Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 372
  • 9 521
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mua ärsyttää Mika Laurilan suomenkielisessä jenkkifutisselostuksessa yks tietty termi: lentopotkaisu. Miksi näitä sanoja on pakko väkisin kääntää suomen kielelle? Eiks vois vaan puntata?
 

Glove

Jäsen
Mua ärsyttää Mika Laurilan suomenkielisessä jenkkifutisselostuksessa yks tietty termi: lentopotkaisu. Miksi näitä sanoja on pakko väkisin kääntää suomen kielelle? Eiks vois vaan puntata?
Miksi niistä pitäisi käyttää "suomennettuja" englanninkielisiä termejä? Ihan liikaa käytetään muutenkin kaiken maalilman väännöksiä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mikähän aktuaalinen vittu tämä edes on?
Tuota lihavoitua termiä ovat muutkin ihmetelleet ja niin minäkin.
Sana aktuaalinen juontuu kaikekti sanasta aktuelli, joka on alunperin hienostunut lainasana ja ilmaisu jostain ajankohtaisesta, päivänpolttavasta eikä termiä mielestäni sovi sekoittaa ainakaan naisen sukupuolielimiin.
Päivänpolttama vittu olisi tietysti hyvinkin mahdollinen nykyisinä vapaamielisinä aikoina, jos/kun on sheivattu posliiniksi ja nukahdettu selällään jalat levällään (humalassa?) aurinkoon, mutta sehän on taas ihan eri ketjun tavaraa [sic].
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Enään. Nyt, aina ja ikuisesti. Kertokaa nyt joku miksi sinne pitää se ännä lyödä perään? Vai onko tämä joku murrehomma?

Sama homma. Aivan uskomattoman typerän näköistä tekstissä. Alkanut pesiytymään pikkuhiljaa puhekieleenkin, olen kuullut Ylen ” toimittajan” käyttävän tuota. Stna.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Niinku, niinku siin Käärijän umk-biisissä niinku.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Tuota lihavoitua termiä ovat muutkin ihmetelleet ja niin minäkin.
Sana aktuaalinen juontuu kaikekti sanasta aktuelli, joka on alunperin hienostunut lainasana ja ilmaisu jostain ajankohtaisesta, päivänpolttavasta eikä termiä mielestäni sovi sekoittaa ainakaan naisen sukupuolielimiin.
Päivänpolttama vittu olisi tietysti hyvinkin mahdollinen nykyisinä vapaamielisinä aikoina, jos/kun on sheivattu posliiniksi ja nukahdettu selällään jalat levällään (humalassa?) aurinkoon, mutta sehän on taas ihan eri ketjun tavaraa [sic].
Itse olen ajatellut, että se tulee englannista "What the actual f***".
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itse olen ajatellut, että se tulee englannista "What the actual f***".
Sanoisin, että yhtä typerältä vaikuttaa sitten englanniksikin...
Tässä on nyt käynyt niin, Tuntematonta mukaillekseni, että "Joku kohjo Amerikassa/Briteissä on keksinyt tuommoisen ja meidän nilkit ovat painaneet perässä"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jääkiekossa tennislukemat...
Mitä ne edes on? Kun toinen joukkue tekee kuusi maalia ja toinen joukkue vähemmän kuin kuusi...???
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jääkiekossa tennislukemat...
Mitä ne edes on? Kun toinen joukkue tekee kuusi maalia ja toinen joukkue vähemmän kuin kuusi...???
30-15

Oikeasti, mistä tulee tenniksen pistelasku? Typerämpää ei helvetti ole. Ensimmäinen voitettu piste on 15. Toinen 30. Kolmas on joko 40 tai sitten jotain muuta. Ihan saatanan urpo peli, kriketin luokkaa kiinnostavuuden alttarilla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
30-15

Oikeasti, mistä tulee tenniksen pistelasku? Typerämpää ei helvetti ole. Ensimmäinen voitettu piste on 15. Toinen 30. Kolmas on joko 40 tai sitten jotain muuta. Ihan saatanan urpo peli, kriketin luokkaa kiinnostavuuden alttarilla.
Tennis on kyllä pelinä ihan ookoo ja tykkään itekkin pelata. Mutta toi pistelaskusysteemi... Mitä helvetinvittua? Kuinka pahasti aateliset on ollu absinteisessa kun toi todella järkeenkäypä pistesysteemi on luotu?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hän on iältään n. 30v miesoletettu, jonka seurassa oli n. 35v naisoletettu.
Olin aloittamassa tulikivenkatkuisen vuodatuksen yo. termien käytöstä, mutta jotenkin vain joku sisimmässäni totesi, ettei kannata, tyhjän saa pyytämättäkin...
Tosin, siinä vaiheessa, jos joku erehtyy käyttämään minusta kuulteni tuommoista haukkumasanaa, vedän turpiin, jos miesoletettu, huorittelen, jos naisoletettu, kärrään kaatopaikalle, jos joku muu vitun oletettu...

Äääääähhh... miksi mä edes vaivauduin....
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tennis on kyllä pelinä ihan ookoo ja tykkään itekkin pelata. Mutta toi pistelaskusysteemi... Mitä helvetinvittua? Kuinka pahasti aateliset on ollu absinteisessa kun toi todella järkeenkäypä pistesysteemi on luotu?
Entä katsojan roolissa? Onko ollut kiinnostavampaa seurata Novak Djokovicin vai Simona Halepin ryntäilyä?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Poliitikkojen ilmaus "kääriä hihat" on aina yhtä perseestä ja ärsyttävä. Olen jo ennenkin vannonut, etten ikinä äänestä ketään "hihojen käärijää", ja se vala pitää. Tänään listalle näyttää liittyneen Petteri Orpo.

Vetäkää ne hihanne vaikka umpisolmuun, urpot.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Onko yksikään poliitikko koskaan ihan oikeasti lopulta käärinyt niitä hihoja, vaikka niin sanoi tekevän? Eli saanut jonkun toden teolla tehdyksi/muuttumaan hyvin?
Hyvä kysymys. Eipä oikein tule ketään mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Putinin kokki
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös