut ja mutut

  • 6 137 110
  • 29 324

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
IFK:n fanit olivat vähän skeptisiä Zabon jatkosta ensi kaudellakin Helsingissä. Zaboa taidettiin Jokereihinkin mutuilla, mutta onko Ässillä mitään intressejä hänen suuntaansa? Menettänyt kuitenkin hiukan tuota huippukausien liikettään sekä maalintekoaan, joten lähemmäs Ässiä on ainakin markkina-arvossa tultu. Zabo tosin saanee muualtakin rahakkaampaa sopparia, mutta ajatuksen tasolla paluu Ässiin lämmittäisi.

Zabon hintalappu nykynäytöillä on kuitenkin Ryan + 100k€. Tuskin Jarkka saa Hirsiltä ihan tuollaisia "karkkirahoja"?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pahoin pelkään että Zabon hinta-laatusuhde ei ole enää sellainen, että kaverin hankinta olisi enää intresseissä. Tottunut jo saamaan liigan kärkitason palkkaa, sitä ei Porissa ole varaa maksaa. Kyllä meidän pitää vain uusi Zabo jostakin löytää.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Zabo tuskin Ässissä pelaa, on sen verran kallis kaveri. Uskon jopa Hagmanin olevan ennemmin täällä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Zabo tuskin Ässissä pelaa, on sen verran kallis kaveri. Uskon jopa Hagmanin olevan ennemmin täällä.
Kyllä, tämä sekä ylläolevat kommentit. Meinasinkin heittää tuohon hetken mielijohteen mehusteluun, että jos Hagmankin niin miksei Zabokin olisi miltei ulottuvilla, mutta onhan nuo uratilanteet vähän eri jamassa. Zabo tienannee ensi kaudesta varmaan tähän asti isoimman tilipussinsa.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En hankkisi vielä tulevalle kaudelle kalliita yksilöitä. Uusi valmentaja, uusi peltapa ja paljon omaa lahjakkuutta joukkueessa.

Mä taas vähän epäilen, että huolimatta uudesta valmentajasta, pitäisi ensi kaudelle saada luotua se "menestyskausi", joka nyt ei toki mestaruuksia tai mitaleita tarkoita, vaan itse laskisin jo puolivälierät menestyskaudeksi.

En jaksa uskoa, että Ässät saisi pidettyä kiinni enää ensi kauden yli näistä kärjistä ja ojamäistä, vaan oletan ensi kauden olevan heidän lopullinen läpimurtonsa liigaeliittiin ja sitten saadaan taas etsiä uusiä profiilipelaajia...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä taas vähän epäilen, että huolimatta uudesta valmentajasta, pitäisi ensi kaudelle saada luotua se "menestyskausi", joka nyt ei toki mestaruuksia tai mitaleita tarkoita, vaan itse laskisin jo puolivälierät menestyskaudeksi.

En jaksa uskoa, että Ässät saisi pidettyä kiinni enää ensi kauden yli näistä kärjistä ja ojamäistä, vaan oletan ensi kauden olevan heidän lopullinen läpimurtonsa liigaeliittiin ja sitten saadaan taas etsiä uusiä profiilipelaajia...

Sinä nyt näet kaikki asiat negan kautta.

Uusi valmentaja saa hyvin harvoin sellaista joukkuetta, joka pystyisi menestykseen. Hyvällä pelitavalla ja harjoittelulla Ässät on puolivälierissä ilman Zabon tai Hagmanin tapaisia yksilöitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sinä nyt näet kaikki asiat negan kautta.

Uusi valmentaja saa hyvin harvoin sellaista joukkuetta, joka pystyisi menestykseen. Hyvällä pelitavalla ja harjoittelulla Ässät on puolivälierissä ilman Zabon tai Hagmanin tapaisia yksilöitä.

Minkä negan kautta? Ihmeellistä ylitulkintaa sinulta, jälleen kerran.

Minä näen päin vastoin Ässien ensi kauden mahikset positiivisemmin kuin sinä, eli näen mahikset menestykseen, joka itselleni tarkoittaa pelejä puolivälierissä. Eli minun näkemykseni mukaan jo ensi kausi on menestyskausi. Zaboa enkä Hagmania en minä edes halua, Bertrandin sen sijaan toivon tulevan joukkueeseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkä negan kautta? Ihmeellistä ylitulkintaa sinulta, jälleen kerran.

Minä näen päin vastoin Ässien ensi kauden mahikset positiivisemmin kuin sinä, eli näen mahikset menestykseen, joka itselleni tarkoittaa pelejä puolivälierissä. Eli minun näkemykseni mukaan jo ensi kausi on menestyskausi. Zaboa enkä Hagmania en minä edes halua, Bertrandin sen sijaan toivon tulevan joukkueeseen.

Minä sanoin, etten ottaisi kalliita yksilöitä ensi kaudelle, koska kyseessä uuden valmentajan ensimmäinen kausi ja joukkue hakee vielä muotoaan. En oikein ymmärrä miten vastauksesi liittyy tähän.

Puolivälierät ei ole menestys, ne on perustaso, jolla Ässien budjetilla pitäisi aina olla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä sanoin, etten ottaisi kalliita yksilöitä ensi kaudelle, koska kyseessä uuden valmentajan ensimmäinen kausi ja joukkue hakee vielä muotoaan. En oikein ymmärrä miten vastauksesi liittyy tähän.

Okei, ehkä tässä oli väärinymmärrys taholtani. Minäkään en ottaisi kalliita pelaajia luokkaa Zabo tai Hagman. En tosin ensisijaisesti sen takia, että uusi valmentaja&ensimmäinen kausi, vaan siksi, etten näe heidän parantavan Ässien saumoja mitenkään ratkaisevasti.

...
Puolivälierät ei ole menestys, ne on perustaso, jolla Ässien budjetilla pitäisi aina olla.

Heh, juu, olen luonnollisesti samaa mieltä, että pitäisi olla, mutta palataan asiaan sitten, kun tästä tulee realismia ;) Kyllä mä olen oikeinkin tyytyväinen myös ensi vuonna, mikäli puolivälieriin päästään ja lasken sen koko seuran onnistumiseksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Heh, juu, olen luonnollisesti samaa mieltä, että pitäisi olla, mutta palataan asiaan sitten, kun tästä tulee realismia ;) Kyllä mä olen oikeinkin tyytyväinen myös ensi vuonna, mikäli puolivälieriin päästään ja lasken sen koko seuran onnistumiseksi.

Muutama epäonnistunut kausi ei muuta sitä tosiasiaa, että puolivälierät on ollut Ässien perustaso jo pidempään.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi kaudella kun on nyt pikku pakko hilata Ässiä ylemmäksi, uusitun hallin buusti alkaa oleen käytetty ja jostakin sitä rahaa kassaan on saatava. Ei porukkaa saada katsomoon vetoamalla, että nyt on kasvuprosessi meneillään. Jos tässä nyt aletaan pelkästään säästämään, ei sekään ole oikea tie.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muutama epäonnistunut kausi ei muuta sitä tosiasiaa, että puolivälierät on ollut Ässien perustaso jo pidempään.

Tämähän riippuu täysi tarkasteltavast ajanjaksosta ?? Miten minusta tuntuu, että sinun tarkastelusi osuu vähän liian sopivasti vuosille 2010-2013, koska mikäli tuosta vähänkään alkaa laventamaan plus- tai miinusvuosia, niin Ässien tasoksi asettuu jokin aivan muu, kuin paikka puolivälierissä.

Se on hieno juttu, että hallirempan jne myötä Ässät on entistä paremmilla resursseilla mukana taistelussa menestyksestä ja sen takia ainakin oma uskoni on, että seuraavilla kausilla myös menestystä tulee.

Huumorimielellä voisi todeta, että toivottavasti ei jouduta finaaleihin, näyttää sotkevan organisaation aina kymmenen vuoden välein ;)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi kaudella kun on nyt pikku pakko hilata Ässiä ylemmäksi, uusitun hallin buusti alkaa oleen käytetty ja jostakin sitä rahaa kassaan on saatava. Ei porukkaa saada katsomoon vetoamalla, että nyt on kasvuprosessi meneillään. Jos tässä nyt aletaan pelkästään säästämään, ei sekään ole oikea tie.

Nyt huhutuilla vahvistuksilla Ässiä hilataan ylöspäin, esim. Bertrand on odotusarvoltaan huippu kaapaus hinta-laatu suhteeltaa. Hinta ei ole vielä tapissa, ensi kauden jälkeen se voi olla. Perustan ajatukseni pelaajan ikään ja kehityskäyrään, ensi kaudellä +40 pisteen kausi, ehkä jopa +50
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Perustan ajatukseni pelaajan ikään ja kehityskäyrään, ensi kaudellä +40 pisteen kausi, ehkä jopa +50

Nuo piste-ennustukset ovat aina vähän vaarallisia. +50 pinnaan pääsy vaatii aivan huippuketjun ympärille (sisältää huippupakit). Jos CB tulee niin itselle riittää, että pysyy terveenä ja tekee vähintään sen +30 pinnaa. Tämän kauden Ässissä vain muutama pelaaja ylittää tuon 30 pinnan rajapyykin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämähän riippuu täysi tarkasteltavast ajanjaksosta ?? Miten minusta tuntuu, että sinun tarkastelusi osuu vähän liian sopivasti vuosille 2010-2013, koska mikäli tuosta vähänkään alkaa laventamaan plus- tai miinusvuosia, niin Ässien tasoksi asettuu jokin aivan muu, kuin paikka puolivälierissä...

Ässät oli puolivälierissä kausilla 2010 - 11 ja 2011 - 12, keväällä 13 tuli mestaruus. Tämän jälkeen tuli Virta, joka osoittautui virhe valinnaksi. Viime kaudelle tehtiin radikaali ratkaisu, lähdettiin kasvattamaan omista junnuista runkoa ja tuli ymmärrettävä ohi kausi. Tämän kauden joukkueen rakennuksessa Toivola teki suuria virheitä, mutta tästä huolimatta joukkue taisteli jopa suorasta pleijaripaikasta. Rautakallion käsittämätön käytös vei tämän mahdollisuuden. Eli Ässät on ollut kerran 10-luvulla poissa puolivälierissä, en laske viime kautta mukaan, koska kyseessä oli seuran tekemä valinta joukkueen rakentamisessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuo piste-ennustukset ovat aina vähän vaarallisia. +50 pinnaan pääsy vaatii aivan huippuketjun ympärille (sisältää huippupakit). Jos CB tulee niin itselle riittää, että pysyy terveenä ja tekee vähintään sen +30 pinnaa. Tämän kauden Ässissä vain muutama pelaaja ylittää tuon 30 pinnan rajapyykin.

Bertrand on pelannut tälläkin kaudella yli 40 pisteen vauhdissa, miksi häneltä ei odotettaisi samaa ensi kaudella?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt huhutuilla vahvistuksilla Ässiä hilataan ylöspäin, esim. Bernard on odotusarvoltaan huippu kaapaus hinta-laatu suhteeltaa. Hinta ei ole vielä tapissa, ensi kauden jälkeen se voi olla. Perustan ajatukseni pelaajan ikään ja kehityskäyrään, ensi kaudellä +40 pisteen kausi, ehkä jopa +50

Vai olisiko kuitenkin C. Bertrand kyseessä? Andy Bernardille +40 pisteen kausi kuulostaa varsin optimistiselta odotusarvolta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ässät oli puolivälierissä kausilla 2010 - 11 ja 2011 - 12, keväällä 13 tuli mestaruus. Tämän jälkeen tuli Virta, joka osoittautui virhe valinnaksi. Viime kaudelle tehtiin radikaali ratkaisu, lähdettiin kasvattamaan omista junnuista runkoa ja tuli ymmärrettävä ohi kausi. Tämän kauden joukkueen rakennuksessa Toivola teki suuria virheitä, mutta tästä huolimatta joukkue taisteli jopa suorasta pleijaripaikasta. Rautakallion käsittämätön käytös vei tämän mahdollisuuden. Eli Ässät on ollut kerran 10-luvulla poissa puolivälierissä, en laske viime kautta mukaan, koska kyseessä oli seuran tekemä valinta joukkueen rakentamisessa.

Minusta Ässien perustason tulisi olla säälien kotietu-joukkueena, joskin tähänkään ei viime kausina ole päästy. Saman linjauksen olen kuullut Ässä-johdon omasta suusta, varmaan useampaankin otteeseen, mm. vierailuilla Pataklubilla ennen/kesken ottelun.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Bertrand on pelannut tälläkin kaudella yli 40 pisteen vauhdissa, miksi häneltä ei odotettaisi samaa ensi kaudella?
Sori vieraisiin huutelu, mutta kerronpa miksi mahdollisesti tuo ei onnistuisi, mikäli pelaa Ässissä ja Jyrki Ahon alaisuudessa ensi kaudella. Bertrand on saanut Sportissa täysin vapaat kädet pelata juuri niin pitkiä vaihtoja kuin haluaa ja juuri sellaisella tavalla kuin haluaa, muun joukkueen pelitavasta riippumatta. Jotenkin en näe, että Aho antaisi suoraan Bertin toteuttaa itseään niin vapaasti kuin mitä hän on Sportissa saanut tehdä. Eli jos sidotaan johonkin joukkueen pelitapaan ja pitää luistella vaihtoon silloin kun muutkin, niin varmasti syö tehokkuutta ja tehopisteitä. Eli lyhyesti sanottuna ei ole kurinalainen pelaaja eikä myöskään sellaisissa olosuhteissa pääse loistamaan. Esimerkkiä voi hakea vaikka Tepsissä vietetystä ajasta, samoin kuin viimeisestä Lukko-kaudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös