Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 552 132
  • 9 521

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi "pöllölaakso" on vähemmän käytetty, mutta ärsyttävyydessään samaa kastia maikkarin kanssa. Kanava on jo onnistunut maikkari-sanan viljelyssään, niin että ei sitä enää lempinimenä juuri erota ihmisten puheissa.

No entäs sitten Pöllölaakson kyljessä olevan YLE:n Iso Paja. " Tervetuloa seuraamaan YLE:n suoraa vaalilähetystä täältä Isosta Pajasta!". Ei ärsyttävä sana, eipä!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tänään radiossa joku feissari kertoo, että harvoin saa ihmisiä käännytettyä lahjoittamaan, kun ovat jo etukäteen tehneet mielensä.

Samoin erään kolmekymppisen naisekonomituttavan mielestä asiat eivät usein tee järkeä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Tänään radiossa joku feissari kertoo, että harvoin saa ihmisiä käännytettyä lahjoittamaan, kun ovat jo etukäteen tehneet mielensä.

Samoin erään kolmekymppisen naisekonomituttavan mielestä asiat eivät usein tee järkeä.

En tiedä mitä feissari tarkoittaa, olen siis pudonnut luultavasti kehityksen kärryiltä. Joka tapauksessa vastustan feissareita. Olen siis luultavasti myös tehnyt mieleni. Vaikka se ei luultavasti teekkään järkeä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lutuuri

Epälineaarinen sodankäynti

Epälineaarisen sodankäynnin lutuuri
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
WWI, WWII, 1MS ja 2MS suomenkielisessä tekstissä, kun viitataan ensimmäiseen ja toiseen maailmansotaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
WWI, WWII, 1MS ja 2MS suomenkielisessä tekstissä, kun viitataan ensimmäiseen ja toiseen maailmansotaan.

Kaksi ensimmäistä menee tuohon englannin yliasemaan Suomessa, mikä ärsyttää. Kaksi jälkimmäistä sen sijaan tuovat mulle mieleen ainoastaan näppärän luentomuistiinpanokeinon. Koitapa kirjoittaa proffan ajatuksenjuoksua seuratessa paperille joka kerta toinen maailmansota. Asiatekstissä toi nyt olisi tietysti ihan kuraa, sitä en kiistä.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Tänään radiossa joku feissari kertoo, että harvoin saa ihmisiä käännytettyä lahjoittamaan, kun ovat jo etukäteen tehneet mielensä.

Samoin erään kolmekymppisen naisekonomituttavan mielestä asiat eivät usein tee järkeä.

Nauran perseeni irti näitä lukiessani. Pidä yllä hyvää työtä!
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Hihaton T-paita

RAAAHHHHH!!! Se on vaimonhakkaaja/wifebeater tai ihan vaan hihaton. Ellen ole nyt sitten aivan väärin ymmärtänyt, että hihaton t-paita ja hihaton olisivat eri asia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hihaton T-paita

RAAAHHHHH!!! Se on vaimonhakkaaja/wifebeater tai ihan vaan hihaton. Ellen ole nyt sitten aivan väärin ymmärtänyt, että hihaton t-paita ja hihaton olisivat eri asia.

Itseasiassa muitaki hihattomia olen nähnyt kuin t-paitoja. Ainakin huppareita. Näyttävät vielä typerämmiltä.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Itseasiassa muitaki hihattomia olen nähnyt kuin t-paitoja. Ainakin huppareita. Näyttävät vielä typerämmiltä.

No ymmärsit varmaan mitä tuolla t-paidalla hain takaa. Olen kyllä itsekkin nähnyt vastaavia, enkä koe siinä mitään ongelmaa jos niitä esim. mainostettaisiin nimillä hihaton huppari tai hihaton college.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hihaton T-paita

RAAAHHHHH!!! Se on vaimonhakkaaja/wifebeater tai ihan vaan hihaton. Ellen ole nyt sitten aivan väärin ymmärtänyt, että hihaton t-paita ja hihaton olisivat eri asia.

Vaimonhakkaaja kuulostaa jotenkin juntilta ja tuo englanninkielinen sana vielä typerämmältä. Ja pelkästä hihattomasta taas ei tiedä tarkoitetaanko t-paitaa vai mitä.

Kuka muuten edes kehtaa tuollaisissa kulkea...
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Vaimonhakkaaja kuulostaa jotenkin juntilta ja tuo englanninkielinen sana vielä typerämmältä. Ja pelkästä hihattomasta taas ei tiedä tarkoitetaanko t-paitaa vai mitä.

Kuka muuten edes kehtaa tuollaisissa kulkea...

No itse käytän usein rannalle mennessä tai krapulassa himassa loikoillessa. Ainakin kaverien kesken käytämme pelkkää hihaton -termiä ja kaikki kyllä ymmärtävät, että viitataan juuri tähän hihattomaan t-paitaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Vapis. Kuuden miljoonan tunnin työputki takana, mutta onneksi huomenna edes yksi VAPIS, mii laik...Voi saatana, hajotkoon ikuiseen oravanpyörään ja ampukoon itsensä tai vapiskoon jossain itselle sopivassa paikassa maailman tappiin.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Vapis. Kuuden miljoonan tunnin työputki takana, mutta onneksi huomenna edes yksi VAPIS, mii laik...Voi saatana, hajotkoon ikuiseen oravanpyörään ja ampukoon itsensä tai vapiskoon jossain itselle sopivassa paikassa maailman tappiin.

Hävettää muuten myöntää, mutta kesti aivan liian kauan tajuta, mihin tällä viitattiin. Oletettavasti oli siis kyse vapaapäivästä? :)

Omassa kaveripiirissäni käytetään termiä vp - lausutaan siis veepee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No itse käytän usein rannalle mennessä tai krapulassa himassa loikoillessa. Ainakin kaverien kesken käytämme pelkkää hihaton -termiä ja kaikki kyllä ymmärtävät, että viitataan juuri tähän hihattomaan t-paitaan.

Ei mun tutuista kukaan puhu pelkästä hihattomasta, tosin en sellaisissa jengeissä pyörikään. Joo kesähelteellä kyllä varmaan ymmärtäisin mitä tarkoitetaan.

Mutta ehkä niissä ennakkoluuloissa on kuitenkin jotain pientä perää. Eikö esimerkiksi ne punttisalityypit käytä ainakin hieman keskimääräistä enemmän sellaisia ja sitten ne kovistelijat/uhoilijat, mitä esimerkiksi baareissa näkee aina välillä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Hävettää muuten myöntää, mutta kesti aivan liian kauan tajuta, mihin tällä viitattiin. Oletettavasti oli siis kyse vapaapäivästä? :)

Omassa kaveripiirissäni käytetään termiä vp - lausutaan siis veepee.

Älä suotta häpeile, sillä itsekin ihmettelin kun termi eräässä facebook päivityksessä tuli, johon kysyin suoraan mikä vitun vapis?

Tuosta tulikin mieleen kun jollain on pidennetty viikonloppu, eli perjantai vapis. Hiphurraa, pitenee ihan vitusti vapiksen ansiosta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tyyliin

Yritin kirjoittaa esimerkiksi, mutta en kyennyt pääsemään sille tasolle, että saisin oikeanlaisen esimerkin. Kun kuulen tuon sanan, haluan hakata itseäni tyyliin paistinpannulla päähän. Ja kovaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tyyliin

Yritin kirjoittaa esimerkiksi, mutta en kyennyt pääsemään sille tasolle, että saisin oikeanlaisen esimerkin. Kun kuulen tuon sanan, haluan hakata itseäni tyyliin paistinpannulla päähän. Ja kovaa.

Tuo nyt oli tyyliin aika huono esimerkki.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kiinni saaminen. Ensiksi joku selittää jostain asiasta jotain ja lopuksi kysyy, saitko kiinni? Siis mitä? Mitä minun olisi pitänyt saada kiinni?

Myös kopin saaminen/ottaminen on aika ärsyttävä termi. Sihvosen Petteri tuntuu viljelevän tätä aika paljon. "Sain kopin Valavuorelta, siis saitteko kiinni, Valavuorelta! Toivottavasti otitte kopin."
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pikkuhelmarit.

Kuka vittu näitä keksii, ehdotan ketjua lukkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös