Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 548 812
  • 9 521

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Juhamatti "kansantaitelija" Aaltonen, irtopala puhuttaessa kiekosta ja edelleen se "tulla apuvoimiin."
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä oon tiloissa.

#palstaveli#
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viskigate, ja oikeastaan ihan joka vitun -gate alkuperäistä Watergate-juurtaan lukuun ottamatta.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Jaa, oli mennyt ihan tällainen ohi World Cup 2016 -ketjusta (tekstiä lyhennetty, boldaus oma, ei vaikuta sisältöön millään tavalla):

Majulätkän "ongelma" on ehkä se, että parhaat kokoonpanot ovat käytössä hyvin harvoin, kiitos NHL:n ylivallan, ja esim. Suomessa on viimeksi voinut nähdä livenä Leijonat parhaalla mahdollisella kokoonpanolla vuosikymmen sitten, kun Suomi pelasi osan vuoden 2004 WC-peleistä Helsingissä. Esim. fussemaju esiintyy kotiyleisön edessä parhaalla kokoonpanolla useita kertoja vuodessa - se on majutuotteen kehittämisen ja markkinoinnin kannalta iso etu.

FUSSEMAJU??!! Voi jumalauta! Ei saatana. Kaikenlaista typeryyttä olen elämäni aikana todistanut, mutta silti tämä nousee niitten kaikkien joukossa top-listoille ihan kevyesti. Silmiin tekisi mieli suihkuttaa akkuhappoa jottei enää ikinä tarvitsisi nähdä sanaa fussemaju! Maju? Ilmeisesti olevinaan lyhenne sanasta maajoukkue. Eikö paljon loogisempi lyhenne olisi majo? Ja fusse. Voi nyt vittu. Kirjoittajan (jota vastaan minulla ei ole mitään henkilökohtaisesti) helsinkiläisyys ei yllätä.
 

Jeffrey

Jäsen
FUSSEMAJU??!! Voi jumalauta! Ei saatana.

Sun pitää antaa aquanqualle senverta anteeksi, että se on joku junan tuoma julli. Tuolla töölössä sijaitsee nykyään ne maaltamuuttajat, jotka luulevat olevansa niin stadilaisia.

Fusse on alunperin ollut futsalia tarkoittava sana. Okei, nykypäivänä moni sotkee asioita, mutta itseään kunnioittava stadilainen ei käytä futiksesta sanaa fusse. Niin, itsekunnioittavalle stadilaiselle myöskin jalkapallo on futis, ei fudis.

Kieli muuttuu, sanoisi Tinder Lissu.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ööö... kyllä fusse on mun mielessä aina ollut nimom futis, futsalista ikinä kuullutkaan puhuttavan fussena.

Oma inhokkisuosikki-sana tällä hetkellä prodesheikki.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tinder. Tin-vitun-der.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katselen tässä paraikaa Sport-Ilves ottelua ja selostaja on maininnut jo useampaan otteeseen kuinka jollakulla oli erinomainen "tontti". Siis mitä vittua...? Olen jo pitkän aikaa hajoillut tälle nykyajan dorkailulle että joka helvetin sanalle pitää keksiä joku typerä slangisana. Sitten kun tämä slangisana on kulunut puhki, keksitään sen tilalle uusi, vielä typerämpi slangisana jne. Siis ei jumalauta sentään, maalintekopaikka on nykyään synonyymi rakennukselle varatulle maapalstalle? Jääkiekon maailmassa näitä nyt on aivan loputtomasti, mutta onhan tämä leviämässä muuhunkin kieleen kovaa vauhtia.

Yläpelti, jatkopahvi, soppari... Arrgh, pää räjähtää. Löysä lampaankulli oli kyllä kaikessa mystisyydessään, ei raivostuttava mutta, no, hyvin hämmentävä.

...Ja nyt SaiPan pelaaja vetää kiekon yläläskiin... Ei vittu. Ei saatana!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Viis kautta viis.

Tänään sporassa pari teinipissistä jauhoi skeidaa keskenään. Kaikki perinteiset pissisläpät tuli kuultua, oli se sitten jauhamista röökistä ja brenkusta tai muiden mollaamista. Mutta tuo "viis kautta viis". vei pohjat. "Siis sen sen aksentti oli ihan viis kautta viis, mä olin ihan et..." Tuo kuulostaa niin rasittavalta omaan korvaani, vaikka ymmärrän mitä sanoja tarkoittaa ja olettaisin sanonnan olevan hieman samaa perää kuin "täyden kympin suoritus".

Such pissis
wow
2/5
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lokomo-ketju. Onhan tuo sinänsä ihan hyvin keksitty, eikä mua haittaa ollenkaan se, kun Jokerien kannattajat tuota käyttävät. Mutta kun aina ketjun ollessa jäällä Mäkinen sen mainitsee ja Niemi säestää, niin voi jumalauta että alkaa ärsyttämään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katselen kutoselta jotain auto-ohjelmaa. Tässä ei entisöidä autoja, vaan ainakin suomentajan mukaan niitä entistetään. Siis entistetään.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lokomo-ketju. Onhan tuo sinänsä ihan hyvin keksitty, eikä mua haittaa ollenkaan se, kun Jokerien kannattajat tuota käyttävät. Mutta kun aina ketjun ollessa jäällä Mäkinen sen mainitsee ja Niemi säestää, niin voi jumalauta että alkaa ärsyttämään.
Mikä on Lokomo-ketju? Viisi juoppoa Lokomolta?

Googlasin tuon. Vittu, Lokomoa ei kyllä Jokereille anneta. Tästä ollaan varmaan samaa mieltä Tampereella seurasta riippumatta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viis kautta viis.

Tänään sporassa pari teinipissistä jauhoi skeidaa keskenään. Kaikki perinteiset pissisläpät tuli kuultua, oli se sitten jauhamista röökistä ja brenkusta tai muiden mollaamista. Mutta tuo "viis kautta viis". vei pohjat. "Siis sen sen aksentti oli ihan viis kautta viis, mä olin ihan et..." Tuo kuulostaa niin rasittavalta omaan korvaani, vaikka ymmärrän mitä sanoja tarkoittaa ja olettaisin sanonnan olevan hieman samaa perää kuin "täyden kympin suoritus".

Such pissis
wow
2/5
5/5 on ihan huikea ilmaus, ei sitä sovi soimata. Kysy vaikka djpate246:lta.
Sen sijaan tuo maajoukkueesta käytettävä maju (hyi helvetti) kuulostaa niin helvetin retardilta, että ei mitään järkeä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllähän joku betsaaminen on kanssa pahimman sortin #CAMA-vammailua.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Edari kun puhutaan edustusjoukkueen. Okei tää on jotain stadinkieltä mut, ärsyttää joka tapauksessa.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
hernekeitto
tuorekelmu
sälekaihdin
sadekuuro
valepukki

Tuossa muutama sana joka väärin (?) lausuttuna aiheuttaa pahoinvointia. Eli jälkimmäisen sanan ensimmäinen konsonantti lausutaan ”yksinkertaisena” kuten kirjoitetaan.

Harmistusta lisää se että itsekin syyllistyn moiseen aika usein.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
hernekeitto
tuorekelmu
sälekaihdin
sadekuuro
valepukki

Tuossa muutama sana joka väärin (?) lausuttuna aiheuttaa pahoinvointia. Eli jälkimmäisen sanan ensimmäinen konsonantti lausutaan ”yksinkertaisena” kuten kirjoitetaan.

Harmistusta lisää se että itsekin syyllistyn moiseen aika usein.

No eipä muuten kuulu lausua yhdellä konsonantilla noita. "Lisäkonsonantteja" ja kaikenmaailman "äng-äänteitä" käytiin jo peruskoulun äidinkielen tunneilla läpi. Muistatko? :)

Esim. sadekuuro kirjoitetaan yhdellä k:lla, mutta lausutaan sadekkuuro. Aivan kuten esim. sana sydämessä. Kirjoitetaan yhdellä m:llä, mutta lausutaan kahdella: sydämmessä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Emoji. Kuulostaa todella ärsyttävältä kun joku sanoo tämän sanan niin kuin se kirjoitetaan. Tai no englantilaisittain äännettynä tämä on vielä pahempi. Miksi ei voida puhua hymiöistä, vaan aina vaan emojeista? Kuvitelkaa nyt, kun täälläkin ruvettaisiin laittamaan one-linereiden (yksirivisten) perään *emoji*. *Hymiö* on parempi, vaikka sekin on aika ärsyttävä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sairausloma. Elämäkerta.

Molemmat sanat keksittiin viis vuotta sitten ja muka aina ollut. Paskat. Kielikin meinaa mennä solmuun jos noin yrittää lausua.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun puhutaan jääkiekkoilijoista, tai urheilijoista ylipäätänsä, niin aihio on sana joka saa vitutuskäyrän nousemaan joka kerta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös