Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 372
  • 9 521

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pikkuhelmarit.

Kuka vittu näitä keksii, ehdotan ketjua lukkoon.

Mitä tuo tarkoittaa? Jotenkin tuli termistä "seitinohuet" mieleen, mutta tuskin kuitenkaan siitä on kyse?

Edellisellä sivulla mainittu anglismeja, kymmenen vuotta Lontoossa asustellut siskoni käyttää noita "käy järkeen" yms termejä aika sujuvasti mutta ei lie ihme sinänsä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hihaton T-paita

RAAAHHHHH!!! Se on vaimonhakkaaja/wifebeater tai ihan vaan hihaton. Ellen ole nyt sitten aivan väärin ymmärtänyt, että hihaton t-paita ja hihaton olisivat eri asia.
No onhan ne nyt täysin eri asia. Hihaton t-paita on rakenteeltaan kuin t-paita, josta puuttuu hihat. Se on ihan erilainen, kuin perinteinen hihaton aka. wifebeater. Laita googleen sleeveless t-shirt ja sitten vertaat vaimariin.

BTW itse kutsun molempia aluspaidaksi. Ei tuollaisissa ainakaan julkiselle paikalle pidä mennä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hihaton t-paita on rakenteeltaan kuin t-paita, josta puuttuu hihat. Se on ihan erilainen, kuin perinteinen hihaton aka. wifebeater. Laita googleen sleeveless t-shirt ja sitten vertaat vaimariin.
Menevätkö ne oikeasti näin päin? Mä olen aina luullut, että...

- sleeveless T-shirt = hihaton T-paita = wifebeater = vaimonhakkaajapaita
- A-shirt = hihaton paita = Athletic shirt = esim. salipaita

Mun käsitykseni mukaan (ei siis omakohtaisia kokemuksia) juuri hihattomassa T-paidassa hakataan vaimoja!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Menevätkö ne oikeasti näin päin? Mä olen aina luullut, että...

- sleeveless T-shirt = hihaton T-paita = wifebeater = vaimonhakkaajapaita
- A-shirt = hihaton paita = Athletic shirt = esim. salipaita

Mun käsitykseni mukaan (ei siis omakohtaisia kokemuksia) juuri hihattomassa T-paidassa hakataan vaimoja!
Menevät. Googlen kuvahaku on lahjomaton.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Menevät. Googlen kuvahaku on lahjomaton.
Siinä tapauksessa seison korjattuna...

Pystyn vain niin hyvin näkemään sieluni silmin tuon hihattoman T-paidan perjantai-iltana jonkun kuortanelaisen kuorma-autoyrittäjän päällä. Toinen käsi kaljatölkissä ja toinen vaimon kurkussa, punainen Marlboro korvan takana, HK:n Sininen suussa ja Kossu-pullo pöydällä.

"... JA NYT AKKHA LOPPHU SCHE MÄKHÄTTÄMINEN JA VALITTAMINEN KHERTAHEITOLLAAAH..."

Kuten sanottua: omakohtaisia kokemuksia ei ole!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hihaton T-paita

RAAAHHHHH!!! Se on vaimonhakkaaja/wifebeater tai ihan vaan hihaton. Ellen ole nyt sitten aivan väärin ymmärtänyt, että hihaton t-paita ja hihaton olisivat eri asia.

Se on kyllä vaimari.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
PUTIN-JUUSTO, PUTIN-LOHI
Koittaa ydintalvi, kesä on ohi
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puhletti.

Kyllä mulle on uponnut puhekielessä tuo jo aiemmin väkisin väännetty fabletti jotenkin, mutta pari päivää sitten Hesaria lukiessani oksensin lehden päälle. Puhletti! Mitä helvettiä?

Joo, oota mä kaivan mun puhletin kassista ja katon kuka soittaa...
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Paltsu, #lavjuu. Kaikki missä on edessä "#".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kaikki missä on edessä "#".
Mitäs sulla on allekirjoituksessasi mainitsemiasi herroja vastaan?

"#16 Brett Hull, #19 Steve Yzerman, #5 Nicklas Lidström, #17 Ville Nieminen"
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mitäs sulla on allekirjoituksessasi mainitsemiasi herroja vastaan?

"#16 Brett Hull, #19 Steve Yzerman, #5 Nicklas Lidström, #17 Ville Nieminen"

Touche. Hieno oivallus :D
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Internet on rikki".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Susijengi, Susijengi, Susijengi, Susijengi, Susijengi, SUSIJENGI, SAATANAN SUSIJENGI!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Susijengi, Susijengi, Susijengi, Susijengi, Susijengi, SUSIJENGI, SAATANAN SUSIJENGI!

No, mitäs mieltä olette eilisen tv-lähetyksen alussa todetuista lempinimistä. Petteri 'kenraali (vai oliko kersantti?)' Koponen, Teemu 'taikuri' Rannikko ja Saku ' malmin roskisdyykkari' Salin? Ja tottakai, junnulii.

Lentopallojoukkue osoitti omassa tervehdyksessään koripallojoukkueelle kunnioitettavaa järkevyyttä toteamalla, että ollaan me vaan Suomen lentopallomaajoukkue.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Jounin kauppa. Huhhuh että voi pientä ihmistä ärsyttää tuo. Eikö miehellä ole mitään häpyä? Jounin kauppa, ilmaista kamaa kaikille tykkääjille. Justiinsa joo. En ole tajunnut tähän päivään mennessä onko koko äijä vitsi, vai tosissaan tarvitsee noin paljon huomiohuorausta kun ei ole asiakkaita? Joka tapauksessa, tuo ärsyttää tällä hetkellä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
"Kiitos ja anteeksi."
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
"masu(t) täynnä"

JYPin osiossa ruvennut tämä termi nousemaan esille mm. katsojaluvuista ja kausikorttimyynnistä puhuttaessa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katselen tässä paraikaa Sport-Ilves ottelua ja selostaja on maininnut jo useampaan otteeseen kuinka jollakulla oli erinomainen "tontti". Siis mitä vittua...? Olen jo pitkän aikaa hajoillut tälle nykyajan dorkailulle että joka helvetin sanalle pitää keksiä joku typerä slangisana. Sitten kun tämä slangisana on kulunut puhki, keksitään sen tilalle uusi, vielä typerämpi slangisana jne. Siis ei jumalauta sentään, maalintekopaikka on nykyään synonyymi rakennukselle varatulle maapalstalle? Jääkiekon maailmassa näitä nyt on aivan loputtomasti, mutta onhan tämä leviämässä muuhunkin kieleen kovaa vauhtia.

Yläpelti, jatkopahvi, soppari... Arrgh, pää räjähtää. Löysä lampaankulli oli kyllä kaikessa mystisyydessään, ei raivostuttava mutta, no, hyvin hämmentävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös