Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 255
  • 9 521

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Hei haloo...
Hei herätys...
Hei herää jo pahvi...

Hei että mua ärsyttää hei hei.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ihon alla alkaa terminä ärsyttää aika lujasti.

Googlen kuvahausta löysin tietämättömille infoa, mitä on ihon alla. Kuva on liitteenä.
 

Liitteet

  • images.jpeg
    images.jpeg
    9,3 KB · kertaa luettu: 728
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Olla kassalla".
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Talon värjääminen, kun pitäisi puhua maalaamisesta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- Meh
- Huoh
- Lähtökohtaisesti
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
RIP.

Ei mene jakeluun, että kuolleen muistoa "kunnioitetaan" englanninkielisellä tuttu tv:stä -lyhenteellä. Täytyykin ilmoittaa lähiomaisille, että tarkistavat minun haudalleni tuodut jäähyväistervehdykset ennen niiden laskua, sillä nämä ripit enemmänkin halventavat kuin kunnioittavat muistoani.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
RIP.

Ei mene jakeluun, että kuolleen muistoa "kunnioitetaan" englanninkielisellä tuttu tv:stä -lyhenteellä. Täytyykin ilmoittaa lähiomaisille, että tarkistavat minun haudalleni tuodut jäähyväistervehdykset ennen niiden laskua, sillä nämä ripit enemmänkin halventavat kuin kunnioittavat muistoani.
Olen ennenkin ehdottanut, ja taas ehdotan, että kun suomenkielisellä alueella asutaan, niin tuon voisi korvata lyhenteellä L.R. Jos nyt siis lyhenne välttämättä tarvitaan. Taitaa sekin käytäntö periytyä jostain amerikkalaisesta sarjakuvasta, johon on pitänyt keksiä naseva kolmikirjaiminen juttu hautakiveen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
RIP.

Ei mene jakeluun, että kuolleen muistoa "kunnioitetaan" englanninkielisellä tuttu tv:stä -lyhenteellä. Täytyykin ilmoittaa lähiomaisille, että tarkistavat minun haudalleni tuodut jäähyväistervehdykset ennen niiden laskua, sillä nämä ripit enemmänkin halventavat kuin kunnioittavat muistoani.

RIP = alun perin Requiescat in pace. Mikäpä vika sitä latinankielisessä ilmaisussa on? Se on ihan omista mieltymyksistä kiinni, kuuleeko RIPissä Rest In Peacen vai Requiescat In Pacen. Minä valitsen jälkimmäisen tulkinnan.

Tosin minun potkaistessani tyhjää saa vapaasti käyttää muitakin latinankielisiä fraaseja tai kehittää jotain omia. Tai sitten voi kehittää jotain luovaa. "He was RIPped wide open - with a knife!"
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Itse luulin että tuo lyhenne tulee niistä tällä keskustelupalstallakin legendaarisista sanoista rip in peace. Joka päivä oppii jotain uutta.

Ihan vitun ärsyttävää on puhua maalivahdeista molkena. Molke. Mitä vittua?
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Kuoriämpärittäminen

Sama kun autolla ajoa kutsuisi "autottamiseksi".
 

passenger

Jäsen
Itse luulin että tuo lyhenne tulee niistä tällä keskustelupalstallakin legendaarisista sanoista rip in peace. Joka päivä oppii jotain uutta.

Ihan vitun ärsyttävää on puhua maalivahdeista molkena. Molke. Mitä vittua?

Molke on todellakin erittäin ärsyttävä sana, lisäksi vituttaa sana polkkeet. Tampereella siis molkella on polkkeet! Lisäksi minua vituttavat eritoten jatkuvasti kuullut: pelaan, tekeen, kattoon jne. Hyi vittu, että kuulostaa pahalta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
J-P Jalo viljelee selostuksissaan termiä iholla tai iholle, joka on yhtä ärsyttävää kuin ihon alla. Seuraavaksi ihojen välissä?

Mun *! * = jokin joukkue
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kreisibailaus. Lisäksi joku idiootti on johtanut tästä sanan 'krebaaminen'. Lähden krebaamaan. Vittu.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ärsyttää suunnattomasti, kun joku kirjoittaa esim näin: "Jokerit pelasivat hyvän ottelun" tai "Ässät olivat hyvin pelissä mukana".

Perkele, "Jokerit pelasi hyvän ottelun". "Ässät oli hyvin pelissä mukana."

Ettäs tiedätte.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
"Pelaaja x syöttää keskeen." Mitä vittua? Se on "keskelle"!

Kyllä keskeen on ihan oikea, vaihtoehtoinen ilmaisutapa sanalle "keskelle". Se on vähän vanhahtavampi termi, mutta toimii hyvin ja lisää kielellisiä vivahteita. Termi on itse asiassa raamatullinen eikä mikään trendikäs uudissana. Enemmän vain keskeen eikä keskelle, hieno ilmaisu!

"Sentähden minä itken Jaeserin kanssa, itken Sibman viiniköynnöksiä, kastelen kyyneleilläni sinua, Hesbon, ja sinua, Elale, sillä hedelmän- ja viininkorjuun keskeen on kajahtanut sotahuuto." (Jesaja 16, 9)

"Ja katso! Kuului hesalaisten parista parahdus ja huuto, kun öljytty Herra Azevedo liukui pelaajien keskeen, ja pikkumusta syöksähti vauhdilla verkkoon Jaffa-hallin maalla jatkoajalla." (Jokerit-Lukko ott. 3, erä 4.)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä keskeen on ihan oikea, vaihtoehtoinen ilmaisutapa sanalle "keskelle". Se on vähän vanhahtavampi termi, mutta toimii hyvin ja lisää kielellisiä vivahteita. Termi on itse asiassa raamatullinen eikä mikään trendikäs uudissana.

Termin raamatullisuutta lisää - ja trendikyyttä vähentää - se, että Hoopi Hänninen tämän mielestäni toi selostuksiin joissain vuosituhannen alkupuolen jalkapallon arvokisoissa. Olisko ne kisat joissa lauloi Hollannin maaleille.

edit: ei ole ne kisat, koska "Hoopi keskeen" google-haku tuottaa tuloksia jo vuodelta 2002, jolloin Hollanti ei edes kisoissa ollut.
edit2: perkele, nehän oli 2000 em-kisat. Mutta luotettava lähde taas kertoo Hoopin käyttäneen sanaa jo melkein raamatun ajoista.
 
Viimeksi muokattu:

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En jaksanut lukea koko ketjua, eli voi olla toistoa ja pahoittelut siitä. Mutta ylivoimaisesti ärsyttävin sana on JAKSUHALI. Voi vittu mikä sana.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Termin raamatullisuutta lisää - ja trendikyyttä vähentää - se, että Hoopi Hänninen tämän mielestäni toi selostuksiin joissain vuosituhannen alkupuolen jalkapallon arvokisoissa. Olisko ne kisat joissa lauloi Hollannin maaleille.

edit: ei ole ne kisat, koska "Hoopi keskeen" google-haku tuottaa tuloksia jo vuodelta 2002, jolloin Hollanti ei edes kisoissa ollut.
edit2: perkele, nehän oli 2000 em-kisat. Mutta luotettava lähde taas kertoo Hoopin käyttäneen sanaa jo melkein raamatun ajoista.

Anssi Kukkonenhan viljeli tätä kammottavaa sanaa tämän tästä.
 

Kaivanto

Jäsen
Kyllä tuota "keskeen" ovat lukuisat selostajat käyttäneet mielestäni vuosikymmenet, vaikkei ole mitään tarkkaa referenssiä tarjota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös