Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 409
  • 9 521

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kirkas tähtitaivas, oppsei joka paikas" laulaa Ruusut uudella albumituplallaan. Niin mitä? Selvittelyn perusteella ilmeisesti joku väännös opportunitysta. Rupesi vituttamaan heti, vaikka biisi ja ne molemmat levyt ovat ihan kelvollisia tapauksia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Viittaus huolimattomaan tupakointiin aina kun ukrainaan tunkeutuneilla venäläisillä palaa jotain, lakkasi naurattamasta joskus viidennentuhannen kerran jälkeen, ja sekin virstanpylväs otti paikkaa jo joskus vuosi sitten.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nälkäinen, silloin kun on puhe jostain muusta kuin syömisestä. ”Nälkäinen joukkue”. Keittäkää ny saatana vaikka nakkisoppaa niille, jos ovat nälkäisiä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nälkäinen, silloin kun on puhe jostain muusta kuin syömisestä. ”Nälkäinen joukkue”. Keittäkää ny saatana vaikka nakkisoppaa niille, jos ovat nälkäisiä.
No, sitten siitä tulee "Kylläinen joukkue" - ei kuullosta yhtään paremmalta...
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käärijä ja vielä hirveämpi on siitä keksitty lempinimi.

Kärtsäri

Hyi saatana. Laulukuoroon koko mies, jos ei parempaa artistinimeä pysty keksimään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Bängeri. Voi nyt vittu nuoriso ja nuorisolaisenkaltaiset.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Bängeri. Voi nyt vittu nuoriso ja nuorisolaisenkaltaiset.

Tää taitaa tulla jopa aika myöhässä, koska muistan 20 vuoden takaa tv-sarjoista kuinka bäng tarkoitti panemista. Eli ei mitään uutta auringon alla, sillä se ärsytti jo silloin. Ja tätä käytti aikuiset roolihahmot.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ärsyttää, kun puhelinta räpläävä ihminen ”on puhelimella”. Jos Jeppe lukee kirjaa, eikös silloin pitäisi sanoa vastaavasti, että Jeppe on kirjalla?

Minä olen usein sohvalla, joskus olen tuolilla. Koskaan en ole puhelimella, sehän menisi rikki vekotinparka ruhoni alla.
 

Spire

Jäsen
Ärsyttää, kun puhelinta räpläävä ihminen ”on puhelimella”. Jos Jeppe lukee kirjaa, eikös silloin pitäisi sanoa vastaavasti, että Jeppe on kirjalla?

Minä olen usein sohvalla, joskus olen tuolilla. Koskaan en ole puhelimella, sehän menisi rikki vekotinparka ruhoni alla.
Entäs paskalla?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä olen kädellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos käteen vetämisestä tulee kädellä olemista, niin tavanomainen sisäpaikallissija ainoastaan muuntuu ulkopaikallissijaksi, so. sisätulennon sijaan asia ilmaistaan ulkotulennolla. Mitä tuosta käteen vetämisestä tai kädellä käymisestä sitten tulee sisällä tai ulkona, se jääköön itse kunkin itsensä minän nähtäväksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos käteen vetämisestä tulee kädellä olemista, niin tavanomainen sisäpaikallissija ainoastaan muuntuu ulkopaikallissijaksi, so. sisätulennon sijaan asia ilmaistaan ulkotulennolla. Mitä tuosta käteen vetämisestä tai kädellä käymisestä sitten tulee sisällä tai ulkona, se jääköön itse kunkin itsensä minän nähtäväksi.

Alan entusiastina voin todentaa, että yllä puhutaan asiaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jos käteen vetämisestä tulee kädellä olemista, niin tavanomainen sisäpaikallissija ainoastaan muuntuu ulkopaikallissijaksi, so. sisätulennon sijaan asia ilmaistaan ulkotulennolla. Mitä tuosta käteen vetämisestä tai kädellä käymisestä sitten tulee sisällä tai ulkona, se jääköön itse kunkin itsensä minän nähtäväksi.
Pitäis kysyä vaimolta...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tätä sanaa kun vähän muovasin, niin tuli vahva Fingerpori-mielleyhtymä. Sisäpaikannussija, siis sija eli lokaatio josta käsin paikannetaan jotain sisällä olevaa.
Ainakin kesäaikaan kielessä esiintyy toistuvasti myös ulkopaikannussija. Kaikissa sekä reaalimaailman että imaginäärisen maailman pisteistä käsin tapahtuvia sisä- ja ulkopaikannuksia kuvaavaa lokaatiotyyppiä voi kutsua jokapaikannussijaksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ainakin kesäaikaan kielessä esiintyy toistuvasti myös ulkopaikannussija. Kaikissa sekä reaalimaailman että imaginäärisen maailman pisteistä käsin tapahtuvia sisä- ja ulkopaikannuksia kuvaavaa lokaatiotyyppiä voi kutsua jokapaikannussijaksi.
Oiva nouto. Se, miten kaikki tämä liittyy käden päällä olemiseen, jää itsekunkin inehmon päätäntähallinnan varaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oiva nouto. Se, miten kaikki tämä liittyy käden päällä olemiseen, jää itsekunkin inehmon päätäntähallinnan varaan.
Nähtävästi siksi, että vanhan kansan mukaan sisäpaikallissijainen käteen vetäminen aiheutti karvojen kasvua kämmeniin eli ulkopaikallissijaisesti kädelle, käden päälle. Piti sen aiheuttaa selkärangan mätänemistäkin. Ihme luulottelua entisaikojen kääkiltä, olisivat mieluummin vetäneet käteen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nähtävästi siksi, että vanhan kansan mukaan sisäpaikallissijainen käteen vetäminen aiheutti karvojen kasvua kämmeniin eli ulkopaikallissijaisesti kädelle, käden päälle. Piti sen aiheuttaa selkärangan mätänemistäkin. Ihme luulottelua entisaikojen kääkiltä, olisivat mieluummin vetäneet käteen.
Sokeuttakin on väitetty aiheuttaneen. Ainakin lapsia tiettävästi on peloteltu sillä. ”Älä itsesaastuta, näkö menee!” Sieluni silmin näen takavuosikymmenten Mauno-Sulevin äidin käsipuolessa kauppamatkalla. Poika huomaa sokean miehen ja kysyy, että setä, oletko sinä vempannut kikkeliä?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Jos käteen vetämisestä tulee kädellä olemista, niin tavanomainen sisäpaikallissija ainoastaan muuntuu ulkopaikallissijaksi, so. sisätulennon sijaan asia ilmaistaan ulkotulennolla. Mitä tuosta käteen vetämisestä tai kädellä käymisestä sitten tulee sisällä tai ulkona, se jääköön itse kunkin itsensä minän nähtäväksi.

Jättää myös miettimään, että mitähän helvettiä se huvipuistoista tuttu narunveto sitten oikeesti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös